Ceilin Winter ’25 Release -tiedote
30.9.2024
Saatesanat
Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto Salesforcen Winter ’25 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, joka pitää sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen yhteenvetoon suomeksi keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan.
Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli sellaisia uudistuksessa on. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa. Voit olla yhteydessä support@ceili.fi
Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Winter ‘25 Releasen omaan organisaatioosi, löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista.
Sisältää:
Yleisiä uudistuksia Salesforcessa
Luo ja vahvista oletusarvoinen organisaationne No-Reply-osoite
Sähköpostiturvallisuusstandardien kiristymisen vuoksi organisaatioiden on luotava ja vahvistettava oletusarvoinen orgnisaation laajuinen No-Reply-osoite asetuksissa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -alustoja kaikissa versioissa, lukuun ottamatta Database.com
Milloin: Tämä päivitys esiteltiin Summer ’24 -versiossa, ja Salesforce aikoo ottaa sen käyttöön pakollisesti Winter ’25 -versiossa. Voit tarkistaa merkittävien versiopäivitysten päivämäärän omalle instanssillesi Trust Status -sivulta etsimällä instanssisi ja klikkaamalla Maintenance-välilehteä.
Miksi: Varmennettua oletusarvoista No-Reply-organisaation laajuista sähköpostiosoitetta käytetään lähettämään sähköposteja organisaatiostasi. Tämä päivitys parantaa vastuullisuutta sähköpostin toimitettavuuden suhteen.
Miten: Sähköpostiturvallisuusstandardien noudattamiseksi jotkut sähköpostit eivät tule lähetetyiksi, jos asiakkaan määrittelemä oletusarvoinen No-Reply-organisaation laajuinen sähköpostiosoite puuttuu.
Vahvista Return -sähköpostiosoitteesi lähettäjän vahvistusta varten
Spring ’25 -version jälkeen, sähköpostiturvallisuusstandardien kiristymisen takia, sinun on vahvistettava sähköpostiosoite ”My Email Settings” -asetuksissa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -alustoja kaikissa versioissa, lukuun ottamatta Database.com.
Milloin: Salesforce ottaa tämän päivityksen käyttöön pakollisesti Spring ’25 -versiossa. Voit tarkistaa merkittävien versiopäivitysten päivämäärän omalle instanssillesi Trust Status -sivulta etsimällä instanssisi ja klikkaamalla Maintenance-välilehteä.
Miksi: Varmennettua sähköpostiosoitetta käytetään sähköpostien lähettämiseen tililtäsi. Tämä päivitys parantaa sähköpostien toimitettavuuden vastuullisuutta ja turvallisuutta.
Miten: Sähköpostiturvallisuusstandardien noudattamiseksi sähköpostit eivät lähde ”My Email Settings” -asetusten vastausosoitteesta ennen kuin osoite on vahvistettu. Ohjeista kaikkia käyttäjiä siirtymään ”My Email Settings” -asetuksiinsa. Käyttäjät voivat manuaalisesti vahvistaa sähköpostiosoitteensa valitsemalla ”Resend Verification Email” ja klikkaamalla sähköpostissa olevaa vahvistuslinkkiä. Jos vaihtoehto ei ole saatavilla, osoite on jo vahvistettu. Käyttäjät saavat vahvistusviestin kerran jokaisen version yhteydessä Spring ’25 -versioon asti. Sähköpostiviesti sisältää vahvistuslinkin.
Lisää uusi Setup-domain
Varmista, että Salesforce Lightning Experience -asetussivut lataavat sisällön oikein, vaikka selaimet estäisivät kolmannen osapuolen evästeet. Jos yrityksesi hallitsee käyttäjien tai palvelimien internet-yhteyksiä palomuurien tai sallittujen verkkotunnusten listojen kautta, IT-osastosi on lisättävä *.salesforce-setup.com yrityksen sallittujen verkkotunnusten listalle. Salesforce Setup -sivut sijaitsevat nyt tässä verkkotunnuksessa. Jos käyttäjilläsi on yleinen pääsy internetiin, toimenpiteitä ei tarvita.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -alustaa kaikissa versioissa.
Milloin: Setup-sivut siirretään *.salesforce-setup.com-verkkotunnukseen vaiheittain. Siirtyminen alkoi Spring ’24 -versiossa ja jatkuu Summer ’24 ja Winter ’25 -versioissa. Muutos otetaan ensin käyttöön hiekkalaatikoissa ja tuotantoa edeltävissä organisaatioissa, ja sen jälkeen tuotanto-organisaatioissa.
Commerce Cloud
Työskentele tehokkaammin Commercen päivitetyllä käyttöliittymällä
Saavuta tavoitteesi Commerce-sovelluksessa vähemmillä klikkauksilla. Vaihda helposti keskeisten työtilojesi ja asetustesi välillä, jotka on nyt ryhmitelty laajennettaviin osioihin. Voit myös pienentää navigointivalikon näyttämään vain kuvakkeet.
Missä: Tämä muutos koskee B2B- ja D2C Commerce -alustoja Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Katso alla olevat kuvat: Store-välilehdellä (1) laajenna ”Merchandising” (2) löytääksesi tuotteet, kategoriat, hinnoittelun ja varastonhallinnan työtilat kaikki samasta paikasta. Laajenna ”Customers” (3) löytääksesi asiakas- ja ostajaryhmät. Laajenna ”Settings” (4) löytääksesi kauppa-asetukset, kassakonfiguraation, tuoteasetukset ja hakutoiminnot samasta paikasta. Klikkaa ”Collapse” (5) näyttääksesi vain kuvakkeet.
Katso analytiikkavalikkoja ja aseta tavoitteita Insights-työtilassa
Uusi Insights-työtila yhdistää analytiikan, tavoitteet ja suositellut toimenpiteet yhteen paikkaan. Käytä näitä näkemyksiä asettaaksesi tavoitteita ja tehdessäsi tärkeitä liiketoimintapäätöksiä.
Missä: Tämä muutos koskee B2B- ja D2C Commerce -alustoja Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Kenelle: Nähdäksesi dashboardit, tavoitteet ja suositellut toimenpiteet Insights-työtilassa, sinulla on oltava Commerce Growth- tai Advanced-lisenssi. Muilla lisensseillä näytetään standardit liiketoiminta-analytiikan valikot.
Miten: Navigointisivupalkista valitse kauppa, ja klikkaa sitten Insights nähdäksesi tavoitteet (1), analytiikkakojelautat (2) ja suositellut toimenpiteet (3).
Ota Intelligence Analytics käyttöön muutamalla klikkauksella
Käytä päivitettyä Commerce Setup Assistant -työkalua määrittääksesi Data Cloud for Commerce -ratkaisun ja aktivoidaksesi Intelligence Analyticsin. Tämä päivitys yksinkertaistaa käyttöönoton prosessia, säästäen aikaa ja vaivaa sekä parantaen tuottavuutta. Pääset käyttämään Intelligence Analytics -kojelautoja, jotka tarjoavat tietoa tuotteista, ostajista ja varastosta, mikä mahdollistaa tietoon perustuvien päätösten tekemisen, jotka lisäävät tuloja ja tehostavat toimintaa.
Missä: Tämä muutos koskee B2B- ja D2C Commerce -alustoja Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Kenelle: Tämän ominaisuuden käyttämiseen tarvitaan Commerce Intelligence -lisenssi, joko perus- tai edistynyt versio.
Miten: Asetuksissa, Quick Find -hakukentässä, etsi ja valitse Commerce Setup Assistant. Klikkaa ”Get Started” kohdasta Set Up Data Cloud for Commerce. Asenna Intelligence Analytics.
Näytä korkearesoluutioiset kuvat ja vaihtoehtoiset näkymät parannetulla tuotekuvagallerialla
Esittele tuotekuvat terävästi ja paranna asiakasvuorovaikutusta parannetulla tuotekuvagalleria LWR-komponentilla. Ostajat voivat zoomata tuotekuvaan viemällä hiiren kuvan päälle, klikkaamalla tai napauttamalla tarkastellakseen yksityiskohtia ja tekstuureja. Kuvat säilyttävät selkeytensä maksimizoomeissa riippumatta siitä, käytetäänkö mobiililaitetta vai verkkokauppaa.
Missä: Tämä muutos koskee B2B- ja D2C Commerce -alustoja Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Navigointisivupalkista valitse kauppa Store-valikosta. Klikkaa ”Website Design” ja valitse tuotesivu.
Customization
Näe mistä käyttäjä saa tietyt oikeudet
Käyttäjähallinnan yksinkertaistamiseksi voit nyt nähdä profiilit, käyttöoikeusjoukot ja käyttöoikeusryhmät, jotka antavat käyttöoikeuksia tietylle käyttäjälle. Tiedot käyttäjälle myönnetyistä objektin, kentän, käyttäjän ja mukautetuista käyttöoikeuksista ovat saatavilla Käyttäjän käyttöoikeusyhteenvedossa (User Access Summary). Aiemmin käyttäjän käyttöoikeuksien selvittäminen vaati useita kyselyitä tai vaiheita. Nyt voit saada nämä tiedot muutamalla klikkauksella. Salesforce toimitti tämän ominaisuuden IdeaExchange-palvelussa esitettyjen ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä kaikissa versioissa.
Miten: Mene Asetuksiin ja kirjoita Pikahakuun ”Käyttäjät” ja valitse Käyttäjät. Valitse käyttäjä ja napsauta ”Näytä yhteenveto”. Nähdäksesi, miten yksittäinen käyttöoikeus on myönnetty, napsauta rivitason toimintoa ja valitse ”Käyttöoikeuden myöntäjä”.
Näe missä objektiin pääsy on määritetty
Saat kattavan näkymän käyttöoikeusjoukoista, käyttöoikeusryhmistä ja profiileista, jotka antavat pääsyn objektiin sekä tiedon myönnetyn pääsyn tasosta. Käytä Luku-tilassa olevaa Objektin käyttöoikeusyhteenvetoa (Object Access Summary) Objektinhallinnassa tarkistaaksesi nopeasti objektin käyttöoikeudet vianmäärityksen, tarkistusten tai käyttöoikeuksien myöntämisen yhteydessä. Salesforce toimitti tämän ominaisuuden IdeaExchange-palvelussa esitettyjen ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä kaikissa versioissa.
Miten: Mene Asetuksiin ja siirry ”Objektinhallintaan”, valitse objekti ja napsauta sivupalkista ”Objektin käyttöoikeudet”.
Ota käyttöön ICU paikallismuodot päivämäärien, aikojen, valuuttojen, nimien ja numeeristen arvojen globaaliin hallintaan
Jotta voit tehdä liiketoimintaa missä tahansa, ota käyttöön International Components for Unicode (ICU) -paikallismuodot. Paikallismuodot säätelevät päivämäärien, aikojen, valuuttojen, osoitteiden, nimien ja numeeristen arvojen muotoja. ICU-asetukset määrittävät kansainvälisen standardin näille muodoille. ICU-paikallismuodot tarjoavat yhdenmukaisen kokemuksen koko alustalla ja parantavat integrointia ICU-yhteensopivien sovellusten kanssa maailmanlaajuisesti. Kun otat tämän päivityksen käyttöön, ICU-paikallismuodot korvaavat Oraclen Java Development Kit (JDK) -paikallismuodot Salesforce-ympäristössä. Tämä päivitys julkaistiin ensimmäisen kerran talvella 2020, ja sen käyttöönotto alkaa kevään 2024 julkaisussa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience-, Salesforce Classic- ja kaikkia Salesforce-mobiilisovelluksen versioita kaikissa versioissa, paitsi Database.com.
Milloin: Salesforce poistaa JDK-paikallismuodot käytöstä ja ottaa ICU-paikallismuodot käyttöön asteittain kevään 2024 julkaisusta alkaen. Talvella 2020 tai sen jälkeen luoduissa Salesforce-organisaatioissa ICU-paikallismuodot ovat oletuksena käytössä. Voit siirtää käyttöönoton kevääseen 2025 käyttöliittymän kautta. Salesforce lähettää järjestelmänvalvojille sähköpostin 30–60 päivää ennen ICU-käyttöönottoa heidän organisaatiossaan. Kun ICU-paikallismuodot on otettu käyttöön, Salesforce ilmoittaa järjestelmänvalvojille tästä tapahtumasta.
Miten: Ota tämä päivitys käyttöön menemällä Asetuksiin ja kirjoittamalla Pikahakuun ”Release Updates” ja valitse sitten Release Updates. Seuraa testaus- ja aktivointiohjeita ottaaksesi ICU-paikallismuodot käyttöön.
Englannin (Kanada) -paikallismuoto (en_CA) vaatii erillisen aktivoinnin. Mene Asetuksiin, kirjoita Pikahakuun ”User Interface”, ja valitse Käyttöliittymä. Valitse sitten Ota käyttöön ICU-muodot en_CA ja tallenna muutokset.
Jos haluat siirtää ICU-paikallismuotojen käyttöönoton kevääseen 2025, mene Asetuksiin, kirjoita Pikahakuun ”User Interface” ja valitse Käyttöliittymä. Poista valinta kohdasta Ota ICU-paikallismuodot käyttöön osana aikataulutettua käyttöönottoa ja tallenna muutokset. Tämä vaihtoehto näkyy vain, jos organisaatiosi käyttää JDK-paikallismuotoja.
Hallinnoi käyttäjän tietoja yhdestä paikasta
Käyttäjätiedot on nyt koottu parannetulle ”Käyttäjän käyttöoikeusyhteenveto” -sivulle (User Access Summary), mikä helpottaa tietojen tarkastelua ja muokkaamista. Yhteenvetosivulla näkyvät vakiokentät ja kustomoidut kentät vastaavat käyttäjän profiilin sivuasettelussa (Page Layout) näkyvän Käyttäjätiedot-osion kenttiä.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience – ja Salesforce Classic -ympäristöjä (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) kaikissa versioissa.
Miten: Mene Asetuksiin ja kirjoita Pikahakuun ”Käyttäjät”, ja valitse Käyttäjät. Valitse käyttäjä ja napsauta Näytä yhteenveto.
Konfiguroi tärkeitä kenttiä suoraan Lightning App Builderissa
Käytä uutta Dynaamista korostuspaneelia (Dynamic Highlights Panel) määrittääksesi tärkeimmät kenttäsi suoraan Lightning App Builderissa. Aiemmin kenttiä voitiin määrittää korostuspaneelissa vain käyttämällä tiiviitä asetteluja (compact layouts) Asetuksissa. Dynaaminen korostuspaneeli voi sisältää jopa 12 kenttää. Salesforce toimitti tämän ominaisuuden IdeaExchange-palvelussa esitettyjen ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä Group-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Vedä Dynaamisen korostuspaneelin komponentti Lightning App Builder -kankaalle, ja lisää siihen kenttiä. Pääkenttä (Primary Field) on valittu valmiiksi, mutta voit vaihtaa sen.
Dynaaminen korostuspaneeli on reagoiva. Kun muutat selaimesi ikkunan kokoa, tietosi pysyvät näkyvillä ja rivittyvät sen sijaan, että ne katkaistaisiin. Voit myös käyttää näkyvyyssääntöjä kenttien näyttämiseen ja piilottamiseen paneelissa.
Dynaaminen korostuspaneeli on kenttien säiliö aivan kuten Kenttäosio (Field Section). Löydät sen Kentät-välilehdeltä Lightning App Builderissa.
Voit myös mukauttaa paneelissa näkyviä toimintoja. Dynaaminen korostuspaneeli käyttää oletuksena dynaamisia toimintoja, ja se on tuettu kaikille LWC-yhteensopiville objekteille. Lista LWC-yhteensopivista objekteista löytyy osiosta LWC Migration for Record Home Pages.
Käyttäjät voivat nähdä dynaamisen korostuspaneelin heti työpöytänäkymässä, mutta jotta se näkyisi mobiililaitteiden tietuenäytöillä, sinun on otettava se käyttöön kohdasta Asetukset – Salesforce Mobile App – Dynaamiset lomakkeet ja Dynaaminen korostuspaneeli mobiililaitteilla.
Näytä myyjille Seller Home useammassa paikassa Salesforcen sisällä
Anna myyjille yleiskuva heidän mahdollisuuksistaan, tileistään, liideistään ja kontakteistaan sekä päivän agendasta missä tahansa vakio- tai mukautetussa Salesforce-sovelluksessa. Aseta Seller Home -sivu sovelluksen oletusetusivuksi Lightning App Builderissa. Aiemmin Seller Home oli saatavilla vain muutamassa vakiosovelluksessa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä Professional-, Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa, joissa on käytössä Sales Cloud.
Miksi: Kun enemmän hyödyllistä tietoa on saatavilla yhdellä silmäyksellä, käyttäjät voivat suunnata toimintaansa nopeammin ja valita seuraavat tehtävät. Seller Home sisältää:
- Tilien yleiskatsaus
- Parhaat prospektit
- Kontaktien yleiskatsaus
- Yhteystietojen ehdotukset – Einstein tunnistaa ne käyttäjän sähköposteista ja tapahtumista
- Ennusteen sitoumus
- Liidien yleiskatsaus
- Mahdollisuuksien yleiskatsaus
- Viimeisimmät tietueet
- Salesblazer-artikkelit
- Tehtävälistat
- Päivän tapahtumat
- Viikoittaiset tai kuukausittaiset tavoitteet
Tee muutoksia suoraan listanäkymässä parannellun käyttäjän listanäkymän avulla
Voit nyt tarkastella, lajitella ja suodattaa käyttäjätietueita listamuodossa sekä muokata uusia merkintöjä suoraan rivimuokkauksella. Päivitä ja muokkaa tietueita nopeasti ilman, että sinun tarvitsee poistua listanäkymästä. Salesforce toimitti tämän ominaisuuden IdeaExchange-palvelussa esitettyjen ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä kaikissa versioissa.
Miten: Mene Asetuksiin ja kirjoita Pikahakuun Käyttäjät (Users) ja valitse Käyttäjähallinnan asetukset (User Management Settings). Ota käyttöön Tehostettu käyttäjälistanäkymä (Enhanced User List View). Valitse Käyttäjät nähdäksesi tehostetun sivun.
Saa kentät erottumaan ehdollisella muotoilulla
Muotoile kenttiä auttaaksesi käyttäjiä tunnistamaan nopeasti tärkeimmät tiedot tietuesivulla. Lightning App Builderissa voit antaa Dynamic Forms -sivujen kentille mukautettuja kuvakkeita ja värejä, jotka voivat näkyä, kadota tai vaihtaa väriä määrittelemiesi kriteerien ja sääntöjen perusteella. Ehdot voivat perustua kentän arvoon tai muiden sivun kenttien arvoihin. Voit tarkastella, muokata ja poistaa sääntökokoelmia objektin osalta uudella Ehdollinen kenttämuotoilu -toiminnolla (Conditional Field Formatting) Objektinhallinnassa. Salesforce toimitti tämän ominaisuuden IdeaExchange-palvelussa esitettyjen ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä Group-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Milloin: Tämä toiminnallisuus tulee saataville asteittain, alkaen esijulkaisuista ja hiekkalaatikkoympäristöistä syyskuun alussa 2024.
Miten: Ehdollinen muotoilu käyttää sääntökokoelmia, jotka koostuvat säännöistä. Jokainen sääntö sisältää ehtoja, jotka määrittävät, miten ja milloin muotoilu näkyy kentässä. Soveltaaksesi ehdollista muotoilua kenttään, avaa Dynamic Forms -tuettu tietuesivu Lightning App Builderissa ja napsauta kenttää kankaalla. Kentän ominaisuuspaneelissa käytä Ehdollinen muotoilu -ominaisuutta (Conditional Formatting) määrittääksesi olemassa olevan sääntökokoelman tai luodaksesi uuden.
Esimerkki:
Esimerkiksi, sinulla on Asiakkaan mielipide -kenttä sivulla, jossa on vaihtoehtoina arvot Positiivinen, Neutraali ja Negatiivinen. Voit lisätä kenttään ehdollisen muotoilun säännöillä, jotka on määritelty näyttämään:
- vihreä hymyilevä hymiö, kun kentän arvo on Positiivinen,
- harmaa neutraali hymiö, kun arvo on Neutraali ja
- punainen surullinen hymiö, kun arvo on Negatiivinen.
Näin katselijat voivat heti tunnistaa mielipiteen arvon ikonien tyylin ja värin perusteella.
Einstein
Priorisoi ja tunnista asiakaspalvelutarpeet paremmin Einstein Case Managementin avulla (Beta)
Paranna asiakaspalvelua lähes reaaliaikaisilla oivalluksilla, jotka auttavat asiakaspalvelijoita tunnistamaan ja priorisoimaan tapaukset kiireellisyyden, tilan, asiakkaan pisteiden ja palvelutason sopimuksen (SLA) tavoitteiden perusteella. Einstein Case Management -dashboardien viiveen mittarit (minuuttien tarkkuudella) auttavat tiimiäsi tarjoamaan tarkempaa ja yksilöllisempää palvelua. Lisäksi uudella ”Flag to Supervisor” -prosessilla asiakaspalvelijat voivat välittömästi ilmoittaa esimiehille tapausten kehityksestä.
Missä: Tämä muutos koskee Service Cloud -alustaa Lightning Experience -käyttöliittymässä Enterprise- ja Unlimited-versioissa lisäkustannuksella.
Kenelle: Käyttääksesi Einstein Case Management -dashboardeja, sinulla tulee olla Service Intelligence User -käyttöoikeusjoukko. Einstein Case Management -dashboardin hallintaan tarvitaan Service Intelligence App Admin -käyttöoikeusjoukko.
Miten: Klikkaa Service Intelligence -dashboardien kautta ”Open Analytics Studio” -ikonia ja etsi Analytics Home -sivulta Einstein Case Management. Service Intelligence Setupissa asenna ”Flag to Supervisor” -prosessi, jotta asiakaspalvelijat voivat välittömästi ilmoittaa esihenkilöille tapauspäivityksistä.
Tutustu asiakkaisiin nopeammin parannetun aikomustunnistuksen avulla
Parannetut botit tunnistavat nyt asiakkaan ensimmäisen viestin tarkoituksen. Aiemmin vain vakiobotit tukivat tarkoituksentunnistusta asiakkaan ensimmäiselle viestille. Tämä toiminto tehostaa prosesseja, kun asiakkaan aikomus/tarve voidaan tunnistaa heti.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -alustoja Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Einstein Bots -asetukset ovat saatavilla vain Lightning Experience -alustalla.
Miten: Ota tämä ominaisuus käyttöön ottamalla yhteyttä Salesforce Customer Supportiin.
Saavuta enemmän asiakkaita viestintäkomponenttien monikielisellä tuella
Viestintäkomponentteja sisältävillä parannetuilla boteilla on nyt täysi monikielinen tuki.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -alustoja Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Einstein Bots -asetukset ovat saatavilla vain Lightning Experience -alustalla.
Experience Cloud
Päivitä viittaukset Force.com-sivustojen URL-osoitteisiin
Varmistaaksesi jatkuvan pääsyn sivustoihisi, päivitä vanhoihin *.force.com-sivustojen URL-osoitteisiin viittaavat linkit, koska näitä URL-osoitteita ei enää uudelleenohjata useimmissa tuotantoa edeltävissä organisaatioissa. Etsi viittauksia näihin verkkotunnuksiin Salesforce-alustalta, kuten Knowledge -artikkeleista, sekä Salesforce-alustan ulkopuolelta, kuten markkinointimateriaaleissa olevista linkeistä.
Missä: Tämä muutos koskee Aura-, LWR- ja Visualforce-sivustoja, joihin pääsee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -alustoilla (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Linkitä LWR-sivustoidesi tiedostot Salesforceen
Nyt voit käyttää File Upload Lightning -verkkokomponenttia ladataksesi tiedostoja LWR-sivustolta tai parannetulta LWR-sivustolta Salesforce-organisaatioosi. Aiemmin File Upload -komponentti oli saatavilla vain Aura-sivustoille.
Missä: Tämä muutos koskee LWR-sivustoja, joihin pääsee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -alustoilla (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Asetuksissa, Quick Find -hakukentässä, kirjoita ”Salesforce Files” ja valitse ”General Settings”. Valitse ”Salli sivuston vieraskäyttäjien ladata tiedostoja” ja valitse ”Käytä File Upload Lightning -verkkokomponenttia LWR-sivustoilla (Beta)”.
Sales Cloud
Einstein Activity Capture:
Päivitä palvelutilienne yhteys Org-Level OAuth 2.0 todennukseen
Microsoft poistaa käytöstä ApplicationImpersonation-roolin Exchange Onlinessa helmikuussa 2025. Tämän seurauksena Salesforce poistaa käytöstä palvelutilin OAuth 2.0 -yhteyden Microsoft Office 365 Einstein Activity Capturessa. Varmistaaksesi, että Einstein Activity Capture toimii jatkossakin, päivitä organisaatiotason OAuth 2.0 -todennukseen.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa.
Miksi: Microsoft Office 365 -yhteydet, jotka käyttävät palvelutilin OAuth 2.0 -todennusta, toimivat helmikuuhun 2025 asti. Mutta jos et ole siirtynyt organisaatiotason OAuth 2.0 -todennukseen siihen mennessä, Einstein Activity Capture -yhteytesi lakkaa toimimasta.
Miten: Siirry organisaatiotason OAuth 2.0 -todennukseen Einstein Activity Capture -asetuksissa Setupin kautta. Päivitysprosessin aikana sinua kehotetaan kirjautumaan Office 365 ympäristöösi. Varmista, että kirjaudut sisään samaan tilaan (tenant), jota käytit yhteyden luomiseen. Jos et tee niin, sinun täytyy nollata Einstein Activity Capture -yhteytesi ja aloittaa alusta.
Päivityksen jälkeen voit rajoittaa todennuksen tietylle käyttäjäjoukolle Microsoft Exchangen roolipohjaisen käyttöoikeuksien hallinnan avulla.
Jos et päivitä yhteyttäsi, kaikki organisaatiosi ylläpitäjät saavat viikoittaisen sähköpostimuistutuksen. Voit poistaa ilmoitukset käytöstä Setupin kautta:
Kohdenna KAM tyyppistä strategista suunnittelua paremmin Account Plans -toiminnon avulla
Ylläpidä olemassa olevia asiakassuhteita ja kasvata avainasiakkuuksia Account Plans -toiminnon avulla. Voit tehdä kaiken tämän yhdeltä sivulta:
- Tutkia ja analysoida tilejä
- Asettaa tavoitteita toimenpiteiden kautta seurattavilla mittareilla
- Pitää silmällä kasvua ja kehitystä
Toimme tämän ominaisuuden saataville IdeaExchangen kautta saatujen ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa sekä Einstein 1 Sales Edition -versiota Sales Cloudilla.
Milloin: Ominaisuus tulee saataville tuotantoon asteittain Winter ’25 -julkaisun jälkeen ja on kaikkien asiakkaiden käytettävissä marraskuun 2024 puolivälistä loppuun. Ominaisuus on käytettävissä testiympäristöissä (sandbox) vasta sen jälkeen, kun se on tuotannossa. Näet ominaisuuden testiympäristöissä käyttämällä Match Production Licenses -työkalua tai pyytämällä testiympäristön päivitystä, kun ominaisuus on tuotannossa.
Alla olevasta kuvasta näet tulevan Account Plans -sivun rakenteen. Sen avulla voit tehdä mm. seuraavia asioita:
- Tarkastele mahdollisuuden yksityiskohtia hallintapaneelissa
- Luo SWOT-analyysi (Vahvuudet, Heikkoudet, Mahdollisuudet ja Uhat)
- Tallenna asiakkaan tarpeet ja markkinadynamiikka
- Keskity selkeisiin, mitattavissa oleviin tavoitteisiin mittareilla
- Tarkastele suhdekarttaa huomataksesi tilin avainhenkilöt
Miten: Mene uuteen Account Plans -sivuun Setupissa ja ota Account Plans käyttöön. Sen jälkeen konfiguroi Account Plans -objekti Object Managerissa, lisää Account Plans -liittyvä luettelo Account-objektiin ja halutessasi määritä Relationship Maps -toiminto.
Päivitä LinkedIn Lead Capture -toiminnallisuuden asetuksesi
Jos synkronoitte liidejä LinkedIn Lead Forms -lomakkeista Salesforceen, on teidän viimeistään 16. joulukuuta 2024 tehtävä seuraavat toiminnot:
- Katkaise LinkedIn-tilin yhteys manuaalisesti
- Konfiguroi toiminto uudelleen ottamalla käyttöön uusi asetus ”Use LinkedIn Lead Sync APIs with Lead Forms”
- Yhdistä tili uudelleen.
Jos näin ei toimita, LinkedIn-liidien synkronointi lakkaa, kun LinkedIn poistaa vanhat Ads Lead Sync -rajapinnat käytöstä 16. joulukuuta 2024. Tämä päivitys on saatavilla Winter ’25 -julkaisusta alkaen.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea kaikissa Sales Cloud -versioissa, lukuun ottamatta Pro Suite- ja Einstein 1 Sales Edition -versioita.
Miksi: LinkedIn on päivittänyt rajapintoja, joita käytetään liidien tietojen keräämiseen LinkedIn Lead Gen -lomakkeista ja niiden synkronointiin Salesforceen kaksivaiheisella todennuksella. Kun olet manuaalisesti ottanut käyttöön asetuksen ”Use LinkedIn Lead Sync APIs with Lead Forms” ja yhdistänyt LinkedIn-tilisi, Salesforce-organisaatiosi voi jatkaa LinkedIn Lead Gen -lomakkeiden tuottamien liidien synkronointia.
Miten: Tarkista tämä päivitys menemällä Setupiin, kirjoita Quick Find -kenttään ”Release Updates” ja valitse sitten ”Release Updates”. Etsi ”Review and Update Settings to Capture Leads from LinkedIn” ja seuraa testaus- ja aktivointiohjeita.
Suosittelemme tarkistamaan, että LinkedIn-ylläpitäjälläsi on kaksivaiheinen todennus käytössä ja että hän voi antaa sinulle vahvistuskoodin, kun suoritat julkaisupäivityksen.
Klousaa kauppoja nopeammin myyntikeskeisellä mobiilisovelluksella
Myyjäkeskeinen mobiilisovellus auttaa tarkastelemaan ja päivittämään tilejä, kontakteja, liidejä ja myyntimahdollisuuksia helposti liikkeellä ollessasi. Voit edistää kauppoja tehokkaasti, kun
- löydät tarvitsemasi tiedot nopeasti,
- voit soittaa puheluja suoraan sovelluksesta,
- voit lähettää sähköposteja ja
- voit nähdä sekä reagoida tuleviin tehtäviin ja tapahtumiin selkeällä aikajananäkymällä.
Lisäksi Einstein Copilot tekee kaikesta tästä entistä helpompaa.
Missä: Saatavilla Androidille ja iOS-järjestelmille puhelimilla ja tableteilla kaikissa versioissa, lukuun ottamatta Database.comia.
Milloin: Sovellus on saatavilla lokakuusta 2024 alkaen.
Kenelle: Einstein Copilot on saatavilla käyttäjille, joilla on Salesforce-käyttöoikeus ”Use Einstein Copilot for Salesforce”.
Service Cloud
Auta asiakaspalvelijoitasi priorisoimaan tapauksia tehokkaasti välitavoitteiden saavuttamisen seurannan avulla
Auta asiakaspalvelijoitasi priorisoimaan huomiota vaativat tapaukset ja ylläpitämään korkeita palvelustandardeja. ”Aikaa seuraavaan välitavoitteeseen” -kentän avulla asiakaspalvelijat voivat helposti tunnistaa tapaukset, jotka ovat myöhässä, lähestyvät valmistumista tai ovat Pause -tilassa. Kun useampaa tapausta käsiteltiin samanaikaisesti ennen tätä muutosta, asiakaspalvelijoilla ei välttämättä ollut selkeää käsitystä siitä, mitkä tapaukset tulisi priorisoida.
Missä: Tämä päivitys koskee Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioita, joissa on käytössä Service Cloud.
Miten: Avaa tapaukset listanäkymässä ja tarkista ”Aikaa seuraavaan välitavoitteeseen” -sarake, joka näyttää, kuinka paljon aikaa on jäljellä nykyisen välitavoitteen suorittamiseen ja milloin seuraava välitavoite alkaa. Käytä lajittelu- ja suodatusvaihtoehtoja nähdäksesi tapaukset, joissa on myöhässä olevia tai pysäytettyjä virstanpylväitä.
Siirrä sähköpostit helposti siihen liittyvään tapaukseen
Asiakaspalvelijat voivat nyt siirtää sähköposteja helposti yhdestä tapauksesta toiseen Email-to-Case -toiminnolla. Sähköpostit pysyvät näin oikein järjestettyinä, kun asiakas vastaa viestiketjuun, joka sisältää tietoja eri tapauksesta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Kuka: Käyttääksesi tätä ominaisuutta, Lightning-sähköpostiketjutus on oltava käytössä.
Miten: Mene Asetuksissa kohtaan Email-to-Case Settings, napsauta ”Muokkaa” ja valitse ”Anna asiakaspalvelijoiden siirtää sähköposteja”. Tallenna muutokset. Kun tämä asetus on otettu käyttöön, asiakaspalvelijat voivat napsauttaa sähköpostivirran kohteen oikeassa yläkulmassa olevaa valikkokuvaketta, valita ”Siirrä toiseen tapaukseen”, syöttää kohdetapauksen numeron ja napsauttaa ”Siirrä” siirtääkseen sähköpostin kohdetapaukseen.
Vaihda käyttämään Lightning Editoria sähköpostien koostajissa Email-to-Case -toiminnossa
Salesforce korvaa sähköpostieditorin sähköpostikoostajissa ja siirtyy moderniin HTML5-pohjaiseen editoriin. Vanha Email-to-Case koostaja on tällä hetkellä ylläpitotilassa, ja uusia ominaisuuksia sekä virheenkorjauksia lisätään vain uuteen Lightning-editoriin. Parhaan asiakaskokemuksen varmistamiseksi testaa tämä päivitys testiympäristössä (sandbox) ja ota se sitten käyttöön.
Uusi editori tarjoaa samankaltaisia toiminnallisuuksia, mutta ne ovat Lightning Experience -ympäristössä. Uudet ominaisuudet sisältävät mm. seuraavat:
- Koko näytön tila
- Tulostus
- Kumoa- ja Tee uudelleen -painikkeet
- Muodon kopiointi
- Emojien valitsin
- Koostajan koon muokattavuus
- Reagoivampi työkalupalkki
Salesforce -käyttäjät pyysivät selkeämpää visuaalista kokemusta, joka on pyritty toteuttamaan näillä uudistuksilla. Lisäksi automaattisesti näkyvät taulukonhallintapainikkeet, sanamäärä ja merkkimäärä sekä liitetyn tekstin muotoilusta kertova ikkuna on poistettu.
Kun tämä päivitys on käytössä, korvaa se edellisen sähköpostieditorin sähköpostien koostajissa. Tämä päivitys tuli yleisesti saataville Lightning Experience -ympäristössä keväällä 2024, eikä sillä ole suunniteltua käyttöönoton määräaikaa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -ympäristöä Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Tämä päivitys on saatavilla Salesforce-organisaatioille, joilla on Email-to-Case käytössä. Jos organisaatiosi on luotu talvella 2024 tai sen jälkeen, uusi editori näkyy oletuksena. Jos organisaatiosi on luotu ennen talvea 2024, voit ottaa uuden editorin käyttöön Asetusten Release Updates -sivulla, kun olet ensin testannut sen testiympäristössä.
Lue lisää Salesforcen mahdollisuuksista
UN Women Suomi kehittää varainhankintaansa Salesforcessa Ceilin kanssa
YK:n tasa-arvojärjestö UN Women on maailman johtava naisten ja tyttöjen ihmisoikeuksia ajava järjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa on yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet kaikille. Yli
Tekoälyblogisarja: Salesforce Agentforce avuksi arjen työhön
Tekoäly on puhututtanut jo jonkin aikaa ja nyt se alkaa olla osa yhä useamman arkipäivää. Mutta miten tekoälyä voi hyödyntää Salesforcessa? Olemme koostaneet Tekoälyblogisarjan, joka
Norlandian varhaiskasvatuksen prosesseihin yhdenmukaisuutta Salesforcella
Varhaiskasvatuspalveluita tarjoava Norlandia Päiväkodit on osa norjalaista Norlandia Health and Care -perheyritystä. Norlandialla on toimintaa Norjan lisäksi Suomessa, Ruotsissa, Puolassa, Hollannissa ja Saksassa. Norlandialla on
Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.
Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.
Jos tarjouspyynnössäsi on liitteitä, voit ottaa lomakkeen sijaan yhteyttä osoitteeseen info@ceili.fi