Ceilin Winter ’22 Release -tiedote

Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto Salesforcen lokakuussa julkaistavan Winter ’22 releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, jotka pitävät sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen pakettiin keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan.

Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli sellaisia uudistuksessa on. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa.

Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Winter ‘22 Releasen omaan organisaatioosi löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista.


Uudistukset loppukäyttäjille

Einstein Search

Einstein Search on yksi lisämaksuttomista tekoälyyn pohjautuvista työkaluista Salesforcessa. Einstein Search on ollut saatavilla Salesforcessa jo jonkin aikaa, mutta tästä julkaisusta eteenpäin se on oletusarvoisesti päällä kaikissa Salesforce-organisaatioissa.

(Saatavilla: Essentials, Professional, Enterprise, Performance, and Unlimited-versioille)

Saatavat hyödyt:

Einstein Searchin avulla käyttäjät voivat saada henkilökohtaisia ​​ja entistä toimivampia hakutuloksia Salesforcessa.

Vaadittavat toimenpiteet:

Ei vaadi toimenpiteitä.


Sort Upcoming & Overdue Activities Intuitively

Valitse tulevien tehtävien ja tapahtumien näyttäminen sinua eniten hyödyttävässä järjestyksessä. Aiemmin tehtävä tai tapahtuma, jolla oli lähin eräpäivä, oli luettelon lopussa.

(Saatavilla: Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer-versioille)

Saatavat hyödyt:

Antaa käyttäjälle mahdollisuuden näyttää tehtävät ja tapahtumat hänelle parhaiten toimivassa järjestyksessä.

 

Vaadittavat toimenpiteet:

Ei vaadi toimenpiteitä.


Uudistukset admineille

View Invoices with the Your Account App

Tarkista ja lataa laskuja sekä tarkista maksut ja mahdolliset hyvityslaskut. Enää ei välttämättä tarvitse siirtyä Salesforce Checkoutiin.

(Saatavilla: Professional, Enterprise, Performance ja Unlimited-versioille).

Saatavat hyödyt:

Maksuihin liittyvät tiedot saa helposti esiin suoraan Salesforce-organisaatiosta.

Vaadittavat toimenpiteet:

Ei vaadi toimenpiteitä.


Restriction Rules

Restriction Rulesit ovat nyt yleisesti saatavilla ja niiden avulla voi hallita tietueita, jotka tietyn käyttäjäryhmän sallitaan nähdä. Restriction Rulesit ovat saatavilla custom objekteille, tapahtumille, tehtäville ja time sheeteille. Yhdelle objektille on mahdollista luoda kaksi erilaista Rulea Enterprise ja Developer-versioissa sekä maksimissaan viisi Rulea per objekti Performance ja Unlimited-versioissa.

(Saatavilla: Professional, Developer, Performance ja Unlimited-versioille)

Saatavat hyödyt:

Antaa mahdollisuuden luoda rajoitussääntöjä, joiden avulla voit hallita tietueiden osajoukkoa, jonka tiettyjen käyttäjäryhmien sallitaan nähdä.

Vaadittavat toimenpiteet:

Admin luo Restriction Rulesit Object Managerissa.

 


Diagnose, Track, and Prevent Service Interruptions with Incident Management (service)

Service Cloudin puolelle tulee kolme uutta standardi-objektia: Problem (Ongelma), Incident (Tapahtuma ja Change Request (Muutospyyntö). Näiden kolmen uuden objektin avulla on helppo hallita esimerkiksi muutospyyntöjä ja toisaalta selvittää ongelmaan liittyviä syitä kirjaamalla huomiot Problem-tietueelle, jolloin tiedot löytyvät kätevästi yhdestä paikasta.

(Saatavilla Professional, Enterprise, Unlimited, Performance, and Developer-versioille, organisaation käytössä tulee olla myös Service Cloud)

Saatavat hyödyt:

Service Cloudin Caset voi linkittää Problem, Incident ja/tai Change Request-tietueisiin.

Vaadittavat toimenpiteet:

Kaikki uudet Salesforce-organisaatiot, joissa on käytössä myöskin Service Cloud, voivat käyttää näitä uusia objekteja ilman erikseen vaadittavia toimenpiteitä. Olemassa olevien Salesforce-organisaatioiden (joissa on käytössä myöskin Service Cloud) tapauksessa, nämä uudet objektit tulee aktivoida ensin käyttöön Setupissa (Setup – kirjoita hakuun: Incident Management). Tämän jälkeen uudet objektit löytyvät tuttuun tapaan Object Managerin puolelta.


Pardot

Automaatiosähköpostien rakentaminen Lightning Builderissa

Lightning Email Builder tuli käyttöön jo syksyllä 2020, mutta silloin uudella editorilla rakennettujen sähköpostien käyttö ulottui ainoastaan kertaluonteisiin list email -lähetyksiin. Moni onkin siis varmasti iloinen kuullessaan, että nyt uudet sähköpostipohjat ovat vihdoin käytettävissä myös automaatioviestien puolella. Sähköpostin voi aktivoida automaatioiden käyttöön sähköpostin sivulta löytyvällä painikkeella. Tämän jälkeen sähköpostia voi käyttää esimerkiksi Engagement Studiossa.


Lightning Landing Page Editor

 

Intuitiivisten ’drag-and-drop’ -työkalujen käyttö laajenee tässä Releasessa myös Landing Pagejen puolelle. Käyttöliittymä on samanlainen kuin sähköpostieditorissa, ja sen avulla markkinoijat voivat rakentaa näppärästi uudenlaisia Pardot Landing Pageja. Sivulle voi sommitella erilaisia elementtejä kuten kuvia, tekstiä, lomakkeen tai HTML-palikan. Editorin toiminnallisuudet tulevat hyvin varmasti kehittymään myös tulevissa Salesforce Releaseissa.


Tilaussivujen vapaasti muokattavat tekstit

Unsubscribe- ja Email Preference Center-sivujen muokkaamisessa on ollut tähän asti jonkin verran rajoitteita, ja kaikkia sisältöjä ei ole ollut mahdollista muuttaa. Nyt tämän pienen mutta tärkeän päivityksen myötä myös näitä oletusarvoisiksi lukittuja sisältöjä voi muokata yrityksen omien tarpeiden mukaisiksi.


Pardot Classic Appin käyttö loppuu

Pardotin vanhan version (Classic App) käyttö on ilmoitettu lopetettavaksi 11. lokakuuta alkaen. Tämän päivämäärän jälkeen kaikkien organisaatioiden tulisi viimeistään siirtyä Lightning Appin käyttöön. Vanhaan versioon kirjauduttiin osoitteesta pi.pardot.com, kun taas uusi Lightning-käyttöliittymä avautuu suoraan Salesforcen kautta (login.salesforce.com). Useimmilla yrityksillä uusi käyttöliittymä onkin jo ollut hyvän aikaa käytössä, joten Classic-version lopettaminen ei vaikuta monen asiakkaan päivittäiseen arkeen. Mikäli Classic App on kuitenkin ollut vielä käytössä, nyt on aika vaihtaa uuteen versioon. Me Ceilillä olemme mielellämme avuksi, mikäli tarvitsette tässä siirtymässä tukea!

 

Kirjoittajat

Tämän Winter ’22 release -tiedotteen ovat laatineet Ceilin Salesforce-konsultit Sanna Kallio sekä Esra Pirinen.