
Mitä ovat MFA ja CORS, joihin Salesforce kehottaa valmistautumaan?
25.11.2021
Salesforce on informoinut kaikkia asiakkaitaan monikanavaisen tunnistautumisen (MFA) uudistuksesta, joka tulee voimaan 1.2.2022. Lisäksi he ovat ilmoittaneet niin ikään tietoturvaan liittyvästä CORS-muutoksesta, joka astuu voimaan Spring ’22 päivityksen yhteydessä helmikuussa. Olemme koostaneet asiakkaillemme tietopaketin näiden muutosten vaikutuksista sekä siitä miten näihin tulee valmistautua.
Salesforce ottaa kaikilla asiakkaillaan käyttöön monikanavaisen tunnistautumisen (Multi-Factor Authentication – MFA), ja uudistus koskee kaikkia Salesforcen tuotteita ja asiakkaita. MFA on varmasti monelle tuttu, kun kirjautuessa pyydetään varmistamaan tili esim. puhelinaplikaatiolla tai tekstiviestikoodin avulla. Kaksivaiheisen tunnistautumisen avulla käyttäjäorganisaatioiden Salesforceen tallennettava data on paremmassa suojassa ja tietoturva paranee merkittävästi.
Uudistus siis lisää Salesforcen käytön turvallisuutta ja yrityksen tietoturvaa. Jokaisen asiakkaan tulee huolehtia siitä, että kaikki Salesforcea käyttävät henkilöt ottavat monikanavaisen tunnistautumisen käyttöön, jotta palveluiden käyttöön ei tule tahattomia katkoksia. Jatkossa Salesforcen käyttö ei ole mahdollista ilman kaksivaiheista tunnistautumista. Monikanavaisen tunnistuksen käyttöönotto ei ole vaikeaa, ja tästä tietopaketista löydätte kaiken tarpeellisen tiedon monikanavaisen kirjautumisen käyttöönottoa varten.
Salesforcen toinen uudistus CORS (cross-orgin resource sharing) on myös palvelun tietoturvaa lisäävä toiminto. CORS:n avulla ulkoisesta osoitteesta Salesforceen kohdistuvat pyynnöt estetään, mikäli niitä ei ole kirjattu luotettaviksi. Löydätte tästä tiedotteesta lisätietoja CORS –mekanismista sekä adminin ohjeet uudistuksen vaikutusten arviointiin ja päivityksen käyttöönottoon.
Me Ceilillä olemme aina apua ja tukena, niin myös tässä uudistuksessa.
Lue uusimpia sisältöjämme

Pardot vinkki: Formit ja Form handlerit
Salesforce Pardot (Marketing Cloud Account Engagement) on tehokas markkinoinnin automaatiojärjestelmä, joka tarjoaa yrityksille ja organisaatioille monia työkaluja markkinoinnin hallintaan, kuten liidituotantoon, sähköpostimarkkinointiin ja prospektien nurturointiin.

Rakennus- ja kiinteistöalan CRM rakenteilla?
Rakennus- ja kiinteistöala sisältää monia päällekkäisiä toimintoja, urakoita, tarjouskilpailuja, lupaprosesseja ja eri sidosryhmien kanssa kommunikointia. Lyhyesti sanottuna, liiketoiminnassa on jatkuvasti monta rautaa tulessa yhtä aikaa.

Salesforce ja tekoäly – mitä tulee tapahtumaan?
Tekoäly (AI) on puhututtanut lähivuosina paljon ja nostanut päätään myös kuluttajille läheisemmin muun muassa Chat GPT:n kautta. Mutta miten tekoäly on jo vaikuttanut ja tulee

Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!