Ceilin Spring ’23 Release -tiedote
30.1.2023
Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto ”Ceilin Spring ’23 Release -tiedote”, joka sisältää koosteen Salesforcen tammi-helmikuussa julkaistavan Spring ’23 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, jotka pitävät sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen pakettiin suomeksi keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan.
Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli sellaisia uudistuksessa on. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa. Voit olla yhteydessä support@ceili.fi
Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Spring ‘23 Releasen omaan organisaatioosi, löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista.
Sisältö:
- Uudistukset loppukäyttäjille
- Uudistukset Admineille
- Uudistukset Pardotissa (Marketing Cloud Account Engagement)
- Uudistukset mobiilissa
Uudistukset loppukäyttäjille
Luo personoituja raportti filttereitä – Create Personalized Report Filters
Voit asettaa dynaamisen filtterin raportteihin, niin raportti personoituu jokaiselle käyttäjälle tietynlaiseksi. Käytä esimerkiksi Mahdollisuus (Opportunity) raporttia ja aseta filtteriksi mahdollisuuden omistaja. Filtteri vaihtuu jokaiselle käyttäjälle raporttia katsellessa.
Saatavilla:
Group, Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited, and Developer -versioille
Vaadittavat toimenpiteet:
Luodessa raportin filtteriä, valitse “Use relative value”.
Uudistukset Admineille
Migrate to Flow -toiminto nyt myös Process builderissa – Migrate to Flow tool is now available for Process Builder
Migrate to Flow toiminto on ollut ennen vain Workflow ominaisuudessa, mutta on nyt myös käytössä Process Builderissa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että toiminnolla pystytään siirtämään Process Builderin kautta tehdyt automaatiot Floweiksi. Process Builder on poistuva ominaisuus, jonka takia tomintojen muuttaminen Floweiksi on nyt mahdollista.
Saatavilla:
Tämä muutos koskee Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer editioita.
Miten:
Asetuksista, valitse Migrate to Flow ja valitse haluamasi prosessi. Valitse kriteerit, jotka haluat Flowiin. Tämän jälkeen testaa Flow, Flow Builderissa ja aktivoi Flow. Muista myös deaktivoida prosessi.
Uudet interaktiiviset komponentit (Beta) – New interactive components
Screen Flow – toimintoon tulee uusi Beta päivitys, jossa samassa ikkunassa tehdyt muutokset päivittyvät suoraan kyseiseen näkymään. Muutos aikaisempaan on se, että ennen muutokset tulivat näkyviin vasta seuraavalla sivulla. Käytännössä tämä helpottaa Screen Flowien toiminnallisuutta ja vähentää klikkausten ja näkymien määrää.
Saatavilla:
Tämä muutos koskee Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin Essentials, Professional, Enterprise, Unlimited ja Developer editioita.
Miten:
Valitse asetuksista Process Automation Settings ja liity Beta ohjelmaan. Liittymällä hyväksyt Beta ohjelman säännöt (View Agreements). Tämän jälkeen voit luoda Flow:n, jossa hyödynnät kyseistä ominaisuutta.
Helpotetut Lookup Field ja Multiselect Picklist -toiminnot – Enchanced Lookup Field and Multiselect Picklist components
Screen Flow – toimintoon pystyy nyt lisäämään Lookup Fieldin helpommin ja Multiselect Picklistin arvoista pystyy valitsemaan useamman arvon kätevämmin. Aiemmin Lookup Fieldin lisääminen oli mahdollista vain oman komponenttinsa avulla, mutta nyt ne on mahdollista luoda suoraan Flow Screenillä. Multiselect Picklistin arvoja puolestaan pystyy nyt Drag and Droppaamaan.
Saatavilla:
Tämä muutos koskee Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin Essentials, Professional, Enterprise, Unlimited ja Developer editioita.
New Lightning Web Runtime (LWR) template
Uusi Lightning Web Runtime (LWR) template parantaa muun muassa verkkokaupan hakukoneoptimointia, tuotesuositusten hallintaa sekä tarjousominaisuutta mahdollistaen tuotevarianttikohtaiset tarjoukset. Lisäksi mukana tulee tuki usealle valuutalle ja toimitusmaalle sekä jatkokehitetty ja modulaarinen Checkout-kokemus ilman Flow tarvetta.
Uusi template käyttää samaa teknologiaa ja jakaa komponentit B2C Store templaten kanssa. B2B LWR template tarjoaa paremman suorituskyvyn kuin B2B Aura template ja on helpommin kustomoitavissa, sillä suuret komponentit ovat rikottavissa pienempiin osiin. Suosittelemme valitsemaan B2B LWR templaten uusille kaupoille ja harkitsemaan nykyisen B2B kaupan muuttamista Aura templatesta LWR:ään.
Saatavilla:
Tämä muutos koskee kaikkia B2B Commerce lisenssejä Enterprise, Unlimited ja Developer -versioita.
Miten:
Kun luot kaupan, kohdassa “Choose the Experience You Love”, valitse B2B Commerce.
Lightning Web Runtime (LWR) sivustojen paranneltu muokkaus – Enchanced editing for Lightning Web Runtime (LWR) sites
LWR sivustoilla voi nyt marginaalikentän avulla muokata rivivälejä minkä tahansa komponentin ympärillä. Tätä varten on uusi Spacing välilehti, josta muokkauksia voi tehdä helposti. Lähes kaikista komponenteista löytyy lisäksi Padding toiminto, jolla voi hienosäätää sivuston ulkoasua.
Saatavilla:
Kaikkiin LWR –sivustoihin, joihin on menty Lightning Experience tai Salesforce Classicin Enterprise, Performance, Unlimited, tai Developer editioiten kautta
Salesforce Order Management
Salesforce Order Management tuotteeseen on lisätty uusi UI-näkymä, jonka kautta verkkokauppatilauksen voi suorittaa asiakkaan puolesta. Lisäksi voit seurata ja hallita verkkokauppatilausten pakkaamista, laskuttaa palautus- ja peruutusmaksuja sekä importata tilausdataa ulkopuolisista lähteistä Connect API:n avulla.
Miten:
Käytä uutta ”Order on Behalf Of UI” -flowta verkkokauppatilausten suorittamiseen asiakkaan puolesta. Käytä Store Fulfillment Appia lisätäksesi tuotteita tilauksiin, kirjataksesi syyn peruutukselle tai tulostaaksesi postitustarroja. Sisällytä palautus- tai peruutusmaksut palautukseen Connect Rest API:n, Connect in Apexin tai Flown ydintoimintojen kautta.
Saatavilla:
Lightning Experience Developer, Enterprise ja Unlimited -versioissa.
Salesforce Payments
Salesforce Payments tuote on Salesforce Spring ’23 Release julkaisun jälkeen saatavilla B2C Commercen ohella myös B2B Commerceen Lightning Web Runtime (LWR) template -toteutuksena tarjoten korttimaksumahdollisuuden maksamiseen.
Saatavilla:
Tämä muutos koskee B2B Commerce Enterprise, Unlimited ja Developer -versioita.
Miten:
Asenna Salesforce Payments Package for Commerce Cloud samalle sivulle, jolla B2B kauppanne on.
Sisällön hyväksyminen ja työnkulkujen luominen Enhanced CMS -työtiloissa – Approve Content and Create Workflows in Enhanced CMS Workspaces (Beta)
Voit käyttää CMS-työnkulkuja (saatavilla tehostetuissa CMS-työtiloissa) luodaksesi mukautettuja työnkulkuja (Flow) suoraan CMS-sisällöistäsi. Hyväksynnät, käännöspyynnöt ja paljon muuta on sisäänrakennettu sisältöihin eli ne ovat käytettävissä muutamalla napsautuksella. Voit aloittaa käyttämällä Flow Orchestratoriin valmiiksi rakennettua CMS:n Basic Approval -työnkulkua.
Saatavat hyödyt:
Työnkulkujen avulla voit hallita sisällön julkaisemista sekä lähettää sisältöä tarkastettavaksi ja hyväksyttäväksi suoraan sisällön Tiedot -sivulta.
Saatavilla:
Tämä muutos koskee Lightning Experience Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioita.
Vaadittavat toimenpiteet:
Setup – Quick Find box – kirjoita: Digital Experiences – valitse: Asetukset. Työnkulkujen ja hyväksynnän alla Enhanced CMS:ssä (Beta) valitse: Käytä työnkulkua CMS:ssä ja tallenna muutokset. Kun työnkulut on kytketty päälle, ne ilmestyvät Sisältö -sivulle (Content Detail Page) CMS sisällöissäsi.
Ota käyttöön parannetut toimialueet – Deploy Enhanced Domains (Release Update)
Noudattaaksenne uusimpia selain- ja suojausstandardeja, ota käyttöön parannetut toimialueet (Enhanced Domains). Parannetuilla toimialueilla yrityskohtainen My Domain -nimenne sisältyy URL-osoitteisiin, joita Salesforce isännöi organisaatiollenne. Johdonmukaiset toimialuemuodot parantavat käyttökokemusta ja standardoivat URL-osoitteet käytettäväksi mukautetussa koodissa ja API-kutsuissa. Lisäksi parannettujen toimialueiden avulla käyttäjät voivat käyttää Salesforcea selaimista, jotka estävät kolmannen osapuolen evästeet. Koska tämä päivitys vaikuttaa sovellusten ja selainten kirjautumisen URL-osoitteisiin, mukaan lukien Experience Cloud -sivustot, Salesforce-sivustot ja Visualforce-sivut, suosittelemme, että otatte käyttöön parannetut toimialueet ennen tämän päivityksen käyttöönottoa. Tämä päivitys, jonka alkuperäinen nimi oli Enable Enhanced Domains, julkaistiin ensimmäisen kerran kesällä 21.
Saatavilla:
Lightning Experience ja Salesforce Classic, Essential, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer.
Vaadittavat toimenpiteet:
Ennen tuotantoonvientiä suosittelemme testaamaan kaikki My Domain -muutokset sandboxissa. Teksti My Domain Setup -sivulla määrittelee ovatko parannetut toimialueet aikataulutettu tulemaan käyttöön automaattisesti keväällä 2023. Jos näin on, adminit myös näkevät muistutuksen tämän ominaisuuden mahdollistamisesta. Tämän päivityksen viimeistelemiseksi mene Setupiin, kirjoita Quick Find boxiin Release Updates ja valitse Release Updates. Valitse Deploy Enhanced Domains, ja seuraa testaus ja aktivointi vaiheiden ohjeita.
My Domain asetusten tarkistaminen ja osioitujen toimialueiden sallimiseen valmistautuminen – Monitor More My Domain Settings and Allow Partitioned Domains for Demo Orgs
Parannetut toimialueet (Enhanced domains) otetaan käyttöön puolestasi, ellet lykkää automaattista käyttöönottoa. Voit valvoa My Domain -asetuksia tarkemmin kohdassa Setup – Audit Trail.
Lisäksi Salesforce aikoo mahdollistaa osioidut toimialueet (Partitioned Domains) saataville demo-organisaatioissa, joissa on parannetut toimialueet, ennen kesää 2023. Osioidut toimialueet antavat Salesforcelle mahdollisuuden maksimoida organisaatioidesi saatavuuden ottamalla käyttöön toimitusmuutokset asteittain. Osioiduissa toimialueissa My Domain -isäntänimet (Host names) sisältävät organisaatiotyyppiin liittyvän sanan.
Vaadittavat toimenpiteet:
Varmistaaksesi keskeytymättömän pääsyn kaikkiin orggeihisi, päivitä Sallitut-luettelo, verkkomääritykset ja palomuuriasetukset, jotta ne sallivat kaikki osioidut toimialuemuodot.
Saatavilla:
Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -versioita Group-, Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Uudet Developer Edition -organisaatiot, patch-organisaatiot, scratch-organisaatiot ja Trailhead leikkikentät saavat oletusarvoisesti osioidut verkkotunnukset. Tämä ominaisuus on saatavilla demo-organisaatioissa parannettujen toimialueiden kanssa.
Monivaiheisen tunnistautumisen käyttöönotto – MFA Auto-Enablement
1. helmikuuta 2022 alkaen Salesforce edellyttää, että kaikki asiakkaat käyttävät monivaiheista tunnistautumista (MFA = Multi-Factor Authentication) Salesforce-tuotteita käytettäessä. Auttaakseen asiakkaita täyttämään tämän vaatimuksen, Salesforce ottaa MFA:n automaattisesti käyttöön tuotanto-organisaatioille useissa vaiheissa MFA Auto-Enablement Release Update -päivityksen kautta. Ensimmäisessä vaiheessa oleville organisaatioille MFA otetaan automaattisesti käyttöön Spring ’23:n myötä. Toisessa vaiheessa oleville organisaatioille MFA otetaan automaattisesti käyttöön Summer ’23:ssa.
Vaadittavat toimenpiteet:
Päivitys ottaa automaattisesti käyttöön tämän asetuksen: ”Vaadi monivaiheinen tunnistautuminen (MFA) kaikille suorille käyttöliittymän kirjautumisille Salesforce-organisaatioosi”. Jos tämä on jo päällä, muutoksia ei tule.
Kun MFA on päällä organisaatiossasi, kirjautumisprosessi muuttuu. Käyttäjänimen ja salasanan syöttämisen jälkeen, käyttäjän tulee tunnistautua MFA tunnistautumismetodilla, kuten Authenticator -sovelluksella, turva-avaimella (security key) tai sisään rakennetulla authenticatorilla. Jos käyttäjä ei ole vielä valinnut tunnistautumismenetelmää, kun tämä päivitys on tullut voimaan, heidät ohjataan valitsemaan se seuraavan kirjautumiskerran yhteydessä.
Tähän päivitykseen varautumiseksi suosittelemme tekemään seuraavat asiat:
- Tarkista, onko organisaatiossasi vapautettuja käyttäjiä, jotka on poistettava manuaalisesti MFA:sta ennen kuin MFA otetaan automaattisesti käyttöön. Lisätietoja: Exclude Exempt Users from MFA (Salesforce Help).
- Opeta käyttäjillenne, kuinka rekisteröityä ja kirjautua MFA tunnistautumismenetelmillä ja kuinka ottaa ne käyttöön. Lisätietoja: Change Management for a Successful MFA Rollout.
- Huomiona: Käyttäjät voivat ohittaa MFA tunnistautumisen 30 päivän ajan ja kirjautua sisään normaalisti. Tämä ajanjakso alkaa siitä päivästä, kun organisaatioonne on laitettu automaatio päälle.
Saatavilla:
Lightning Experience, Salesforce Classic ja kaikki Salesforcen mobiiliaplikaatiot kaikissa versioissa.
Picklistien arvojen massamuokkaus, poisto, sekä hallinta – Mass edit, delete, and control Picklist values
Picklist –arvojen käytettävyys kasvaa huomattavasti uudella massamuokkaustyökalulla. Picklist –arvoja pystyy nykyään muokkaamaan massana yksittäisten arvojen sijaan. Varsinkin isoissa datamäärissä voi säästää paljon aikaa. Lisäksi inaktiivisia picklist –arvoja pystyy poistamaan massana ja arvoja pystyy rajoittamaan, joiden ansiosta orgin toimivuutta on mahdollista ylläpitää paremmin.
Saatavilla:
Tämä muutos pätee Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin kaikkiin versioihin
Milloin:
Heti käytettävissä
Saatavat hyödyt:
Parempi käytettävyys ja ajan säästö eritoten suurissa datamäärissä. Lisäksi orgin toimivuuden ylläpito turhan datan siivoamisessa
Dynaamiset lomakkeet ja toiminnot ovat laajentuneet useampiin objekteihin – Take advantage of Dynamic forms and actions for more objects
Dynaamiset lomakkeet ja toiminnot ovat nyt käytössä useammissa objekteissa. Dynaaminen lomake on ollut toiminnallisuus, joka on ollut mahdollista rajallisissa objekteissa, mutta on nyt laajentunut Case ja Lead objekteille. Lisäksi dynaamiset toiminnot ovat nyt käytettävissä kaikissa standardeissa objekteissa
Saatavilla:
Nämä muutokset pätevät Lightning Experiencessä Group, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited, and Developer versioissa
Milloin:
Heti käytettävissä
Noudata yrityskäytäntöjä lähettämällä tapauksiin liittyviä sähköposteja palvelimellasi – Meet Corporate Policy by Sending Case-Related Emails with Your Servers
Lisää yhdistetty Outlook tai Gmail tilisi Email-To-Case asetuksiin, jolloin caseihin liittyvät sähköpostit lähtevät Salesforcen sähköpostipalveluiden sijasta sinun valtuutetusta sähköpostipalvelimestasi. Tämä mahdollistaa sähköpostifilttereiden tai -sääntöjen lisäämisen, jotta ulospäin lähtevät sähköpostit sopivat yritys- ja sähköpostikäytänteihinne.
Saatavilla:
Group, Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited, and Developer -versioille
Vaadittavat toimenpiteet:
Hyväksy Email-to-Case asetuksissa “Lähetä sähköposteja ulkoisten palveluiden kautta”. Kun olet verifioinut reititysosoitteen, voit sen asetuksissa yhdistää osoitteen Gmailin tai Outlookin kanssa
Konfiguroi oletus No-Reply-osoite tapauksien sähköposti-ilmoitusten lähettämiseen – Use a Default No-Reply Address as System Address for Case Email Notifications (Release Update)
Konfiguroi järjestelmään No-Reply sähköpostiosoite organiasaation laajuisiin sähköposteihin. Tällöin kaikki automaattiset sähköpostin lähtevät määritellystä no-reply -sähköpostista.
Milloin:
Tämä ominaisuus tulee pakolliseksi Kesän 23 Release Notesin yhteydessä.
Vaadittavat toimenpiteet:
Tee organisaatiollesi no-reply -sähköpostiosoite, mene Salesforcen organisaation laajuisiin sähköposteihin ja lisää kyseinen osoite oletus no-reply-osoitteeksi. Tämän jälkeen voit verifioida osoitteen no-reply-sähköpostiosoitteeseen tulleesta sähköpostista.
Estä dublikaatti caset siirtymällä Lightning Threadingiin Email-To-Caseissa – Prevent Duplicate Cases with Lightning Threading in Email-To-Case
Email-to-Casen yhdistäminen Salesforcessa uudistuu ja siirtyminen Lightning Threadingiin on käynnissä. Aiemmin sähköpostit on luokiteltu joko uudeksi tapaukseksi (case) tai yhdistetty olemassa olevaan sähköpostiin referenssi ID:n avulla. Uusi Lighting Threading käyttää otsikoita (header-based) tai suojausavainta (token-based) sähköpostin otsikossa tai tekstissä. Jos yhteensopivuutta ei löydetä näiden avulla, tarkistetaan myös sähköpostiin liittyvä metadata. Tämä päivitys korvaa Talven ’21 tehdyssä Release Updatessa tulleen uudistuksen, joka liittyi sähköpostien ja tapauksien yhdistämiseen. Pakollista siirtymistä uudistukseen ei ole vielä määritelty.
Saatavilla:
Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited, and Developer -versioille
Vaadittavat toimenpiteet:
Jos orgissanne on käytössä Referenssi pohjainen ID, pystytte ottamaan Lighting threadingin käyttöön Release Updateissa. Lightning Threading menee automaattisesti päälle, jos “Do Not Auto-enabale New Features” on pois päältä. Jos järjestelmänne on siirtynyt jo käyttämään header-based threadingiä referenssi ID:n sijaan tai järjestelmänne on pystytetty talven 21 ja talven 23 välillä, teillä on jo käytössä yksi osa Lightning threadingistä: header-baser threading. Tällöin mene Email-To-Case asetuksiin lisätäksesi myös token-based threadingin.
Rakenna custom Forecast sivuja Lightning App Builderin avulla – Build Custom Forecast Pages with the Lightning App Builder
Lightning App Builder mahdollistaa nyt myös Forecast sivujen muokkaamisen. Standardi ja Custom komponenteilla sivun saa muokattua vastaamaan oman myyntiprosessin tarpeita. Forecast-sivuja voi tehdä niin monta kuin haluaa ja niitä pystyy asettamaan aktiiviseksi eri käyttäjäryhmille. Kun Collaborative Forecasting on päällä, pääset helposti Forecast menusta lightning App builderiin ja sieltä muokkaamaan sivua.
Saatavilla:
Lightning Experience Professional, Performance, Developer, Enterprise ja Unlimited- versioissa Sales Cloudissa
Seuraa Forecasteja jatkossa myös Custom-kentän avulla – Get More Flexibility for Tracking Forecasts by Custom Date
Forecastit on aiemmin pystynyt määrittelemään ainoastaan päättymispäivän, tuote päiväyksen tai suunnitellun päiväyksen mukaan. Jatkossa Forecastissa pystyy käyttämään omaa Custom päivämääräkenttää. Tämä auttaa tekemään entistä tarkempia ja omiin prosesseihin sopivampia Forecasteja.
Saatavilla:
Kaikissa Lightning Experience versioissa Sales Cloudissa
Seuraa kenttien historiaa aktiviteeteissa – Track Field History for Activities
Nyt aktiviteettien eli tapahtumien ja tehtävien kenttähistorian seuraaminen on mahdollista. Voit laittaa seurannan päälle maksimissaan kuuteen kenttään. Historian seurannan voi aloittaa valitsemalla halutut kentät Objektien hallinta työkalusta ja lisäämällä Historian Liittyvät-välilehteen (Related) aktiviteettien sivulle.
Saatavilla:
Kaikille Lightning Experiencen versioille
Luo automatisoituja toimintoja (Sales Engagement) – Create an Automated Action
Käyttäjien on nyt mahdollista luoda helposti omia prosesseja heidän Cadenceiden hallintaan automaattisten toimintojen avulla. Pohjautuen tiettyihin kriteereihin, käyttäjien on helppo luoda yksinkertaisia sääntöjä toteuttamaan tiettyjä toimintoja. Esimerkiksi lisäämään, poistamaan tai tauottamaan Cadence tavoitteita tai vaihtamaan niiden omistajaa. Tämä ominaisuus on käytettävissä käyttäjillä, joilla on Sales Engagement User tai Sales Engagement Cadence Creator oikeudet ja Automated Action User oikeus.
Saatavilla:
Lightning experience Professional, Enterprise ja Unlimited -versioille Sales Cloudissa
Tuo kontakteja ja Liidejä Guided Experiencen avulla – Import Contacts and Leads with a Guided Experience
Käyttäjille voi antaa oikeuden tuoda kontakteja liidejä esimerkki CSV-tiedostolla ja yksinkertaisella kenttien kategoriointi käyttäjäliittymällä. Vanhojen datan tuontityökalujen sijaan, käyttäjille voi antaa oikeuden tuoda kontakteja ja liidejä Guided Experiencen avulla, joka ohjaa käyttäjää datan tuonnissa paremmin. Ominaisuus on käytössä, kun se on järjestelmässä ensin sallittu.
Saatavilla:
Lightning experience Professional, Enterprise -versioille Sales Cloudissa
Development
Alla mainitut muutokset ovat kehittäjiemme kokoamia tärkeimpiä muutoksia ja uudistuksia liittyen Salesforceen.
Yleisesti saatavilla
1. Lightning Web Component
- Query DOM Elements with Refs
- Improved Render Time for Lightning Web Components
- Use the Improved Conditional Directives
- View Debug Information for Your Wired Properties
2. Apex
- Secure Apex Code with User Mode Database Operations
- Use the System.enqueueJob Method to Specify a Delay in Scheduling Queueable Jobs
- Specify an Org-Wide Default Delay in Scheduling Queueable Jobs
- Dynamically Pass Bind Variables to a SOQL Query
Beta
1. Lightning Web Component
- Synchronize Component Data Without a Page Refresh Using RefreshView API
- Enable Third-Party Integrations with Light DOM (Beta jatkuu
2. Apex
Uudistukset Pardotissa (Marketing Cloud Account Engament)
Paranna tehokkuutta Account Engagement Optimizer -työkalulla – Improve Efficiency in Your Business Unit with Account Engagement Optimizer (Beta)
Voit nyt saada toimintasuosituksia, jotka helpottavat tehokkuuden maksimointia ja ongelmakohtien huomaamista. Optimizerin antamat suositukset voivat esimerkiksi auttaa kehittämään sähköpostien lähetysaikoja ja pitää vierailijoiden seurannan sujuvana. Yleisnäkymän kautta huomaat yleisellä tasolla, mikäli jokin asia kaipaa huomiota. Voit myös pausettaa ja priorisoida toimintoja Optimizerin Table Action Managerin avulla.
Missä:
Tämä ominaisuus on Beta-palvelu. Voit koittaa Beta-palvelua oman harkintasi mukaan. Beta-palvelun käyttöön sovelletaan Beta-palveluehtoja: Agreements and Terms.
Miten:
Ota Beta-palvelu käyttöön hallintapaneelista tai navigoimalla Optimizer -sivulle Account Engagement asetuksista (Pardot asetukset). Tarkastele suosituksiasi ja toimi niiden mukaan, jos sille on tarvetta. Joissain tapauksissa suositukset voivat sisältää suoran linkin kyseisen suosituksen sivulle.
Seuraa kolmannen osapuolen järjestelmien toimintavirheitä – Monitor External Action Errors to Keep Automations Running Smoothly
Voit nyt tarkastella kolmannen osapuolen järjestelmien integraatioiden ongelmia ja niiden aiheuttajia, sekä huomata mihin automaatioihin, vaiheisiin ja toimintoihin ne ovat vaikuttaneet. Identifioi, diagnosoi ja korjaa virheet, jotka estävät automaatioidesi suunniteltua toimintaa.
Saatavilla:
Tämä muutos koskee seuraavia: Account Engagement Lightning App Plus, Advanced ja Premiun.
Pakollinen opt-out synkkauksen muutos 11.7.2023 alkaen
Pardot siirtyy hyväksymään vain yhden lähteen prospektin Opted Out kentälle Pardotin ja Salesforcen välillä. 11.7.2023 alkaen ainoat vaihtoehdot opt-out lähteelle ovat:
- Käytä Pardotin arvoa
- Käytä Salesforcen arvoa
Tämänhetkisillä asiakkailla on 11.7.2023 asti aikaa valita tämän kentän synkkaus jommaksikummaksi yllä mainituista vaihtoehdoista. Mikäli valintaa ei tehdä näiden kahden välillä ennen kyseistä päivämäärää, opt-out kentän synkkaus Salesforcen kanssa keskeytyy. Mahdollinen keskeytyminen voidaan ratkaista manuaalisella synkkauksen uudelleen synkkauksella.
26.8.2022 jälkeen luoduilla käyttäjillä oletus synkkaus asetus tämän kentän osalta on “Käytä Pardotin arvoa”.
Mikäli halutaan näkyviin molemmat opt-out arvot sekä Pardotista että Salesforcesta, tästä artikkelista löytyy ohjeet sen toteutukseen: https://help.salesforce.com/s/articleView?id=000392545&type=1
Miten:
Pardot adminina, vaihda opt-out kentän synkkaus seuraavasti:
- Navigoi Pardot Settings > Object and Field Configuration > Prospect Fields
- Klikkaa Opted Out kentästä
- Klikkaa “Edit default prosoect field”
- Synkkauksen mahdollistamiseksi, valitse joko “Use Pardot’s value” tai “Use Salesforce’s value”
- Tallenna tehdyt muutokset
Ota huomioon:
Kumpi tahansa synkkausvaihtoehdoista otetaankaan käyttöön, syrjäyttää se toisen opt-out kentän arvon. Jos esimerkiksi valitaan synkkaus Pardotin arvon mukaan, syrjäyttää se Salesforcesta löytyvän opt-out kentän arvon, mikäli ne eroavat toisistaan. On myös hyvä ottaa huomioon, että kun uusi valinta on tehty ja muutokset tallennettu, “Use the most recently updated” vaihtoehto ei ole enää käytössä.
Uudistukset mobiilissa
Parannetut raportit – Enhanced Reports
Parannetut raportit ovat toiminnallisuus mobiilissa, joka automaattisesti muuttaa raportit mobiilille sopivaan muotoon. Raportin muoto mahdollistaa paremman käytettävyyden, nopeamman latausajan, tekstin automaattisen rivityksen taulukoissa sekä selaamisen minimoinnin. Oheisen kuvan numerointi tarkoittaa: 1. Otsikko 2. Raportin otsikkorivin tiedot 3. Data.
Uusi ominaisuuspaneeli mobiilitoiminnoille – New Feature Panel for Mobile actions
Uudet ja vanhat mobiilitoiminnot on nyt kerätty simppeliksi kokonaisuudeksi ominaisuuspaneeliin.
Miten:
Etsi asetuksista Salesforce Mobile App
Saatavilla:
Kaikille editioille lukuun ottamatta Database.com.
Milloin:
Suurin osa uusista mobiilitoiminnoista tulee käyttöön viikolla 7
Tilaa Salesforcen uudet mahdollisuudet suoraan sähköpostiisi. Samalla saat tietoa muiden asiakkaidemme kokemuksista ja ajankohtaisista sisällöistä.
Lue uusimpia sisältöjä
UN Women Suomi kehittää varainhankintaansa Salesforcessa Ceilin kanssa
YK:n tasa-arvojärjestö UN Women on maailman johtava naisten ja tyttöjen ihmisoikeuksia ajava järjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa on yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet kaikille. Yli
Tekoälyblogisarja: Salesforce Agentforce avuksi arjen työhön
Tekoäly on puhututtanut jo jonkin aikaa ja nyt se alkaa olla osa yhä useamman arkipäivää. Mutta miten tekoälyä voi hyödyntää Salesforcessa? Olemme koostaneet Tekoälyblogisarjan, joka
Ceilin Winter ’25 Release -tiedote
Saatesanat Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto Salesforcen Winter ’25 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, joka pitää sisällään
Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!