Pardot vinkki: Formit ja Form handlerit
18.9.2023
Salesforce Marketing Cloud Account Engagement (ent. Pardot) ja lyhyemmin sanottuna AE on tehokas markkinoinnin automaatiojärjestelmä, joka tarjoaa yrityksille ja organisaatioille monia työkaluja markkinoinnin hallintaan, kuten liidituotantoon, sähköpostimarkkinointiin ja prospektien nurturointiin. Näihin työkaluihin lukeutuvat myös AE:n Formit ja Form handlerit, jotka ovat olennainen osa liidien keräämistä ja hallintaa. Monilla kuitenkin herää näistä kysymyksiä tai niiden eroa on hankala hahmottaa. Tässä blogitekstissä tarkastelemme näiden kahden työkalun eroja ja selvitämme, missä tilanteissa kumpaakin tulisi käyttää. Puhumme myös yleisesti teemasta: markkinointi ja liidien keräys Salesforcella.
Account Engagement Forms (lomakkeet)
Account Engagementin Formit ovat integroitavissa verkkosivustoille ja ne tarjoavat helpon tavan kerätä liidejä suoraan yrityksen verkkosivuilta. Formit luodaan suoraan AE:n käyttöliittymässä ja niitä voi räätälöidä tietyin rajoituksin, yrityksen brändin ja tarpeiden mukaisesti. Formien avulla voit kerätä arvokasta tietoa potentiaalisista asiakkaista ja hyödyntää AE:ssa olevia kenttiä. Lisäksi Formien avulla voit automatisoida liidien seurannan ja segmentoinnin, mikä helpottaa markkinoinnin yhä parempaa kohdistamista sekä raportointia jatkossa.
Formien ominaisuuksia:
- Sisältävät kaikki lomakkeiden perustoiminnot.
- Helppo luoda suoraan AE:ssa. Rakentaja on helppokäyttöinen ja nopea oppia.
- Kerää dataa täytettyjen lomakkeiden lisäksi myös lomakkeiden avauksista ja epäonnistuneista täytöistä.
- Lomakkeet voi räätälöidä brändin ja markkinointitavoitteiden mukaisesti.
- Automaattinen liidien jäljitys ja segmentointi helpottavat markkinointitoimenpiteiden kohdistamista ja raportointia jatkossa.
Account Engagement Form Handlers (lomakkeen käsittelijät)
Form handlerit ovat toinen tapa kerätä liidejä AE:seen lomakkeiden avulla. Form handlerit ovat käytännössä rajapinta, joka mahdollistaa liiditietojen lähettämisen AE:seen suoraan verkkosivustolta tai ulkoisista lähteistä.
Form handlerien avulla voit integroida AE:n muihin järjestelmiin saumattomasti, jolloin liiditietoja voidaan kerätä ja synkronoida reaaliaikaisesti. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos lomake on luotu esimerkiksi nettisivuille WordPressin kautta, voidaan tämän lomakkeen tiedot ja tapahtumat synkronoida suoraan AE:seen Form handlerin avulla. Eli Form handler vastaanottaa verkkosivulomakkeelle syötetyn datan AE:seen.
Form handlerien ominaisuuksia:
- Mahdollistavat täyden ulkoasun kustomoinnin tarpeidenne mukaan verkkosivualustalla.
- Hyödyllisiä, kun halutaan integroida AE muiden järjestelmien kanssa ja synkronoida liiditietoja reaaliajassa.
- Antavat joustavuutta liidien keräämiseen ja synkronointiin.
- Erinomainen käytettäväksi silloin, kun sinulla on jo olemassa olevia lomakkeita, joiden tiedot haluat synkronoida AE:seen.
Markkinointi ja liidien keräys Salesforcella – Kumpi tulisi valita?
Yleinen nyrkkisääntö on, että Formien ja Form handlereiden välillä valitaan Formit, ellei toisin toimimiselle ole jotain erityistä syytä. Ne kattavat yleisesti kaikki lomakkeiden perustoiminnot ja ovat helposti luotavissa sekä raportoitavissa suoraan AE:n kautta. Lomakkeet voidaan sisällyttää helposti iFramen avulla verkkosivuille, tai AE:n kautta luodulle Landing pagelle. On kuitenkin joitain tilanteita, joissa Form handlerit voivat olla parempi tai helpompi vaihtoehto toteuttaa.
Valitse Form handler, jos:
- Sinulla on jo olemassa olevia lomakkeita, joita haluat hyödyntää. Tällaisissa tapauksessa olemassa lomakkeen yhdistäminen AE:seen Form handlerin avulla voi olla yksinkertaisempi ratkaisu, kun kokonaan uuden lomakkeen luominen.
- Käytössäsi on ulkopuolinen lomaketyökalu, josta et halua luopua. Form handler auttaa siirtämään datan AE:seen.
- Lomakkeidesi tulee noudattaa hyvin tarkkoja ulkoasu- ja brändikriteereitä. Vaikka AE:n lomakkeita voikin muokata, eivät muokkausmahdollisuudet ole rajattomat esimerkiksi käytettävissä olevien fonttien osalta. Form handler on siis joustavampi vaihtoehto visuaalisessa mielessä.
- Keräät yksityisiä tai arkaluonteisia tietoja, etkä halua tallentaa näitä AE:seen. Esimerkkinä luottokortti- tai pankkitiedot, henkilötunnukset tai salasanat. Form handlerien avulla voit kerätä vain haluamasi kentät AE:seen, ja lähettää arkaluonteisemmat tiedot haluttuun datapankkiin.
Tässä vielä hahmotuskuva siitä, miten Formeja hallitaan AE:ssa ja miten ne yhdistetään verkkosivuihin, kun taas Form handlerit vastaanottavat datan verkkosivuilla olevalta lomakkeelta ja tuovat sen AE:seen:
Lue lisää mielenkiintoisia sisältöjä
Account Engagement vinkki: Mikä automaatiotyökalu mihinkin tarpeeseen?
Salesforcen Account Engagement (ent. Pardot) on laaja markkinointialusta, joka mahdollistaa mm. erilaisten automaatioiden avulla markkinoinnin tehostamisen ja tulosten parantamisen. Käymme tässä blogissa läpi Account Engagementin
Kohdenna, automatisoi ja tehosta markkinointia
Markkinoinnin automatisointi haltuun? Kohdenna, automatisoi ja tehosta markkinointia Salesforcen Account Engagementin avulla Markkinointi on tärkeässä roolissa uusasiakashankinnassa sekä nykyisille asiakkaille lisämyyntiä tehtäessä. Myös työnantajamielikuvaan pystyy
Digital Marketing User Group 16.11.2023
Digital Marketing User Group tulee jälleen! Haluamme tuoda käytännön esimerkit kaikkien Salesforcesta kiinnostuneiden ja sitä käyttävien saataville. Näin ollen järjestämme aika ajoin User Groupeja, jotka
Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.