
Ceilin Summer ’25 Release -tiedote
21.5.2025
Saatesanat
Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto Salesforcen Summer ’25 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, joka pitää sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen yhteenvetoon suomeksi keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan.
Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli sellaisia uudistuksessa on. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa. Voit olla yhteydessä support@ceili.fi
Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Summer ‘25 Releasen omaan organisaatioosi, löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista.
Sisältää:
Yleisiä uudistuksia Salesforcessa
Poista parannetut CMS-työtilat
Jotta Salesforce CMS (tiedostosijainti Salesforcessa) pysyy siistinä ja järjestyksessä, voit nyt pysyvästi poistaa vanhentuneet tai käyttämättömät parannetut CMS-työtilat (Enhanced CMS Workspaces). Kun poistat työtilan, kaikki sen sisältö poistetaan ja kaikki ajoitetut julkaisut, tuonnit ja viennit perutaan.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristössä käytettäviä parannettuja CMS-työtiloja Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Ennen kuin voit poistaa parannetun CMS-työtilan, poista siitä kaikki CMS-kanavat ja lopeta sen jakaminen muihin työtiloihin. Siirry sitten työtilan asetuksiin ja poista se sieltä.
Yksinkertaista ominaisuuksien löytämistä ja käyttöönottoa Salesforce Gon avulla
Löydä ja ota nopeasti käyttöön Salesforce-versiosi ominaisuudet yhdestä paikasta Asetuksissa. Määritä käyttäjäoikeudet, suorita vaaditut esitiedot ja konfigurointivaiheet sekä seuraa ominaisuuksien käyttöä. Tutustu käyttämättömiin ja uusiin ominaisuuksiin ja hyödynnä lisäresursseja.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä Pro Suite-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Kenelle: Salesforce Gon tarkasteleminen edellyttää ”View Setup and Configuration” -käyttöoikeutta. Ominaisuuksien käyttöönotto Salesforce Gon kautta edellyttää ”Customize Application” -käyttöoikeutta.
Miksi: Opi lisää ominaisuuksista katsomalla videoita, osallistumalla interaktiivisille kierroksille, suorittamalla suositellut Trailhead-moduulit ja lukemalla Salesforce-ohjeartikkeleita. Selvitä sopiiko saatavilla oleva ominaisuus yrityksellesi, jakamalla nämä resurssit muiden sidosryhmien kanssa. Jos ”Your Account” -sovellus on otettu käyttöön, voit ostaa lisenssejä joillekin ominaisuuksille suoraan Salesforce Gon kautta.
Miten: Valitse rataskuvakkeesta (asetukset) Salesforce Go. Salesforce Go -aloitussivulta voit valita ominaisuuskokonaisuuden liiketoimintatavoitteidesi mukaan nähdäksesi ja ottaaksesi käyttöön ominaisuuksia. Voit myös hakea tiettyä ominaisuutta hakukentästä tai tarkastella ominaisuuksiasi Features-välilehdellä.


Lisää uusi Setup-verkkotunnus
Varmista, että Lightning Experience -käyttöliittymän Asetukset-sivut lataavat sisällön oikein silloin, kun selaimet estävät kolmannen osapuolen evästeet. Jos käyttäjilläsi on yleinen pääsy internetiin, toimenpiteitä ei tarvita. Jos yrityksesi kuitenkin rajoittaa käyttäjien tai palvelimien internet-yhteyttä palomuurien tai sallittujen osoitteiden listojen avulla, IT-osastosi on lisättävä osoite *.salesforce-setup.com sallituille verkkotunnuksille. Salesforce Asetukset -sivut isännöidään nyt tämän verkkotunnuksen kautta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöä kaikissa Salesforce-versioissa.
Milloin: Muutos otetaan käyttöön vaiheittain. Asetukset-sivujen siirto *.salesforce-setup.com -verkkotunnukseen alkoi keväällä 2024 ja jatkui kevääseen 2025 saakka. Kesästä 2025 alkaen muutos on käytössä kaikissa hiekkalaatikoissa ja ei-tuotantoympäristöissä. Kesällä 2025 käyttöönotto keskeytetään ja jatkuu tuotantoympäristöissä talvella 2026 Salesforce-julkaisuaikataulun mukaisesti.
Sales Cloud
Tarkista ja päivitä asetukset LinkedIn liidien keräämiseen (julkaisupäivitys)
Jos synkronoit liidejä LinkedIn Lead Form -lomakkeista Salesforceen, sinun täytyy katkaista LinkedIn-tilin yhteys manuaalisesti, määrittää ominaisuus uudelleen ottamalla uusi asetus käyttöön ja yhdistää tili uudelleen. Muuten liidien synkronointi päättyy, kun LinkedIn poistaa vanhat Ads Lead Sync -rajapinnat käytöstä. Tämä päivitys tuli saataville ja oli alun perin suunniteltu pakolliseksi talvella 2025, mutta pakottamispäivämäärää siirrettiin kesään 2025.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä kaikissa versioissa, joissa on käytössä Sales Cloud.
Milloin: Salesforce ottaa tämän päivityksen pakolliseksi käyttöön toukokuussa, kesällä 2025. Katso oman Salesforce-instanssisi päivityspäivämäärä Trust Status -sivulta etsimällä instanssisi ja valitsemalla maintenance-välilehti.
Miksi: LinkedIn on päivittänyt liidien keruuseen käytetyt rajapinnat Lead Gen -lomakkeista Salesforceen kaksivaiheisen tunnistautumisen kautta. Kun otat käyttöön asetuksen Use LinkedIn Lead Sync APIs with Lead Forms ja yhdistät LinkedIn-tilisi, Salesforce-organisaatiosi voi jatkaa liidien synkronointia LinkedInistä.
Miten: Tarkista päivitys seuraavasti: Asetuksista, etsi Release Updates hakukentästä ja valitse se. Etsi kohta Review and Update Settings to Capture Leads from LinkedIn ja seuraa testaus- ja aktivointiohjeita. Suosittelemme, että varmistat LinkedIn-ylläpitäjän käyttävän kaksivaiheista todennusta, jotta hän voi antaa sinulle vahvistuskoodin päivityksen yhteydessä.
LinkedInille toimitettuja liidejä ei synkronoida, kun LinkedIn-tili ei ole yhdistetty Salesforceen. Jos otat uuden asetuksen käyttöön vasta sen jälkeen, kun vanhat Ads Lead Sync -rajapinnat on poistettu, kyseiseltä ajalta toimitetut liidit eivät synkronoidu. Nämä liidit voi tuoda Salesforceen manuaalisesti.
Vahvista sähköpostiosoitteet käyttäjille, jotka on luotu vuonna 2016 tai aiemmin (julkaisupäivitys)
Noudattaakseen uusimpia sähköpostiturvallisuusstandardeja Salesforce sallii sähköpostin lähettämisen vain käyttäjiltä, joiden sähköpostiosoite on vahvistettu. Tämä muutos koskee käyttäjätilejä, jotka on luotu 1. marraskuuta 2016 tai aiemmin. Tämän päivämäärän jälkeen luodut käyttäjät eivät ole koskaan voineet lähettää sähköposteja vahvistamattomasta osoitteesta. Päivitys tulee saataville kesällä 2025.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä (ei saatavilla kaikissa ympäristöissä) kaikissa versioissa paitsi Database.com.
Milloin: Salesforce ottaa päivityksen käyttöön talvella 2026. Oman instanssisi päivityspäivämäärän näet Trust Status -sivulta etsimällä instanssisi ja valitsemalla maintenance-välilehden.
Miten: Tunnista käyttäjät luomalla listanäkymä käyttäjistä, jotka on luotu ennen 1.11.2016 ja joiden sähköpostiosoitetta ei ole vielä vahvistettu. Lähetä sitten näille käyttäjille sähköpostivahvistuslinkit.
Voit tarkastella tätä päivitystä seuraavasti: Asetuksista, kirjoita Release Updates pikahakukenttään ja valitse kohta. Etsi päivitys Confirm Verified Email Addresses for Users Created in 2016 and Earlier ja noudata testaus- ja aktivointivaiheita.
Tunnista käyttäjät, joilla on vahvistamaton vastaussähköpostiosoite
Ennen kevään 2025 päivitystä käyttäjät pystyivät tallentamaan vahvistamattoman vastaussähköpostiosoitteen kohtaan My Email Settings. Käyttäjät, joilla on vahvistamaton vastaussähköpostiosoite, eivät voi lähettää sähköposteja Salesforcesta. Tunnistaaksesi nämä käyttäjät ja auttaaksesi heitä välttämään sähköpostitoimintoihin liittyviä ongelmia, lisää uudet kentät Return Address ja Verified Return Address käyttäjälistaan Asetuksissa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) kaikissa Salesforce-versioissa.
Miksi: Useat tilanteet voivat vaikuttaa sähköpostiosoitteen vahvistukseen. Esimerkiksi, jos kenttä Return Address on tyhjä, käyttäjälle ei ole koskaan asetettu vastaussähköpostiosoitetta eikä vahvistusta vaadita. Jos käytät Domain Keys Identified Mail (DKIM) -teknologiaa tai valtuutettua sähköpostiverkkotunnusta sähköpostiosoitteiden vahvistukseen, Verified Return Address voi silti olla epätosi niillä käyttäjillä, joiden osoitteet on vahvistettu näillä menetelmillä.
Miten: Verified Return Address -kenttä ei ole käytettävissä, jos Enhanced User List View -toiminto on päällä. Poista tämä ominaisuus väliaikaisesti käytöstä siirtymällä User Management Settings -asetuksiin ja poistamalla Enhanced User List View käytöstä.
Asetuksista, kirjoita Users pikahakuun ja valitse Users. Lisää tai muokkaa listanäkymää ja lisää kentät Verified Return Address ja Return Address. Suodata lista niin, että käyttäjät, joilla ei ole Return Address -kentässä arvoa, jätetään pois. Jos käytät DKIM:ää tai valtuutettua sähköpostiverkkotunnusta, suodata myös näihin liittyvät verkkotunnukset pois Return Address -kentän perusteella. Ohjeista sitten listan käyttäjiä vahvistamaan vastaussähköpostiosoitteensa klikkaamalla Resend Verification Email kohdassa My Email Settings.
Salesforce for Outlook poistuu käytöstä joulukuussa 2027
Uusinta Microsoft Outlook -integraatiota varten suositellaan siirtymistä seuraavan sukupolven tuotteisiin: Outlook-integraatio ja Einstein Activity Capture. Nämä tuotteet korvaavat Salesforce for Outlookin toiminnot ja tarjoavat käyttäjille uusia ominaisuuksia. Näiden tuotteiden parantamista jatketaan jokaisessa julkaisussa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä Contact Manager-, Group-, Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Kun Salesforce for Outlook poistuu käytöstä, se ei enää synkronoi yhteystietoja, tapahtumia tai tehtäviä. Ylläpitäjät ja käyttäjät menettävät myös pääsyn Salesforce for Outlookin ominaisuuksiin, kuten sivupaneeliin.
Sales Cloud Go on nyt Salesforce Go
Salesforce Gon avulla voit löytää, ottaa käyttöön ja konfiguroida Sales Cloud -ominaisuuksia. Voit myös seurata ominaisuuksien käyttöä yhdestä ja samasta paikasta. Tutustu ominaisuuksiin ja hanki apua konfigurointiin käyttämällä sisältöresursseja ja linkkejä. Jos olet ottanut käyttöön Your Account -sovelluksen, voit ostaa lisäominaisuuslisenssejä suoraan Salesforce Gon kautta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä Pro Suite-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Räätälöi myyjille suunnattu mobiilikokemus (yleisesti saatavilla)
Lisää alkuperäisiä sivuja mukautetuille objekteille ja mukauta tietueiden kotisivujen asettelua myyjille suunnatussa mobiilikokemuksessa. Mobile Builder for Seller-Focused Experience on nyt yleisesti saatavilla.
Missä: Tämä ominaisuus on käytettävissä Lightning Experience -ympäristössä kaikissa Salesforce-versioissa. Myyjille suunnattu mobiilikokemus Androidilla ja iOS:lla on käytettävissä puhelimissa ja tableteissa kaikissa versioissa (paitsi Database.com) alkaen mobiiliversiosta 254.000.
Kirjaa ylös kaikki sähköposti-integraatioiden kautta seuratut sähköpostit
Sähköpostin kirjaaminen ja seuranta on nyt yhdistetty yhdeksi osaksi sähköposti–integrointia, mikä yksinkertaistaa käyttökokemusta ja tekee viestien hallinnasta johdonmukaisempaa. Lisäksi sähköposti täytyy kirjata, jotta sen seuranta olisi mahdollista. Käyttäjät näkevät yhdistetyt tiedot Log and Track Email -osiosta sähköpostikomponentin sivupaneelissa. Sekä kirjaamista että seurantaa ohjataan sähköpostikomponentin asetuksista. Aiemmin seuranta oli erillinen komponentti eikä kirjaus ollut seurantaa varten pakollinen.
Missä: Sähköposti-integrointi ja Einstein Activity Capture ovat saatavilla Lightning Experience -ympäristössä seuraavissa versioissa: Starter, Professional, Enterprise, Unlimited ja Einstein 1 Sales Edition. Ne ovat myös saatavilla lisäosilla Einstein for Sales, Sales Engagement tai Revenue Intelligence. Inbox on saatavilla Lightning Experience -ympäristössä. Tietyt ominaisuudet sisältyvät Sales Cloud -versioihin Starter, Professional, Enterprise, Performance ja Unlimited. Kaikki ominaisuudet ovat käytettävissä Inboxin, Sales Engagementin tai Sales Cloud Einsteinin kanssa.
Kenelle: Tämä ominaisuus on käytössä automaattisesti Outlook- ja Gmail-integraatioissa, Inboxissa ja Einstein Activity Capturessa (EAC). Mahdollisuus kirjata sähköposti lähetyksen yhteydessä on saatavilla vain EAC-käyttäjille, kun Sync Email as Salesforce Activity on aktivoitu.
Miten: Jotta sähköpostia voidaan seurata, se on kirjattava.
- Ota käyttöön Log on Send (1), jotta sähköpostit kirjataan automaattisesti.
- Ota käyttöön myös Email Tracking, jos haluat seurata avauksia ja linkkien klikkauksia.
- Email Tracking -kortti (2) näyttää käytössä olevan oletusasetuksen (vain luku -tila).

Service Cloud
Tuntikohtaista sähköpostien lähetysrajaa on päivitetty Case Lightning Email Composerin osalta
Tuntikohtainen sähköpostien lähetysraja sisältää nyt myös Case Lightning Email Composerin kautta lähetetyt viestit. Tämän muutoksen myötä käyttäjät voivat lähettää enintään 250 sähköpostia ulkoisille vastaanottajille tunnissa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä.
Miksi: Päivitys tuo johdonmukaisuutta eri käyttötapauksissa noudatettaviin sähköpostin lähetysrajoihin. Se korvaa aiemman rajoituksen, joka koski vain Lightning Experience -sähköpostieditorin kautta lähetettyjä viestejä.
Miten: Automaattisten tapaussähköpostien lähettämiseen tulee käyttää QuickActionRequest-toimintoa.
Suojaa Messaging for Web viestintäsi reCAPTCHA:n avulla
Haluatko suojata verkkopohjaiset viestintäkanavasi automaattisilta uhkilta? Voit varmistaa, että vain ihmiset aloittavat uusia viestikeskusteluja sekä parantaa suojaustasi roskapostibotteja vastaan ottamalla käyttöön reCAPTCHA v3:n.
Missä: Tämä ominaisuus koskee Messaging for Web -palvelua ja on tällä hetkellä käytettävissä vain REST API- ja Web-asiakkaille. Ei vielä mobiilissa. Katso vaaditut versiot
Miksi: Suojaamattomat viestintäkanavat ovat alttiita roskapostille, resurssien tuhlaukselle ja huonolle käyttökokemukselle. reCAPTCHA parantaa tietoturvaa estämällä botit, jolloin tiimisi voi keskittyä aitoihin asiakaskohtaamisiin.
Miten:
- Rekisteröidy Googlen reCAPTCHA-sivustolla ja rekisteröi verkkotunnuksesi reCAPTCHA v3:lle.
- Asetuksissa (Setup), ota käyttöön reCAPTCHA Verification Messaging-asetuksissa.
- Lisää API-avaimet, jotka sait reCAPTCHA-rekisteröinnistä, ja tallenna asetukset.
- Julkaise muutokset, jotta ne tulevat voimaan.
Legacy Chat poistuu käytöstä
Legacy Chat -ominaisuus poistuu käytöstä 14. helmikuuta 2026 ja siihen asti se on ylläpitotilassa. Voit käyttää keskustelua normaalisti siihen saakka, mutta suosittelemme siirtymistä Messaging for In-App and Web -ratkaisuun, joka tarjoaa nykyaikaisen tavan asiakasviestintään. Messaging sisältää monia tuttuja chat-ominaisuuksia ja lisäksi mahdollisuuden asynkronisiin keskusteluihin, joita voi jatkaa milloin tahansa.
Missä: Tämä muutos koskee Salesforce Classic- ja Lightning Experience -käyttöliittymiä kaikissa versioissa.
Miten: 14.2.2026 jälkeen Legacy Chat poistetaan kokonaan, eikä sitä voi enää käyttää tai avata. Välttääksesi keskeytykset asiakaspalvelussa, siirry Messaging for In-App and Web -ratkaisuun ennen tätä päivämäärää.
Kerää palautetta parantaaksesi tietopankkiasi eli Knowledge Base –toimintoasi (yleisesti saatavilla)
Käytä Knowledge Feedback -toimintoa kerätäksesi palautetta tietopankkiartikkeleistasi ja ohjataksesi palautteet oikeille henkilöille tai tiimeille jatkotoimia varten. Tämä on erinomainen tapa selvittää, kuinka hyödyllisiä artikkelisi ovat, sekä tunnistaa kehityskohteet. Ominaisuus auttaa pitämään artikkelit ajan tasalla ja varmistaa, että Agentforcen vastaukset ovat tarkkoja ja hyödyllisiä.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Unlimited Edition -versiossa sekä kaikissa muissa versioissa, joissa on käytössä Knowledge-lisenssi. Tämä muutos koskee myös Experience Cloud -sivustoja, jotka on rakennettu Aura-alustalle ja joita käytetään Lightning Experiencen kautta Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Ominaisuuden käyttämiseen tarvitaan vähintään yksi aktiivinen community-lisenssi organisaatiossasi.
Miten: Ennen kuin otat Knowledge Feedback -toiminnon käyttöön:
- Ota käyttöön Lightning Knowledge ja Salesforce Surveys.
- Mene Asetuksissa kohtaan Enhanced Knowledge Settings.
- Article Feedback Settings -osiossa, ota käyttöön Feedback for Knowledge Articles.

Yksinkertaista Service Cloud -raportointia valmiilla Dashboard näkymillä ja raporteilla
Service Cloud Reporting -toiminnon avulla voit seurata suorituskykyä, valvoa SLA:n (palvelutason) noudattamista ja tehostaa asiakaspalvelun toimintaa. Saat näkymiä tapauksiin, asiakaspalvelijoiden suoritukseen ja jonojen tehokkuuteen seuraamalla kriittisiä KPI-mittareita, kuten keskimääräistä käsittelyaikaa. Tämä ominaisuus on saatavilla vain Enhanced Omni-Channel-toiminnon kanssa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Kenelle: Käyttäjät, joilla on käyttöoikeus View Setup and Configuration, voivat asentaa Service Cloud -raportit Asetuksista.
Miten:
- Siirry Asetuksissa kohtaan Service Cloud Reports.
- Valitse haluamasi koontinäytöt ja raportit ja napsauta Install.
- Näet raportit ja koontinäytöt valitsemalla Reports tai Dashboards Service Console -navigoinnista ja avaamalla haluamasi näkymän.
Jos olet aiemmin asentanut nämä koontinäytöt ja raportit Omni-Channel Performance Dashboard -paketista AppExchangesta, poista kyseinen paketti ja asenna tämän uusin, optimoitu versio.

Ilmoita lähettäjille virheistä Email-to-Case-käsittelyssä
Te pyysitte – me kuuntelimme. Tämän uuden organisaatiokohtaisen asetuksen ansiosta loppukäyttäjille ilmoitetaan, jos Email-to-Case ei onnistu käsittelemään heidän lähettämäänsä sähköpostia.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Essentials-, Professional-, Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten:
- Tämä asetus on oletuksena pois päältä
- Voit ottaa sen käyttöön Email-to-Case -asetussivulla
- Organisaation ylläpitäjänä saat jo nyt ilmoituksen, jos Email-to-Case ei onnistu
- Jos sallit myös loppukäyttäjien saada tämän ilmoituksen, he saattavat yrittää lähettää sähköpostin uudelleen, mikä voi johtaa päällekkäisiin tapauksien käsittelyihin, jos teet saman itse
Sulje tapaukset nopeammin lisäämällä Sulje Tapaus -painike objektin sivulle Lightning Experiencessä
Kun tapaus on ratkaistu, asiakaspalvelija voi sulkea Tapauksen suoraan samalta sivulta napsauttamalla Sulje Tapaus -painiketta. Tämä säästää aikaa, joka aiemmin kului navigoitaessa muihin näkymiin tapauksen sulkemista varten.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä Group-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miksi: Aiemmin tapausten sulkemista varten täytyi luoda mukautettu painike ja navigoida sen kautta. Nyt Close Case -painike on suoraan saatavilla sivuasetteluissa ja sen voi lisätä tapaussivulle.
Tämä helpottaa asiakaspalvelijoiden työtä ja parantaa tehokkuutta, erityisesti silloin kun suljetaan useita tapauksia päivittäin.
Miten:
Uudet asiakkaat: Close Case -painike on oletusarvoisesti käytössä ja näkyy tapaussivulla.
Nykyiset asiakkaat:
- Mene Setup-valikkoon ja valitse Object Manager.
- Etsi Case Page Layouts ja avaa se.
- Vedä Close Case -painike kohtaan Salesforce Mobile and Lightning Experience Actions.
- Tallenna muutokset (Save).
Voit määrittää, näkyykö painike suoraan tapaussivulla vai avattavassa valikossa, sekä mitä kenttiä näytetään Close Case -näkymässä.
Marketing Cloud
Marketing Cloud Account Engagement
Tavoita enemmän prospekteja WhatsAppin avulla
Laajenna markkinointikanaviasi integroimalla WhatsApp Account Engagementin kanssa. Yhdistä WhatsApp Business -tili käyttöönottoa varten. Tämän jälkeen markkinoijat voivat käyttää WhatsApp-kanavaa osana markkinointia Marketing Cloudin kautta Account Engagementissa.
Missä: Tämä muutos koskee Salesforce Enterprise- ja Unlimited-versioita, joissa on käytössä Marketing Cloud Account Engagement Growth tai Advanced edition.
Tunnista epäonnistuneet sähköpostilähetykset nopeasti
Uusi Failed Email Sends -raportti on nyt saatavilla liiketoimintayksikköäsi varten. Raportti sisältää epäonnistumisen syyt, kuten puuttuvan sisällön, virheelliset sähköpostiosoitteet tai lähettäjätunnukset. Lisäksi raportissa näkyy aikaleima ja siihen liittyvä prospekti. Tarkastele myös epäonnistuneiden sähköpostien ilmoituksia Optimizer-näkymässä.
Missä: Tämä muutos koskee Marketing Cloud Account Engagement -tuotetta Growth, Plus, Advanced ja Premium -versioissa.
Hallitse bottimaisia prospekteja poistamalla liialliset vierailijatiedot
Account Engagement voi keskeyttää prospektin seurantatoiminnot, jos tämän aktiivisuus on liian runsasta ja vaikuttaa liiketoimintayksikkösi suorituskykyyn. Nyt voit automaattisesti poistaa bottimaisilta prospekteilta liialliset vierailijatiedot jo ennen kuin seuranta keskeytyy. Voit myös palauttaa jo keskeytetyt prospektit poistamalla heidän liialliset vierailijatietonsa automaattisesti. Lisäksi voit manuaalisesti poistaa vierailuja bottimaisilta prospekteilta, mikä antaa vielä enemmän hallintaa.
Missä: Tämä muutos koskee kaikkia Marketing Cloud Account Engagement -versioita.
Miksi: Jotta prospekti vaikuttaisi Account Engagementin suorituskykyyn, sen täytyy kerätä tuhansia aktiivisuustapahtumia, mikä on yleensä botin aiheuttamaa. Liiallista aktiivisuutta voi kuitenkin syntyä myös, jos seurantakoodi on sijoitettu sivulle, jolla on paljon liikennettä. Välttääksesi liialliset klikkaukset, käytä seurantakoodia vain tietyillä laskeutumissivuilla, ei esimerkiksi kotisivulla.
Ohita halutut määritysvaroitukset Optimizerissa
Keskity liiketoimintakriittisiin asioihin ohittamalla Optimizerin määritysvaroitukset, jotka eivät koske organisaatiotasi tai ole olennaisia markkinointistrategiasi näkökulmasta. Tarvittaessa voit palauttaa piilotetut määritysvaroitukset takaisin näkyviin Optimizerissa.
Missä: Tämä muutos koskee kaikkia Marketing Cloud Account Engagement -versioita.
Marketing Cloud Growth / Advanced
Säästä aikaa raportoinnin ja automaatioiden uusilla tekoälyominaisuuksilla
Säästä aikaa raportoinnin ja automaatioiden uusilla tekoälyominaisuuksilla
Anna Einsteinin hoitaa enemmän markkinoijien puolesta. Laadi raportteja ja automatisoi floweja ennustetun sitoutumisen perusteella. Käytä lisäksi datakaaviota tehostamaan Einstein Send Time Optimization -ominaisuutta ja hae tietuepisteytyksiä helposti Agentforcen avulla.
Missä: Nämä muutokset koskevat Salesforce Enterprise- ja Unlimited-versioita, joissa on Marketing Cloud Growth tai Advanced -lisenssi.
- Laadi raportteja Einsteinin ennustavista ominaisuuksista
Analysoi Einstein Engagement Frequency– ja Einstein Engagement Scoring -ominaisuuksien tehokkuutta kampanjoissasi käyttämällä uusia raportteja. Luo raportteja Data Cloudin Data Model Objects -objekteilla valitsemalla Email Engagement Frequency tai Email Engagement Score -objekti.
Katso myös: Salesforce Help: Data Cloud Reports for Einstein Features in Marketing Cloud
- Automatisoi floweja Einsteinin ennustavan tiedon perusteella
Ohjaa kontakteja eri poluille ennustetun sitoutumisen perusteella (Engagement Scoring ja Frequency). Käyttäjät voivat parantaa uudelleenkohdistuskampanjoita varmistamalla, että oikea yleisö saa sopivan määrän viestejä.
Kun olet luonut datakaavion, voit lisätä virtaan Einstein Decision -elementin. Määritä elementissä ehto käyttämällä jotakin datakaavion kenttää resurssina.
Katso myös: Salesforce Help: Enable AI Features in Marketing Cloud
- Käytä datakaavioita Einsteinin STO-pisteytyksen kanssa
Päivitys Einstein Send Time Optimization (STO) -datamalliin mahdollistaa datakaavioiden rakentamisen STO:ta varten. Kun poistat ja otat uudelleen käyttöön STO:n Einstein for Marketing Setup -kohdassa, käyttäjät voivat rakentaa ja käyttää datakaavioita sähköpostien lähetysaikojen tallentamiseen, automatisointiin ja personointiin.
Katso myös: Salesforce Help: Setting Up a Data Graph for Einstein STO Scoring
- Hae tietuepisteytyksiä nopeasti Agentforcella Marketing Cloudissa
Käytä Marketing Cloud: Get Score for Record ID -toimintoa Agentforcessa saadaksesi näkymiä asiakkaiden sitoutumisesta ja sopivuudesta. Toiminto hakee liidien, kontaktien ja prospektien sitoutumis- ja sopivuuspisteet. Tilipisteet näkyvät erillisessä listassa, mukaan lukien kokonaistilipiste ja intentiopiste.
Ota toiminnot käyttöön Agent Studio -näkymän Agent Actions -osiossa Salesforce Setupissa.
Hallitse kampanjoita ja floweja entistä paremmin
Kampanjoiden, niihin liittyvien flowien ja sisällön hallinta on nyt entistä helpompaa. Rakenna kampanja alusta alkaen ja lisää flow elementtejä suoraan kampanjatietueesta. Lisäksi voit lähettää sähköpostikampanjan nopeasti listalle, joka sisältää suostumuksensa antaneet liidit tai kontaktit.
Missä: Nämä muutokset koskevat Salesforce Enterprise- ja Unlimited-versioita, joissa on Marketing Cloud Growth tai Advanced -lisenssi.
- Rakenna mukautettu kampanja
Nyt markkinoijat voivat aloittaa kampanjan luomisen ilman alustuksia. Luo kampanja ja valitse välilehti Build Your Own. Markkinoijat voivat valita tämän vaihtoehdon kampanjaa luodessaan, valita flow tyypin ja rakentaa kampanjan vaiheittain. He voivat lisätä viestielementtejä suoraan kampanjatietueesta tai työstää asiakaskokemusta tarkemmin Flow Builderin avulla.

- Hallitse suurempi osa flowista suoraan kampanjasta
Markkinointiflown rakentaminen on nyt helpompaa kuin koskaan. Voit tehdä sen ilman kampanjasta poistumista. Jos kulussa on viisi elementtiä tai vähemmän, voit lisätä viestejä ja odotuselementtejä suoraan kampanjasta. Viestien asetukset, kuten Einstein Send Time Optimization ja seurantavaihtoehdot, ovat myös määritettävissä kampanjatietueessa.
- Lähetä sähköpostia liidi- tai kontaktilistalle
Markkinoijat voivat nyt lähettää sähköpostin suoraan liideille tai kontakteille, jotka ovat antaneet suostumuksensa markkinointiviestintään. Valitse Marketing-sovelluksessa mikä tahansa liidi- tai kontaktinäkymä ja napsauta Send Email. Valitse markkinointisähköpostin vaihtoehto ja seuraa ohjeita sisällön luomiseen ja lähettämiseen. Me huolehdimme kampanjan, flown ja kohdeyleisön luomisesta puolestasi.
Luo mukautettua sisältöä tehokkaammin
Parannetut sisältötyökalut helpottavat yksilöllisten asiakaskokemusten luomista. Muokkaa sähköpostin HTML-koodia suoraan, lisää toistokomponentteja ja personoi sähköpostien kuvat ja painikkeet yhdistämiskentillä ja dynaamisilla URL-osoitteilla.
Missä: Nämä muutokset koskevat Salesforce Enterprise- ja Unlimited-versioita, joissa on käytössä Marketing Cloud Growth tai Advanced -lisenssi.
- Luo sähköposteja mukautetulla HTML:llä
Saat enemmän hallintaa sähköposteihisi uuden HTML-koodinäkymän avulla. Muunna olemassa oleva sähköposti HTML-muotoon, tee yksityiskohtaisia muutoksia rakenteeseen tai tyylitiedostoon ja rakenna täysin oma, responsiivinen sähköpostipohja.
- Tarkastele ja hallitse tietolähteitä sähköposteissa helpommin
Parannettu Data Sources -välilehti tarjoaa markkinoijille paremman näkyvyyden sähköpostien yhdistämiskenttien ja personoinnin tietolähteisiin. Aiemmin markkinoijat pystyivät lisäämään tapahtumatietolähteen vain Content Builderissa. Nyt tietolähteitä voi lisätä ja päivittää ennen sähköpostin julkaisua sekä tarkastella kaikkia käytettävissä olevia lähteitä, kuten oletusdatakaaviota tai yhdistettyä yksilöä.
- Näytä aiheeseen liittyvää sisältöä johdonmukaisessa asettelussa toistokomponenttien avulla
Näytä asiakkaille esimerkiksi viimeisimmät ostot, suositut tuotteet tai muuta aiheeseen liittyvää sisältöä markkinointisähköposteissa. Repeater-komponentti näyttää kohteet dynaamisesti yhtenäisessä kortti-, lista- tai mukautetussa asettelussa. Yhdistä komponentti tietolähteeseen ja käytä yhdistämiskenttiä tuotetietojen, kuvausten ja kuvien esittämiseen.
- Jaa mukautettuja linkkejä ja personoituja kuvia sähköpostin vastaanottajille
Personoi sähköposteja dynaamisilla kuvilla ja räätälöi painikkeen toiminnallisuus eri yleisöille. Syötä yhdistämiskenttä tai dynaaminen URL joko kuvaelementin lähteeksi tai painikkeen toiminnoksi.
- Käytä uusia kenttätyyppejä tietolähdeobjekteissa lomakkeissa
Uudet kenttätyypit tietolähdeobjekteille mahdollistavat joustavamman ja tarkemman tietojen keruun. Tuetut kenttätyypit sisältävät päivämäärän, päiväys-/aikaleiman, kellonajan ja numeron – sopivat ajastukseen, aikakriittisiin tietoihin ja numeerisiin arvoihin. Lisäksi Text Area (Long) -kenttä näyttää suuremman syötekentän ja tarjoaa raahattavan kulman kentän koon muuttamiseen.
Saat arvokasta tietoa parannettujen raportointiominaisuuksien avulla
Nyt markkinoijat voivat seurata ja raportoida mukautettuja linkkejä ulkoisten verkkosivujen sivuille ja liittää seurantatiedot kampanjaan. Lisäksi saat parannettuja mittareita Marketing Performance -koontinäyttöihin sekä tarkempia sivun katselumittareita ulkoisille verkkosivustoille.
Missä: Nämä muutokset koskevat Salesforce Enterprise- ja Unlimited-versioita, joissa on käytössä Marketing Cloud Growth tai Advanced -lisenssi.
1. Seuraa linkkejä, jotka ohjaavat liikennettä verkkosivustollesi
Voit nyt jäljittää ulkoiselle verkkosivustolle johtavat linkit takaisin tiettyyn lähteeseen, kuten mainokseen tai sähköpostiin. Jos otit ulkoisen seurannan käyttöön ennen kesää 2025, päivitä vaadittu Behavioral Events -datavirta hyödyntääksesi uusimpia seurantatoimintoja.
2. Kerää ensikosketuksen sivukatseludataa, kun kävijä antaa suostumuksensa
Kun verkkosivuston kävijä antaa suostumuksensa evästeiden seurantaan yhdistetyllä ulkoisella verkkosivustolla, hänen ensimmäinen sivukatselunsa raportoidaan. Jos kävijä ei anna suostumustaan, seurantaa ei suoriteta.
3. Seuraa sähköpostien tehokkuutta Deliverability Dashboardilla
Marketing Performance -osion uusi Deliverability-välilehti auttaa markkinoijia analysoimaan parhaiten ja heikoiten suoriutuvia kampanjoita. Tutki suorituskykymittareita ymmärtääksesi epäonnistuneiden sähköpostitoimitusten syitä. Lisäksi yksittäisten kampanjoiden tietueissa oleva Deliverability-dashboard näyttää kampanjakohtaisen toimitettavuuden sähköpostien osalta.
- Maksimoi sisältösi vaikutus Performance Dashboardin avulla
Seuraa sähköpostien, tekstiviestien, WhatsApp-viestien, seurattujen linkkien ja laskeutumissivujen suorituskykyä suoraan sisältötietueista. Saat arvokasta tietoa yleisön sitoutumisesta, arvioi dynaamisen sisällön toimivuutta ja hyödynnä näitä oivalluksia vuorovaikutuksen parantamiseen. Tarkastele kaikkia avainmittareita keskitetysti ja tee tietoon perustuvia sisältöstrategisia parannuksia.
Commerce Cloud
Lisää nopea maksaminen mini-koriin ostosten nopeuttamiseksi
Tee ostosten loppuunsaattamisesta helpompaa lisäämällä mini-koriin pikamaksutoiminto. Mini-kori on widget-näkymä, jonka ansiosta asiakas säästyy ylimääräisiltä klikkauksilta. Ostajat voivat maksaa helposti käyttämällä esimerkiksi PayPalia, Venmoa, Apple Payta, Amazon Payta, Google Payta tai Linkiä. Tämä vähentää ostoskorin hylkäämistä ja lisää konversioprosenttia.
Missä: Tämä muutos koskee B2B Commerce- ja D2C Commerce -ratkaisuja Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Siirry verkkokaupan kotisivulle Experience Builderissa ja ota pikamaksu käyttöön Cart Badge -komponentin ominaisuuksissa.
Ostajat näkevät mini-korissa ensimmäisen käyttökelpoisen pikamaksuvaihtoehdon sen maksutapajärjestyksen mukaan, jonka määrittelet Cart Badge -komponentissa. Jos yksikään pikamaksutapa ei täytä ehtoja, mitään vaihtoehtoa ei näytetä.


Mahdollista jaetut maksut mukautetussa kassassa
Tarjoa asiakkaillesi enemmän maksamisen joustavuutta tukemalla jaettuja maksuja mukautetussa kassaratkaisussa. Tämän ominaisuuden avulla asiakkaat voivat käyttää useita luottokortteja saman ostoksen maksamiseen.
Missä: Tämä muutos koskee B2B Commerce- ja D2C Commerce -ratkaisuja Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Ota jaettujen maksujen tuki käyttöön Checkout API:en avulla. Kaupassasi on oltava käytössä seuraavat ominaisuudet: streamlined place order, high-scale orders ja Cart Calculate API.
Houkuttele asiakkaita bonus-tuotekampanjoilla
Kasvata myyntiä ja asiakkaiden ostoskorien arvoa tarjoamalla bonus-tuotekampanjoita verkkokaupassasi. Bonus-tuotekampanjat lisäävät automaattisesti tietyn lahjatuotteen ostoskoriin ilman lisäkustannuksia, jos ostoskorin sisältö täyttää ennalta määritellyt ehdot. Aiemmin lahjatuote lisättiin vain, jos kampanjatuote oli jo valmiiksi ostoskorissa.
Missä: Tämä muutos koskee B2B Commerce- ja D2C Commerce -ratkaisuja Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Promotion Workspacessa valitse Bonus Product Promotion -malli aloittaaksesi nopeasti tai luo kampanja alusta asti. Jos luot kampanjan manuaalisesti, lisää alennuksen kohde ja valitse Target Type -kenttään ”Product” ja Adjustment Type -kenttään ”Bonus Product”. Bonus-tuotteena voi olla yksittäinen variaatio tai yksinkertainen tuote, joka voi olla ostettavissa tai ei. Jos sinulla on jo julkaistu kauppa, julkaise muutokset, jotta bonus-tuotteet näkyvät oikein. Mikäli kauppaa ei julkaista, bonus-tuotteet näkyvät normaalien tuotteiden tavoin ostoskorissa.


Experience Cloud
Auta sivustosi vierailijoita tarkastelemaan tietueita helpommin uuden Record List -komponentin avulla
LWR-sivustoille tarkoitettu Record List -komponentti auttaa sivuston vierailijoita tarkastelemaan, hakemaan ja lajittelemaan tilejä, tapauksia ja muita tietoja. Komponentin mukautus- ja tyylitysasetusten avulla varmistat, että vierailijoilla on sujuva ja responsiivinen käyttökokemus niin työpöydällä, tabletilla kuin mobiililaitteillakin.
Missä: Tämä muutos koskee LWR-sivustoja, joihin päästään Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin kautta Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa, joissa on aktiivinen Experience Cloud -lisenssi.
Miten: Experience Builderissa luo tietuesivupohja, vedä Record List -komponentti kankaalle, valitse objekti ja listanäkymä ja määrittele asetukset.
Esimerkiksi tilin luettelo voi sisältää useita tietoja, kuten nimen, laskutusosoitteen, osavaltion tai maakunnan, puhelinnumeron ja tyypin. Sivuston rakentajat voivat säätää luettelon näyttöasetuksia, kuten otsikon näkyvyyttä, värejä ja reunusten paksuutta. Listoihin voidaan lisätä sivutustoiminto, jonka avulla käyttäjät voivat selata pitkiä luetteloita hallittavissa osissa.


Ota käyttöön modernisoitu tietuekokemus Aura-sivustoilla (julkaisupäivitys)
Päivitä Create Record Form, Record Banner ja Record Detail -komponentit käyttämään Lightning Web Component (LWC) -teknologiaa, joka parantaa saavutettavuutta ja suorituskykyä. Kesällä 2025 päivitys otetaan käyttöön pakollisesti kaikissa organisaatioissa. Suosittelemme testaamaan kaikki mukautetut tietuekomponentit ennen päivitystä.
Missä: Tämä muutos koskee Aura-sivustoja, joihin päästään Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin kautta Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Milloin: Salesforce ottaa päivityksen käyttöön kesällä 2025. Päivityksen aikataulun voi tarkistaa Trust Status -sivulta hakemalla instanssin ja napsauttamalla ylläpitovälilehteä.
Miksi: Kun asetus ”Use Lightning web components on your record pages in Aura sites” on käytössä, Create Record Form, Record Banner ja Record Detail -komponenteissa näkyy tyylimuutoksia. Uudet Aura-sivustot, jotka luodaan kesän 2024 jälkeen, sisältävät automaattisesti päivitetyt komponentit. Mahdollisia muutoksia:
- Painikkeet ovat keskitettyjä (aiemmin oikeassa reunassa)
- Tietueikkunan teksti on sisennetty otsikkoon nähden (aiemmin samalla tasolla)
- Pakollisista kentistä on nyt selitys (asteriski = pakollinen kenttä)
- Tyhjät pakolliset kentät korostetaan punaisella reunalla ja virheviestillä
- Virheviestit näkyvät lomakkeen alaosassa (aiemmin yläosassa)
- Kentän valinta korostetaan keltaisella taustalla
- Sivun otsikot vierivät mukana (aiemmin pysyivät ylhäällä)
- Onnistumisviestit voivat viitata Salesforce-ID:hen
- Uusia kuvakkeita näkyy eri kenttien vieressä ja jotkut pysyvät näkyvissä ilman hiiren viemistä päälle
- Linkkejä näkyy nyt useammissa paikoissa kuin ennen
Miten: Experience Builderissa avaa Setup | Digital Experiences ja siirry kohtaan Settings. Experience Management Settings -osion alla valitse ”Use Lightning web components on your record pages in Aura sites” ottaaksesi uuden teknologian käyttöön.
Tehostettu tietoturva Salesforce CDN:ää käyttäville sivustoille
Salesforcen CDN-asiakkaat hyötyvät nyt parannetusta tietoturvasta, joka suojaa automaattisesti haitalliselta verkkoliikenteeltä ja muilta uhkilta säilyttäen samalla pääsyn hyväksyttyihin botteihin ja hakukoneiden indeksoijiin.
Missä: Tämä muutos koskee LWR-sivustoja, jotka käyttävät Salesforce CDN:ää ja joihin päästään Lightning Experiencen kautta Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miksi: Salesforce CDN -asiakkaat saavat nyt käyttöönsä keskitetysti hallinnoidun, monikerroksisen tietoturvan, joka toimii automaattisesti suojaten haitalliselta liikenteeltä, kuten kaapijoilta, boteilta ja DDoS-hyökkäyksiltä. Samaan aikaan legitiimit botit ja hakukoneiden indeksoijat säilyttävät pääsyn. Tämä varmistaa yhtenäisen ja ajantasaisen tietoturvan kaikilla asiakassivustoilla.
Yksinkertaista kertakirjautumisen (SSO) rekisteröintiprosessi Flow Builderin avulla
Yksinkertaista kertakirjautumisen (SSO) rekisteröintikäsittelijän rakentaminen käyttämällä Flow Builderia Apexin sijaan. Mukauta uusi Authentication Provider User Registration -virtausmalli luodaksesi ja päivittääksesi käyttäjiä, jotka kirjautuvat sivustollesi kolmannen osapuolen identiteetin tarjoajan kautta.
Missä: Tämä muutos koskee Aura-, LWR- ja Visualforce-sivustoja, joihin päästään Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin kautta Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Hyödynnä Mobile Publisherin uusimmat ominaisuudet Experience Cloudissa
Käytä ulkoisia asiakassovelluksia hallitaksesi sovelluksesi push-ilmoituksia. Mobile Publisher tukee nyt myös vaakatilaa, mikä helpottaa sisällön tarkastelua ja käyttöä. Android-käyttäjät voivat nyt esikatsella PDF-tiedostoja heti niiden lataamisen jälkeen. Saat jatkossa myös sovelluksen sisäisen ilmoituksen, kun uusi versio Mobile Publisherista on saatavilla. Mobile Publisher siirtyy käyttämään samaa sisäistä versionumerointijärjestelmää kuin Salesforce, luopuen omasta erillisestä numerointikäytännöstään.
Missä: Nämä muutokset koskevat sovelluksia, jotka on luotu Mobile Publisherilla Aura- ja LWR-sivustoille Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Kustomointi
Päivitä objektin oikeudet kaikille mukautetuille käyttöoikeusjoukoille tai profiileille yhdellä kertaa
Säästä aikaa ja klikkauksia muokkaamalla objektin käyttöoikeuksia samanaikaisesti kaikissa mukautetuissa käyttöoikeusjoukoissa ja profiileissa. Sinun ei enää tarvitse mennä yksittäisten oikeusjoukkojen tai profiilien sivuille. Siirry Object Manageriin, valitse objekti ja klikkaa Object Access-näkymässä Edit tehdäksesi muutoksia.
Missä: Lightning Experience kaikissa versioissa
Miten: Setup → Object Manager → Valitse objekti → Object Access → Permission Sets tai Profiles → Edit → Tallenna muutokset

Muokkaa käyttöoikeuksia nopeammin käyttöoikeusjoukon yhteenvetonäkymässä
Voit nyt muokata käyttäjän, objektin, kentän ja mukautettuja oikeuksia suoraan käyttöoikeusjoukon yhteenvedosta. Aiemmin tämä onnistui vain rajoitetusti.
Missä: Lightning Experience ja (valikoidusti) Salesforce Classic useimmissa versioissa
Miten: Setup → Valitse käyttöoikeusjoukko → View Summary → Tee muutokset halutuissa välilehdissä

Muokkaa sisällytettyjä oikeusjoukkoja suoraan käyttöoikeusryhmän yhteenvedosta
Nyt voit lisätä tai poistaa oikeusjoukkoja ryhmästä suoraan yhteenvedossa. Aiemmin tämä tieto oli vain luettavissa, joten päivitys helpottaa käyttöoikeusryhmien muokkaamista. Idea on toteutettu yhteisön ideoiden pohjalta IdeaExchangessa.
Missä: Lightning Experience ja (valikoidusti) Salesforce Classic useimmissa versioissa
Miten: Setup → Valitse oikeusryhmä → View Summary → Included Permission Sets → Add tai Remove

Tarkastele välilehtiasetuksia yhteenvetonäkymistä
Näet helposti, mitä välilehtiä käyttäjä voi käyttää tai mitä sisältyy oikeusjoukkoon tai -ryhmään. Tämä säästää aikaa verrattuna monien asetussivujen selaamiseen, jota ennen päivitystä vaadittiin.
Missä: Lightning Experience ja (valikoidusti) Salesforce Classic useimmissa versioissa
Miten: Asetukset → Valitse käyttäjä, oikeusjoukko tai -ryhmä → View Summary

Tarkastele ja hallitse käyttäjän käyttöoikeusjoukkoja, -ryhmiä ja jonoja entistä helpommin
Parannellun käyttäjän käyttöoikeusyhteenvedon ansiosta voit lisätä tai poistaa käyttäjän yhdestä tai useammasta käyttöoikeusjoukosta, ryhmästä tai jonosta. Lisäksi voit hakea, lajitella ja päivittää listauksia kunkin yhteenvedon osion sisällä.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) kaikissa Salesforce-versioissa.
Miten: Setupissa valitse käyttäjä ja napsauta ”View Summary” (Näytä yhteenveto).

Paranna saavutettavuutta uudistetulla listanäkymän avattavalla valikolla
Parantaakseen saavutettavuutta ja tarjotakseen johdonmukaisemman käyttökokemuksen, kaikki objektien listanäkymien avattavat valikot käyttävät nyt Lightning Web Components (LWC) -teknologiaa. Käyttötapa ei ole muuten muuttunut, mutta uudistetussa valikossa on joitakin eroja. Aiemmin tämä uudistettu valikko oli saatavilla vain niissä listanäkymissä, jotka renderöitiin LWC:llä, ei niissä jotka perustuivat Aura-komponentteihin.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea kaikissa versioissa.
Miten: Uudistettu listanäkymien valikko näyttää jopa 100 listaa. Yläosassa näkyvät uusimmat listanäkymät ja hakukenttä listojen etsimistä varten. Jos näkymiä on yli 100, käytä hakutermejä löytääksesi tietyn listan. Valikon näppäimistökohdistus alkaa nyt listan yläosasta, ei enää kiinnitetystä näkymästä.

Uusi valikko käyttää erilaista Document Object Model (DOM) -rakennekuvausta kuin edeltäjänsä. Tämä rakennepäivitys voi vaikuttaa mukautettuihin toimintoihin, jotka perustuvat valikon DOM-rakenteeseen, sekä joidenkin sisäänrakennettujen ominaisuuksien, kuten käyttöopastusten toimintaan. Suosittelemme testaamaan uuden valikon toimivuuden.
Analytiikka
Esittelyssä Tableau Next
Tervetuloa Salesforcen kokonaisvaltaiseen, tekoälyohjattuun analytiikkakokemukseen. Tableau Next yhdistää maailman johtavan analytiikka-alustan Agentforcen kontekstitietoiseen tekoälyyn ja Data Cloudin semanttiseen kerrokseen, joka yhtenäistää liiketoimintatiedon koko organisaatiossasi. Modulaarinen ja API-lähtöinen Tableau Next antaa sinulle mahdollisuuden luoda, jakaa ja uudelleenkäyttää analytiikkaresursseja saumattomasti. Rakenna ja toimita yksilöllisiä, kontekstuaalisia ja toimintakelpoisia oivalluksia kaikille käyttäjille Salesforcen yritystason suorituskyvyn, tietoturvan ja skaalautuvuuden tukemana.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea yhdessä Data Cloudin kanssa. Tableau Next on saatavilla Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa.
Miksi: Tableau Next on täydellinen analytiikka-alusta data-ammattilaisille, liiketoimintakäyttäjille ja järjestelmänvalvojille.
- Datan integrointi ja tulkinta semanttisessa kerroksessa – Yhdistä data eri lähteistä ja tarkista sen eheys. Luo yksi totuuden lähde luotettaville, hallinnoiduille ja uudelleenkäytettäville malleille, mittaritietokannalle ja yksinkertaistetulle datan hallinnalle.
- Mittarien, visualisointien ja dashboardien koostaminen huipputason analyysityökaluilla – Luo semanttisiin malleihin perustuvia mittareita liiketoimintaprosessien ja suorituskyvyn seuraamiseksi ja arvioimiseksi. Tutki dataa ja paljasta oivalluksia rakentamalla visualisointeja työtilassasi olevien liittyvien tietojen pohjalta. Vie visualisointi uudelle tasolle dashboardien avulla: lisää vuorovaikutteisuutta, tehosta tutkimista ja tarjoa selkeä yleiskuva olennaisista tiedoista.
- Resurssien hallinta, käyttöönotto ja Marketplace – Jaa työtiloja ja resursseja helposti kollegoidesi kanssa. Laajenna Tableau Nextin käyttö koko organisaatioosi integroimalla mittarit ja dashboardit Lightning-sivuille tai mukautetuille sivuille Lightning Web Componentien avulla. Luo omia analytiikkapohjiasi tai käytä valmiita dashboard-pohjia nopeaan aloitukseen.
- Integroitu toimintokerros – Ole vuorovaikutuksessa Tableau Nextin mittareiden, visualisointien ja dashboardien kanssa ja tee datavetoista yhteistyötä tiimisi kanssa. Mukauta Tableau Next -kotisivusi ja Slack-mittarikoosteesi. Hio ja tarkenna mittareita tuomaan työsi kannalta olennaisimmat oivallukset. Aseta mittaritavoitteita ja käynnistä Salesforce-toimintoja ja -prosesseja suoraan näkymistä. Käytä kaikkea myös liikkeellä ollessasi Tableau Next Mobilen kautta.
- Yksinkertaistettu käyttöönotto ja analyytikoille suunnattu käyttöliittymä – Tableau Nextin hallintasivun avulla käyttöönotto ja konfigurointi on sujuvaa. Henkilökohtaisissa organisaatioissa ja tilatuissa työtiloissa pääset käsiksi kaikkiin analytiikkatyökaluihin: datayhteydet, semanttinen mallinnus, mittarien luonti sekä visualisointi- ja dashboard-rakentajat havaintojen jakamista varten.
Nopeuta myyntiprosesseja keskustelupohjaisella Agentforce Quoting -toiminnolla
Saa kaupat päätökseen nopeammin käyttämällä Agentforce Quote Management -ratkaisua tarjousten luomiseen, päivittämiseen ja hallintaan keskustelunomaisesti. Agentforce Quoting vastaa luonnollisella kielellä esitettyihin komentoihin, kuten ”Luo tarjous Acme-tilille” tai ”Lisää 10 widgetiä Acme-tarjoukseen”, jolloin myyjien on helppo hallita tarjouksia ilman manuaalista käyttöliittymää. Tämä vapauttaa myyntitiimit hallinnollisista tehtävistä kohti strategisempaa asiakastyötä.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Salesforce Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa, joissa on käytössä Revenue Cloud ja Salesforce Foundations.
Milloin: Agentforce Quoting tulee saataville kesällä 2025.
Kenelle: Käyttäjät, joilla on Agentforce Default Admin -käyttöoikeusjoukko, voivat liittää Agentforce Employee Agent -instanssin valitsemaansa käyttöoikeusjoukkoon Agent Access -osiossa ja määrittää ”Quote Management” -aiheen agentille. Myyjät, joilla on tämä oikeus, voivat käyttää Agentforce Quoting -toimintoa tarjousten hallintaan.
Miten: Ota Agentforce Quoting käyttöön lisäämällä agentille ”Quote Management” -aihe. Siirry Revenue Cloudiin ja avaa asiakas, mahdollisuus tai tarjous. Napsauta Agentforce-kuvaketta ja kirjoita pyyntö keskusteluun. Tarvittaessa Agentforce pyytää lisätietoja ja laatii tai päivittää tarjouksen, jonka voit tarkistaa ja muokata ennen tallentamista.
Luo merkityksellisiä hetkiä Campaign Designerin (beta) avulla
Uusi Campaign Designer (beta) auttaa sinua luomaan monikanavaisia markkinointikampanjoita nopeasti hyödyntäen luotettavaa dataasi. Kun tarkastelet luonnosta, voit valita olemassa olevan kampanjan kontekstin lisäämiseksi ja parantaa viestejä ja kanavavalintoja tekoälyn avulla.
Missä: Tämä muutos koskee Salesforce Enterprise- ja Unlimited-versioita, joissa on käytössä Marketing Cloud Advanced tai Marketing Cloud Account Engagement (Plus, Advanced, Premium) yhdessä Data Cloudin ja Einstein Requests -lisäosan kanssa.
Miten: Kun tekoälytoiminnot on otettu käyttöön Marketing Cloudissa, napsauta ”Draft with AI” -painiketta kotisivulta. Campaign Designer ohjaa sinua luonnoksen, kampanjan ja osien luomisessa.
Valitse mitkä dashboard-widgetit päivitetään (yleisesti saatavilla)
Päivitä vain ne dashboard-widgetit, joita tarvitset, sen sijaan että päivität koko dashboardin. Esimerkiksi tukitiimin jäsen voi päivittää vain ”Avoimet tiketit” -widgetin nähdäkseen uusimman listan ratkaisemattomista ongelmista, vaikuttamatta muihin näkymän osiin.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce-mobiilisovellusta (iOS ja Android) Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Milloin: Toiminto otetaan käyttöön vaiheittain alkaen kesällä 2025.
Miten: Dashboardilla napsauta haluamasi widgetin päivityskuvaketta nähdäksesi sen uusimman datan.
Flow
Hae liittyviä tietueita nopeammin (Beta)
Voit nyt hakea liittyvät tietueet yhdellä kyselyllä Flow Builderissa, mikä helpottaa liittyvien tietueiden hallintaa. Aiemmin jokainen liittyvä tietue vaati erillisen ”Get Records” -elementin. Nyt voit valita liittyvät objektisuhteet, mikä auttaa kuvaamaan monimutkaisia liiketoimintalogiikoita. Tämä ominaisuus on käytettävissä screen flow-, autolaunched- ja template-triggered prompt -tyyppisissä floweissa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia Essentials-, Pro Suite-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited-, Developer- ja kaikkien Einstein 1 -versioiden osalta.
Miksi: Esimerkiksi voit hakea yhdellä ”Get Records” -elementillä sekä tilin että kaikki siihen liittyvät tilitiimin jäsenet. Tämän jälkeen voit käyttää ”Loop”-elementtiä lähettääksesi viestin jokaiselle tiimin jäsenelle.

Miten: Valitse ”Get Records” -elementissä objekti, kuten Account, ja ota käyttöön ”Also add related records (beta)”. Tämän jälkeen voit lisätä lapsiobjekteja, kuten Contact ja Opportunity, linkittämällä ne tilitietueeseen.

Testaa Flowien virheenkäsittelyä
Uuden ”Has Error” -operaattorin avulla voit testata tilanteita, joissa flow ei toimi odotetusti. Tämä parantaa flowien luotettavuutta ja tekee virhetilanteiden hallinnasta testattavampaa. Aiemmin voitiin testata vain onnistuneita lopputuloksia.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia Essentials-, Pro Suite-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited-, Developer- ja kaikkien Einstein 1 -versioiden osalta.
Miksi: Esimerkiksi jos käsittelet asiakastietoa, voit testata virtausta tilanteessa, jossa pakollinen kenttä puuttuu. Tämä varmistaa, että virhe käsitellään odotetusti.
Miten: Luo Flow Builderissa data cloud -triggeröity tai record-triggeröity flow. Lisää elementti, kuten Create Records, Update Records, Delete Records tai Action. Tallenna flow. Luo flow test ja valitse ”Set Assertions”. Valitse operaattoriksi ”Has Error”.

Tallenna olemassa olevat ja toimivat flowt mallipohjiksi
Voit nyt tallentaa toimivan tai monimutkaisesti rakennetun flow’n mallipohjaksi, jota voit käyttää tulevissa projekteissa. Tämä säästää aikaa ja mahdollistaa hyvien käytäntöjen kierrättämisen.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Enterprise-, Professional- ja Unlimited-versioissa.
Pidä käyttäjät yhdessä flow’ssa automaattisesti käynnistyvien näyttötoimintojen avulla (yleisesti saatavilla)
Tee flow-ruuduistasi dynaamisia suorittamalla taustalla toimivia flow-loogisia osia automaattisesti ilman, että käyttäjä poistuu ruudulta. Kun käyttäjä syöttää arvon komponenttiin, ruutu päivittyy välittömästi logiikan perusteella.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja (rajoitetusti) Salesforce Classicia Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Tukee vain Lightning runtimea.
Miksi: Koska automaattisesti käynnistyvät näyttötoiminnot ovat nyt yleisesti saatavilla, voit rajata niiden käynnistymistä ehtojen perusteella. Tämä parantaa käyttökokemusta ja vähentää datan käsittelykuormaa.
Miten: Avaa näytön elementin asetukset ja siirry kohtaan ”Configure Screen Actions”. Valitse taustalla suoritettava autolaunched flow. Määritä syötteet ja valinnaisesti rajoita suoritus vain ensimmäiselle ruudun lataukselle. Aseta tarvittaessa ehtoja, joiden perusteella toiminto käynnistyy (esim. kun toinen komponentti on täytetty).

Aseta toiminnon syötearvot kohdassa ’Set Action Run Settings’ ja halutessasi valitse, että näyttötoiminto suoritetaan vain, kun näyttö ladataan ensimmäistä kertaa.

Rajoittaaksesi, milloin näyttötoiminto suoritetaan, avaa Set Action Run Conditions -osio ja määritä ehtosi. Esimerkiksi voit asettaa ehdon, jonka mukaan näyttötoiminto suoritetaan vain, kun jokin toinen näytön komponentti on täytetty.

Kirjoita sähköpostisisältö suoraan Send Email -toiminnossa
Voit nyt kirjoittaa ja muotoilla sähköpostisisällön suoraan ”Send Email” -elementissä ilman erillistä tekstimallia. Voit käyttää yhdistämiskenttiä ja muotoilla viestin yrityksesi brändin mukaisesti. Vaihtoehtoisesti voit valita olemassa olevan sähköpostimallin nimen perusteella (aiemmin vaadittiin mallin ID).
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja (rajoitetusti) Salesforce Classicia Essentials-, Professional-, Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Avaa tai luo flow Flow Builderissa. Valitse ”Send Email” -elementti. Siirry kohtaan ”Configure Email Content”. Valitse ”Enter Text” ja muotoile sisältö rikkaalla tekstieditorilla. Voit myös valita ”Use Email Template” ja hakea mallin nimen perusteella.

Kirjoittaaksesi sähköpostin sisällön suoraan, valitse Body-pudotusvalikosta Enter Text. Muotoile sisältösi käyttämällä rikkaan tekstin työkalupalkkia, joka sisältää esimerkiksi lihavoinnin ja kursivoinnin. Voit myös lisätä flow’hun aiempia resursseja yhdistämiskenttinä (merge fields). Tarkastellaksesi tekstiä rikkaana tai tavallisena tekstinä, valitse pudotusvalikosta View as Rich Text tai View as Plain Text. Jos haluat, että sähköposti näytetään rikkaana tekstinä, aseta Rich-Text-Formatted Body arvoon True. Jos tätä asetusta ei oteta käyttöön, sähköposti näytetään tavallisena tekstinä.
Käyttääksesi olemassa olevaa sähköpostimallia, siirry kohtaan Configure Email Content ja valitse Use Email Template. Kentät Subject, Body, Rich-Text-Formatted Body ja Use Line Breaks piilotetaan. Syötä mallin tunniste (ID) tai etsi sähköpostimallisi haulla.

Flowien virheenkorjauksen elementtitason yhteenvedot
Virheenkorjaus (debugging) näyttää nyt elementtikohtaisia yhteenvedoja, joiden avulla ymmärrät nopeammin, mitä flow’ssa tapahtui missäkin vaiheessa. Esimerkiksi Update Records -elementti kertoo, kuinka monta tietuetta päivitettiin.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia kaikissa versioissa.
Testaa sähköposti- ja tekstiviestilähetyksiä testiviestien avulla
Jos flow sisältää sähköposti- tai tekstiviestitoiminnon, voit nyt testata viestien lähettämistä osana debug-ajoa. Valmistellessasi debug-ajoa, erittele sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot, joita haluat käyttää viestin testaamiseen. Kun debug-ajo käynnistyy, yritämme lähettää viestin annetuille yhteystiedoille.
Missä: Tämä ominaisuus on käytettävissä Lightning Experience -näkymässä Marketing Cloud Growth Editionissa.
Miten: Debug Flow -ikkunassa valitse ”Send Test Messages” -osiossa viestityypit ja anna testivastaanottajien yhteystiedot. Kun aloitat debug-ajon, viestit lähetetään ja niiden tila näkyy debug-yhteenvedossa.
Rajoita käyttäjien oikeuksia suorittaa flow-prosesseja (julkaisupäivitys)
Tämä päivitys julkaistiin ensimmäisen kerran talvella 2024 ja sen pakollinen käyttöönotto oli alun perin suunniteltu talvelle 2025, mutta käyttöönottoa on siirretty talvelle 2026. Kun päivitys on otettu käyttöön, Salesforce rajoittaa käyttäjän mahdollisuutta suorittaa flow-prosesseja. Käyttäjällä täytyy olla oikea profiili tai käyttöoikeusjoukko, jotta hän voi suorittaa flow’n.
Päivityksen käyttöönotto poistaa käytöstä FlowSites-organisaatio-oikeuden, joka aiemmin antoi kaikille käyttäjille oikeuden suorittaa mitä tahansa flow’ta. Päivityksen myötä flow’t suoritetaan turvallisemmin, koska vain käyttäjät, joille on myönnetty oikeat profiilit tai käyttöoikeusjoukot, voivat ajaa niitä. Salesforce siirsi pakollista käyttöönottoa antaakseen järjestelmänvalvojille enemmän aikaa testata ja valmistautua muutokseen. Jo päivityksen ottaneet järjestelmänvalvojat eivät tarvitse tehdä lisätoimia. Arvostamme päivityksen käyttöönottoasi.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea, Salesforce Classicia ja kaikkia mobiilisovelluksen versioita Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Milloin: Salesforce ottaa tämän päivityksen pakollisesti käyttöön talvella 2026. Oman instanssisi pääjulkaisupäivämäärän voit tarkistaa Trust Status -sivustolta hakemalla instanssiasi ja valitsemalla Maintenance-välilehden. Katso myös ohjeartikkeli usein kysyttyihin kysymyksiin.
Miksi: Aiemmin kaikki käyttäjät saattoivat tietyissä tapauksissa suorittaa kaikki flow’t ilman profiilia tai käyttöoikeusjoukkoa. Päivityksen käyttöönotto rajoittaa pääsyn vain käyttäjille, joille on myönnetty oikeus flow’n suorittamiseen.
Miten: Ota päivitys käyttöön siirtymällä kohtaan Setup → kirjoita Quick Find -kenttään Release Updates ja valitse Release Updates. Etsi Restrict User Access to Run Flows ja seuraa testaus- ja aktivointiohjeita.
Kun päivitys on otettu käyttöön, kaikille käyttäjille on annettava oikeus flow’n suorittamiseen. Lisää Run Flows -oikeus käyttöoikeusjoukkoon. Jos haluat tarkempaa hallintaa, rajoita yksittäisten flow’ien käyttöoikeus tietyille käyttöoikeusjoukoille. Suosittelemme myös poistamaan käyttäjiltä Flow User -valinnan Setupissa. Jos tämä asetus on päällä, käyttäjä voi suorittaa kaikki flow’t. Jos käyttäjän tulee voida luoda, päivittää tai poistaa flow’ita, lisää hänelle Manage Flow -oikeus. Katso usein kysytyt kysymykset ohjeartikkelista.
Lue lisää Salesforcen mahdollisuuksista

Kaikki kutsuttu AI-bileisiin, mutta kuka hoitaa tarjoilut?
Jos tietyt asiat eivät ole kunnossa, AI-agenttiprojekti on kuin pöytä ilman jalkoja – kaatuu lähes heti. Mitä siis kannattaa huomioida ennen tekoälyagenttien rakentamista? “Kevyt kesäilta

Salesforce Foundations
Salesforce julkaisi Foundations paketin, joka mahdollistaa uusia ominaisuuksia tiettyjen Salesforce-edition käyttäjien saataville. Mutta mitä se käytännössä mahdollistaa, mitä käyttöönotto vaatii ja kannattaako sitä kokeilla? Salesforce

Salesforce Account Engagementin yleisimmät käyttötapaukset
Salesforcen markkinointityökalu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement tarjoaa monipuoliset ratkaisut markkinoinnin tarpeisiin ja tuo eri toiminnot samalle alustalle sekä markkinointitiimin sisällä että markkinoinnin, myynnin ja
Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.

Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.
Jos tarjouspyynnössäsi on liitteitä, voit ottaa lomakkeen sijaan yhteyttä osoitteeseen info@ceili.fi