Salesforce Adminin muistilista kesälomakaudelle
18.6.2025
Kesälomakausi on alkanut, jonka myötä onkin tärkeää varmistaa, että Salesforce järjestelmässänne on kaikki kunnossa kesälomia varten. Näin lomalla pystyy rentoutumaan huoletta. Lue siis Salesforce Adminin muistilista kesälomakaudelle!
1. Nimitä pääkäyttäjälle varahenkilö tai keskustele tuesta Ceilin kanssa
Kesälomien lähestyessä on hyvä varmistaa, että Salesforce-organisaation pääkäyttäjälle on nimetty varahenkilö, joka pystyy tuuraamaan varsinaista pääkäyttäjää hänen poissa ollessaan. Toki suositeltavaa olisi, että tällainen varahenkilö olisi aina nimettynä, eikä pelkästään lomakausien aikana. Pääkäyttäjälle osoitettavat pyynnöt koskevat pääsääntöisesti tiettyjä asioita, jotka toistuvat säännöllisesti. Mitään isoja muutoksia varahenkilön ei siis tarvitse tehdä, mutta on tärkeää, että nimetty henkilö osaa auttaa päivittäisissä ongelmatilanteissa, joita käyttäjillä saattaa tulla vastaan.
Salesforce Adminin muistilista kesälomakaudelle
Olemme keränneet oheiseen listaan 10 keskeistä toimenpidettä, jotka pääkäyttäjän tuuraajan olisi hyvä hallita:
- Uusi Salesforce-käyttäjätunnuksen luonti
- Käyttäjätunnuksen deaktivointi ja jäädytys
- Käyttäjän salasanan resetointi ja lukittuneen käyttäjätunnuksen avaaminen
- Käyttäjien auttaminen raportteihin liittyvissä ongelmissa; raporttien filttereiden lisäys ja muuttaminen, kenttien lisääminen raportille, raportoitavan datan vienti esim. Exceliin
- Käyttäjien auttaminen tietueiden näkyvyys- ja/tai muokkausongelmissa (esim. tietty käyttäjä ei pysty muokkaamaan Account -tietuetta, vaikka hänen pitäisi)
- Viikottaisen vientipalvelun ajastaminen (Data export-service) ja tiedostojen tallentaminen ennalta sovittuun paikkaan
- Pääkäyttäjän varahenkilön olisi hyvä saada Salesforcen lähettämät virheviestit ja pystyä tulkitsemaan niitä sillä tasolla, että ymmärretään mihin virhe liittyy
- Eskalaatio- ja/tai hyväksyntäprosessien varahenkilöiden päivittäminen (delegated approver)
- Käyttäjien ongelmien ratkaisu liittyen tietojen tallentamiseen ja päivittämiseen (esim. mikäli validointisäännöissä eli järjestelmään määritellyissä datatarkistuksissa, ilmenee virheitä)
- Tukipyynnön luominen Ceilille
2. Muista auto-reply ja kommunikointi
Muista luoda auto-reply sähköposti sekä infota sisäisiin viestintäkanaviinne lomastasi. Muista sisällyttää sähköpostin tai viestintäpalvelusi automaattivastaukseen tarvittaville henkilöille tieto siitä, kehen tulisi ottaa yhteyttä Salesforceen liittyvissä kysymyksissä. Tämä on siis joko yllä nimitetty pääkäyttäjän varahenkilö tai Ceilin Support (support@ceili.fi). Sisällytä viestiin henkilön tai tahon yhteystiedot sekä tarvittaessa ajat, milloin tämä on tavoitettavissa.
3. Harkitse markkinoinnin automaatioiden pausetusta kesän ajaksi
Mikäli käytössä on markkinoinnin automaatiotyökaluja ja automatisoituja markkinointipolkuja, harkitse näiden pysäytystä (pause) kesän ajaksi. Monen prospektin ollessa lomalla, hyvin segmentoidut ja tarkoin luodut sähköpostit saattavat hukkua kesäviestien joukkoon, joten tarvittaessa pysäytä markkinoinnin automaatio-ohjelmat kesälomien ajaksi. Pysäytetyt ohjelmat käynnistyvät siitä, mihin ovat jääneetkin, joten syksyllä automaatiopolun voi huoletta laittaa takaisin päälle.
Kurkkaa lisää sisältöjä

Uusi Salesforce konsultti aloitti Ceilillä lokakuussa
Vuosi 2025 on ollut vahvaa kasvun aikaa Ceilillä ja loppuvuosi näyttää noudattavan samaa kaavaa. Jotta voidaan taata sama palvelun laatutaso ja asiantuntijuuden syvyys tulevaisuudessakin, on

Elematic kehittää myyntiä, markkinointia ja asiakaskokemusta sekä rakentaa skaalattavia prosesseja Ceilin kanssa Salesforcella
Elematic Oyj on globaali markkinajohtaja betonielementtien tuotantoteknologiassa. Yli 65 vuoden kokemuksella yritys suunnittelee, valmistaa ja toimittaa korkealaatuisia koneita, laitteita, automaatioratkaisuja, ohjelmistoja ja palveluita elementtiteollisuudelle. Elematicin

Agent User Group – Konkretiaa agenttien maailmaan
Mitä Salesforcen agentit ja tekoälytyökalut käytännössä mahdollistavat? Tekoälyn ollessa erittäin pinnalla, kuulee monesta kanavasta tekoälyn hyödyistä ja agenttien tuomista mahdollisuuksista, mutta mihin tekoälytyökaluja ja agentteja
Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.