Field Service Lightning – Salesforce Clouds ABC -blogisarja
19.12.2022
Salesforce Field Service Lightning – Kenttätyön hallinta on hallintaohjelmisto, joka parantaa asiakaskokemusta kytkemällä kentällä tehtävän työn samaan järjestelmään kuin muu asiakastieto. Field Service Lightning (FSL) -työkalun avulla tiedot voidaan siirtää nopeasti kentällä työskenteleville asiantuntijoille tai vastaavasti heiltä muille avainhenkilöille. Olemme koonneet tähän blogiin mahdollisimman tiiviisti ja selkeästi Salesforcen Field Service Lightningin työkalut ja hyödyt, jotta teidän olisi helpompi hahmottaa, voisiko se palvella juuri teidän liiketoimintatarpeissanne.
Ydinhyödyt Field Service Lightning -työkalusta
Field Service Lightning soveltuu esimerkiksi kentällä tehtävien huolto-, tarkastus- ja korjaustehtävien hallintaan. Määräaikaiset huolto- ja tarkastustehtävät voidaan kuvata ylläpitosopimuksiin, joista järjestelmä muodostaa automaattisesti kenttähuollon tehtävät. Tehtäville haetaan automaattisesti sopivat työntekijät saatavuuden, kelpoisuuden ja taitotasojen mukaisesti. Myös tehtävien tarkka suoritusaika voidaan optimoida siten, että työntekijöille jää mahdollisimman vähän hukka-aikaa. Työnjohto voi tarvittaessa kohdistaa tehtävät myös käsin. Dispatcher Consolesta on kuva alla:
Asiakaspalvelu voi myös lähettää kenttähuollolle tehtäviä. Esimerkiksi vikatilanteissa kenttähuolto voidaan tilata paikalle selvittämään asiaa. Field Service Lightningin avulla voidaan hallita kenttähuollon tarvitsemia työkaluja ja varaosia vikatilanteiden korjaamiseksi.
Kenttätyöntekijät puolestaan saavat työt mobiilisovellukseen. Sovellus näyttää tehtävän määränpään, ajoreitin, tarvittavat työkalut ja tarvikkeet, asiakkaan yhteyshenkilön, sekä tietysti tehtävän kuvaukset ja mahdollisen viestin työnjohdosta tai asiakaspalvelusta. Tehtävät myös kuitataan suoritetuiksi samaisella mobiilisovelluksella.
Field Service Lightning – Kenttätyön hallinta – miten se auttaa työnjohtoa?
Field Servicen käyttöönotto auttaa erityisesti yrityksen kenttähuollon työnjohtoa johtamaan kokonaiskuvaa ja kentällä tapahtuvaa työtä. Järjestelmästä pystytään seuraamaan esimerkiksi varaston tilannetta, jotta asiakkaiden toiveisiin pystytään vastaamaan nopeasti sekä ennakoimaan niitä. Kaikki Field Servicessä oleva data on mahdollista muuntaa raporteiksi, joista pystytään helposti seuraamaan eri tehtävien etenemistä, verrata niitä tavoitteisiin tai tehdä eri yksiköille eri näkymiä tarpeiden mukaan. Näin kaikkien avainhenkilöiden saatavilla on tieto siitä, millä aikataululla on tapahtumassa mitäkin, ketkä asiantuntijat tai mitkä tuotteet tai palvelut on varattu milloinkin, mitä projekteja on parhaillaan käynnissä ja mitä tulee tehdä missäkin järjestyksessä.
Tietojen päivittäminen ja ylläpito käy helposti eikä jälkikontaktointi tai seuraavan tapaamisen/ajanvarauksen sopiminen unohdu. Chatter työkalu mahdollistaa reaaliaikaisen viestittelyn ja tiedonjaon kollegoiden kesken, jolloin apua on helppo pyytää ja saada. Näiden lisäksi Salesforce-mobiilisovellus mahdollistaa mutkattoman yhteydenpidon kentällä toimivien asiantuntijoiden kanssa ja järjestelmään on mahdollista määrittää yritykselle ominaiset aukioloajat ja ydinpalvelut.
Aivan kuten Salesforce, myös Field Service Lightning on räätälöitävissä, joten kaikki tässä tekstissä mainitut asiat ovat esimerkkejä yleisimmistä käyttötarkoituksista. Prosessit, kentät, automaatiot ja rakenteet saadaan luotua juuri teidän liiketoimintaanne tukeviksi.
Käytännössä Field Service Lightning -järjestelmässä:
- Järjestelmä tunnistaa, milloin kukakin asiantuntija on vapaana ja nimittää tehtävänannot suoraan vapaana oleville asiantuntijoille.
- Sähköinen allekirjoitus -ominaisuus mahdollistaa työn tai palvelun kuittaamisen vaivattomasti.
- Valvojat ja vastaavat pystyvät johtamaan tuotettuja palveluita kartan tai Gantt -näkymän kautta.
- Adminit pystyvät konfiguroimaan ja hallinnoimaan työrakennetta, palveluiden toimintamalleja sekä muita vaatimuksia suoraan järjestelmästä.
Kerromme mielellämme tarkemmin järjestelmän mahdollisuuksista, sillä ne on helpoin ymmärtää tutun toimialan esimerkkien kautta ja yhdessä läpikäyden.
Lisää ajankohtaisia sisältöjä
Tekoälyblogisarja: Salesforce Agentforce avuksi arjen työhön
Tekoäly on puhututtanut jo jonkin aikaa ja nyt se alkaa olla osa yhä useamman arkipäivää. Mutta miten tekoälyä voi hyödyntää Salesforcessa? Olemme koostaneet Tekoälyblogisarjan, joka
Ceili GoPDF – Generoi PDF dokumentteja miltä tahansa Salesforce objektilta
Salesforce-käyttäjällä voi tulla vastaan useita eri tilanteita, joissa pitäisi saada luotua PDF dokumentti suoraan Salesforcesta. Koska default ratkaisua ei tähän ole, kehitti Ceili GoPDF -tuotteen,
Tietueiden massapäivittäminen Salesforcessa – riskit ja huomioitavaa
Kun puhutaan mistä tahansa asiakkuudenhoitojärjestelmästä tai datapankista, puhutaan suurista datamassoista. Jotta kyseisen datan oikeellisuuteen voidaan luottaa ja jotta tietoa voidaan hyödyntää asiakkuudenhoidossa, myynnissä ja markkinoinnissa,
Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!