Tekoälyblogisarja: Salesforce Einstein Trust Layer suojaa tekoälyn käyttämän datan
16.10.2024
Tekoäly on puhututtanut jo jonkin aikaa ja nyt se alkaa olla osa yhä useamman arkipäivää. Mutta miten tekoälyä voi hyödyntää Salesforcessa? Olemme koostaneet Tekoälyblogisarjan, joka vastaa tähän kysymykseen yksi teema tai työkalu kerrallaan. Tällä kertaa aiheena on Salesforce Einstein Trust Layer.
Mikä on Einstein Trust Layer?
Koska Salesforcen tekoälytyökalut pohjaavat kehotteensa asiakkaan dataan, herää ensimmäisenä kysymys: valuuko data johonkin, minne sen ei kuuluisi ja koulutetaanko kielimalleja asiakkaan paikoin arkaluonteisella datalla?
Vastauksena tähän Salesforce on tuonut tekoälytyökalujensa joukkoon Einstein Trust Layerin.
Einstein Trust Layer on kokoelma erilaisia ominaisuuksia, jotka on suunniteltu suojaamaan Salesforcen tekoälytyökalujen käyttämää dataa. Tämän työkalun tavoitteena on varmistaa tietoturva ja yksityisyydensuoja niille asiakkaille, jotka hyödyntävät generatiivista tekoälyä liiketoimintaprosesseissaan.
Keskeisimmät ominaisuudet Einstein Trust Layerissa
Zero-Data Retention Policy
Salesforce tekee yhteistyötä Open AI:n ja Azure Open AI:n kanssa niin, että kolmannen osapuolen kielimallit eivät säilytä mitään tietoja sen jälkeen, kun ne on käsitelty.
Salesforcesta lähetettävää dataa ei täten myöskään käytetä kielimallien kouluttamiseen.
Dynamic Grounding with Secure Data Retrieval
Tekoäly kehotteet käyttävät kontekstinaan vain valittua tietoa Salesforce objektien tietueilta, Flowista, Apexista tai Data Cloudista. Kontekstina voidaan käyttää esimerkiksi Case tietueen kuvausta, josta halutaan koostaa käyttäjälle tiivistelmä.
Suojattu kehotteen tietokantahaku suoritetaan kehotteen ajavan käyttäjän käyttöoikeuksien mukaan. Eli käyttäjä näkee vain datan, johon hänellä on pääsyoikeudet.
Prompt Defense
Salesforcen järjestelmäkäytäntö Prompt Defense auttaa rajoittamaan kehotteiden tahattomien ja haitallisten tulosten todennäköisyyttä. Prompt Defensen avulla kehotteita voidaan esimerkiksi ohjeistaa niin, että vastausta ei luoda väkisin, jos kielimallilla ei ole tietoa jostain asiasta. Tämän avulla vähennetään vääriä tuloksia.
Data Masking
Salesforcen Data Masking huolehtii arkaluontoisen tiedon tunnistamisesta ja peittämisestä ennen kuin kehote lähetetään kielimallille. Data Masking tukee englantia, mutta ei toistaiseksi vielä suomen kieltä.
Kaikki edellä mainitut vaiheet tehdään ennen kuin kehote lähetetään kielimallille turvattua väylää pitkin.
Kielimallin generoima vastaus käy lisäksi läpi erilaisia vaiheita, jotka kuuluvat myös Einstein Trust Layeriin:
Vastaus käy läpi muun muassa toksisuusarvioinnin. Tässä käytetään pisteytystä, jonka perusteella voidaan arvioida todennäköisyys sopimattoman vastauksen esiintymiselle. Tämä pisteytys tallennetaan ja on saatavilla Data Cloudissa raportointia varten.
Kielimallin vastaus käy läpi myös “Data demasking” prosessin, jossa nimensä mukaisesti asetetaan oikea data peitettyjen arvojen tilalle.
Einstein Trust Layerin ja sen ominaisuuksien avulla generatiivisen tekoälyn tietoturva ja turvallisuus on mutkatonta loppukäyttäjälle. Alla oleva kuva auttaa hahmottamaan yllä listattuja ominaisuuksia ja niiden toimintaa eri vaiheissa:
Jos Salesforcen tekoälytyökaluista yleisesti tai juuri Einstein Trust Layerista herää kysyttävää, keskustelemme mielellämme tarkemmin Salesforcen mahdollisuuksista liiketoimintatarpeisiinne nähden.
Kirjoittaja:
Joonas Ruuth
Salesforce Developer
Kurkkaa lisää sisältöjä
Suomalaista palvelua Avainlippu-merkki myönnetty Ceilille
Ceili on saanut Suomalainen työ ry:ltä ansaitusti Suomalaista palvelua Avainlippu-merkin ja liittynyt yhdistyksen jäseneksi. Merkki on osoitus suomalaisesta palvelusta, joka voidaan myöntää vain kriteerit täyttävälle
Toimitusjohtajan jouluterveiset 2024
Kiitos. Se on sana, joka on ensimmäisenä mielessäni, kun mietin Ceilin kohta päättyvää vuotta 2024. Olemme saaneet tehdä upeita projekteja hienojen asiakkaidemme kanssa. Lisäksi Ceilin
Aamiaistilaisuus: Keinot myynnin ja markkinoinnin tulokselliseen yhteistyöhön
Kauppakamariaamiainen: Keinot myynnin ja markkinoinnin tulokselliseen yhteistyöhön Miten saada myynnin ja markkinoinnin yhteistyöhön tuloksia datalla? Miten nähdä kuinka markkinointi performoi eli mikä tuottaa tulosta tai
Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.
Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.
Jos tarjouspyynnössäsi on liitteitä, voit ottaa lomakkeen sijaan yhteyttä osoitteeseen info@ceili.fi