Ceilille uusi henkilöstöhallinta- ja rekrytointijärjestelmä Salesforcen avulla
13.9.2022
Ceilin asiantuntijoiden määrän kasvaessa, syntyi tarve henkilöstön osaamisen sekä rekrytoinnin prosessin automatisoidulle seurannalle. Vuoden alussa aloittaneiden uusien Ceililäisten ensimmäisenä projektina toteutettiin Ceilin omaan Salesforceen rekrytointi- ja henkilöstöhallintajärjestelmä. Järjestelmän avulla on helpotettu rekrytointiprosessin seurantaa sekä henkilöstön osaamisen ja tietojen hallintaa.
Hakemuksia ja henkilöstöä tuplat – automaatiolle ja systematiikalle tarvetta
Hakemuksien määrän kasvaessa kerta kerralta suurempiin lukemiin, kaivattiin rekrytointiprosessiin rytmitystä sekä automaatiota. Prosessin seurattavuus ja läpinäkyvyys ovat merkittävässä roolissa rekrytointien onnistumisen kannalta. Rakennetun rekrytointijärjestelmän ansiosta on kandidaattien eteneminen hakuprosessissa, käyty kommunikointi sekä kandidaattien tiedot seurattavissa kaikkien Ceilin rekrytointiin osallistuvien henkilöiden kesken.
Ceilin henkilöstön kaksinkertaistuessa viimeisen kahden vuoden aikana, kaivattiin myös henkilöstöhallinnan tueksi automaatiota sekä osaamisen seurannan työkaluja. Olennainen ominaisuus henkilöstöhallinnan järjestelmässä on henkilöstön osaamisen sekä historian seuranta. Järjestelmän kautta on mahdollista etsiä ja tarkastella työntekijöiden osaamista ja tietoja, sekä muun muassa kirjata kehittymistoiveita ja käytyjä one2one keskusteluja ylös. Koska käsiteltävät tiedot ovat sensitiivisiä, on järjestelmän käyttäjäoikeuksiin sekä turvallisuuteen perehdytty huolellisesti. Lisäksi osana henkilöstöhallintaa, käy työsuhteen alkaessa jokainen työntekijä läpi järjestelmään luodun ’Onboarding’ -prosessin, joka luo töiden aloittamisen kannalta tärkeistä hankinnoista sekä tapaamisista selkeän kokonaiskuvan sekä johdolle että muille tarvittaville henkilöille. Tämä myös varmistaa sen, että kaikki uudet työntekijät käyvät läpi saman tyylisen prosessin ja vaiheet sekä kartuttavat itselleen kaikki tarvittavat tietotaidot.
Henkilöstöhallinta- ja rekrytointijärjestelmä Salesforcen avulla – Miten projekti sujui?
Uusien työntekijöiden tukena projektin toteuttamisessa toimi mentoreina kaksi Ceilin kokenutta työntekijää, Samuel ja Onni.
Projektissa uusia työntekijöitä ohjannut Ceilin Salesforce-kehittäjä Onni Vatanen kommentoi projektin onnistumista seuraavasti:
”Projekti meni ’mentorin’ näkökulmasta erittäin hyvin. Uudet työntekijät toimivat kiitettävästi tilanteessa, missä simuloitiin oikeaa asiakasprojektia. Oma roolini oli toimia tukihenkilönä erilaisissa ongelmatilanteissa, ja tuoda esille ’best practiceja’ projektin laadukkaan toteutuksen varmistamiseksi. Oman tiimini jäsenet olivat hyvinkin itseohjautuvia, josta olin erittäin positiivisesti yllättynyt. Olin nimittäin ennen projektin alkamista varautunut olemaan tukena huomattavasti enemmän. Projektissa mukana olleet tekijät hoitivat tehtävänsä vastuullisesti ja tehokkaasti, joten ei voi muuta kuin nostaa hattua moiselle ammattitaidolle, vaikka työuraa Ceilillä oli tuolloin takana nipin napin muutama kuukausi. Tämän tyyppinen projekti oli omiaan tuomaan kokemusta uusille työntekijöille asiakasprojektien kanssa työskentelystä, ilman niiden tuomaa jännitystä. Oppikokemuksena se oli siis korvaamaton. Nyt jo lähes päivittäin asiakasprojekteissa näiden kollegoiden kanssa töitä tehdessä ei uskoisi, että työuraa on takana Ceilillä vasta puoli vuotta!”
Lue uusimmat sisällöt
Tekoälyblogisarja: Salesforce Agentforce avuksi arjen työhön
Tekoäly on puhututtanut jo jonkin aikaa ja nyt se alkaa olla osa yhä useamman arkipäivää. Mutta miten tekoälyä voi hyödyntää Salesforcessa? Olemme koostaneet Tekoälyblogisarjan, joka
Ceili GoPDF – Generoi PDF dokumentteja miltä tahansa Salesforce objektilta
Salesforce-käyttäjällä voi tulla vastaan useita eri tilanteita, joissa pitäisi saada luotua PDF dokumentti suoraan Salesforcesta. Koska default ratkaisua ei tähän ole, kehitti Ceili GoPDF -tuotteen,
Tietueiden massapäivittäminen Salesforcessa – riskit ja huomioitavaa
Kun puhutaan mistä tahansa asiakkuudenhoitojärjestelmästä tai datapankista, puhutaan suurista datamassoista. Jotta kyseisen datan oikeellisuuteen voidaan luottaa ja jotta tietoa voidaan hyödyntää asiakkuudenhoidossa, myynnissä ja markkinoinnissa,
Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!