
Experience Cloud – Salesforce Clouds ABC -blogisarja
15.12.2022
Asiakaskokemuksen parantaminen: Salesforce Experience Cloud on vastaus! Salesforce on markkinoiden johtavia CRM-alustaratkaisuja, joka tuo myynnin, markkinoinnin ja asiakkuudenhoidon sulavasti yhteen yhdelle alustalle. Alusta on mahdollista räätälöidä täysin liiketoimintaanne sopivaksi ja kytkeä mukaan tarvittavat laskutus-, tarjous-, HR- ja projektinhallintatyökalut. Mutta miten valita, mitkä cloudit eli moduulit Salesforcen sisällä olisivat hyödyllisimpiä juuri teille? Tässä blogissa avaamme Salesforcen Experience Cloudin työkaluja ja sen tuomia liiketoimintahyötyjä, mutta muista, että paras ymmärrys saavutetaan käymällä keskustelua juuri teidän liiketoimintanne näkökulmasta.
Asiakaskokemuksen parantaminen: Salesforce Experience Cloud
Experience Cloud tarjoaa nimensä mukaisesti uudenlaisen mahdollisuuden luoda merkittäviä asiakaskokemuksia. Experience Cloud on alusta, jonka avulla yritykset voivat yhdistää asiakkaat, kumppanit ja työntekijät toisiinsa sekä hallita kaikkea näihin tarvittavaa tietoa samasta paikasta. Se mahdollistaa tiedostojen, tietojen ja tallenteiden jakamisen missä tahansa ja millä tahansa mobiililaitteella.
Alustalla on mahdollista rakentaa yhteisöjä asiakassuhteiden syventämiseksi tai paremman palvelun tarjoamiseksi. Lisäksi asiakkaat voivat auttaa toisiaan verkossa ja oppia toisiltaan. Alustalla on mahdollista yhdistää ulkoiset kumppanit, jälleenmyyjät ja välittäjät, joka vähentää tiedon väliin putoamista ja nopeuttaa prosesseja.

Koska Experience Cloud on rakennettu Salesforce-alustalle, siihen on mahdollista liittää mikä tahansa kolmannen osapuolen järjestelmä tai tuoda dataa ulkopuolelta.
Experience Cloudin avulla voi virtaviivaistaa tärkeimpiä liiketoimintaprosesseja ja helpottaa osastojen välistä yhteistyötä sekä kytkeä mukaan asiakkaat ja kumppanit. Asiakaspalvelu tehostuu, sopimusten tekoajat nopeutuvat ja tieto liikkuu reaaliajassa.
1. Käytä valmisratkaisuja tai räätälöi itse
Experience Cloudissa on mahdollista rakentaa helposti ja näppärästi niin asiakaspalvelukeskus, itsepalvelusivu, tilin ylläpitoportaali, kumppaniportaali ja räätälöity laskeutumissivu. Voit myös rakentaa täysin oman näköisesi ja tarpeesi mukaisen kokemuksen tai räätälöidä juuri teidän toimialaanne tukevan kokonaisuuden, jossa asiakasta kuljetetaan tarvittavien vaiheiden läpi. Eikä Experience Cloud palvele vain asiakkaita. Voit luoda yrityksenne sisäisiä palvelupisteitä, kuten HR- tai IT-tuen. Näin työntekijät löytävät vastaukset juuri silloin, kun he niitä tarvitsevat. Myös mobiiliversiot ovat räätälöivissä, sillä nykyään todella moni käyttää mobiililaitteita yhä laajempien tarpeiden täyttämiseen.
2. Luo etukäteen suunniteltuja polkuja ja ohjaa asiakasta
Usein nettisivukäyttäytymisestä on huomattavissa tiettyjä polkuja, jotka toistuvat ainakin osittain samanlaisina useamman asiakkaan kohdalla. Kun järjestelmä kerää dataa, on sen pohjalta mahdollista luoda etukäteen suunniteltuja polkuja, jotka ohjaavat asiakasta sinne, minne hän haluaakin päästä – helposti ja nopeasti. Lisäksi matkan varrella voi tuoda asiakkaalle sellaista lisätietoa, jota hän ei suoranaisesti etsinyt, mutta osaa arvostaa. Näin on mahdollista ylittää odotukset ja vahvistaa asiakassuhteita. Voit yhdistää samaan polkuun useamman yksikön tietotaidot: markkinointi, myynti, asiakaspalvelu ja verkkokauppa voivat kaikki puhaltaa yhteen hiileen.
3. Sitouta ja syvennä
Kun kokemuksen luomiseen panostetaan, syntyy syvempiä asiakassuhteita ja nopeammin sitoutuvia uusia asiakkaita. Voit seurata käyttäytymistä, tehdä muutoksia sen pohjalta ja analysoida muutosten vaikutusta. Voit myös helposti raportoida tuloksista johdolle. Voit huomata ongelmatilanteet tai kohdat, joissa asiakas usein poistuu kokemuspolulta, sekä säätää nämä kuntoon. Kun asiakas on tyytyväinen, pysyy hän asiakassuhteessa todennäköisesti kauemmin.
4. Integroi ja ohjaa samalta alustalta
Koska Experience Cloud toimii Salesforcen kanssa, ovat ne luonnollisesti kytkettynä toisiinsa. Tämä tarkoittaa tiedon helppoa liikkumista molempiin suuntiin, asiakasdatan hyödyntämistä osana uusien kokemusten luomista sekä ulkopuolisten integraatioiden liittämistä kokonaisuuteen, jos sille on tarvetta.
Tässä on vain tiivistetysti Salesforcen Experience Cloudin hyödyt, sillä alustan mahdollisuudet ovat rajattomat ja täysin räätälöitävissä eri toimialojen tarpeisiin. Näin ollen parhaan kuvan alustan mahdollisuuksista saa keskustelemalla Salesforce-kumppanin tai Salesforcen edustajan kanssa. Käymme mielellämme läpi tarpeitanne ja mietimme kanssanne yhdessä sitä, miten Salesforce voisi palvella juuri teitä. Asiakaskokemuksen parantaminen voi olla selkeää oikean kumppanin kanssa.
Lisää ajankohtaisia sisältöjä

Miten Salesforce auttaa myyntijohtajaa?
CRM-järjestelmistä puhutaan usein myynnin työkaluina tai asiakkuudenhoidon työkaluina, mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Miten sinä myyntijohtajana hyödyt Salesforcesta osana arkeasi? Salesforce on usein ensimmäinen myynnin työkalu

Miten Salesforce auttaa markkinointijohtajaa?
Salesforce sisältää monia markkinoinnin työkaluja, jotka mahdollistavat monikanavaisen ja kohdennetun markkinoinnin. Näitä työkaluja tarjoavat muun muassa Marketing Cloud Account Engagement, Marketing Cloud Engagement sekä uusimpana

Tekoälyblogisarja: Data Cloud ja Agentforce tuo reaaliaikaisen datan tekoälyn käyttöön
Tekoäly on puhututtanut jo jonkin aikaa ja nyt se alkaa olla osa yhä useamman arkipäivää. Mutta miten tekoälyä voi hyödyntää Salesforcessa? Olemme koostaneet Tekoälyblogisarjan, joka

Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!