Ceilin Summer ’21 Release -tiedote

Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto ”Ceilin Summer ’21 Release -tiedote”, sisältää koosteen Salesforcen kesäkuussa julkaistavan Summer ’21 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, jotka pitävät sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen pakettiin keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan.

Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli uudistus niitä vaatii. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa.

Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Summer ‘21 Releasen omaan organisaatioosi löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista.


 

Uudistukset loppukäyttäjille

Tietojen päivittäminen raportilta

Jatkossa käyttäjät voivat muokata tietueita suoraan raportilta, joten yksittäisiä tietueita ei tarvitse avata tietojen päivittämisen takia. Kun tiedon päivittää raportilla, sekä raportti että kyseinen tietue päivittyvät automaattisesti. On hyvä huomioida, että joitakin kenttätyyppejä ei kuitenkaan ole mahdollista muokata suoraan raportilla, ja näistä merkittävimmät ovat valintalista-, yhdistelmä- (esim. nimi ja osoitetiedot) ja päivämääräkentät.

Saatavat hyödyt:

Raportti on kätevä paikka tietueiden päivittämiseen.

Vaadittavat toimenpiteet:

(1) Ominaisuuden aktivointi pyydetään Salesforcen Supportista.

(2) Tämän jälkeen ominaisuuden voi laittaa päällä Setupissa: Reports and Dashboards Settings → Enable Inline Editing in Reports (Lightning Experience only)


 

Massatoiminnot Split View -näkymässä

Split View -näkymässä käyttäjä voi tarkastella yhtäaikaisesti näytön vasemmassa reunassa listaa tietueista ja avata niitä näytön oikeaan reunaan. Ominaisuus on tullut käyttöön viimeisen vuoden aikana. Jatkossa tässä Split View -listanäkymässä on mahdollista valita useampi tietue kerralla ja suorittaa niille yhteisesti jokin toimenpide, kuten esimerkiksi päivittää tietueiden omistaja-tieto.

Saatavat hyödyt:

Tietueiden päivittäminen massana tehostaa päivittäistä CRM-työskentelyä.

Vaadittavat toimenpiteet:

Ei vaadittavia toimenpiteitä.

 


 

Natiivi integraatio Linkedin Sales Navigatoriin

Sales Navigator on LinkedInin oma työkalu myyntihenkilöstön käyttöön, jolla myyntiä voi tehostaa erilaisin keinoin. Työkalu tuo mukanaan ominaisuuksia, jotka eivät ole saatavilla perinteisessä LinkedIn-käyttöliittymässä. Aiemmin Sales Navigator -integraatioon oli tarjolla AppExchange-tuotteita, mutta Releasen myötä Salesforce tuo siihen natiivin integraation. Tämä mahdollistaa Lightning-komponentin lisäämisen liidille, kontaktille, opportunitylle ja accountille. Näiden avulla Sales Navigatorin ominaisuuksia pääsee käyttämään suoraan Salesforce-tietueiden kautta.

Saatavat hyödyt:

Enemmän työkaluja myynnin käyttöön suoraan Sales Cloudissa.

Vaadittavat toimenpiteet: 

Huom. Sales Navigator on LinkedInin tarjoama maksullinen palvelu, jolla on oma hinnoittelunsa. Se pitää siis ensin tilata LinkedInin kautta ennen kuin ominaisuutta voi hyödyntää Salesforcessa.

Sales Navigator -komponentin saa helposti lisättyä tietueiden sivuille Lightning App Builderissa.

 


 

Uudistukset admineille

Lisenssien seuranta

Uuden Lightning Usage Apin avulla seuraat helposti organisaatiosi aktiivisia, käytössä sekä saatavilla olevia lisenssejä. Applikaatio antaa dataa niin käyttäjä-, kuin permission set ja feature-lisensseistä. Applikaatiosta näet kootusti, onko organisaatiolla tarvetta uusille lisensseille, tai onko käyttäjille annettuna lisenssejä, joita he eivät välttämättä enää tarvitse.

Saatavat hyödyt: 

Antaa hyvän yleiskatsauksen organisaation käyttäjälisenssien tilanteesta.

Vaadittavat toimenpiteet:

Huomaa, että data Active Licenses-sivua varten kerätään viikoittain aina sunnuntaisin. Ensimmäisen kerran data kerätään Summer ’21 Releasen tuotantoon viennin jälkeisenä sunnuntaina. Active Licenses -sivu kokoaa aina viimeisimmän datan 30 edellisen päivän ajalta.


 

Ilmaiset Walkthrough:t In-App Guidance Builderissa

Walkthrough:t ovat vapaasti rakennettavia ja määriteltäviä käytännön ohjeistuksia Salesforcen käyttöliittymässä. Käyttäjälle voidaan näyttää vaiheittain esimerkiksi uuden opportunityn luominen siten, että erilaisia ohjelaatikoita näytetään ruudulla käyttäjän toimintojen edetessä. Walkthrough:hun voidaan siis määritellä, milloin ohjeistus näytetään ja millä tavoin se etenee ruudulla. Tällaisten hands-on-ohjeistuksien käyttäminen on hyödyllistä etenkin järjestelmän käyttöönottovaiheessa sekä uusien käyttäjien onboardingissa.

Aiemmin tämä ominaisuus oli erillisen lisenssin takana, mutta Summer Releasen myötä kaikilla organisaatioilla on nyt mahdollisuus käyttää järjestelmässä yhtäaikaisesti kolmea walkthrough:ta. Ominaisuuden pilotointi on jatkossa siten helppoa, ja sopivia käyttökohteita voi testailla huoletta.

Saatavat hyödyt:

Walkthrough-työkalun avulla voidaan tukea käyttäjien sisäänajoa.

Vaadittavat toimenpiteet

Ei vaadi toimenpiteitä. Ohjeistuksia pääsee rakentamaan Setupissa kohdassa In-App Guidance.


 

Flow-päivitykset

Jokaisen Salesforce Releasen yhteydessä on tärkeää mainita ainakin muutama sana Flowista, sillä työkaluun tulee jatkuvasti isoja parannuksia. Flowin avulla järjestelmäkehittäjät ja adminit voivat rakentaa prosesseja ja järjestelmälogiikkaa, joiden tekeminen on aiemmin vaatinut koodaamista. Tämänkin Releasen mukana Flowiin tulee paljon uusia toimintoja, jotka mahdollistavat entistä älykkäämmän logiikan rakentamista, helpompaa testaamista sekä monipuolisia screen-floweja. Mikäli haluat tietää Flowin ominaisuuksista lisää, voit olla yhteydessä Ceilin asiantuntijoihin, tai lukea lisää esimerkiksi Salesforcen omasta dokumentaatiosta täältä

Mikäli teillä herää kysyttävää tai tarvitsette apua uusien ominaisuuksien käyttöönotossa, olemme mielellämme avuksi!

Lähetämme mielellämme sinulle uusimmat sisällöt suoraan sähköpostiisi. Näin pysyt myös ajantasalla Salesforcen uusista ominaisuuksista. 

Lue uusimpia sisältöjämme

Asiakaspalvelu

Miten Salesforce auttaa markkinointijohtajaa?

 Salesforce sisältää monia markkinoinnin työkaluja, jotka mahdollistavat monikanavaisen ja kohdennetun markkinoinnin. Näitä työkaluja tarjoavat muun muassa Marketing Cloud Account Engagement, Marketing Cloud Engagement sekä uusimpana

Lue lisää »