
Ceilin Spring ’25 Release -tiedote
29.1.2025
Saatesanat
Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto Salesforcen Spring ’25 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, joka pitää sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen yhteenvetoon suomeksi keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan.
Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli sellaisia uudistuksessa on. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa. Voit olla yhteydessä support@ceili.fi
Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Spring ‘25 Releasen omaan organisaatioosi, löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista.
Sisältää:
Yleisiä uudistuksia Salesforcessa
Aloita tekoälyagenttien käyttö Salesforce Foundationsin avulla
Tutustu itsenäisesti työskenteleviin tekoälyagentteihin! Kun otat käyttöön Salesforce Foundations -työkalun, saat myö Agentforcen käyttöösi. Foundations tarjoaa joukon agenttipohjia aloituksen tueksi.
Missä: Tämä ominaisuus on saatavilla Foundations -työkalua tukevissa Salesforce versioissa.
Miten: Ottaaksesi tekoälyagentit käyttöösi, siirry Asetukset-valikossa Salesforce Foundations -kohtaan.
- Jos lisäsit Foundations -työkalun ennen kevättä 2025, lisää tuote Your Account -työkalulla.
- Jos lisäsit Foundations -työkalun kevään 2025 jälkeen, lisää kaikki vaadittavat tuotteet Your Account -työkalulla.
Katso sen jälkeen asiaankuuluvat Salesforce Help -ohjeet agenttien käyttöönottoa varten.
Seuraa Sales ja Service Cloud -agenttiesi käyttöä Digital Walletilla
Seuraa Agentforcen käyttöä Sales ja Service Cloud -sovelluksissa Digital Walletin avulla, joka on kulutukseen perustuvien ominaisuuksien hallintatyökalu. Nyt Digital Walletin etusivun Conversations -kulutuskortti tiivistää organisaatiosi yhdistetyn käytön Agentforce Sales Coachille, Agentforce SDR:lle (Sales Development Rep) ja ASA Messagingille (aiemmin Agentforce Service Agent – Inbound). Lisäksi Digital Walletin Consumption Insights -sivulla on erittely Agentforcen käytöstä ajanjaksoittain, mikä auttaa havaitsemaan trendejä ajan kuluessa.
Missä: Digital Wallet on saatavilla Lightning Experiencessa Enterprise- ja Unlimited-versioissa. SDR on saatavilla Lightning Experiencessa Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa. Agenttien asetukset ovat käytettävissä työpöytäversiossa. Sales Coach on saatavilla Lightning Experiencessa Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa. ASA Messaging kuuluu Service Cloud Usage Billing -ominaisuuteen ja on saatavilla Lightning Experiencessa Enterprise- ja Unlimited-versioissa.
Kenelle: Digital Wallet on käytettävissä käyttäjille, joilla on View Consumption -käyttöoikeus tai Your Account -käyttöoikeus. SDR on saatavilla Agentforce SDR -lisäosan kanssa. Sales Coach on saatavilla käyttäjille, joilla on Agentforce Sales Coach -lisäosa. Service Cloud Usage Billing on saatavilla käyttäjille, joilla on Conversation-lisäosa.
Miten: Aloittaaksesi Digital Walletin käytön, katso ohjeet kohdasta Access Digital Wallet. Aloittaaksesi Agentforce SDR:n käytön, katso ohjeet kohdasta Set Up Agentforce SDR. Aloittaaksesi Agentforce Sales Coachin käytön, katso ohjeet kohdasta Setting Up Agentforce Sales Coach.


Vahvista sähköpostin vastausosoite (reply-to address) lähettäjän vahvistusta varten (julkaisupäivitys)
Kevään 2025 jälkeen sähköpostiturvallisuusstandardien mukaisesti sinun on vahvistettava sähköpostiosoite My Email Settings -asetuksissa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä kaikissa versioissa, paitsi Database.com.
Milloin: Salesforce ottaa tämän päivityksen käyttöön keväällä 2025. Tarkista päivityksen julkaisupäivä Trust Status -sivulta, etsi oma instanssisi ja klikkaa Maintenance-välilehteä.
Miksi: Vahvistettu sähköpostiosoite varmistaa, että tililtäsi lähetetyt sähköpostit ovat luotettavia ja turvallisia. Tämä päivitys parantaa sähköpostien toimitettavuutta sekä turvallisuutta.
Miten:
- Ennen sähköpostien lähettämistä vastausosoite on vahvistettava My Email Settings -asetuksissa.
- Käyttäjiä pyydetään tarkistamaan My Email Settings -asetuksensa.
- Käyttäjät voivat vahvistaa sähköpostiosoitteensa manuaalisesti valitsemalla Resend Verification Email ja napsauttamalla sähköpostissa olevaa linkkiä.
- Jos uudelleenlähetysvaihtoehto ei ole saatavilla, osoite on jo vahvistettu.
- Käyttäjille lähetetään vahvistussähköposti kerran jokaisessa julkaisussa kevääseen 2025 asti.
Luo kiinnostavia laskeutumissivuja ja lomakkeita Salesforce Foundationsin avulla
Paranna liidien hankintastrategiaasi mukautetuilla laskeutumissivuilla ja lomakkeilla. Seuraa helposti keskeisiä tunnuslukuja oletusraporttien ja -koontinäyttöjen avulla. Lisäksi ”Kampanjan ilmoittautumislomake” -flowin ansiosta voit automatisoida liidien luomisen ja markkinointilupatietojen päivityksen, kun asiakkaat täyttävät opt-in-lomakkeen.
Missä: Tämä muutos koskee Salesforce Foundationsia tukevia versioita.
Kenelle: Tarvitset Marketing Manager- ja Starter Marketing App -käyttöoikeusjoukot. Lisäksi tarvitset Modify All Data -käyttöoikeuden ja CMS-työtilan Contributor-roolin (Content Manager tai Content Admin).
Miten: Asetuksissa siirry Salesforce Foundations -osioon. Jos lisäsit Salesforce Foundationsin ennen kevättä 2025, ota käyttöön Digital Experiences -ominaisuus tällä sivulla. Jos lisäsit Foundationsin kevään 2025 jälkeen, ota kaikki vaadittavat markkinointiasetukset käyttöön tällä sivulla. Määritä lopuksi laskeutumissivut ja lomakkeet.
Toimitettu idea: Mukauta Tervetuloa -sähköposti sisäisille käyttäjille
Saat enemmän hallintaa organisaatiosi brändäykseen ja käyttökokemukseen mukauttamalla Tervetuloa -sähköpostin, jonka sisäiset käyttäjät, kuten työntekijät ja alihankkijat, saavat ensimmäisellä kerralla kirjautuessaan Salesforce-ympäristöösi. Voit esimerkiksi muuttaa sähköpostin ulkoasua brändisi mukaiseksi tai lisätä yrityksellesi räätälöidyt perehdytysohjeet. Tämä ominaisuus toteutettiin IdeaExchangen kautta tulleiden ehdotusten ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä (ei käytettävissä kaikissa organisaatioissa) kaikissa versioissa.
Miten:
- Luo mukautettu klassinen sähköpostipohja.
- Sisällytä pohjaan uusi {!NewUserWelcomeEmailLink}-kenttä, joka täyttyy vahvistuslinkillä.
- Kun käyttäjät klikkaavat linkkiä, he aloittavat sähköpostivahvistusprosessin.
- Aseta sähköpostipohja Welcome Email Template -kenttään Session Settings -sivulla Asetukset-valikossa.

Salesforce Functions poistuu käytöstä
Salesforce Functions -ominaisuutta ei enää voi ostaa tai uusia. Voit kuitenkin jatkaa ominaisuuden käyttöä nykyisen tilausjakson voimassaolon ajan. Säilyttääksesi Salesforce Functions -ominaisuuden tarjoamat mahdollisuudet organisaatiollesi, ota käyttöön vaihtoehtoinen ratkaisu ennen nykyisen tilausjakson päättymistä.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic –
käyttöliittymiä (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) sekä kaikkia Salesforce-mobiilisovelluksen versioita Professional-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Lisätietoja: Katso käyttöiän päättymisen aikataulu ja lisätietoja funktioiden siirtämisestä Heroku Dev Centerin Salesforce Functions Retirement -sivulta.
Sales Cloud
Seuraa tilikohtaisten myyntitavoitteiden edistymistä helpommin
Voit seurata tiimisi edistymistä ja tavoitteiden saavuttamista tilikohtaisessa myynnissä. Määritä objektit, kentät ja tietyt ehdot, jotka tukevat pitkäaikaisen myynnin kasvutavoitteitasi ja valitse ne tietueet, joiden toimintaa haluat seurata. Esimerkiksi, aseta tavoitteeksi, että tiimi saavuttaa tietyn €-määrän voittamalla tietyn joukon myyntimahdollisuuksia. Edistyminen lasketaan ja päivitetään automaattisesti. Standardoi tilisuunnitelmien seuranta organisaatiosi laajuisesti hyödyntämällä samoja laskentamääritelmiä kaikilla tileillä ja määrittämällä erilaisia tavoitearvoja eri tavoitteille.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa sekä Einstein 1 Sales Editionissa, jossa on Sales Cloud.
Miksi: Aikaisemmin myyntitiimisi pystyi muokkaamaan tavoitteiden nykyisiä arvoja vain manuaalisesti. Tämän parannuksen myötä myyntitiimillä on enemmän joustavuutta määrittää ja seurata erityyppisiä laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sekä lisätä niihin liittyviä tietueita.
Miten:
- Asetuksissa siirry Sales Account Plans -sivulle ja luo sekä aktivoi laskentamääritelmät, jotka haluat myyntitiimiesi käyttöön.
- Oletuksena on saatavilla kaksi valmista laskentamääritelmää.
Myyjä:
- Kun lisäät tavoitteen myyntitilin suunnitelmaan, valitse laskentamääritelmä.
- Määritä tavoitearvo.
- Valitse liittyvät kampanjat, tapaukset, yhteyshenkilöt tai mahdollisuudet.

Kun myyntitiimin jäsenet suorittavat toimintaa, joka täyttää laskentamääritelmän kriteerit, tavoitteen nykyarvo päivittyy. Nykyarvo päivitetään päivittäin valittujen tietueiden aktiivisuuden perusteella. Jos käyttäjät valitsevat toisen laskentamääritelmän tai eri tietueet, nykyarvo päivittyy välittömästi. Laskentamääritelmät ovat valinnaisia eli voit edelleen luoda tavoitemittareita, jotka vaativat manuaalisia edistymispäivityksiä.
Toimitettu idea: Yhteensovita myyntitiimisi toimintoja läpinäkyvämmin
Paranna vastuunjakoa ja yhdenmukaista myyntitiimin jäsenten toimintaa. Luo myyntitoimintasuunnitelmia, jotka määrittävät tehtävät ja tapahtumat, jotka käyttäjien tulee suorittaa. Liitä myyntitoimintasuunnitelmat tileihin, tapauksiin, kampanjoihin, yhteyshenkilöihin, sopimuksiin, liideihin ja mahdollisuuksiin.
Jos käytät tilikohtaisia myyntisuunnitelmia, lisää myyntitoimintasuunnitelmat kunkin tilisuunnitelman tavoitteen Strategic Tracker -kohtaan. Näin vahvistat mahdollisuuksia pitkäntähtäimen myyntitavoitteiden saavuttamiseksi. Tämä ominaisuus toteutettiin IdeaExchangen kautta saatujen ideoiden pohjalta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa sekä Einstein 1 Sales Editionissa, jossa on Sales Cloud.
Milloin: Myynnin toimintasuunnitelmat tulevat käyttöön asteittain keväällä 2025 ja ne ovat kaikkien asiakkaiden saatavilla maaliskuun lopun ja huhtikuun puolivälin välillä. Myynnin toimintasuunnitelmien käyttö hiekkalaatikkoympäristössä (sandbox) edellyttää, että ne ovat ensin saatavilla tuotantoympäristössä. Tämän jälkeen suorita Match Production Licenses -toiminto tai pyydä hiekkalaatikon päivitystä.
Miten:
- Myynnin toimintasuunnitelmat laajentavat Industries-toimintasuunnitelmia ja käyttävät samoja vakio-objekteja, mutta niihin sisältyy ainutlaatuinen Event-kohdetyyppi.
- Aloittaaksesi siirry Sales Action Plans -osioon Asetuksissa, määritä käyttöoikeudet ja luo myynnin toimintasuunnitelmapohjat.
- Päästäksesi myynnin toimintasuunnitelmiin useimmista tuetuista objekteista lisää Action Plans -liittyvä luettelo objektin sivuasetteluun.
- Päästäksesi myynnin toimintasuunnitelmiin myyntitilisuunnitelmasta klikkaa Action Plans -kohtaa tavoitteen Strategic Tracker -osiossa. Vaihtoehtoisesti, tarkastellessasi myyntitilisuunnitelman tavoitetta löydät myyntitoimintasuunnitelmat Strategic Tracker -otsikon alta.

Ennusta kulutukseen perustuvaa liiketoimintaa
Kulutuksen ennustamisen avulla myyntitiimisi voi ennustaa tarkasti liiketoimintaa kuukausittain ja neljännesvuosittain. Kun olet luonut ennustetyypit, myyntitiimisi voi ennustaa ja tarkastella yksityiskohtia, kuten toteutunutta ja ennustettua liikevaihtoa. Tämä ominaisuus täydentää Pipeline Forecastingia, joten voit nyt luoda kulutukseen perustuvia ennusteita mahdollisuuksiin perustuvien ennusteiden rinnalle.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Enterprise- ja Unlimited-versioissa sekä Einstein 1 Sales Editionissa, jossa on Sales Cloud.
Miksi: Kulutuksen ennustaminen auttaa sinua ja myyntitiimiäsi:
- Tuomaan tietoja CRM-järjestelmästäsi ja ulkoisista lähteistä kattavien ennusteiden luomiseksi.
- Ennustamaan kulutukseen perustuen tulevia tapahtumia tarjotaksesi johdolle käytännöllisiä tietoja päätöksenteon tueksi.
- Tarkastelemaan metriikoiden historiallisia trendejä eri ulottuvuuksien ja käyttäjähierarkioiden mukaisesti yhteenvedettynä.
- Säätämään ennustearvoja yksittäin tai joustavasti älykkäiden säätöjen avulla.
- Päivittämään hierarkian asetuksia reaaliajassa.
- Vertaamaan edistymistä tavoitteisiin.
Miten:
- Ota Salesforce Forecasting käyttöön ja määritä Data Cloud ennen kuin otat kulutusennustamisen käyttöön.
- Asetuksissa, Forecast Settings -sivulla, ota kulutusennustaminen käyttöön ja luo kulutukseen perustuvat ennustetyypit.
- Kun kulutusennustaminen on määritetty: Myynti ja johto voivat tarkastella kulutukseen perustuvan liiketoiminnan mittareita ja säätää omia ennusteitaan, jotka kootaan hierarkiaan.


Service Cloud
Optimoi tiedon analysointi, raportointi ja päätöksenteko Case Milestones -raporttityypillä
Luo mukautettuja raportteja tapauksista käyttämällä Case Milestones -raporttityyppiä. Tämän raporttityypin avulla voit luoda raportteja tapausten virstanpylväskenttiin liittyen, mikä auttaa seuraamaan ja analysoimaan SLA-rikkomuksia ja -oikeuksia tehokkaasti. Lisäksi tämä raporttityyppi auttaa sinua analysoimaan, miten SLA on toiminut menneisyydessä, jotta voit tehdä päätöksiä helpommin.
Missä: Tämä muutos koskee Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioita, joissa on Service Cloud.
Miten:
- Siirry Report Types -sivulle ja luo uusi mukautettu raporttityyppi valitsemalla Case Milestones ensisijaiseksi objektiksi.
- Klikkaa Edit Layout muokataksesi raporttityypin ominaisuuksia.
- Luo mukautettuja raportteja valitsemalla raporttityyppi, jonka loit Case Milestones -objektilla, ja tallenna raportti.
Marketing Cloud
Marketing Cloud Account Engagement
Enhanced Email Experience toiminnon support päättyy
Enhanced Email Experience työkalun support Account Engagementissa päättyy Summer ’25 Releasen myötä. Jos haluat edelleen luoda sähköposteja samalla toiminnolla, voit käyttää Classic Email Builderia tai vaihtaa uuteen Marketing Cloud builderiin (valitse tällöin Edit in buildet – New email experience). Enhanced email builderilla tehdyt sähköpostit eivät välttämättä siirry suoraan uuteen builderiin, vaan voit joutua tekemään viestit uudelleen. Enhanced email builder pysyy toiminnassa, mutta siihen tehdään vain merkittävimmät bugikorjaukset Salesforcen puolelta ja kehitys keskittyy uuteen Email builderiin.
Missä: Tämä muutos pätee kaikkiin Account Engagement versioihin Salesforce Professional, Enterprise, Performance ja Unlimited versioissa.
Marketing Cloud Engagement
Spring ’25 Release tulossa pian
Spring ’25 Marketing Cloud Engagement release julkaistaan 21.02.2025-14.3.2025. Jotkut muutokset tulevat saataville viikon sisällä releasen julkaisusta. Voit myös Saada eksklusiivisen katsauksen uusiin ominaisuuksiin osallistumalla ”Spring ’25 Marketing Cloud Engagement Release New Feature Overview” -webinaariin. Pysy kuulolla ja huomaa, kun release julkaistaan vierailemalla tällä sivulla!
Marketing Cloud (Uusi)
Haluatko tutustua lisää uuden vuonna 2024 julkaistun Marketing Cloudin ominaisuuksiin? Kurkkaa Release päivitys täältä!
Experience Cloud
Anna Experience Cloud -sovelluksen käyttäjille mahdollisuus kirjautua yhdellä napautuksella
Käytä uutta Biometric Login Button -komponenttia, jotta käyttäjät voivat kirjautua turvallisesti Mobile Publisher for Experience Cloud -sovellukseesi kasvojen tai sormenjäljen tunnistuksella. Komponentti luo painikkeen, joka avaa kasvotunnistus- tai sormenjälkitunnistuskehotteen. Sovelluksen käyttäjät voivat napauttaa painiketta yrittääkseen biometrisen kirjautumisen uudelleen, jos he aluksi sulkevat kehotteen tai jos aiempi kirjautumisyritys kasvojen tai sormenjälkien tunnistuksella epäonnistuu.
Missä: Tämä muutos koskee Mobile Publisher-sovelluksilla luotuja sovelluksia Aura- ja LWR-sivustoille Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Organisaatiollasi on oltava vähintään yksi aktiivinen yhteisölisenssi tämän ominaisuuden käyttämiseksi. Biometric Login Button -komponentti on tuettu vain Experience Cloud -sovelluksissa, jotka on määritetty käyttämään Käyttäjän suostumuksella toimivaa biometristä kirjautumista (User Opt-In Biometric Login).
Miten: Määritä User Opt-In Biometric Login sovelluksesi Experience Cloud-sovelluksen yhdistetyn sovelluksen mukautetuilla ominaisuuksilla (Connected App Custom Attributes). Siirry Experience Builder-työkaluun, vedä Biometric Login Button -komponentti sovelluksesi kirjautumisnäytölle ja määritä painikkeen ominaisuudet.
Ota käyttöön modernisoitu tietuenäkymä Aura-sivustoilla
Talven 2025 julkaisusta alkaen voit päivittää tietuekomponentit Aura-sivustoillasi ja hyötyä paremmasta saavutettavuudesta ja tyylillisistä muutoksista. Päivitetyt Luo tietuelomake (Create Record Form)-, Tietuebanneri (Record Banner)- ja Tietueen tiedot (Record Detail)-komponentit käyttävät Lightning Web Component -tekniikkaa, joka parantaa saavutettavuutta ja suorituskykyä. Kesän 2025 julkaisussa päivitys otetaan käyttöön automaattisesti kaikissa organisaatioissa. Suosittelemme vahvasti testaamaan kaikki mukautetut tietuekomponentit ennen päivitystä.
Missä: Tämä muutos koskee Aura-sivustoja, joita käytetään Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymissä Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Milloin: Salesforce ottaa päivityksen käyttöön automaattisesti kesän 2025 julkaisussa. Voit tarkistaa päivityksen ajankohdan omalle Salesforce-instanssillesi siirtymällä Trust Status -sivustolle, etsimällä instanssisi ja valitsemalla Maintenance-välilehden.
Miksi: Kun asetuksissa otetaan käyttöön Käytä Lightning Web Components -tekniikkaa tietuesivuillasi Aura-sivustoilla (Use Lightning web components on your record pages in Aura sites), seuraavat muutokset tulevat voimaan:
- Painikkeet ovat keskitettyjä, kun aiemmin ne olivat oikeassa reunassa.
- Tietueikkunan teksti on sisennetty suhteessa otsikkoon, kun aiemmin ne olivat samalla tasolla.
- Lomakkeissa, joissa on pakollisia kenttiä, näkyy nyt selitys, että tähti (*) ilmaisee pakollisen kentän. Aiemmin selitystä ei ollut.
- Jos pakollinen kenttä jätetään tyhjäksi, kentän ympärillä näkyy punainen reunus ja sisäinen virheilmoitus, joka ohjaa täyttämään kentän.
- Virheilmoitukset näkyvät tietuelomakkeen alaosassa, kun aiemmin ne näkyivät yläosassa.
- Kenttätarkennus korostuu keltaisella taustalla.
- Sivun otsikot vierivät sivun mukana eivätkä jää enää kiinteästi yläreunaan.
- Onnistumista ilmaisevat ponnahdusilmoitukset voivat viitata Salesforce-ID:ihin.
- Uusia kuvakkeita näkyy eri kenttien vieressä, ja tietyt kuvakkeet pysyvät näkyvillä ilman hiiren osoittamista.
- Linkkejä on lisätty kohtiin, joissa niitä ei aiemmin ollut.
Miten: Avaa Experience Builder ja siirry kohtaan Asetukset (Settings) | Kokemuksen hallinnan asetukset (Experience Management Settings). Ota käyttöön asetus Käytä Lightning Web Components -tekniikkaa tietuesivuillasi Aura-sivustoilla (Use Lightning web components on your record pages in Aura sites) päivittääksesi komponenttisi.
Päivitä LWR-sivustosi URL
Joissain vanhemmissa LWR-sivustoissa URL-pohja sisältää lopussa /s, mikä voi estää täysin mukautetun URL-osoitteen käytön. Nyt voit poistaa tämän tarpeettoman elementin ja vaihtaa osoitteen muodosta https://mycustomdomain.com/smuotoon https://mycustomdomain.com. Lisäksi /s-elementin poistaminen on edellytys, kun päivität parannettuun LWR-sivustoon.
Missä: Tämä muutos koskee LWR-sivustoja, joita käytetään Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymissä Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Voit päivittää URL-osoitteen sivuston Hallinta (Administration)-työtilan URL-päivitys (URL Update) -osiossa. Kun päivität URL-osoitteen, muutos astuu välittömästi voimaan live-sivustolla. Sivuston sivut ohjataan automaattisesti uudelleen, ja kaikki mukautetut URL-osoitteet päivitetään. Jos kuitenkin käytät kiinteästi koodattuja URL-osoitteita sivuston toteutuksessa, sinun on päivitettävä nämä viittaukset manuaalisesti.
Vahvista asiakasidentiteetin toteutusta uusilla ominaisuuksilla ja tietoturvapäivityksillä
Tarjoa käyttäjille mahdollisuus kirjautua headless-sovelluksiin muilla vaihtoehdoilla kuin pelkällä käyttäjätunnuksella. Määritä SAML-yksinkertainen kirjautuminen (single sign-on) ulkoisten asiakassovellusten kehyksen avulla, joka on yhdistettyjen sovellusten kehyksen uusi sukupolvi. Vältä mahdolliset palvelukatkokset tarkistamalla tietoturvamuutokset integraatioille, jotka käyttävät services/oauth2/singleaccess-päätepistettä. Lisäksi Triple DES SAML -salausalgoritmi poistuu käytöstä.
Missä: Nämä muutokset koskevat LWR-, Aura- ja Visualforce-sivustoja, joita käytetään Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymissä (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Katso lisätietoja näistä muutoksista Salesforce Spring ’25 Release Notes-tiedotteesta
Analytics
Pidä raportit yhdenmukaisina uudelleenjärjestetyn raporttidatan avulla
Kun lajittelet raportin kentän mukaan, raportin kaavio päivittyy vastaamaan uutta järjestystä, jotta se pysyy yhdenmukaisena datataulukon kanssa. Esimerkiksi, jos lajittelet alueet myynnin mukaan laskevaan järjestykseen, kaavio järjestää alueet vastaavasti, mikä helpottaa datan tulkintaa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Widgetissä napsauta Kaavion ominaisuudet -ikonia ja valitse Lajittele raporttikaaviot.
Toimitettu idea: Tee enemmän mukautetuilla raporttityypeillä (Yleisesti saatavilla)
Löydä raporttityyppisi helpommin ja luo henkilökohtaisia listanäkymiä mukautetuista raporttityypeistäsi parannetun Mukautettu raporttityyppi -sivun avulla Asetuksissa. Muokkaa raportin tietoja ja muokkaa objektisuhteita tiiviimmässä yhteenvetonäkymässä. Uudistettu raporttityypin asettelueditori tarjoaa enemmän joustavuutta mukautettujen kenttien ja osioiden hallintaan. Lisäksi voit lisätä raporttityypin asetteluun jopa 1 000 kenttää käyttämällä hakukenttiä. Salesforce toteutti tämän ominaisuuden IdeaExchange-ehdotusten pohjalta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Siirry Asetuksiin ja kirjoita Raportit Pikahaun kenttään. Valitse Raportit ja koontinäytöt -asetukset ja ota käyttöön Parannettu mukautetun raporttityypin asetussivu. Sen jälkeen etsi ja valitse Raporttityypit. Mukautetun raporttityypin uudistetulla yhteenvedon sivulla napsauta Muokkaa asettelua.

Vedä kenttiä Kentät-paneelista (1) oikealla olevaan sopivaan osioon. Voit etsiä kenttiä, siirtää niitä, tarkastella niiden tietoja ja mukauttaa niiden näyttönimiä (2). Löytääksesi hakukentät ja lisätäksesi ne raporttityyppiin, napsauta Hakukentät (3).

Customization
Lajittele luettelonäkymät useiden sarakkeiden mukaan (yleisesti saatavilla)
Voit nyt tarkastella tietojasi intuitiivisemmin ja tehdä luettelonäkymistä toimivampia lajittelemalla objektien etusivujen luettelonäkymät jopa viiden sarakkeen mukaan. Valitse lajitteluun käytettävät sarakkeet ja määritä, lajitteletko jokaisen sarakkeen nousevassa vai laskevassa järjestyksessä. Palataksesi yhden sarakkeen lajitteluun napsauta sarakeotsikkoa, jota ei ole sisällytetty monisarakelajitteluun. Monisarakelajittelu vaikuttaa vain omiin käyttäjäasetuksiisi, eikä monisarakelajittelun asetuksia voi tallentaa oletukseksi. Toteutimme tämän ominaisuuden IdeaExchangessa jakamiesi ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää kaikissa versioissa lukuun ottamatta Starter- ja Pro Suite -versioita.
Milloin: Monisarakelajittelu luettelonäkymissä tulee yleisesti saataville asteittain kevään 2025 julkaisusta alkaen.
Miten: Lajitellaksesi luettelonäkymän useiden sarakkeiden mukaan, valitse luettelonäkymässä Lajittele useiden sarakkeiden mukaan, valitse mukaan otettavat sarakkeet ja napsauta Käytä.

Esimerkki: Luo Tapaukset (Cases) -luettelonäkymä, joka on lajiteltu ensin Yhteyshenkilön nimen (Contact Name) mukaan, sitten Prioriteetin (Priority) mukaan ja lopuksi Avauspäivämäärän ja -ajan (Date/Time Opened) mukaan.
Vaihtoehtoisesti voit luoda Mahdollisuudet (Opportunities) -luettelonäkymän, joka on lajiteltu ensin Päättymispäivämäärän (Close Date) ja sitten Summan (Amount) mukaan.

Luettelon lajitteluasetuksesi tallennetaan, kunnes muutat tai tyhjennät ne. Palataksesi oletuslajittelujärjestykseen, napsauta asetukset ja valitse sitten Nollaa sarakkeiden lajittelu.
Jos et vielä näe vaihtoehtoa lajitella luettelonäkymiä useiden sarakkeiden mukaan, voit silti ottaa ominaisuuden beta-version käyttöön. Siirry Asetukset-valikkoon, kirjoita Käyttöliittymä (User Interface) Pikahaun kenttään ja valitse se. Valitse sitten Ota käyttöön lajittelu useiden sarakkeiden mukaan (Beta). Kun otat beta-ominaisuuden käyttöön, kaikkien tuettujen mukautettujen ja vakio-objektien luettelonäkymät näytetään Lightning Web Components (LWC) -tekniikalla Aura-kehyksen sijaan.
Näytä ja suodata enemmän kenttiä parannetussa käyttäjäluettelonäkymässä
Voit nyt työskennellä käyttäjäluettelonäkymien kanssa entistä tehokkaammin uusien lisättyjen kenttien avulla. Lisää seuraavat kentät käyttäjäluettelonäkymiin: Valtuutettu hyväksyjä (Delegated Approver), Päivän päättyminen (End of Day), Onko kumppani (Is Partner), Päivän alkaminen (Start of Day), Käyttäjän vahvistettu sähköpostiosoite (User Verified Email), Käyttäjän vahvistettu puhelinnumero (User Verified Mobile Number) ja Salasanan vanhenemispäivämäärä (Password Expiration Date). Sen jälkeen voit lajitella, suodattaa, hakea ja muokata käyttäjätietueita näiden kenttien avulla.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Mene Asetukset (Setup)-valikossa Pikahaku (Quick Find)-kenttään, kirjoita Käyttäjät (Users) ja valitse Käyttäjähallinnan asetukset (User Management Settings). Ota käyttöön Parannettu käyttäjäluettelonäkymä (Enhanced User List View).
Parannetun näkymän tarkastelemiseksi siirry Käyttäjät (Users)-sivulle Asetuksissa. Muuttaaksesi ja järjestelläksesi luettelonäkymässä näytettäviä sarakkeita, valitse Valitse näytettävät kentät (Select Fields to Display).
Järjestä luettelosi useisiin sarakkeisiin
Järjestä ja ymmärrä tietojasi paremmin lajittelemalla liittyviä luetteloita jopa viiden sarakkeen mukaan. Tunnista nopeasti kaavat ja trendit, jotta voit tehdä perusteltuja päätöksiä. Aiemmin liittyvän luettelon lajittelu oli mahdollista vain yhden sarakkeen perusteella. Toteutimme tämän ominaisuuden IdeaExchangessa jakamienne ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää kaikissa versioissa lukuun ottamatta Starter- ja Pro Suite -versioita.
Miten: Lajitellaksesi liittyvän luettelon useiden sarakkeiden mukaan napsauta Näytä kaikki (View All) liittyvän luettelon kohdalla, ja valitse sitten Lajittele useiden sarakkeiden mukaan (Sort by multiple columns). Valitse lajitteluun sisällytettävät sarakkeet ja napsauta Käytä (Apply).

Esimerkki: Oletetaan, että sinulla on Mahdollisuudet (Opportunities) -liittyvä luettelo Asiakas (Account) -sivulla. Lajittele Mahdollisuudet-liittyvä luettelo ensin Vaiheen (Stage) ja sitten Summan (Amount) perusteella.

Lajitteluasetukset tallennetaan, kunnes muutat tai poistat ne. Palauttaaksesi oletuslajittelujärjestyksen napsauta Luettelonäkymän asetukset (List view controls) ja valitse Palauta sarakelajittelu (Reset Column Sorting).
Monisarakelajittelu vaikuttaa vain omiin käyttäjäasetuksiisi. Monisarakelajittelun asetuksia ei voi tallentaa oletuksena.
Hallitse käyttöoikeusjoukkojen ryhmiin sisältyviä käyttöoikeusjoukkoja yhteenvedoilla
Päivitä käyttöoikeuksia (Permission Sets) tehokkaammin määrittämällä, mitkä käyttöoikeusjoukkoryhmät sisältävät tietyn käyttöoikeusjoukon suoraan käyttöoikeusjoukon yhteenvedosta. Aiemmin sisältyvien käyttöoikeusjoukkojen hallinta edellytti siirtymistä jokaisen käyttöoikeusjoukkoryhmän sivulle. Toteutimme tämän ominaisuuden IdeaExchangessa jakamienne ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) Contact Manager-, Group-, Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited-, Developer- ja Database.com-versioissa.
Miten: Mene Asetukset (Setup)-valikossa Pikahaku (Quick Find)-kenttään, kirjoita Käyttöoikeusjoukot (Permission Sets) ja valitse Käyttöoikeusjoukot. Valitse käyttöoikeusjoukko ja napsauta sitten Näytä yhteenveto (View Summary). Siirry Liittyvät käyttöoikeusjoukkoryhmät (Related Permission Set Groups) -välilehdelle ja napsauta Lisää tai poista (Add or Remove).

Hallitse käyttöoikeusjoukkoja parannetussa luettelonäkymässä
Tämä uudistettu käyttökokemus tarjoaa selkeämmän navigoinnin, paremmat suodatusvaihtoehdot, hakutoiminnot ja intuitiivisemman asettelun. Tämä parannus helpottaa käyttöoikeusjoukkojen hallintaa ja niiden selaamista. Keskeisiä parannuksia ovat edistyneet suodatusvaihtoehdot, järjestelmällisempi asettelu ja nopeampi pääsy tärkeimpiin toimintoihin.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.
Miten: Mene Asetukset (Setup)-valikossa Pikahaku (Quick Find)-kenttään, kirjoita Käyttäjät (Users) ja valitse Käyttäjähallinnan asetukset (User Management Settings). Ota käyttöön Parannettu käyttöoikeusjoukkojen luettelonäkymä (Enhanced Permission Set List View).
Parannetun sivun tarkastelemiseksi siirry Käyttöoikeusjoukkojen (Permission Sets) asetussivulle.

Salli käyttäjien nähdä tietyn objektin kaikki kentät
Käyttöoikeuksien hallinta on nyt helpompaa käyttäjille, jotka tarvitsevat laajaa pääsyä tietoihin. Määritä objektitasoinen Näytä kaikki kentät (View All Fields) -käyttöoikeus, joka antaa käyttöoikeuden saajille pääsyn kaikkiin kenttiin ja kenttätietoihin tietylle objektille. Tämä käyttöoikeus on saatavilla kaikille vakio- ja mukautetuille objekteille, jotka tukevat kenttien käyttöoikeuksia. Käyttäjille myönnetään automaattisesti pääsy kaikkiin objektille luotuihin uusiin kenttiin. Toteutimme tämän ominaisuuden IdeaExchangessa jakamienne ideoiden ansiosta.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience- ja Salesforce Classic -käyttöliittymiä (ei saatavilla kaikissa organisaatioissa) kaikissa versioissa.
Miten: Suosittelemme käyttöoikeuksien hallintaa käyttöoikeusjoukoissa, ei profiileissa. Mene Asetukset (Setup)-valikossa, valitse käyttöoikeusjoukko. Siirry objektin Objektiasetukset (Object Settings)-sivulle, ota käyttöön Näytä kaikki kentät (View All Fields) -käyttöoikeus ja tallenna.

Einstein
Lisää tekoälyllä tehostettuja pikanäppäimiä tietuesivuille
Hyödynnä tekoälyn voimaa pikanäppäimillä. Luo nämä toiminnot samalla tavalla kuin muutkin pikanäppäimet Asetuksissa ja lisää ne tietuesivuille. Tekoälyllä tuettujen pikanäppäimien avulla käyttäjät voivat nopeasti huomata, kuinka hyödyllinen agentti voi olla päivittäisissä tehtävissä.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää sekä Salesforce-mobiilisovellusta iOS- ja Android-laitteilla Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa. Mobiilisovelluksessa agentin pikanäppäimet ovat käytettävissä tietuesivun aloitusnäkymässä.
Milloin: Tämä ominaisuus ei ole mukana kevään 2025 alkuperäisessä julkaisussa, mutta se voidaan sisällyttää myöhempään päivitykseen.
Miten: Luo objektin pikanäppäin Objektien hallinnassa (Object Manager) Asetuksissa ja valitse toimintotyypiksi Agentin toiminto (Agent Action). Lisää lausahdus, joka kuvaa toiminnon tarkoitusta. Esimerkiksi, jos toiminnon tarkoituksena on tehdä yhteenveto yhteystiedosta, käytä lausetta “Tee yhteenveto tästä yhteystiedosta” (Summarize this contact) ja nimeä toiminto Yhteenveto (Summarize). Lisää tämän jälkeen toiminto Lightning-tietuesivulle sivuasettelueditorin avulla.
Käyttäjät näkevät kuvakkeen, joka osoittaa toiminnon olevan tekoälyn tukema. Kun käyttäjä napsauttaa tekoälyllä tehostettua pikanäppäintä, toiminto käynnistää agentin ja toimii aivan kuten käyttäjä olisi kirjoittanut lausahduksen agenttipaneeliin. Esimerkiksi napsauttamalla Yhteenveto-painiketta toiminto käynnistää agentin aivan kuin käyttäjä olisi kirjoittanut ”tee yhteenveto tästä yhteystiedosta” (summarize this contact) agenttipaneeliin.
Luo, testaa ja vianmääritä agentteja helpommin agenttiversioiden avulla
Nyt voit luoda useita agenttiversioita, jotta voit iteroida, testata ja vianmäärittää agenttejasi minimoiden samalla käyttökatkokset ja riskit. Luo aktiivisesta agentista uusi versio, jotta voit tehdä ja testata muutoksia ilman, että aktiivista versiota tarvitsee poistaa käytöstä. Voit myös luoda version varmuuskopioksi, jotta voit nopeasti palauttaa aiemman version, jos liiketoimintastrategia muuttuu tai jos sinun tarvitsee debugata ongelma. Voit luoda yhdestä agentista enintään 20 versiota. Aktiivisten agenttien yhtäaikainen määrä riippuu agenttityypistä. Esimerkiksi Agentforce (Default)-tyypistä voi olla vain yksi aktiivinen versio kerrallaan.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa lisämaksusta. Vaaditut lisäosalisenssit vaihtelevat agenttityypin mukaan. Tekoälyagenttien asetukset ovat käytettävissä työpöytäversiossa.
Milloin: Tämä muutos tulee saataville helmikuun 2025 alusta alkaen.
Miten: Luo uusi agenttiversio siirtymällä Agentit (Agents)-asetussivulle, napsauta haluamasi agentin vieressä olevaa avattavaa valikkoa ja valitse Tallenna uutena versiona (Save As New Version). Voit myös poistaa agenttiversion samasta valikosta.
Voit vaihtaa nopeasti agenttiversioiden välillä Agent Builderissa ja agentin Yksityiskohdat (Details)-sivulla.
Parannettu käyttöliittymä kehittyneessä haussa (Einstein Search)
Kehittynyt haku on saanut päivitetyn käyttöliittymän, joka parantaa käyttäjäkokemusta. Uudistukset sisältävät selkeämmän ulkoasun ja intuitiivisemman navigoinnin, mikä helpottaa tietojen löytämistä ja valintaa.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää kaikissa Salesforce-versioissa.
Miten: Päivitetty käyttöliittymä on käytössä automaattisesti kehittyneessä haussa. Käyttäjät voivat hyödyntää uusia ominaisuuksia ilman lisäasetuksia.
Mukauta tarkat suodattimet hakuhallinnassa (Einstein Search)
Voit räätälöidä tarkat hakusuodattimet vastaamaan tiettyjä objekteja ja profiileja. Esimerkiksi voit mukauttaa hakusuodattimia, jotka näkyvät Yhteystiedot (Contacts)-objektille erityisesti Sopimushallinnan (Contract Manager)-profiilia varten.
Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience-käyttöliittymää kaikissa Salesforce-versioissa.
Milloin: Tämä toiminto otetaan käyttöön asteittain kaikille entiteeteille kevään 2025 julkaisusta alkaen.
Lue lisää Salesforcen mahdollisuuksista

Agentforce World Tour Helsinki – 6.5.2025
Ceili on vuoden mahtavimmassa tapahtumassa Salesforcen pääyhteistyökumppanina! Tällä kertaa uudella nimellä kulkeva Agentforce World Tour Helsinki 2025 tapahtuma järjestetään Helsingin Finlandia-talolla 6.5.2025. Luvassa on mielenkiintoisia

Digital Marketing User Group – AI spesiaali
Salesforcen tekoälyn mahdollisuuksista erityisesti markkinoinnin saralla kiinnostunut – tämä tilaisuus on sinulle! Järjestämme tällä kertaa suositusta Digital Marketing User Groupistamme erikoissession: AI spesiaalin! User Group

Menestystekijät järjestelmän käyttöönotossa – muistilista onnistumiseen
Päässä pyörii polttava kysymys: ”CRM olisi meille hyödyllinen työkalu – mistä edes lähden liikkeelle, ja mitä kaikkea pitää huomioida ihan ensimmäisenä?”. Muun muassa näiden kysymysten
Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.

Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.
Jos tarjouspyynnössäsi on liitteitä, voit ottaa lomakkeen sijaan yhteyttä osoitteeseen info@ceili.fi