![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-Notes-fin-Ceili-Salesforce-Winter-24-1024x577.jpg)
Ceilin Winter ’24 Release -tiedote
27.9.2023
Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto ”Ceilin Winter ’24 Release -tiedote”, joka sisältää yhteenvedon Salesforcen syyskuussa julkaistun Winter ’24 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, joka pitää sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen yhteenvetoon suomeksi keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan.
Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli sellaisia uudistuksessa on. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa. Voit olla yhteydessä support@ceili.fi
Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Winter ‘24 Releasen omaan organisaatioosi, löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista.
Sisältö:
Uudistukset Admineille
Uusi kokonaisnäkymä kontakteille (See which contacts need attention and Take Action Directly from Contact Home)
Käyttäjät voivat nähdä kontaktiin liittyvät aktiviteetit, toimenpiteet sekä tiedot uudesta Contact Intelligence View -näkymästä. Ennen Contact Home oli vain listanäkymä, mutta se on nyt päivitetty älykkääksi kokonaisuudeksi.
Saatavilla: Kaikkiin versioihin
Miksi: Helpottaa huomattavasti käytettävyyttä ja kokonaiskuvan saantia kontakteista
Contact intelligence view sisältää:
- Kontaktien kokonaismäärä: Kriteerisi täyttävien kontaktien kokonaismäärä
- Ei aktiviteetteja: Kontaktien määrä, joilla ei ole merkattuna mitään aktiviteettia.
- Ei lähiaikoina aktiiviset: Kontaktien määrä, joilla on aktiviteetteja, mutta jotka eivät ole olleet aktiivisia viimeisen 30 päivän aikana.
- Ei tulevia: Kontaktien määrä, joilla on aktiviteetteja, mutta joille ei ole merkattu tulevia aktiviteetteja.
- Deadlinen ylittäneet: Kontaktien määrä, joiden aktiviteetit ovat menneet deadlinen ohi
- Deadline tänään: Kontaktien määrä, joilla on tänään erääntyviä aktiviteetteja
- Tulevat: Kontaktien määrä, joilla on 30 päivän sisällä erääntyviä aktiviteetteja.
Miten: Ota uusi kontaktinäkymä käyttöön laittamalla Contact Intelligence View -asetus päälle Contact Intelligence View -Setupissa. Nähdäksesi Intelligence View -näkymän, mene Kontaktien yleisnäkymään (objektille) ja napsauta Intelligence View. Voit palata alkuperäiseen luettelonäkymään napsauttamalla Luettelonäkymää. Uudet Salesforce-asiakkaat näkevät oletusarvoisesti Contact Intelligence -näkymän Kontaktien yleisnäkymässä (objektilla).
Sama uudistus pätee myös liideihin ja alla oleva hahmotuskuva on otettu Lead näkymästä.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-13-1024x383.png)
Mahdollisuus suurille tilauksille Commerce Cloudissa (Support Larger Purchases)
Asiakkaat voivat nyt tehdä jopa 2000 tilausrivin tilauksia. Nostaaksesi tilausmäärän ylärajaa omassa Salesforce orgissasi, ota yhteyttä omaan Salesforce Administratoriisi.
Missä: Muutos koskee B2B Commercea ja D2C Commersea editioissa Enterprise, Unlimited ja Developer.
Mahdollisuus nähdä tilauksen yksityiskohdat Commerce Cloudissa (Provide Guest Users Access to Their Order Details)
Kun asiakas on saanut tilauksensa valmiiksi, voi hän tarkastella tilaustaan Order Lookup -sivulta. Siellä syötetään asiakasnumero, sukunimi sekä sähköpostiosoite, jonka jälkeen pääsee tarkastelemaan tilauksen yksityiskohtia.
Miten: Voit lisätä tämän sivun URL-linkin verkkokauppasi alatunnisteeseen, vahvistussähköpostiisi tai mille tahansa asiakaskokemussivulle, jolloin sitä klikkaamalla käyttäjä pääsee tarkastelemaan tilauksen tietoja. Käytä Experience Builderia lisätäksesi tämän sivun osoitteen verkkokauppaasi.
Missä: Muutos koskee B2B Commercea ja D2C Commercea editioissa Enterprise, Unlimited ja Developer.
Miten: Konfiguroi Experience Builder Order Lookup sivulla ja lisää linkki siihen navigointivalikossa.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-2.jpg)
Salli tarvittavat Domainit (Allow the Required Domains)
Salesforce aikoo isännöidä uuden asetus-Domainin jota varten tulee lisätä lisätä *.salesforce-setup.com omalle sallittujen domainien listalle, mikäli vastaa käyttäjien tai servereiden pääsystä verkkoon sallittujen domainien listojen kautta. Täältä löydät lisää infoa Salesforcen Domaineista.
Milloin: Winter ’24 Releasessa ja muutos vaikuttaa kaikkiin editioihin
Kaksivaiheinen tunnistus jatkaa pakollisuuttaan (MFA Auto-Enablement Continues and MFA Enforcement Begins with Summer ’24)
Kaksivaiheinen tunnistus olisi hyvä ottaa käyttöön mahdollisimman pian kaikissa ympäristöissä. Lopullisen ajankohdan kaksivaiheisen tunnistuksen käyttöönotosta voi tarkastaa tältä sivulta.
Milloin: Mahdollisimman nopeasti, mutta viimeistään automaattisen päivityksen myötä keväällä 2024
Ota käyttöön Enchaned Domains (Delpoy Enchanced Domains)
Viimeisimpien selain- ja turvallisuusstandardien mukaisesti on nyt suositeltavaa ottaa käyttöön Salesforcessa Enhanced Domains. Näiden avulla yrityskohtainen Domain nimi on liitetty URL:ään jota Salesforce isännöi Orgissasi. Enhanced Domain on Best Practise –toiminnallisuus ja se lisää käytettävyyttä sekä turvallisuutta. Enhanced Domain toiminnon puskeminen on alkanut jo kesällä 2021, mutta se on pakollista seuraavassa releasessa.
Mihin: Vaikuttaa kaikkiin Lightning ja Classic editioihin
Milloin: Pakolliseksi tässä releasessa (Winter ’24). Mikäli on tarve huomattavan suuren kokonaisuuden päivämäärälle, löydät lisää tietoa: Trust Status
Miten: Muutos on hyvä toteuttaa Sandbox -ympäristössä ensin. Päivitys tapahtuu menemällä asetuksiin ja etsimällä Release Updates ja tämän jälkeen seuraamalla ohjeita “Deploy Enhanced Domains”
Experience Cloudin LWR –sivut voi kääntää 25:lle eri kielelle (Translate Your LWR Site into More Languages)
Laajenna sivujasi ja saavuta suurempi yleisö. Voit nyt tarjota sivusi jopa 25:lla eri kielellä. Aiemmin saatavilla oli vain 10 eri kieltä.
Missä: Muutos koskee LWR –sivuja käytettynä alustoilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic editioissa: Enterprise, Performance, Unlimited, ja Developer.
Experience Cloudin uudet LWR –sivut ovat vain enhanced -tyyppisiä (New LWR Sites Are Now Enhanced Only)
Kun valitset LWR –templaten, kuten Build Your Own (LWR) -templaten, et voi enää kieltäytyä Enhanced LWR-sivutyypistä. Aiemmin Enhanced –sivutyypin pystyi kieltämään asetuksista. CMS-sisältöä on kuitenkin nyt mahdollista jakaa non-enhanced workspaceista enhanced LWR-sivuille, etkä enää tarvitse opt-out –vaihtoehtoa.
Missä: Muutos koskee LWR –sivuja käytettynä alustoilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic, editioissa: Enterprise, Performance, Unlimited, ja Developer.
Record detail –komponentti Experiece Cloudin LWR-sivuille (View and Edit More Records Using the Record Detail Component in LWR Sites) (Generally Available)
Asiakkaat ja partnerit voivat katsoa ja muokata Salesforce recordsia LWR-sivuillasi Record detail -komponenttia käyttäen. Partnerit voivat esimerkiksi päivittää opportunity recordia, ja asiakkailla on pääsy heidän käyttäjätietoihinsa. Komponentissa käyttäjät näkevät heidän profiililleen määrätyn asettelun. Record Detail –komponentti on nyt yleisesti saatavilla useille standardeille ja kaikille custom object –sivuille.
Missä: Muutos pätee LWR-sivuille, joita käytettynä alustoilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic, editioissa: Enterprise, Performance, Unlimited, ja Developer kun käytössä on active Experience Cloud lisenssit.
Miten: Avaa objektin yksityiskohtasivu, ja vedä komponentti sivulle komponenttipaletin Records –osiosta. Katso tuettujen standardiobjektien listasta ‘Objects Supported by Out-of-the-Box Components and Pages in Experience Builder Templates’. Lista sisältää Note, Report ja ServiceRecord –objektit, mutta ne eivät saatavilla yhdessä Record Detail Componentin kanssa.
Custom logiikka Experience Cloudin komponenttien ehdolliselle näkyvyydelle (Use Custom Logic in Your Expression-Based Visibility Rules)
Ehdollinen näkyvyys, joka on saatavilla Enhanced LWR-sivuille Experience Cloudissa, on nyt aiempaa joustavampi. Voit käyttää kahta operaattoria samassa ehdossa. Aiemmin oli mahdollista lisätä vain AND tai OR –operaattorilla yhdessä säännössä.
Missä: Muutos koskee LWR –sivuja käytettynä alustoilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic, editioissa: Enterprise, Performance, Unlimited, ja Developer.
Dynaamiset uudelleenohjaussäännöt Experience Cloudin LWR-komponenteille (Use Dynamic Redirect Rules in LWR Sites (Generally Available)
Dynaamisten sääntöjen avulla voit uudelleenohjata käyttäjiä omilta sivuiltasi LWR-sivujen URL:ään ilman koodaamista. Konfiguroi dynaaminen URL uudelleenohjaussääntö, joka käyttää kaavaa tunnistaakseen URL:n sivuiltasi, ja uudelleenohjaa sen LWR-sivulle. Käytä kartoitussääntöä uudelleenohjataksesi suuren määrän samankaltaisia URL:iä, kuten saman kategorian URL:iä.
Missä: Muutos koskee LWR –sivuja käytettynä alustoilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic, editioissa: Enterprise, Performance, Unlimited, ja Developer.
LWR-sivun globaalit tyylitiedostot voi sisällyttää suoraan Experience Cloudiin (Add Global Styles More Easily in Enhanced LWR Sites)
Uusi kansio DigtalExperienceBundlessa toimii säilytyspaikkana sivujesi globaaleille tyylitiedostoille, tehden näistä helpommin saavutettavia, muokattavia ja referoitavia globaaleilla tyyleillä Enhanced LWR-sivuilla.
Missä: Muutos koskee LWR –sivuja käytettynä alustoilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic, editioissa: Enterprise, Performance, Unlimited, ja Developer.
Assignaa workfloweja sisältötyypin mukaan ja julkaise tai vedä pois julkaisusta sisältöä automaattisesti (Assign Workflows by Content Type and Automatically Publish or Unpublish Content)
CMS-workspace ja CMS-channel mahdollistavat tiedostojen, kuten kuvien, paremman hallinnan ja helpon käytön esimerkiksi osana Account Engagementissa rakennettuja sähköposteja. CMS-työnkulkuja (workflows) ja hyväksyntöjä on nyt parannettu ja parannukset ovat saatavilla laajennetuissa CMS-työtiloissa. Jokainen työnkulku voidaan määrittää tietyille sisältötyypeille, mikä tekee prosessistasi joustavan ja helpommin laajennettavan. Uusien vaihetyyppien avulla voit automaattisesti julkaista tai peruuttaa julkaisun työnkulusta.
Jos tarvitset erillisiä hyväksyntäprosesseja esimerkiksi riippuen siitä, onko kyseessä uutinen, dokumentti vai kuva, on tämä uudistus sinua varten. Uudistuksen myötä pystyt myös automaattisesti julkaisemaan sisällön, kun se on mennyt hyväksyntäprosessin läpi tai laittaa sen Unpublished -tilaan, kun se on vielä hyväksyntäprosessissa. Työkalut ovat nimeltään CMS Publish Variant ja CMS Unpublish Variant. Voit vain lisätä uudet vaiheet (step types) CMS Flow Orchestrations työkaluunne.
Miten: Työnkulut ja hyväksynnät -ominaisuus lisätään automaattisesti kaikkiin laajennettuihin CMS-työtiloihin ja näkyy sisältökohteiden sisällön tietosivulla. Siirry Digital Experiences -sovelluksesta parannettuun sisällönhallintajärjestelmän työtilaan. Napsauta avattavaa asetusvalikkoa ja valitse sitten Työnkulut. Ota Työnkulun tilan hallinta -ikkunassa käyttöön Työnkulut ja hyväksynnät ja ota sitten jokainen työnkulku käyttöön sisältötyypin mukaan.
Missä: Tämä muutos pätee Lightning Experienceen Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer ympäristöissä
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-3-1024x596.jpg)
Paranna tuotekenttiä Commerce Cloudin kaupoissa Einstein Generative AI:n avulla (Enhance Product Fields in Commerce Stores with Einstein Generative AI)
Generoi tuotetietoa useille tuotteille kerrallaan Einstein Generative AI:n avulla. Einstein luo ohjeidesi ja linkitettyjen kenttien avulla valituille tuotteille tarkistetun tekstin. Einsteinin generoimat tuotekentät tukevat vain englanninkielisiä ohjeita. Voit generoida tuotekenttiä B2B- tai B2C-kaupassasi eri kielillä. Tarkista sitten luotu teksti ja hyväksy tai hylkää se. Tarvitset Einstein Generative AI lisenssin käyttääksesi Einstein Generative AI:ta. Ota yhteyttä tilisi vastaavaan saadaksesi lisää tietoa.
Missä: Muutos koskee B2B Commercea ja D2C Commercea editiossa Unlimited.
Miksi: Kaipaat varmuutta tekoälyn tuloksien luotettavuuden suhteen.
Miten: Mahdollista Setupista Einsteinin käyttöön generative AI ominaisuudet. Tämän jälkeen valitse yksi tai useampi tuote Product Workspacessa. Klikkaa Create and Review Field Text antaaksesi ohjeita Einsteinille tekstin generoimiseen.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-4.jpg)
Brändäys mukaan Commerce Cloudin Reorder Portaaliin (Add Branding to Your Commerce Reorder Portal)
Saat nyt luotua nopeasti reorder-portaalista brändisi mukaisen. Lataa logosi sekä valitse värit ja fontit. Tämän jälkeen kaikki otetaan käyttöön reorder-portaalissasi.
Missä: Muutos koskee B2B Commercea ja D2C Commercea editioissa Enterprise, Unlimited ja Developer.
Miten: Setup Assistant-osiossa klikkaa Brand My Site.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-5-1024x657.jpg)
Aseta tuotteen alin listahinta näkyville Commerce-sivuillasi EU:n vaatimusten mukaisesti (Set Up Lowest List Price Compliance)
Tuotteen ollessa tarjouksessa voit täyttää EU:n velvoitteen tuotteen alimman hinnan näyttämisestä (hinta viimeisen 30 päivän ajalta). Jos alkuperäinen hinta on esillä ja on suurempi kuin listahinta, myös alin hinta on näkyvillä. B2C-kauppojen tulee nykyään näyttää alin hinta ja hinnan muutokset. B2B-kauppojen tulee näyttää matalin hinta ja hinnan muutokset vieraileville käyttäjille, mutta näiden ei tarvitse olla näkyvissä sisään kirjautuneille käyttäjille. Manuaalisesti matalimman hinnan päivitys ei ole suositeltavaa, sillä tämä voi aiheuttaa väärän hinnan matalimman hinnan, jolloin toiminta ei vastaa EU:n vaatimuksia.
Missä: Muutos koskee B2B Commercea ja D2C Commercea editioissa Enterprise, Unlimited ja Developer.
Miten: Valitse Commerce Workspace > Commerce Setup. Vasemmassa valikossa, Pricing Setupin alla valitse Lowest Unit Price ja ota se käyttöön. Tämän jälkeen aseta asettelun näkyvyys Salesforce Setupissa.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-6.jpg)
Raportti custom permission seteistä sekä permission set ryhmistä (Report on Custom Permission Set and Permission Set Group Assignments)
Käyttäjien hallinnan helpottamiseksi voit nyt luoda raporttityypin ja rakentaa raportteja permission settien ja permission set groupien kohdistamisesta käyttäjille. Voit nähdä raportissa kaikki käyttäjät, joille on kohdistettu custom permission set tai permission set group. Vaihtoehtoisesti voit myös katsoa, mitä kohdistuksia yksittäisillä käyttäjillä on.
Missä: Kaikissa versioissa.
Miten: Asetuksissa Report Types. Luo uusi mukautettu raporttityyppi ja valitse ensisijaiseksi objektiksi Permission set assignment. Kun siirrät raporttityypin Deployed-tilaan, raporttityyppi on käytettävissä raporttien luontiin.
Tarkastele helpommin, mitä käyttöoikeuksia permission setille on annettu (See What’s Enabled in a Permission Set More Easily) (Beta)
Voi olla haastavaa seurata, mitä oikeuksia käyttöoikeusjoukossa on annettu. Käyttöoikeuksien hallinnan helpottamiseksi pääset nyt näkemään kaikki käytössä olevat objekti-, käyttäjä- ja kenttäoikeudet yhdellä sivulla. Näet myös mihin käyttöoikeusjoukkoryhmiin käyttöoikeusjoukko kuuluu.
Missä: Lightning Experience and Salesforce Classic in Essentials, Contact Manager, Professional, Group, Enterprise, Performance, Unlimited, Developer, and Database.com editions.
Miten: Asetuksissa hae ja valitse Permission sets. Valitse permission set ja klikkaa View Summary (Beta).
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-7-1010x1024.jpg)
Tarkastele kuinka useaan permission set -ryhmään permission set on lisätty (See How Many Permission Set Groups a Permission Set Is Added To)
Voit nyt nähdä kuinka moneen permission set groupiin permission set kuuluu. Tiedon avulla voit paremmin arvioida vaikutukset käyttäjiin ennen kuin teet muutoksia permission settiin.
Missä: Kaikissa versioissa.
Miten: Asetuksissa hae ja valitse Permission sets. Valitse permission set ja tarkista kenttä Permission Set Groups Added To.
Käytä dynaamisia lomakkeita LWC-mahdollistetuilla standardiobjekteilla (Use Dynamic Forms on LWC-Enabled Standard Objects)
Dynaamiset lomakkeet ovat nyt tuettuna sadoille perusobjekteille. Dynaamiset lomakkeet parantavat sivun suorituskykyä ja tarjoavat mahdollisuuden ehdollistaa kenttien näkyvyyttä, jolloin näkyvillä ovat vain tilanteeseen tarpeelliset kentät. Aiemmin dynaamiset lomakkeet ovat olleet saatavilla vain custom-objekteilla ja rajatulla määrällä standard-objekteista.
Missä: Lightning Experiencen versiot Group, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer.
Miten: Dynaamisia lomakkeita tuetaan pääosalla LWC-mahdollistetulla objectilla. Esimerkiksi Campaign, Product, Note ja Task käyttävät edelleen objektin page layoutia. Kun avaat Lightning record -sivun Lightning App Builderissa ja näet Fiels-välilehden vasemmalla komponenttipaneelissa, on dynaaminen lomake tuettu objektilla.
Tarkastele raporteista kenellä on oikeus manuaalisesti tai account teamin kautta jaettuihin tileihin (See Who Has Access to Accounts from Manual Shares and Account Teams with Reports)
Näe yhdestä näkymästä accountit, jotka on jaettu manuaalisesti tai account teamin kautta sekä käyttäjät tai ryhmät, joilla on näkyvyys niihin. Voit luoda custom-raporttityypin Account Share -objektille ja luoda raportteja.
Missä: Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin versiot Enterprise, Performance, Unlimited, and Developer.
Miten: Asetuksissa hae ja valitse Report Types. Valitse Account Share ensisijaiseksi objektiksi. Kun raporttityyppi on Deployed-tilassa, käyttäjät voivat valita sen luodessaan raporttia.
Näytä julkisen ryhmän jäsenet raportilla (View Public Group Members with Reports)
Hallitse julkisten ryhmien jäseniä helpommin. Nyt voit nähdä, mitkä käyttäjät, rollit ja muut ryhmät on lisätty julkiseen ryhmään luomalla mukautetun raporttityypin.
Missä: Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin versiot Enterprise, Performance, Unlimited, and Developer.
Miten: Asetuksissa hae ja valitse Report Types. Valitse Group Member ensisijaiseksi objektiksi. Kun raporttityyppi on Deployed-tilassa, käyttäjät voivat valita sen luodessaan raporttia.
Luo kustomoituja virheilmoituksia flow’n recordeissa (Create Custom Error Messages in Record-Triggered Flows)
Käytä uutta Custom Error Message -elementtiä luodaksesi kohdistettuja virheilmoituksia, joissa selitetään käyttäjälle, mikä meni pieleen ja miten sen voi korjata. Virheviestin voi näyttää ikkunassa recordin sivulla tai tietyn kentän yhteydessä. Virheeseen liittyvä recordin muutos perutaan. Virheviestejä voi toteuttaa sekä ennen tallennusta että tallennuksen jälkeen käynnistyvissä flow’eissa.
Missä: Kaikissa versioissa.
Miksi: Kun käyttäjä esimerkiksi poistaa recordia, joka käynnistää flow’n, päätyy flow joskus virheeseen. Aiemmin flow’n kaatumisesta ei ole voinut näyttää tarkkaa virheviestiä käyttäjälle. Nyt voit ohjeistaa käyttäjää tarkasti, mikä aiheutti automaation kaatumisen, jotta ongelman voi korjata ja yrittää uudelleen.
Miten: Lisää Custom Error Message -elementti (1), valitse virheviestin paikka (2) ja täytyä virheviesti (3).
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-8.jpg)
Tallenna flow ilman kaikkien elementtien konfigurointia (Save a Flow Without Configuring Some Elements)
Nyt voit konfiguroida flown nopeammin tallentamalla sen ennen kuin kaikki elementit ovat täysin konfiguroituja. Tämän päivityksen myötä Flow Builder alkaa tukea flow-luonnoksen tallentamista missä tahansa vaiheessa flow’n luontia. Aiemmin tallentamisen estäneet errorit ovat nyt vain varoituksia. Voit tallentaa flow’t Start elementtien (Record-triggered Flows) ja Create recordsien (kaikissa floweissa) yhteydessä ennen täyttä konfigurointia. Tämän muutoksen helpottamiseksi, osa elementti-ikkunoista avautuu nyt flow’n vieressä, kanvaksella. Element properties -ikkunapäivityksellä voit nähdä ja vuorovaikuttaa flow’si kanssa samalla, kun konfiguroit elementtiä. Aiemmin kaikki Element properites -ikkunat estivät näkymän flow’n ollessa auki. Cancel-nappi Element properties -ikkunassa on muutettu Undo-nappiin, jonka avulla pystyy perumaan muutoksia yksi kerrallaan.
Missä: Muutos koskee Lightning Experienceä ja Salesforce Classicia, editioissa: Essentials, Professional, Enterprise, Unlimited ja Developer.
Miten: Flow Builderissa avaa Start, Create Records, Delete Records, Get Records, Update Records, tai Pause element. Tai muokkaa jo olemassa olevaa Subflow elementtiä. Uudelleenjärjestä flow klikkaamalla ja vetämällä kanvasta. Lisäksi tarkastele elementtiä jota työstät flow’ssa (1). Pitääksesi muutokset, piilota ikkuna ja palaa kanvaksele klikkaamalla (2). Peruaksesi yhden muutoksen kerrallaan, klikkaa (3). Tunnista elementit jotka eivät ole täysin konfiguroituja (4). Tallenna työsi ennen kun konfigurointi on täysin valmis Start elementtien (record triggered flow’ssa) ja Create records elementtien osalta (5). Liiku päivitettyjen elementtien välillä ilman elementtien konfiguroinnin täyttä valmistumista.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-9-1024x662.jpg)
Development
Alla mainitut muutokset ovat kehittäjiemme kokoamia tärkeimpiä teknisempiä muutoksia ja uudistuksia Salesforcessa.
Yleisesti saatavilla
Lightning Web Component
- Dynamically Import and Instantiate Lightning Web Components
- Create and Manage Toast Notifications
- Get the Latest LWC Features with Component-Level API Versioning
Apex
- Use DataWeave in Apex to Enable Data Transformation to Different Formats
- Iterate Within For Loops More Easily with Iterable
- Use the Comparator Interface and Collator Class for Sorting
- Ensure that Duplicate Queueable Jobs Aren’t Enqueued
- Full Apex Auto-Complete in Developer Console is Being Retired
Beta
Lightning Web Component
Uudistukset Marketing Cloud Account Engagementissa (Pardotissa)
Tarkenna Engagement Programmien odotusaikoja päivistä tunteihin (Design Engagement Programs with More Precise Wait Times)
Voit nyt rakentaa Engagement Programmeihin tarkempia odotusaikoja. Aikaisemmin odotusajan pystyi rajaamaan päivien perusteella, mutta nyt odotusajan voi merkata myös tunneissa.
Saatavilla: Kaikissa Account Engagement (Pardot) ympäristöissä
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-10.jpg)
Yleinen muistutus (General reminder)
Käytä Account Engagement Optimizeria ympäristönne tehokkaan käytön varmistamiseksi. Optimizer antaa vinkkejä siitä, kuinka voit siivota Account Engagementianne tai mitä kannattaisi kehittää.
Missä: Account Engagement settings – Optimizer
Uudistukset mobiilissa
Uudistukset Salesforcen mobiilisovelluksessa (Everything That’s New in the Salesforce Mobile App)
Uusin versio Salesforce-mobiilisovelluksesta helpottaa Salesforcen käyttöä olit sitten missä tahansa. Katso tarkemmat uudistukset alla olevasta kuvasta ja lue lisää täältä.
Saatavilla: Uusi Salesforce-mobiilisovellus on saatavilla kaikkiin versioihin Database.comia lukuun ottamatta ilman lisälisenssiä. Organisaatiosi Salesforce-versio ja lisenssit sekä käyttäjälle määritetyt profiilit ja käyttöoikeusjoukot määrittävät kunkin käyttäjän käytettävissä olevat Salesforce-tiedot ja -ominaisuudet.
Milloin: Useimmat ominaisuudet tulevat saataville Salesforce-mobiilisovellukselle viikolla 16.10.2023.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-11.jpg)
Tarjoa mobiilikäyttäjillesi dynaamisen lomakkeen käyttökokemus (Give Your Mobile Users the Dynamic Forms Experience) (Generally Available)
Dynaamisen lomakkeen avulla voit lisätä ja poistaa yksittäisiä kenttiä suoraan Lightning record -sivulla, jakaa kentät eri osioihin sekä asettaa kenttien näkyvyydelle ehdollisuuksia. Ominaisuus on ollut aiemmin saatavilla vain työpöytänäkymälle. Nyt mobiilikäyttäjät voivat saada saman dynaamisen käyttökokemuksen kuin työpöytä käyttäjät.
Missä: Lightning Experiencen versiot Group, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer.
Miten: Salesforce Mobile App Setupissa aktivoi Dynamic Forms on Mobile.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2023/09/Release-12-1024x124.jpg)
Jos Lightning record -sivulla on sekä dynaaminen form -komponentti että Record Detail – Mobile -komponentti vain Record Detail – Mobile -komponentti näkyy mobiilikäyttäjille, vaikka ”Dynamic Forms on Mobile” on aktivoitu. Poista Record Detail – Mobile -komponentti sivulta, kun otat dynaamiset formit käyttöön, jotta dynaaminen näkymä näkyy myös mobiilissa.
”Dynamic Forms on Mobile”-asetuksen aktivoinnin jälkeen sivun päivittäminen dynaamisten formien käyttöön riittää, että dynaaminen sivu näkyy myös mobiilissa.
Tilaa Salesforcen uudet mahdollisuudet suoraan sähköpostiisi. Samalla saat tietoa muiden asiakkaidemme kokemuksista ja ajankohtaisista sisällöistä.
Lue uusimpia sisältöjä
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2025/01/Miten-Salesforce-auttaa-myyntijohtajaa-300x169.jpg)
Miten Salesforce auttaa markkinointijohtajaa?
Salesforce sisältää monia markkinoinnin työkaluja, jotka mahdollistavat monikanavaisen ja kohdennetun markkinoinnin. Näitä työkaluja tarjoavat muun muassa Marketing Cloud Account Engagement, Marketing Cloud Engagement sekä uusimpana
![Suomalaista palvelua Avainlippu-merkki myönnetty Ceilille](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2024/12/Suomalaista-palvelua-avainlippu-merkki-Ceilille-uutinen-300x169.png)
Suomalaista palvelua Avainlippu-merkki myönnetty Ceilille
Ceili on saanut Suomalainen työ ry:ltä ansaitusti Suomalaista palvelua Avainlippu-merkin ja liittynyt yhdistyksen jäseneksi. Merkki on osoitus suomalaisesta palvelusta, joka voidaan myöntää vain kriteerit täyttävälle
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2024/12/Joulukortti-300x156.png)
Toimitusjohtajan jouluterveiset 2024
Kiitos. Se on sana, joka on ensimmäisenä mielessäni, kun mietin Ceilin kohta päättyvää vuotta 2024. Olemme saaneet tehdä upeita projekteja hienojen asiakkaidemme kanssa. Lisäksi Ceilin
Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.
![](https://ceili.fi/wp-content/uploads/2020/02/kettunen-300x300.png)
Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään yhdessä teille sopiva tarjous liiketoimintatarpeidenne pohjalta.
Jos tarjouspyynnössäsi on liitteitä, voit ottaa lomakkeen sijaan yhteyttä osoitteeseen info@ceili.fi