Salesforcen käyttöönotto
Salesforcen käyttöönottoprojektit ovat tärkein osa Ceilin ydinosaamista, sillä olemme ainoastaan Salesforce-ratkaisuihin keskittynyt asiantuntijayritys.
Olemme toteuttaneet käyttöönottoprojekteja useille eri toimialoille, kuten teollisuuteen, media-alalle, energia-alalle, jätteiden käsittelyyn, voittoa tavoittelemattomille organisaatioille (nonprofit) ja terveydenhuoltoon. Salesforce mahdollistaa nimittäin täysin asiakastarpeisiin räätälöidyt CRM-ratkaisut – toimialasta riippumatta. Voit lukea asiakkaidemme kokemuksia täältä.
Ceilin asiantuntijat hoitavat käyttöönottoprojektit mutkattomalla asenteella. Asiakkaamme ovat kertoneet, että kanssamme on mukavaa ja luontevaa tehdä töitä. Olemme ketterä organisaatio ja tehtävämme on näyttää suuntaa ja opastaa digitalisaation polulla. Emme ole ainoastaan tekninen toimija, vaan ymmärrämme laajasti erilaisia liiketoiminnan tarpeita.
Salesforcen käyttöönoton hyötyjä:
- Auttaa saavuttamaan tavoitteet
- Tuo läpinäkyvyyttä tiedon hallintaan
- Tarjoaa yhteisen alustan koko organisaatiolle
- Helpottaa eri aikavyöhykkeiden yli toimimista
- Ei henkilösidonnaisuutta
- Helpottaa myyjien työtä, myynnin ennustamista ja tulosten seurantaa
- Sujuvoittaa prosesseja ja vähentää turhia kustannuksia
- Mahdollistaa myynnin ja markkinoinnin saumattoman yhteistyön
- Käyttäjäystävällinen CRM-järjestelmä räätälöityjen ratkaisujen ansiosta
- Nopea Time to Market (aika ostopäätöksestä järjestelmän käyttöönottoon)
- Itsepalvelun mahdollisuus – henkilöstön aikaa vapautuu muuhun tekemiseen
- Knowledge -sivu, josta löytyy ohjeita, vihjeitä ja parhaiksi todettuja toimintatapoja – helpottaa asiakaspalvelijoiden kuormitusta
- Mahdollisuutena järjestelmän laajentaminen: verkkokaupparatkaisu, integraatiot, kumppaniportaalit jne.

Myynnin ja asiakkuudenhallinnan ratkaisut
CRM (Salesforce Sales Cloud) on myynnin ja asiakkuudenhallinnan alusta, joka mahdollistaa tiedolla johtamisen ja keskitetyn näkymän kaikkeen myyntiin sekä asiakastietoon. Kaikesta järjestelmään kerätystä datasta voidaan muodostaa raportteja ja visualisoituja mittaristoja. CRM tarjoaa perustoiminnallisuutena esimerkiksi liidi- ja myyntiputken vaiheistuksen sekä tukitapausten käsittelyn. Keskitetty asiakkuudenhallinnan ratkaisu varmistaa, että tietoa ei koskaan enää tarvitse säilöä post-it lapuilla jääkaapinovessa. Yksi alusta vähentää asiakastiedon sirpaleisuutta eri järjestelmien välillä ja mahdollistaa kokonaisvaltaisen tilannekuvan hahmottamisen.
Myynnin ja asiakkuudenhallinnan työkalujen käyttöönottoprojektin yhteydessä toteutetaan usein integraatioita kolmannen osapuolen järjestelmiin, joista tyypillisimpiä ovat taloushallinnon järjestelmät (esimerkiksi Netvisor ja Procountor) sekä erilaiset ERP-järjestelmät. Datapulmien ratkaisu, esimerkiksi datan siirtäminen vanhasta järjestelmästä uuteen, on meille arkipäivää. Lisäksi käyttöönottoprojektissa voidaan rakentaa vaatimuksiltaan hyvinkin spesifejä räätälöityjä ratkaisuja.
Eikä mahdollisuudet lopu siihen. Salesforce tarjoaa myös johtavan verkkokaupparatkaisun, jonka avulla verkkomyynti voidaan kytkeä osaksi muuta myynnin hallintaa ja seurantaa. Lue lisää Commerce Cloudista täältä.
Asiakaspalvelun ratkaisut
Salesforcen asiakaspalvelun ratkaisujen (Salesforce Service Cloud) tärkein tehtävä on olla siellä missä asiakkaatkin ovat, kooten kuitenkin kaiken tiedon yhteen ja helposti saataville. Salesforcen ratkaisujen avulla saamme räätälöityä juuri teidän tarpeisiinne sopivan asiakaspalvelukokemuksen. Tunnistamalla asiakkaidenne yhteydenoton lähteet ja tavat, olivat ne sitten some, sähköposti, chat tai puhelin, voimme varmistaa helpon ja vaivattoman yhteydenoton asiakaspalveluunne. Näin asiakkaan palvelupolku paranee ja haasteet saadaan ripeästi ratkaistua.
Asiakaspalvelijan näkökulmasta puolestaan on tärkeää, että kaikki tieto kertyy samaan paikkaan, josta se on vaivatonta löytää. Tässä Salesforcen ratkaisu on erinomainen – kaikki asiakkaaseen liittyvä tieto on helposti koottavissa asiakkuuden ja palvelutapausten alle. Data ja aiemmat ratkaisupyynnöt ovat jokaisen käyttäjän saavutettavissa.
Asiakaspalvelun alustalla on helppo hallita niin yksittäisiä virheilmoituksia ja tukipyyntöjä kuin laajempia jatkokehityskokonaisuuksiakin. Alustan automaatiot helpottavat päivittäisen työn tekemistä sekä työn priorisointia. Jokainen näkee selkeästi, mitkä pyynnöt tarvitsevat välitöntä huomiota ja miten sovitut vasteajat toteutuvat käytännössä. Nämä ominaisuudet helpottavat myös uusien asiakaspalvelijoiden perehdytystä ja sisäänajoa.
Jälleenmyyjä- ja asiakasportaalit
Salesforcen Experience Cloudin mahdollistamat jälleenmyyjä- ja asiakasportaalit ovat erinomaisia yhteistyöalustoja tilanteissa, joissa tehdään tiivistä yhteistyötä toisen organisaation tai useiden eri organisaatioiden kanssa ja kaivataan näkymää yhteiseen dataan. Yhteistyöalustan avulla eri toimijoiden välinen yhteistyö selkenee ja helpottuu merkittävästi. Viestintää, kyselyjä ja esimerkiksi tilauksia ei tarvitse enää hoitaa sähköpostin, puhelimen tai jaettujen tiedostojen välityksellä, vaan tieto on saatavilla suoraan yhteiseltä alustalta.
Yhteiset toimintamallit alustalla sekä jaettu näkymä dataan helpottavat kokonaiskuvan hallintaa huomattavasti. Lisäksi alustalle rakennettavat liiketoimintaprosessit ovat täysin räätälöitävissä. Esimerkiksi tilaus voidaan tehdä suoraan järjestelmästä, jolloin kumppaneilla on näkyvyys tilauksen seurantaan ja tuotteen valmistumisasteeseen. Myös tuotteiden jälkihoito sekä mahdolliset takuuasiat ja reklamaatiot voidaan hoitaa suoraan alustan kautta. Toimivan yhteistyöalustan käyttö suoraviivaistaa toimintaa, vähentää virheitä ja vapauttaa aikaa ja resursseja muuhun työhön.
Markkinoinnin ratkaisut
Salesforcen Pardot eli Marketing Cloud Account Engagement on hyvin monipuolinen sekä käyttäjäystävällinen markkinoinnin automaatiojärjestelmä. Pardot auttaa tehostamaan yrityksen kasvua yhdistämällä sekä tehostamalla kaksi liiketoiminnan olennaista osa-aluetta: myynnin ja markkinoinnin. Pardot auttaa automatisoimaan kriittisiä markkinoinnin toimintoja eli sen avulla voidaan sekä optimoida markkinointiprosesseja että tehostaa myynnin volyymia.
Pardotin viisi vahvuutta:
- Markkinoinnin automatisointi
- Liidien tehokkaampi generointi
- Asiakkaiden vaikuttavampi kontaktointi
- Kampanjoiden menestyksen tarkastelu ja optimointi
- Myynnin ja markkinoinnin saumaton yhteistyö
Mikäli käytössänne on jo Salesforce tai suunniteilla Salesforce CRM-järjestelmän käyttöönotto, Pardot on oiva lisä myynnin rinnalle. Se sulautuu saumattomasti yhteen CRM:stä tulevan asiakasdatan kanssa, jolloin automaatiojärjestelmä pääsee todella tarjoamaan parastaan. Pardot on helppokäyttöinen, mutta kattava järjestelmä myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen – ja me Ceilillä autamme mielellämme järjestelmän käyttöönotossa sekä optimaalisten toimintatapojen rakentamisessa!
Lue lisää Salesforcen Cloudeista klikkaamalla
Käyttöönottoprojektin eteneminen

Tutustu uusimpiin sisältöihin ja uutisiin

Ceilin organisaatiorakenne uudistuu 16.10.2023 alkaen
Ceili uudistaa organisaatiorakennettaan 16.10.2023 alkaen kahdella uudella nimityksellä. Milla Hämäläinen on nimitetty Ceilin operatiiviseksi johtajaksi ja Sanna Kallio Ceilin konsulttitiimin tiimivetäjäksi. Tällä muutoksella vahvistetaan Ceilin

Pardot vinkki: Formit ja Form handlerit
Salesforce Pardot (Marketing Cloud Account Engagement) on tehokas markkinoinnin automaatiojärjestelmä, joka tarjoaa yrityksille ja organisaatioille monia työkaluja markkinoinnin hallintaan, kuten liidituotantoon, sähköpostimarkkinointiin ja prospektien nurturointiin.

Rakennus- ja kiinteistöalan CRM rakenteilla?
Rakennus- ja kiinteistöala sisältää monia päällekkäisiä toimintoja, urakoita, tarjouskilpailuja, lupaprosesseja ja eri sidosryhmien kanssa kommunikointia. Lyhyesti sanottuna, liiketoiminnassa on jatkuvasti monta rautaa tulessa yhtä aikaa.

Haluatko kuulla tarkemmin Salesforce-ratkaisuista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää CRM:n hyödyistä liiketoimintanne näkökulmasta ja räätälöidään teille sopiva tarjous.