Ceilin Summer ’23 Release -tiedote
17.5.2023
Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto ”Ceilin Summer ’23 Release -tiedote”, joka sisältää yhteenvedon Salesforcen huhti-toukokuussa julkaistavan Summer ’23 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, jotka pitävät sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen pakettiin suomeksi keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan.
Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli sellaisia uudistuksessa on. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa. Voit olla yhteydessä support@ceili.fi
Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Summer ‘23 Releasen omaan organisaatioosi, löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista.
Sisältö:
Uudistukset loppukäyttäjille
Hallinnoi suurempaa määrää sisältöä Salesforce CMS:n avulla (Manage More Content with Salesforce CMS)
Salesforce CMS:ää käytetään sisällön, kuten kuvien hallintaan suoraan Salesforcessa. Aiemmin, jos sinulla ei ollut Experience Cloud -lisenssiä, oli sisältökohteiden määrää rajoitettu (max. 500), mutta jatkossa rajoitus poistuu kokonaan kaikilta CMS-käyttäjiltä. Lisäksi voit luoda jopa 100 mukautettua sisältötyyppiä (verrattuna edelliseen max. 20).
Saatavilla: Tämä muutos koskee Lightning Experienceä Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer versioissa. Et enää tarvitse Experience Cloud lisenssiä saadaksesi rajoittamattoman käytön Salesforce Content Management Systemiin (CMS).
Miksi: Jotta kaikki voivat saada samat hyödyt sisällön hallinnoimisesta Salesforce CMS:ssä! Säilytä sisältöäsi Salesforce CMS:ssä ja käytä niitä luodaksesi sivustoja, sähköposteja, blogikirjoituksia ja paljon muuta suoraan Salesforcesta. Pidä sisältö järjestyksessä ja tavoita lisää asiakkaita.
Työtehtävien hallinta To Do -listassa (Manage Orchestration Work Items in the To Do List)
Salesforce Floweissa luodut työtehtävät ovat nykyisin muiden tehtävien ohella hallittavissa To Do -listasta. Eli jos käytät Salesforcen Floweja ja niissä työtehtäviä (work items), löydät ne jatkossa To Do -listalta Salesforcesta. To Do -listan avulla voit järjestää, hallita ja siirtää tehtäviäsi helposti.
Saatavilla: Lightning Experience Enterprise, Performance ja Unlimited -versioissa Sales Cloudissa.
Miten: Adminisi voi lisätä To Do -listan käyttöliittymääsi Setupin App Managerin kautta. Näet To Do -listasta esimerkkikuvan alla.
Uusi mahdollisuus Guidance Center Panelin sijoitteluun (Personalize the Size and Placement of the Guidance Center Panel)
Jos Guidance Center ei ole entuudestaan tuttu, sillä tarkoitetaan Salesforcen apuvälinettä, josta saat ohjeita aina liittyen kyseiseen sivuun tai elementtiin, jossa parhaillaan olet. Se on nopea keino löytää lisätietoja, linkkejä, videoita ja opastepolkuja asioista, joissa kaipaat vielä hieman apua.
Nyt voi paremmin hallita Guidance Center -paneelin asemointia ruudulla. Voit nähdä yhtä aikaa sekä ohjeet että kentät, mitä olet työstämässä.
Miten: Lukitaksesi Guidance Centerin työruudun viereen, klikkaa nastan kuvaa Guidance Centerin otsikossa. Samaa neulaa klikkaamalla saat Guidance Centerin pois vierekkäisestä näkymästä. Valintasi jää muistiin laitteelle ja selaimelle, jota käytit.
Uudistukset Admineille
Salli Lightning Article muokkaustyökalu ja Article personointityökalu Knowledgelle (Enable Lightning Article Editor and Article Personalization for Knowledge (Beta))
Mahdollista monipuolisempi ja käyttäjäystävällisempi kokemus uudella Lightning-artikkelien muokkaustyökalulla. Artikkelien personoinnin avulla tietosisältösi on räätälöity yrityksesi tarpeisiin ja parantaa käytön tehokkuutta.
Artikkelien personointityökalulla voit luoda mukautettuja näkyvyyssääntöjä, jotka piilottavat tai näyttävät kenttiä käyttäjän, käyttöoikeuksien tai tietueen perusteella. Salesforce-adminit mukauttavat tietoartikkeleita hallitsemalla, mitkä artikkelin osat näytetään tai piilotetaan tietyiltä yleisöiltä. Ja sisällön kanssa vuorovaikutuksessa olevat käyttäjät löytävät vastaukset nopeammin, koska he näkevät vain sen, mitä heidän täytyy nähdä.
Kun teet release päivityksen, uusi Lightning Article muokkaustyökalu korvaa aiemman Knowledge muokkaustyökalun (kuva alla).
Milloin: Salesforce ottaa käyttöön tämän uudistuksen Spring ’24 Releasessa. Nähdäksesi oman organisaatiosi Release päivän, mene Trust Status -osioon, etsi instanssisi ja klikkaa Maintenance -välilehteä.
Lightning Editoriin siirtyminen Email-to-Case toiminnoissa (Transition to the Lightning Editor for Email Composers in Email-to-Case (Beta))
Tämä release päivitys korvaa aiemmat email työkalutoiminnot Service Cloudissa. Lightning editor tarjoaa päivitetyn käyttäjäliittymän ja muita uusia ominaisuuksia: koko näytön tila, menusta tulostamisen mahdollisuus, hylkää tehdyt muutokset (mene takaisin) ja tee uudestaan -painikkeet sekä älykkäät kopioi ja liitä mahdollisuudet. Perustoiminnollisuudet pysyvät samoina: käyttäjät voivat ladatakuvia, liittää tiedostoja, käyttää merge fieldejä ja käyttää email templateja.
Saatavilla: Tämä muutos pätee Lightning Experience in Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer versioissa.
Milloin: Salesforce pakottaa tämän päivityksen Summer ’24 releasessa. Saadaksesi tarkan uudistuspäivän organisaatiollesi, mene Trust Status -osioon, etsi instanssisi ja klikkaa maintenance -välilehteä.
Miksi: Salesforce luopuu vanhasta editorista Service Cloudissa ja vaihtaa ominaisuuksiltaan rikkaampaan HTML text editoriin joka perustuu avoimeen lähdekoodiin (open-source TinyMCE editor).
Löydä sähköpostiviestejä nopeammin parannetulla etsi -toiminnolla (Find Email Messages Faster with Improved Searches)
Kun käyttäjä alkaa kirjoittaa sanoja hakukenttään, hakutulokset perustuvat vastaaviin teemoihin. Aiemmin typeahead ei huomioinut sähköpostiviestejä. Määrittääksesi minkä kenttien tiedot ilmestyvät käyttäjiesi hakutuloksiin, konfiguroi haku layout Email Message recordille.
Saatavilla: Tämä muutos koskee Lightning Experienceä ja Salesforce Classicia Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer versioissa.
Miten: Varmistaaksesi sähköpostiviestien ilmestymisen hakutuloksiin, mene Setupiin, kirjoita Quick find boxiin ”Objects to always search (Beta)” ja valitse Email Messages haluamillesi käyttäjäprofiileille. Tämän jälkeen mene Object manageriin, etsi Email Message record -objekti ja muokkaa layoutille haluamasi kentät.
Saa ilmoituksia Survey vastauksiin perustuen (Get Alerts Based on Survey Responses)
Käytä record ilmoituksia Survey datan perusteella välittääksesi käyttäjille tiedon toimintaa vaativista muutoksista. Voit esimerkiksi luoda ilmoituksia, jotka näyttävät survey vastaukset tarvittavan käyttäjän Service konsolissa.
Saatavilla: Tämä muutos pätee Lightning Experienceen Enterprise, Unlimited ja Developer versioissa, joissa Feedback Management – Starter tai Feedback Management – Growth on käytössä IndustriesServiceExcellenceAddOnin ja FSCAlertFrameworkin kanssa. Voit nähdä Record ilmoitukset Alerts komponentissa Service konsolissa.
Kenelle: Tämä ominaisuus on saatavilla käyttäjille, joilla on Salesforce Advanced Features Starter permission tai Salesforce Surveys Advanced Features permission ja vaaditut Record Alerts permissionit.
How: Avaa Survey, klikkaa Advanced Settings, valitse Survey Data Mapping, klikkaa New Mapping, nimeä mäppäys, klikkaa Create Record ja valitse Record Alert objektiksi. Mäppää objektit ja valitse luodaanko recordit aina vai vain tiettyjen ehtojen täyttyessä. Tallenna muutokset.
Aseta kenttätason näkyvyys kentälle Permission Setille profiilin sijaan (Set Field-Level Security for a Field on Permission Sets Instead of Profiles
Kun luot kenttää, voit asettaa sen kenttätason näkyvyyden Permission Setille profiilin sijaan. Tämän avulla voi paremmin käsitellä Best Practise -tyylistä Salesforce konfigurointia, jossa oikeuksia hallitaan Permission Settien avulla profiilien sijasta.
Saatavilla: Kaikille versioille Lightningissa ja Classicissa
Vaadittavat toimenpiteet: Setupista etsi User Management Settings ja valitse kenttä Fields-Level Security for Permission Sets During Field Creation. (From Setup, in the Quick Find box, enter User Management Settings, and then select User Management Settings. Enable Field-Level Security for Permission Sets During Field Creation.)
Aseta kentät vaakasuorassa riviin (Align Fields Horizontally in Field Sections)
Uusi dynaamisen lomakkeen ominaisuus on rivittää kentät vaakasuorassa tasaisesti. Tämän tarkoitus on estää useamman kolumnin vievän kentän estävän toisen puolen kolumnin tasausta. Nyt voit asettaa kentät kolumniparinsa kanssa vierekkäin huolimatta kentän koosta.
Esimerkiksi seuraavassa kuvassa useamman kolumnirivin osoitekenttä ei enää estä kenttiä asettumasta vaakasuunnassa pareittain.
Saatavilla: Lightning Experiencen Group, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer editioissa
Vaadittavat toimenpiteet: Dynaaminen lomake ja yläpuolella olevan kuvan painike
Related Listin massamuokkaus (Boost Productivity with Mass Quick Actions on Related Lists) (Beta)
Related List saa nyt massamuokkaustoiminnon. Listaa pystyy muokkaamaan suoraan Quick Actioneilla. Yksittäisten tietojen sijaan käyttäjä pystyy valitsemaan jopa 100 liittyvää tietoa, joita muokata.
Saatavilla: Lightning Experiencen Group, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer editioissa
Vaadittavat toimenpiteet: Dynaamiset listat tulee olla käytössä tämän jälkeen “Add Quick Actions” pystyy lisämään Layoutin editorissa
Flowissa voi nyt käyttää Email Templatea sähköpostin lähetyksessä (Use Email Templates in the Send Email Action)
Flowin kautta sähköpostin lähetyksessä voi nyt käyttää luotuja Email Templateja. Lisäksi Email Templatejen sisällä olevia Merge Field -kenttiä voi käyttää liittyvillä tietueilla.
Saatavilla: Lightning Experiencen Group, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer editioissa
Uusia prosesseja Process Builderissa ei pysty enää luomaan (New Process Creation is No Longer Available)
Process Builderin eläköitymisen askel on tehty ja uusia prosesseja ei pysty enää luomaan. Best Practise –tyyli on siirtyä Floweihin ja pyrkiä muuttamaan tehtyjä prosesseja floweiksi. Aiemmin mainittu “Migrate to Flow” -toiminto on olennainen osa prosessien muuttamista floweiksi ja täten Process Builderin käytön lopettamiseen.
Saatavilla: Lightning Experiencen ja Classicin Group, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer editioissa
Lisää mukautettuja sarakkeita, jotka sisältävät ulkoista dataa (Add Custom Columns That Include External Data)
Oma ulkoinen data on nykyisin lisättävissä mukautettuun sarakkeeseen Forecasts-sivulla. Tämä muutos mahdollistaa kaiken olennaisen datan katselmoinnin ilman liikkumista usean sovelluksen välillä.
Saatavilla: Lightning Experience ja kaikki mobiili sovelluksen versiot Enterprice, Performance ja Unlimited -versioissa Sales Cloudissa.
Vaadittavat toimenpiteet: Käyttäjällä on oltava lupa tuoda dataa orgiin sekä Manage Forecast Custom Data -lupa (permission).
Tee yhteistyötä reaaliajassa PRM for Slack –sovelluksen avulla (Collaborate in Real Time with PRM for Slack App)
Partner Relationship Management (PRM) for Slack -sovellus yhdistää sisäisen myyntihenkilöstön, yhteistyökumppanit ja tärkeän datan Slackiin. Muutos mahdollistaa sujuvan ja ajantasaisen yhteistyön ja kommunikoinnin yhteistyökumppanien ja Salesforcen kanssa.
Saatavilla: Lightning Experience ja kaikki mobiilisovelluksen versiot Enterprise ja Unlimited -versioissa.
Vaadittavat toimenpiteet: Slack Enterprise Grid on oltava käytössä.
Salesforce for Outlook poistuu käytöstä kesäkuussa 2024 (Salesforce for Outlook Is Retiring in June 2024)
Salesforce for Outlook -ominaisuuden käytöstä poisto on tulossa kesäkuussa 2024, jonka jälkeen yhteystiedot, tapahtumat ja tehtävät eivät enää päivity ja Salesforce for Outlook -ominaisuudet eivät ole enää saatavilla. Tästä johtuen suositellaan tämän ominaisuuden käyttäjiä vaihtamaan uusiin korvaaviin ominaisuuksiin: Outlook integraatio ja Einstein Activity Capture.
Saatavilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic Contact Manager, Group, Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer -versioissa.
Nostoja Cadencien muutoksista
- Cadencen odotus askel (Wait Step) poistuu käytöstä talvella 2024 ja tilalle tulee tarkempi askel ajastus (Step Timing) (Lisätietoa)
- Esihenkilöllä on nykyisin mahdollisuus nopeuttaa Cadence-tehtävien hallintaa automatisoinnin avulla (Lisätietoa)
Saatavilla: Lightning Experience Enterprice, Performance ja Unlimited -versioissa Sales Cloudissa
Lightning WebSecurity Aura-komponenteille (Use Lightning WebSecurity in Aura Sites (Generally Available))
Lightning Web Security (LWS) on nyt yleisesti saatavilla Aura-komponenteille. LWS on uusi turvallisuus arkkitehtuuri, joka on korvaamassa Lightning Lockerin.
Saatavilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic Enterprice, Performance, Unlimited ja Developer-versioissa Aura-sivuilla.
Miten ja miksi: Setup – Session Settings – Use Lightning Web Security for Lightning web components and Aura components. Tämä asetus määrittään, että koko org käyttää LWS:sää Lightning Lockerin sijasta. Asetus vaikuttaa nimenomaan Aura-sivuilla, sillä kun LWS on otettu käyttöön org-tasolla, se korvaa Lightning Lockerin sivu-tasolla, jolloin kun Experience Builerissa käyttäjä ottaa käyttöön Lightning Lockering Aura-sivullaan, hän oikeasti ottaa käyttöön LWS:n.
Huomio: Lightning Web Runtime (LWR) sivuilla on LWS instanssi, joten org-tasoiset LWS-asetukset eivät vaikuta niihin. Eli jos käyttäjä estää Lightning Lockerin LWR-sivulta, sivun LWS-instanssi on estetty, vaikka LWS olisi org-tasolla käytössä.
LWR-sivuilla voi hakea CRM objekteja (Search for CRM Records in LWR Sites (Generally Available))
LWR-sivuilla on nyt mahdollista hakea CRM-objekteja, kuten Case-, Account-, Lead- ja Opportunity-objekteja. Myös hakutulosten filtteröinti ja järjestäminen on mahdollista. Lisäksi hakusivun No Result -kuva ja nimikkeet ovat kustomoitavissa.
Saatavilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic Enterprice, Performance, Unlimited ja Developer -versioissa LWS-sivuilla.
Miten: Tee standardi haku sivu ja lisää sille Results Layout -komponentti. Valitse CRM objekti Results Search -kentästä sekä valitse, mitkä objektit haluat sisällyttää hakuun. Kun sivu on julkaistu, hakutoiminnallisuus on käytettävissä.
Komponenttien näkyvyyssäännöt LWR-sivuilla (Create Component Visibility Rules in Experience Builder (Generally Available))
Nyt yleisesti saatavilla oleva Expression Based Visibility mahdollistaa yksittäisten komponenttien näkyvyys asetusten muokkaamisen määritettyjen ehtojen mukaan. Komponentin ominaisuus paneelista löytyvästä uudesta Visibility-tabista pääsee määrittämään sääntöjä ja asettaa niitä User-objektin tai Profile-kenttien perusteella. Luo sääntöjä, jotka koskevat yksittäisiä komponentteja ja kenttiä User- ja Product-objekteilla näyttääksesi komponentit oikeaan aikaan, oikeille käyttäjille.
Saatavilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer -versioissa LWR-sivuilla.
Yleisesti paljon uusia komponentteja LWR-tyyppisille sivuille
LWR-tyyppisille sivuille on paljon uusia komponentteja, joihin voi tutustua tarkemmin Salesforcen Release Notes Summer ‘23 -julkaisusta (englanniksi).
Valmistaudu ottamaan käyttöön Salesforce Edge Network (Enable Salesforce Edge Network for Your Domain)
Salesforce Edge Network tulee portaittain saataville alkaen Summer ’23 versiosta. Salesforce Edge Network on verkkoteknologia, joka parantaa verkon käyttökokemusta, tarjoaa paremman sisällön laadun ja nopeammat latausajat riippumatta siitä, missä käyttäjät ovat. Tämä tapahtuu uudelleenohjaamalla pyynnöt lähimpään Salesforcen sijaintiin missä Salesforce Edge Network on saatavilla. Sen kautta toimitetaan joukko palveluita, mm. TLS-katkaisu, pysyvä välimuisti ja TCP-optimointeja. Valmistaudu siirtymään käymällä läpi uudet reititysasetukset My Domain Setup -sivulla. Loppukäyttäjille tämä muutos ei vaikuta (paitsi parempana käyttökokemuksena).
Vaadittavat toimenpiteet: Admin saa ilmoituksen tulevasta enabloinnista 60-90pv etukäteen sekä enabloinnin tapahduttua 7pv sisällä. Voit siirtää enablointia My Domainin kautta ja disabloida Salesforce Edge Networkin 7pv sisällä siitä, kun enablointi on tapahtunut. Siirtämisen jälkeen voit kuitenkin manuaalisesti tehdä enabloinnin, jos haluat varmistaa, että se tapahtuu ruuhka-ajan ulkopuolella. Siirtääksesi enablointia, kirjoita Setupin Quick Find Boxiin ”My Domain”. Asetusten reititysasetuksissa klikkaa Edit ja ota ruksi pois Enable Salesforce Edge Network as part of the scheduled rollout. Tallenna. Tee sama toimenpide jokaisessa organisaatiossa, missä haluat siirtää enablointia. Jos haluat tehdä enabloinnin manuaalisesti, löydät ohjeet tästä linkistä: Enable Salesforce Edge Network for Your Domain
Saatavilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic in Group, Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer -versiot.
Kerää jatkossakin logia My Domainin uudelleenohjauksista (Log my domain hostname redirections)
Tietyssä tilanteessa tämä päivitys disabloi Log redirections -valinnan My Domain -asetuksissa, vaikka se olisi aikaisemmin ollut päällä.
Vaadittavat toimenpiteet: Jos olet enabloinut My Domain -asetuksissa Log redirections Spring 23 tai aikaisemmissa versioissa, niin jatkaaksesi tapahtumalogietiedostojen vastaanottoa sinun tulee päivittää Event Monitoring asetus. Setupissa kirjoita Quick Find laatikkoon ”Event Monitoring” valitse Event Monitoring Settings, ja laita päälle Generate event log files.
Saatavilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic Group, Essentials, Professional, Enterprise, Performance ja Unlimited -versioissa lukuunottamatta Event Monitoring lisäosan tilaajia. Myös Developer ja Trial versiot.
Löydä niiden url-kutsujen alkuperä, jotka lähetettiin vielä edellisiin My Domain osoitteisiin (Identify the Origin of Requests to Previous My Domain URLs)
Muuttuivatpa My Domain url:si parannettujen domainien (enhanced domains) myötä tai siksi että muutit My Domainin nimeä, niin vanhojen viittausten päivittäminen on helpompaa uusien logikenttien avulla.
Saatavilla: Lightning Experience ja Salesforce Classic Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer versioissa. The ”Hostname Redirects” tapahtuma on saatavilla API:ssa mutta ei Event Monitoring Analytics sovelluksessa. Logitapahtuma on ilmainen kaikille asiakkaille 24h datan säilytysajalla.
Avaa B2B Commerce -verkkokauppa myös vieraileville asiakkaille (Let Guests Shop in Your B2B Store)
Jos olet rakentanut B2B verkkokauppasi LWR mallipohjan päälle, voit nyt päästää vierailijoita tekemään ostoksia.
Saatavilla: B2B Commerce and D2C Commerce Enterprise, Unlimited ja Developer -versioissa.
Toimenpiteet: Enabloi “Guest buyer profile” Administration-sivulla ja kustomoi vierailukokemus. Jos laitat päälle “Guest checkout access”, varmista, että lisäät Guest Contcat Inofmration -komponentin Checkout-soivulle Expereince Builderissä. Suositeltavaa on antaa guest recordin omistajuus käyttäjälle, jolla on Commerce Business Usder Profile.
Et tarvitse enää omaa verkkokauppaa eri maille (Create Customer Experiences Based on Market Locale)
Eri maiden asiakkaita voidaan jatkossa palvella yhdestä verkkokaupasta asiakkaiden maakohtaisen segmentoinnin avulla. Enää siis ei tarvitse perustaa jokaiselle maalle omaa verkkokauppaa B2B Commercessa. Kun asiakkaat asioivat B2B tai B2C kaupassa, he voivat valita mitä paikallisia asetuksia (locale) he haluavat käyttää. Valinnan perusteella kaupassa näytetään markkina-alueen omat hinnat ja alennukset. Voit myös markkina-aluekohtaisesti määrittää ”entitlementit”.
Saatavilla: B2B Commerce and D2C Commerce Enterprise, Unlimited Developer -versioissa.
Toimenpiteet: Kaupan kotisivulla, valitse Administration | General Settings | Markets.
Tarjousten lokalisointi ja asiakaskohtainen rajaus tai niputus
Tarjoukset ja niiden sisältämät tekstit voidaan lokalisoida kaikille verkkokaupassa käytettäville kielille. Tämän lisäksi tarjouksia voidaan jatkossa rajata sen perusteella, onko asiakas oikeutettu vain yhteen poissulkevaan tarjoukseen vai useampaan yhtäaikaiseen tarjoukseen.
Saatavilla: B2B Commerce ja D2C Commerce Enterprise, Unlimited ja Developer -versiot.
Miten: Kun luot tarjouksen, valitse “Exclusivity type”.
Oletustoiminnallisuuksien korvaaminen ja laajentaminen helpompaa (easily manage extensions)
Uusimmassa Salesforce B2B Commerce -julkaisussa on helpompaa korvata ja laajentaa Commercen oletustoiminnallisuuksia, esimerkiksi liittyen tuotteiden hinnoittelulogiikkaan, kustomoiduilla Apex-luokilla uuden Extensions-näkymän kautta. Lisäksi uusimmassa Salesforce B2B Commerce versiossa on yleisesti saatavilla edelleen kehitetyn Salesforce Payments maksutapaintegraation, jolloin sitä ei erikseen tarvitse asentaa Salesforce-ympäristöön.
Paranna tai korvaa Salesforce Commercen toiminnallisuuksia Apex-luokilla käyttäen uutta Extensions -hallintapaneelia. Esimerkiksi Salesforcen oletuksena käyttämän standardin hintakirjan voi korvata valitsemalla sen sijaan käytettävän apex-luokan.
Saatavilla: B2B Commerce ja D2C Commerce Enterprise, Unlimited ja Developer -versiot.
Toimenpiteet: Kaupan kotisivulla valitse Administration | Extensions.
Salesforce Payments yleisesti saatavilla (Salesforce Payments generally available)
Ei enää tarvetta kolmannen osapuolen maksusovelluksille. Edelleen kehitetty Salesforce payments tarjoaa useita eri maksuvaihtoehtoja ja suoran integraation Salesforceen. Lue lisää täältä.
Saatavilla: B2B Commerce ja D2C Commerce Enterprise, Unlimited ja Developer -versiot. Vaatii Salesforce Payments lisenssin ja LWR-mallipohjan käytön.
Toimenpiteet: Kaupan Administration-sivulla valitse Salesforce Payments payment provideriksi. Lisää Salesforce Payments -komponentti Checkout-sivulle Experience Builderissä. Lopuksi kustomoi Saved Payment Methods sivu ja lisää se Naigation List Menuun
Käytä uutta Salesforce integraatio lisenssiä antaaksesi käyttäjälle pelkän API oikeuden (Assign the New Salesforce Integration User License to Grant API Only Access)
Lisäys Release Notesiin.
Eri käyttäjän omistaminen kullekin integraatiolle rajoittaa näiden käyttäjien datan näkyvyyttä ja käyttöä, mikä antaa sinulle paremman hallinnan toiminnoista ja paremman jäljitettävyyden tehtyjen tapahtumien osalta. Tämän käyttäjälisenssin avulla organisaatiot, joilla on useita integraatioita, voivat helpommin noudattaa parasta käytäntöä, jonka mukaan integraatiota kohden on yksi käyttäjä. Salesforce Integration -käyttäjälisenssi antaa käyttäjälle pääsyn Salesforce-tietoihin ja -ominaisuuksiin vain API:n kautta.
Saatavilla: Vähintään yksi Salesforce Integration user lisenssi on saatavilla kaikissa Enterprise, Unlimited, Performance ja Developer versioissa. Lisälisenssejä on saatavilla ostoa vastaan näihin versioihin.
Milloin: Tämä lisenssi julkistettiin Salesforce Developer konferenssissa, TrailblazerDX, Maaliskuussa 7.-8.2023 ja se on saatavilla 14.3.2023 jälkeen.
Miten: Anna Salesforce Integration user lisenssi uudelle tai olemassa olevalle käyttäjälle, joka on määritetty integraatioon. Anna myös Salesforce API Only System Integrations profiili, jotta varmistat API:n olevan käyttöönotettu (enabled) ja käyttäjä on rajoitettu toimimaan Salesforcen kanssa API:n välityksellä. Käytä Salesforce Integration API permission set lisenssiä laajentaaksesi tai rajoittaaksesi tiettyjen käyttäjien objektien lupia. Tämä käyttäjälisenssi on suunniteltu system-to-system integraatioihin. Sitä ei suositella käytettäväksi ihmiskäyttäjien Salesforce dataan pääsemiseksi. Saadaksesi lisää informaatiota käyttäjälisenssistä ja tietääksesi mitä permissioneita on saatavilla, kun käyttäjälisenssi annetaan, lue lisää täältä: Salesforce Help: Give Integration Users API Only Access.
Development
Yleisesti saatavilla
Lightning Web Component
- Use Lightning Web Security for Lightning Web Components and Aura Components
- Synchronize Component Data Without a Page Refresh Using RefreshView API
- Enable Third-Party integrations with Light DOM
Beta
Lightning Web Component
Apex
Uudistukset Pardotissa (Marketing Cloud Account Engament)
Triggeröi ulkoisen järjestelmän toiminto prospektin toiminnan pohjalta (Trigger an External Action After a Prospect Engagement)
Nyt voit käynnistää ulkoisen toiminnon mille tahansa Account Engagementin assetille, jolla on Completion Action mahdollisuus. Esimerkiksi kun potentiaalinen asiakas on täyttänyt ilmoittautumislomakkeen, voit rekisteröidä hänet webinaariin. Tai voit lähettää tekstiviestin, kun potentiaalinen asiakas napsauttaa Custom Redirect linkkiä, tai voit lähettää ilmoituksen myyntitiimillesi, kun potentiaalinen asiakas vierailee hinnoittelusivullanne.
Saatavilla: Account Engagement Growth, Plus, Advanced ja Premium versioille.
Käytä uutta Opted Out arvoa (Use a New Opted Out Field Status)
Asiakaspalautteen seurauksena voit nyt käyttää ”käytä viimeksi päivitettyä kentän arvoa/use the most recently updated record” lähteenä Opted Out -kentälle. Voit myös valita joko Salesforcen tai Account Engagementin käytettäväksi tiedon päälähteeksi. Aikaisemmin kevään ’23 julkaisussa vaadittiin jommankumman järjestelmän valintaa päälähteeksi. Salesforce-ympäristöt, jotka on luotu 18.10.2023 jälkeen, käyttävät oletusarvoisesti Account Engagement -arvoa.
Saatavilla: Tämä muutos pätee kaikkiin Account Engagement versioihin
Miten: Muokkaa default prospect Opted Out fieldiä asetuksista ja valitse haluamasi vaihtoehto Sync Behavior alasvetovalikosta. Valinnan jälkeen “käytä viimeksi päivitettyä kentän arvoa/use the most recently updated record” ei ole enää saatavilla.
Account Engagement Trust Site on muuttanut sijaintiaan (Account Engagement Trust Site is Moving)
Account Engagement status site trust.pardot.com on muuttanut sijaintiin status.salesforce.com 1.5.2023 alkaen. Lisää uusi sijainti opt-in listoillenne.
Uudistukset mobiilissa
Dynaamiset lomakkeet tulevat mobiiliin (Give your Mobile users the Dynamic Forms Experience) (Beta)
Dynaamisilla formeilla pystyy lisäämään ja poistamaan kenttiä yksittäisesti sivulta ja hajauttamaan tietoja erillisiin kokonaisuuksiin. Dynaamisille formeille voi myös asettaa näkyvyys sääntöjä dynaamisesti. Tämä ominaisuus oli ennen käytössä vain Salesforcen Deskop versiossa, mutta nyt dynaamiset lomakkeet ovat käytössä mobiilissa.
Saatavilla: Lightning Experiencen Group, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited ja Developer editioissa
Vaadittavat toimenpiteet: Dynaamiset lomakkeet käytössä objektilla ja kuvassa mainittu asetus päällä
Tilaa Salesforcen uudet mahdollisuudet suoraan sähköpostiisi. Samalla saat tietoa muiden asiakkaidemme kokemuksista ja ajankohtaisista sisällöistä.
Lue uusimpia sisältöjä
Miten Salesforce auttaa markkinointijohtajaa?
Salesforce sisältää monia markkinoinnin työkaluja, jotka mahdollistavat monikanavaisen ja kohdennetun markkinoinnin. Näitä työkaluja tarjoavat muun muassa Marketing Cloud Account Engagement, Marketing Cloud Engagement sekä uusimpana
Suomalaista palvelua Avainlippu-merkki myönnetty Ceilille
Ceili on saanut Suomalainen työ ry:ltä ansaitusti Suomalaista palvelua Avainlippu-merkin ja liittynyt yhdistyksen jäseneksi. Merkki on osoitus suomalaisesta palvelusta, joka voidaan myöntää vain kriteerit täyttävälle
Toimitusjohtajan jouluterveiset 2024
Kiitos. Se on sana, joka on ensimmäisenä mielessäni, kun mietin Ceilin kohta päättyvää vuotta 2024. Olemme saaneet tehdä upeita projekteja hienojen asiakkaidemme kanssa. Lisäksi Ceilin
Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.
Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään yhdessä teille sopiva tarjous liiketoimintatarpeidenne pohjalta.
Jos tarjouspyynnössäsi on liitteitä, voit ottaa lomakkeen sijaan yhteyttä osoitteeseen info@ceili.fi