Valmetin Learning Services pyörii Salesforcella

Valmet on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologioiden, automaation ja palveluiden kehittäjä ja toimittaja. Valmetilla on yli 13 600 työntekijää ja se toimii yli 30 maassa. Ceili on tehnyt Salesforcen® kehitystyötä Valmetille vuodesta 2014 lähtien.

Valmet Learning Services on omistautunut tarjoamaan koulutusta Valmetin monipuolisiin tuotteisiin ja palveluihin. Koulutus on olennainen osa Valmetin pitkäaikaisia asiakassuhteita ja vuosittain koulutetaan yli 8000 henkilöä. Koulutus voi tapahtua useilla eri tavoilla mukaan lukien verkko-oppiminen, simulaatiot, luokkahuoneopetus ja etäopetus. Valmetin koulutusportaalilla on yli 3500 käyttäjää ja se tarjoaa yli 100 verkkokurssia.

Valmetin oppimispalveluiden (Learning Services) johtaja Emmeli Olén on vakuuttunut siitä, että yrityksen menestyksen avain on ihmisten kehittäminen. Hänen tehtävänsä on tuoda Valmetin oppimisen asiantuntijat yhteen rakentamaan kestäviä oppimisratkaisuja, jotka auttavat asiakkaita eteenpäin. 

Projekti alkoi eri teknologioiden arvioinnilla

Ohjatakseen kaikkia opiskelijoita ja tarjotakseen monipuolisia markkinointitoimenpiteitä, Valmet aloitti parhaan mahdollisen teknologian etsimisen oppimispalveluiden näkökulmasta. Arvioinnin jälkeen he päättivät ottaa käyttöön Salesforce-alustan asiakkaiden ja kurssien koordinoimiseen sekä Salesforce Pardotin (Marketing Cloud Account Engagement®) markkinointiin. Teknologian arvioinnin yhteydessä he myös vertailivat Salesforce-kumppaneita, ja valitsivat Ceilin käyttöönottokumppanikseen.

”Oppimispalveluiden dataa on vuosien mittaan koottu eri muodoissa, alustoissa ja palveluissa. Ceilillä on asiantuntemusta, jota tarvitsimme suunnitellaksemme yhtenäisen Salesforce-arkkitehtuurin, joka tarjoaa dataa ja oivalluksia asiakaspolun kaikissa vaiheissa.”

Mielenkiintoinen haste Ceilille

Ceilin Salesforce arkkitehti ja partneri Kivikari Freyberg näki Valmet Learning Services -projektin mielenkiintoisena haasteena Ceilille:

”Ratkaisun laajuus teki tästä projektista erityisen jännittävän, sillä se kattaa kaiken kurssien markkinoinnista ja myymisestä kurssien järjestämiseen räätälöidyssä sovelluksessa, jossa käsitellään kaikki kurssit, oppimispolut, opiskelijat, tunnukset, todistukset sekä kouluttajat. Loppuasiakkaat sitoutetaan asiakasyhteisön ja Service Cloudin kautta. Integroimme myös erilaisia ​​ei-Salesforce-järjestelmiä täydentämään kuvaa. Projekti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Valmetin oppimispalveluiden kanssa. Olen todella innoissani lopputuloksesta ja siitä, kuinka kaikki toiminnot toimivat sujuvasti yhdessä.”

Pardot (Account Engagement) oppimispalveluiden markkinoinnissa

Projektin aikana otettiin käyttöön myös markkinointitarkoituksiin soveltuva Salesforce Pardot (Marketing Cloud Account Engagement). Pardot Engagement Studiota käytettiin rutiininomaisen asiakasviestinnän automatisointiin ja personointiin. Myös saapuvien potentiaalisten asiakkaiden luokittelu otettiin käyttöön, jotta parhaiten vastaavat tulevat automaattisesti myyntiin.

“Pardotin automatisoitu markkinointi ja liidien käsittely auttaa oppimispalveluita säästämään aikaa ja keskittymään oikeisiin prospekteihin.” sanoo Kivikari Freyberg.

Ceili kumppanina kehitystyössä

”Ceili on kiinnittänyt erityistä huomiota liiketoimintamme tarpeisiin säilyttäen samalla korkeat tekniset standardit, skaalautuvuuden ja yhteensopivuuden Valmetin IT-infrastruktuurin kanssa. Olen varma, että uudella Salesforce-ekosysteemillämme on vankka perusta ja että sitä voidaan kehittää edelleen vastaamaan muuttuviin liiketoimintatarpeisiimme.” sanoo Emmeli Olén, Valmetin oppimispalveluiden johtaja.

Lue lisää asiakkaidemme kokemuksia

Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.