Tana tehostaa liiketoimintaansa Salesforcella
21.9.2021
Tana on suomalainen ympäristöteknologiayritys, jonka tavoitteena on auttaa asiakkaita tehostamaan omia mekaanisen jätteenkäsittelyn prosessejaan ja saamaan enemmän lisäarvoa jätteestä. Tanan pääkonttori sijaitsee Suomessa, mutta valtaosa sen valmistamista tuotteista menee vientiin. Asiakkaita Tanalla on 50 eri maassa globaalisti ja vuonna 2020 sen liikevaihto oli 26 miljoonaa euroa, missä näkyi koronan tuoma notkahdus yhtiön normaaliin kasvutahtiin. Kuluvalla tilikaudella yhtiö on jo yli 40 miljoonan euron tasossa.
Salesforce digitaaliseksi alustaratkaisuksi
Tana on jo muutaman vuoden ajan digitalisoinut liiketoimintaprosessejaan ja vuoden 2020 lopulla oli aika käynnistää iso järjestelmäuudistus jälleenmyyjä- ja asiakasrajapinnassa. Keskeiseksi osaksi uudistusta valittiin Salesforce®, jonka päälle on rakennettu Tanan digitaalisen markkinoinnin työkalut, globaalin myyntiputken hallinta sekä asiakaspalvelun toiminnot.
Toimittajaksi Salesforce-alustan käyttöönottoon Tana valitsi Ceili Oy:n:
”Kävimme läpi muutamia teknologiavaihtoehtoja ja päädyimme Salesforceen, sillä se arviomme mukaan parhaiten tarjoaa joustavan ja muokattavan ekosysteemin liiketoimintaamme. Ceili valittiin toteuttajaksi heidän kokemuksensa sekä liiketoiminnallisen näkemyksen pohjalta” kertoo Tanan markkinointijohtaja Mirja Yli-Erkkilä.
Mitä Tanan Salesforce käytännössä sisältää?
Projektissa on toteutettu Tanan asiakkuudenhallinnan kokonaisuus, joka kattaa digitaalisen markkinoinnin, CRM:n, asiakaspalveluratkaisun sekä integraatiot jälleenmyyjien portaaliin. Järjestelmällä voidaan hoitaa Tanan markkinointi ja liidien generointi, myynnin pipelinen sekä asiakkuuden hallinnan toimet aina asiakaspalveluun sekä tukipalveluihin saakka. Integroimalla järjestelmä jälleenmyyjien portaaliin saadaan kokonaisvaltainen digitaalinen palvelualusta asiakkaiden houkuttelusta, myyntivaiheeseen ja asiakkuudenhoitoon saakka.
Mirja Yli-Erkkilä näkee käyttöönotetun Salesforce-järjestelmän olevan yksi tärkeä kulmakivi tulevaisuuden kasvussa ja asiakaskokemuksen kehittämisessä:
”Järjestelmällä on meille iso taloudellinen ja strateginen merkitys. Saamme merkittäviä taloudellisia hyötyjä työn tehostumisen ja automatisoitumisen ansiosta. Lisäksi pystymme paremmin palvelemaan asiakkaitamme, kun koko henkilöstömme pääsee näkemään asiakkuuden kokonaiskuvan Salesforcesta. Lisäksi yhtiön sisäinen toiminta on kehittynyt järjestelmän myötä sillä se tukee eri toimintojen tiivistä yhteistyötä”.
Suoraviivaista ja ketterää yhteistyötä
Projekti vietiin läpi suunnitellussa aikataulussa. Ceili vastasi Salesforcen Pardotin, Sales Cloudin sekä Service Cloudin käyttöönotosta ja konfiguroimisesta Tanan liiketoimintaprosessien mukaisesti.
”Yhteistyö Tanan kanssa oli suoraviivaista ja ketterää. Tällainen projekti onnistuu kun osapuolet yhdessä tekevät projektin määrittelyt ja käyvät iteratiivisesti tuloksia läpi koko projektin ajan. Projektin onnistumisesta iso kiitos kuuluu myös Tanan henkilöstölle, joka pystyi osallistumaan aktiivisesti kehittämiseen ja testaamiseen koko projektin ajan” kertoo Ceilin projektipäällikkö Sanna Kallio.
Mirja Yli-Erkkilä näkee asian samalla tavalla ”Tällaisen projektin alussa kaikki vaatimukset ja tarpeet eivät ole vielä kirkastuneita. Yhteistyöllä ja joustavuudella saimme kehitettyä vaativan kokonaisuuden valmiiksi ja oli todella hienoa, että projektin aikataulu ja budjetti pitivät. Nyt viimeistellään integraatiot ja järjestelmän hyödyt saadaan täysimääräisesti käyttöön”.
Kurkkaa lisää asiakkaidemme kokemuksia
UN Women Suomi kehittää varainhankintaansa Salesforcessa Ceilin kanssa
YK:n tasa-arvojärjestö UN Women on maailman johtava naisten ja tyttöjen ihmisoikeuksia ajava järjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa on yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet kaikille. Yli
Norlandian varhaiskasvatuksen prosesseihin yhdenmukaisuutta Salesforcella
Varhaiskasvatuspalveluita tarjoava Norlandia Päiväkodit on osa norjalaista Norlandia Health and Care -perheyritystä. Norlandialla on toimintaa Norjan lisäksi Suomessa, Ruotsissa, Puolassa, Hollannissa ja Saksassa. Norlandialla on
Junttanin myyntiin lisää tehoa Salesforcella
Junttan on rakentamassa tulevaisuutta laadukkailla hydraulisilla paalutuskoneilla ja pitkänlinjan ammattitaidolla. Kaluston lisäksi Junttan tarjoaa monipuolista käyttäjäkoulutusta ja huoltopalveluita asiakkailleen. Perustamisvuodesta 1976 on kuljettu ansiokas matka
Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.
Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää CRM:n hyödyistä liiketoimintanne näkökulmasta ja räätälöidään teille sopiva tarjous.
Jos tarjouspyynnössäsi on liitteitä, voit ottaa lomakkeen sijaan yhteyttä osoitteeseen info@ceili.fi