Salesforcen tuki-, ylläpito- ja jatkokehityspalvelut
Salesforce CRM -järjestelmä otettu käyttöön – mitäs nyt tehdään?
Tuen ja kehittämisen tarve harvoin loppuu projektin päättyessä. Me Ceilillä haluamme olla tukenanne parhaalla mahdollisella tavalla myös CRM-järjestelmän käyttöönoton jälkeen. Tarjoamme projektin päätyttyä jatkuvia tukipalveluita pääkäyttäjille, jatkokehitystä erilaisiin kehitystarpeisiinne sekä tarvittaessa Salesforce Re-Start-palvelun jollain tasolla epäonnistuneen CRM-kokemuksenne ratkaisemiseksi.

Admin tukipalvelut
Projektin päätyttyä teemme räätälöityjä ratkaisuja järjestelmän sujuvan ja optimaalisen käytön mahdollistamiseksi. Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme tukipalvelutiimin, joka tukee tarvittaessa nopeissakin tilanteissa.
Projektien loppuvaiheilla toteutetaan pääkäyttäjäkoulutus, jossa käydään läpi admin -toimintojen käyttäminen sekä vaativammat Salesforce pääkäyttäjän tehtävät. Käyttöönoton jälkeen Ceili pystyy tarjoamaan admineille eli pääkäyttäjille tukea järjestelmän konfigurointiin sekä työntekijöiden palvelemiseen. Tarvittaessa meiltä saa myös lisäkoulutusta joko pääkäyttäjille tai järjestelmän loppukäyttäjille.
Tuki- ja ylläpitopalvelut toteutetaan kiinteällä tukisopimuksella, jota tarjoamme käytännössä kaikille asiakkaillemme. Lisätukena projektin päätyttyä järjestelmästä laaditaan käyttöohje, jossa kuvataan keskeisimmät käyttötapaukset. Järjestelmän käytöstä voidaan tehdä myös käyttöohjevideoita, jotka ovat hyvä tapa levittää tietoa myös myöhemmässä vaiheessa järjestelmän käyttöä opetteleville.
Tukipalvelut voivat sisältää esimerkiksi seuraavia palveluita
- Tuki pääkäyttäjille
- Tuki loppukäyttäjille, mikäli pääkäyttäjien osaaminen tai työkuorma eivät riitä tuen tarjoamiseen
- Järjestelmän pienkehitystehtäviä
- Vaativien raporttien toteutuksia
- Integraatiorajapintojen toiminnan valvontaa
- Uusien käyttäjien koulutusta
Tarjoamme räätälöityjä ratkaisuja tarpeidenne mukaan projektin valmistumisen jälkeen nopealla aikataululla.
Re-Start
Me Ceilillä törmäsimme tutkimukseen, jonka mukaan jopa 70% CRM-projekteista ei onnistu saavuttamaan niille asetettuja tavoitteita. Tämän perusteella Suomessa toimii siis todennäköisesti jopa satoja myyntitiimejä, jotka kipuilevat joka ikinen päivä myyntiprosesseja tukemattoman CRM-järjestelmänsä kanssa. Tämä tarkoittaa käytännössä hukattua aikaa, rahaa ja muita resursseja.
Syitä avun tarpeelle voi olla monia:
- Henkilöstö ei käytä järjestelmää oikein tai riittävän aktiivisesti.
- Salesforcea ei ole saatu toteutettua niin, että se vastaisi yrityksen toimintaprosesseja, tai prosessit ovat muuttuneet ja Salesforceen ei ole tehty vastaavia muutoksia.
- Asiakkaalta puuttuu kumppani, joka pystyy auttamaan Salesforce-ympäristön kehittämisessä.
- Nykyinen kumppani ei pysty innovoimaan järjestelmän jatkokehitystä, vaan kaikki kehitysideat pitää asiakkaan keksiä itse.
- Nykyisellä kumppanilla kestää liian kauan saada kehitystöitä tai tukipyyntöjä eteenpäin.
- Datan laatu on heikkoa.
- Järjestelmää on kehitetty pistemäisesti vuosien kuluessa ja arkkitehtuuri on päässyt rapautumaan.
- Lisenssien määrää ja lisenssityyppejä ei ole optimoitu.
- Asiakkaan Salesforce-omistajuus puuttuu.

Tavoitteenamme on auttaa suomalaisia yrityksiä saamaan hyödyt irti tekemästään Salesforce investoinnista.
Re-Start voi koostua esim. seuraavista vaiheista:
- Kick-off tapaaminen, jossa selvitetään nykytilanne, tavoitteet ja haasteet
- Tekninen järjestelmäanalyysi asiantuntijoidemme toteuttamana
- Myynnin Salesforce-käyttäjien haastattelut (2-3 henkeä)
- Verkkokysely laajemmalle käyttäjäjoukolle (kipukohtien löytäminen ja kehitystarpeiden kartoittaminen)
- Konkreettinen ehdotus järjestelmän jatkokehittämiseksi sekä ongelmien ratkaisemiseksi

Jatkokehitys
Ceilin tuki-, ylläpito- ja jatkokehityspalvelut voidaan kytkeä käytännössä kaikkiin ratkaisuihin Salesforcen ympärillä. Jatkokehitystarve voi syntyä joko ennen projektia, sen aikana tai sen jälkeen. Tarpeet on voitu siirtää tiedostaen ennen projektia odottamaan ensimmäisen vaiheen käyttöönottoa tai sitten tarpeita on oivallettu käyttöönottoprojektin aikana. Usein myös projektin jälkeen ja Salesforcen käyttöönoton myötä asiakas ymmärtää paremmin Salesforcen mahdollisuuksia, jolloin ideoita alkaa syntyä arjen käytön yhteydessä. Jos asiakkaalla ei ole omaa resurssia, kapasiteettia, osaamista, halua tai aikaa ratkaista näitä jatkokehitystarpeita, me Ceilillä autamme mielellämme.
Toisin sanoen: autamme asiakkaitamme kumppaneina käyttöönoton suunnittelussa, sen aikana ja sen jälkeen ja ymmärrämme, että tarpeita on yhtä monenlaisia kuin asiakkaitakin.
Lue lisää eri Cloudeista klikkaamalla
Tutustu uusimpiin sisältöihin ja uutisiin

Ceili Salesforce Livessä 3. toukokuuta 2023
Ceili osallistuu vuoden mahtavimpaan tapahtumaan Salesforcen Platinum kumppanina. Salesforce Live 2023 tulee toukokuussa! Tällä kertaa tapahtuma järjestetään Helsingin Kaapelitehtaalla 3.5.2023. Luvassa on mielenkiintoisia puheenvuoroja Salesforcen

Pardot vinkki: 5 hyödyllistä tapaa prospektien nimitykseen Pardotissa (assign prospects)
Salesforcen Pardotissa (Marketing Cloud Account Engagementissa) on monia tapoja prospektien eri käyttäjille nimitykseen. Nämä eri tavat on erityisen hyödyllistä tiedostaa, kun halutaan nimittää tietyt prospektit

Ceilin Spring ’23 Release -tiedote
Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto Salesforcen tammi-helmikuussa julkaistavan Spring ’23 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, jotka pitävät

Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!