Ceilin Spring ’24 Release -tiedote

Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto ”Ceilin Spring ’24 Release -tiedote”, joka sisältää tiivistelmän Salesforcen Spring ’24 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, joka pitää sisällään isompia ja pienempiä uudistuksia. Olemme keränneet tälle sivulle tiiviiseen yhteenvetoon suomeksi keskeisimmät uudistukset, joilla voi olla vaikutusta organisaationne Salesforcen toimintaan. 

Tiedotteessa esitellään jokainen ominaisuus lyhyesti omassa kappaleessaan, jonka lisäksi listataan asiakkaiden saamat konkreettiset hyödyt sekä tarvittavat toimenpiteet, mikäli sellaisia uudistuksessa on. Olemme mielellämme avuksi, jos tarvitsette tukea uusien ominaisuuksien käyttöönotossa. Voit olla yhteydessä support@ceili.fi

Tarkan ajankohdan, jolloin Salesforce asentaa Spring ‘24 Releasen omaan organisaatioosi, löydät helposti osoitteesta: status.salesforce.com (Maintenance-välilehti). Saat tiedon näkyviin syöttämällä hakukenttään esimerkiksi Salesforce-organisaatiosi instanssinumeron, jonka löydät Salesforcesta yrityksesi tiedoista. 

Sisältää:

  1. Yleisiä uudistuksia Salesforcessa
  2. Commerce Cloud
  3. Experience Cloud
  4. Sales Cloud
  5. Service Cloud
  6. Salesforce AI
  7. Development

Yleisiä uudistuksia Salesforcessa

Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA) otetaan käyttöön oletusarvoisesti huhtikuusta 2024 alkaen (MFA Is Turned On by Default Starting April 2024)

Luvattoman Salesforce-tilille pääsyn estämiseksi monivaiheinen tunnistautuminen (MFA) on pakollinen sisäänkirjautumisen yhteydessä. Auttaakseen asiakkaitaan täyttämään tämän vaatimuksen, Salesforce tekee MFA:sta osan kirjautumisprosessia tuotantoympäristöissä. Tämä muutos koskee tuotantoympäristöjä, jotka on luotu 8. huhtikuuta 2024 tai sen jälkeen. Se koskee myös olemassa olevia tuotantoympäristöjä, jotka eivät sisältyneet mihinkään MFA-automaatiokäynnistysvaiheista kevään ’23 ja kevään ’24 välillä. Tämä ei vaikuta testiympäristöihin (Sandbox). Tämä ei koske kokeiluvaiheessa olevia ympäristöjä ennen kuin ne muutetaan tilauksiksi.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea, Salesforce Classicia ja kaikkia Salesforce-mobiilisovelluksia kaikissa versioissa.

Milloin: Tämä muutos tulee voimaan 8. huhtikuuta 2024.

Miksi: Pelkät käyttäjänimet ja salasanat eivät enää tarjoa riittävää suojaa kyberhyökkäyksiä vastaan. MFA on yksi yksinkertaisimmista ja tehokkaimmista tavoista estää luvaton tilille pääsy ja suojata henkilö- sekä asiakastietoja. Salesforce vaatii MFA:ta auttaakseen suojautumaan uhilta, kuten kalasteluhyökkäyksiltä, salasanamurroilta ja luvattomalta tilille pääsyltä. Lisätietoja MFA:n arvoista ja siitä, miten se toimii, voi katsoa Tästä lyhyestä videosta.

Miten: Kun MFA on otettu käyttöön organisaatiolle, käyttäjien on varmennettava henkilöllisyytensä käyttäjänimen ja salasanan avulla, jonka jälkeen seuraa erillinen vahvistusmenetelmä. Vahvistusmenetelmävaihtoehtoihin kuuluvat autentikointisovellukset, turvallisuusavaimet ja sisäänrakennetut autentikaattorit. Joka kerta, kun käyttäjä kirjautuu organisaatioonsa ensimmäistä kertaa, hänet ohjataan rekisteröimään menetelmä. Organisaatiolle myönnetään 30 päivän siirtymäaika, jonka aikana käyttäjät voivat kirjautua sisään ilman MFA:ta, jos he eivät ole vielä valmiita asettamaan vahvistusmenetelmää. Tarvittaessa Salesforce-admin voi tilapäisesti poistaa MFA:n käytöstä poistamalla ”Require multi-factor authentication (MFA) for all direct UI logins to your Salesforce org” -asetuksen Identity Verification -sivulla Setupissa. Huomaa kuitenkin, että MFA on sopimuksellisesti vaadittu, joten ota se uudelleen käyttöön mahdollisimman pian.

Tehosta visualisointeja kuvilla, muokattavalla tekstillä ja dashboardien widgeteillä kaikissa Salesforce-versioissa (Supercharge Your Visualizations with Images, Rich Text, and Dashboard Widgets in All Salesforce Editions)

Salesforce-käyttäjät kaikissa versioissa voivat nyt käyttää muokattavaa tekstiä ja kuvia Lightning-Dashboardeissa. Lightning-Dashboardin osia kutsutaan nyt ’Widgeteiksi’ kaikissa versioissa. Aiemmin tämä ominaisuus oli saatavilla vain Unlimited Editionissa ja Performance Editionissa.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Group-, Essentials-, Professional-, Enterprise- ja Developer-versioissa.

Miten: Kun muokkaat Dashboardia, napsauta +Widget ja valitse lisättävä pienoisohjelman tyyppi (kuva alla).

Yhdistä kaaviot, teksti ja kuvat informoidaksesi ja ohjataksesi katsojia.

Widgettien asetuksia, kuten koko, venytys ja sovitus korkeuteen, ei sovelleta sähköpostitilausten kautta toimitettuihin koontinäyttöihin. Kuva näytetään alkuperäisellä resoluutiolla pienoisohjelman sisällä.

Ceili Spring ’24 Release Notes

Kuvan lähde

Vaihda Lightning-Dashboardin omistaja (Transfer Lightning Dashboard Ownership)

Voit vaihtaa Lightning-dashboardin omistajaa, jos vastuualueenne muuttuvat tai nykyinen omistaja poistuu organisaatiostanne. Voit vaihtaa useiden dashboardien omistajuuden samanaikaisesti ja lähettää sähköposti-ilmoituksen uudelle omistajalle. Aiemmin koontinäkymä piti kloonata tai luoda uudelleen, jotta uusi omistaja pääsi näkymään.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experience -käyttöliittymää Group-, Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Yksittäisen dashboardin uudelleenohjaamiseksi valitse dashboardien tai Analytics-välilehdeltä ”Vaihda omistajaa” dashboardin toiminnoista (kuva alla).

Ceili Spring ’24 Release Notes
Ceili Spring ’24 Release Notes

Näe kentän objektiin liittyvä suhde ja API-nimi dynaamisilla lomakkeilla (See a Field’s Object Relationship and API Name in Dynamic Forms)

Lightning App Builderissa kaikilla dynaamisilla lomakkeilla varustetuilla sivuilla on kaksi uutta ominaisuutta kaikissa kentissä: Objekti ja API-nimi. Objekti-ominaisuus näyttää objektin, johon kenttä liittyy, mikä on hyödyllistä, kun sivulla on kenttiä useammasta kuin yhdestä objektista. API-nimi-ominaisuus näyttää kentän yksilöllisen API-nimen.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea group-, professional-, enterprise-, performance-, unlimited- ja developer-versioissa.

Miten: Napsauta kenttää Lightning App Builderissa dynaamisella lomakkeella varustetulla sivulla nähdäksesi uudet API-nimi- ja Objekti-ominaisuudet ominaisuuspaneelissa. Ristiobjektikentille Objekti-ominaisuus näyttää kentän objektin suhteen sivulla olevaan perusobjektiin. Esimerkiksi jos lisäät kontaktitietueen sivulla Yksilö-kentän ja katsot sen ominaisuuksia, Objekti-ominaisuus näyttää, että se on peräisin Kontakti-objektista (kuva ohessa).

Kuvan lähde

Käännä Dynaamisen liittyvän luettelon otsikko (IdeaExchange Delivered: Translate the Related List Label in the Dynamic Related List – Single Component)

Käyttäjille voidaan näyttää liittyvän luettelon otsikko heidän kielellään luomalla räätälöity otsikko (label) halutuilla kielikäännöksillä Asetuksissa.

Miten: Mene Lightning App Builderissa sivulle, johon haluat sisällyttää Dynaamisen liittyvän luettelon. Syötä Liittyvän luettelon otsikko -kenttään {!$Label.customLabelName}, korvaa ”customLabelName” räätälöidyn otsikkosi nimen kanssa ja tallenna muutokset. Käyttäjät, joiden kieli on asetettu käännetyn räätälöidyn otsikon kieleksi, näkevät käännetyn arvon. Tämä ominaisuus on toteutettu Ideapörssissä esitettyjen ideoiden pohjalta.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ammattilais-, enterprise-, performance-, unlimited- ja developer-versioissa.

 

Käytä Permission Set-ryhmiä kaikissa versioissa (Use Permission Set Groups in All Editions)

Käyttäjien oikeuksien hallintaa varten Permission Settien asetusten ryhmät ovat nyt käytettävissä kaikissa versioissa.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia Contact Manager-, Group-, Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited-, Developer- ja Database.com-versioissa.

 

Viittaa valintajoukkoihin, ryhmiin ja jonoihin käyttöoikeuskäytänteissä (Beta) (Reference Picklists, Groups, and Queues in User Access Policies (Beta))

Voit nyt viitata käyttäjän valintajoukkoihin, ryhmiin ja jonoihin käyttöoikeuskäytäntöjesi käyttäjäkriteerisuodattimissa, mikä helpottaa käyttäjien automaattisia määrityksiä pakettilisensseihin, oikeusryhmiin ja muihin pääsymekanismeihin. Parannettu käyttöliittymä tekee myös käytäntöjen luomisesta ja hallinnoimisesta nopeampaa ja helpompaa. Tämä ominaisuus on saatavilla beta-versiona Spring ’24:stä alkaen.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia Enterprise ja Unlimited versioissa.

Miten: Käyttääksesi käyttöoikeuskäytäntöjä, siirry Asetuksiin, kirjoita Pikahaku-kenttään Käyttäjähallinnan asetukset ja valitse sitten Käyttäjähallinnan asetukset. Ota käyttöön käyttöoikeuskäytännöt (Beta). Parannettu käyttöliittymä on oletuksena käytössä, mutta voit poistaa käytöstä Enhanced Interface for User Access Policies (Beta) -asetuksen.

Uusien käyttöoikeuskäytäntöjen luomiseksi tai nykyisten muokkaamiseksi siirry Asetuksiin, kirjoita Pikahaku-kenttään Käyttöoikeuskäytännöt ja valitse sitten Käyttöoikeuskäytännöt.

  

Vahvistusviesti valitessasi monivalintakentän (IdeaExchange Delivered: Confirmation Message When You Select the Multi-Select Picklist Field Type)

Näet nyt vahvistusviestin (kuva alla) valitessasi monivalintakenttä -tyypin luodessasi uutta kenttää. Viesti muistuttaa sinua tarkistamaan monivalintakentän rajoitukset ennen jatkamista. Tämä  ominaisuus on luotu IdeaExchange-palvelun toiveiden pohjalta.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia kaikissa versioissa.

Miten: Monivalintakentät voivat olla hyödyllisiä käyttöliittymässä ja tietojen standardoinnissa. Ne tarjoavat kuitenkin rajoitetut raportointimahdollisuudet ja voivat olla vaikeita käyttää automaatiossa ja kaavoissa. Käytä monivalintakenttiä vain tietyissä tilanteissa, joissa niiden käyttö maksimoi niiden edut. Tämä vahvistusviesti varmistaa, että olet tietoinen mahdollisista ongelmista käyttäessäsi tätä kenttätyyppiä.

Kuvan lähde

Määrittele roolit ja roolihierarkian käyttöoikeudet julkisen listanäkymän näkyvyyttä muokattaessa (Enforce View Roles and Role Hierarchy Permission When Editing Public List View Visibility (Release Update)

Tämän päivityksen myötä vain käyttäjät, joilla on Näytä roolit ja roolihierarkia -käyttöoikeus, voivat nähdä tai valita organisaatiosi rooliluettelosta, kun he muokkaavat julkisen listanäkymän näkyvyyttä. Tämä päivitys on saatavilla alkaen kevät ’24 Releasesta.

Miksi: Julkisten listanäkymien muokkaamiseksi on käyttäjällä oltava Hallinnoi julkisia listanäkymiä -käyttöoikeus. Tämän päivityksen käyttöönoton jälkeen käyttäjällä on oltava myös Näytä roolit ja roolihierarkia -käyttöoikeus, jotta hän voi tehdä julkisen listanäkymän näkyväksi tietyille rooleille. Käyttäjä, jolla on vain Hallinnoi julkisia listanäkymiä -käyttöoikeus, voi silti muokata listanäkymää, mutta voi tehdä sen näkyväksi vain Julkisille ryhmille tai määrittää sen täysin julkiseksi tai yksityiseksi. Aiemmin käyttäjät, joilla oli vain Hallinnoi julkisia listanäkymiä -käyttöoikeus, pystyivät katsomaan organisaatiosi rooleja ja tekemään listanäkymän näkyväksi tietyille rooleille. Jos organisaatiollasi ei ole käytössä rooleja, tämä päivitys ei vaikuta teihin.

Miten: Ottaaksesi tämän päivityksen käyttöön, siirry Asetuksiin, kirjoita Pikahaku-kenttään Julkaisupäivitykset ja valitse sitten Julkaisupäivitykset. Seuraa testaus- ja aktivoimisohjeita kohdassa ”Toteuta Näytä roolit ja roolihierarkia -käyttöoikeudet, kun muokataan julkisen listanäkymän näkyvyyttä”.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Milloin: Salesforce toteuttaa tämän päivityksen Winter ’25:ssä. Saadaksesi pääjulkaisupäivityksen päivämäärän omaan esiintymääsi, siirry kohtaan Trust Status, etsi oma esiintymäsi ja napsauta ylläpitovälilehteä.

 

Salesforcen tarjoama Twitter autentikaatio sovellus sekä Account Engagementin Twitter Connector lakkaavat toimimasta (Salesforce-Managed App for the Twitter Authentication Provider is Being Retired)

Salesforcen hallinnoima sovellus Twitterin autentikoinnille poistetaan käytöstä Kevät ’24 -version yhteydessä. Jotta voit jatkaa tämän tunnistuspalveluntarjoajan käyttöä yksittäisessä kirjautumisessa (SSO), luo oma sovelluksesi X (aiemmin tunnettu nimellä Twitter) -kehitysalustalle ja päivitä tunnistuspalveluntarjoajasi uusilla arvoilla omasta sovelluksestasi. Muussa tapauksessa tunnistuspalveluntarjoajasi lakkaa toimimasta.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea ja Salesforce Classicia Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Jos aiemmin jätit kuluttajan avain- ja kuluttajan salaisuusarvot (consumer key and consumer secret) tyhjiksi määrittäessäsi tunnistuspalveluntarjoajaasi, Salesforce toimitti arvot käyttäen mainittua sovellusta. Tämän muutoksen myötä et voi enää tallentaa uutta tai olemassa olevaa tunnistuspalveluntarjoajaa ilman kuluttajan avain- ja kuluttajan salaisuusarvoja.

Account Engagementissa: Koska X (aiemmin Twitter) on tehnyt muutoksia API-käyttöehtoihinsa, Twitter-Connector ei ole enää saatavilla 31. lokakuuta 2023 lähtien Salesforcen Account Engagementissa.

 

Esikatsele mobiilitoimintoja tietuesivuilla ennen aktivoimista (Preview Mobile Actions on Record Pages Before Activating) (mobile)

Kun luot toimintoja tietuesivuilla Lightning App Builderissa, käytä mobile-esikatseluvaihtoehtoa nähdäksesi, miten ne näkyvät mobiililaitteissa. Mobiiliesikatselu näyttää myös, ovatko jotkin toiminnot käytettävissä mobiililaitteissa.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea työpöydällä ryhmä-, essentials-, ammattilais-, enterprise-, performance-, unlimited- ja developer-versioissa.

Commerce Cloud

Tehosta verkkosivujesi hakutoimintoa tekoälyn avulla (Bring Products to Customers with AI-Powered Search)

Asiakkaat voivat nyt löytää tuotteet helpommin verkkokaupastanne Einsteinin semanttisen haun ansiosta. Einsteinin semanttinen haku käyttää luonnollisen kielen käsittelyä tulkitakseen kyselyitä ja palauttaakseen relevantteja tuloksia, jotka ottavat huomioon synonyymit, vaihtoehtoiset kirjoitusasut, kirjoitusvirheet ja muut seikat. Esimerkiksi Einsteinin semanttinen haku yhdistää termit, kuten ”sohva” ja ”divaani” tai ”neule” ja ”pusero”, ja palauttaa tuloksia, jotka vastaavat hakijan tarkoitusta.

Missä: Tämä muutos koskee B2B-Commerce ja D2C-Commerce Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Aktivoidaksesi Einsteinin semanttisen haun, ota ensin käyttöön Commerce Einstein ja verkkokaupan aktiviteettiseuranta.

Hyödynnä Setup tehtäviä aloittaaksesi uuden verkkokauppasi käytön nopeasti (Use Store Setup Tasks to Start Selling Fast)

Setup tehtävät opastavat sinua verkkokauppasi määrittämisessä. Suoritettuasi tehtävät voit merkitä ne valmiiksi seurataksesi edistymistäsi. ”Lisää tuotteita” -linkki vie uudelle sivulle, jossa voit valita haluamasi tavan lisätä tuotteita.

Missä: Tämä muutos koskee B2B-Commercea ja D2C-Commercea Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Klikkaa kohtaa ”Set up store” Verkkokaupan etusivun oikeassa reunassa.

Kuvan lähde

Mahdollista vieraskävijän pääsy verkkokauppaasi (Easily Set Up Guest Access)

Vierailijapääsy mahdollistaa tunnistamattomille ostajille tai kävijöille kaupassasi vierailun ja ostosten tekemisen. Tuotteesi ovat myös löydettävissä verkossa kenelle tahansa. Salesforce on virtaviivaistanut vaiheet vierailijapääsyn mahdollistamiseksi, jotta voit suorittaa prosessin yhdellä napsautuksella. Vierailijakäyttäjäprofiili, asetukset Experience Builderissa ja oletustarkistusasetukset on valmiiksi tehty. B2C-kaupoissa vierailijapääsyn mahdollistaminen on välttämätöntä, jotta ostajat voivat käyttää kauppaa. B2B-kaupoissa vierailijapääsy on valinnainen ja mahdollistaa tunnistamattomille kävijöille pääsyn kauppaan. Henkilöasiakastilit on otettava käyttöön ennen kuin voit ottaa käyttöön vierailijapääsyn.

Missä: Tämä muutos koskee B2B-Commercea ja D2C-Commercea Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Valitse verkkokauppasi etusivulla ”Hallinta | Ostajan pääsy”. Kohdassa Vierailijapääsy napsauta ”Ota käyttöön”.

Lisää pikatilaus vaihtoehto ostoskoriin ja maksuvaiheeseen (Add Express Checkout to Your Cart and Checkout Pages)

Yksinkertaista asiakkaidesi ostoprosessia ja kasvata asiakkaidesi konversioprosenttia hyväksymällä digitaaliset maksut Express Checkoutin avulla. Näin asiakkaasi voivat suorittaa tilauksensa käyttäen digitaalisia maksuja ilman toimitus- tai maksutietojen syöttämistä. Express Checkout tukee useita digitaalisia maksuvaihtoehtoja, mukaan lukien: Apple Pay, Google Pay, PayPal ja Venmo. Express Checkout ei ole tuettu tuotteen yksityiskohtasivulla.

Missä: Tämä muutos koskee B2B- ja D2C-Commercea LWR-sivustoilla Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Express Checkout edellyttää Salesforce Payments -palvelun käyttöönottoa.

Miten: Aktivoidaksesi Express Checkout -maksuvaihtoehdot, luo digitaalinen maksutaparyhmä kauppiaan ohjatun asennuksen aikana tai kauppiaan tilitietosivun Liittyvät-välilehdeltä. Experience Builderissa lisää Express Checkout -komponentti (kuvassa kohta 1) kauppasi ostoskoriin ja kassasivuille sekä syötä maksutaparyhmän avain (kuvassa kohta 2) komponentin asetuksiin.

Kuvan lähde

Tehosta verkkokauppasi hakukonenäkyvyyttä Einsteinin otsikkotagien ja metakuvausten avulla (Boost SEO with Einstein for Page Meta Tags)

Hyödynnä Einstein-generatiivista tekoälyä luodaksesi sivun otsikkotagin ja sivun metakuvauksen kentät tuotteille. Nämä kentät antavat hakukoneille tietoa sivustostasi ja parantavat hakukoneoptimoinnin suorituskykyä (SEO = Search Engine Optimization). Voit myös luoda ja hallita sivun metatageja manuaalisesti SEO-välilehdeltä Tuote-tietueessa.

Missä: Tämä muutos koskee B2B-Commercea ja D2C-Commercea Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Einsteinin generatiivinen tekoäly on saatavilla Lightning Experience -käyttöliittymässä.

Miten: Tuotetyötilassa valitse yksi tai useampi tuote ja klikkaa ”Luo ja tarkista kenttäteksti”.

Toimita osa tilauksen tuotteista eri lokaatioon (Split an Order to Ship to Multiple Locations)

Anna asiakkaidesi tilata tuotteita yhdessä tilauksessa useisiin eri kohteisiin mahdollistamalla Jakelu Lähetys (Split Shipping). Kassalla asiakkaat voivat jakaa yhden ostoskorin useisiin lähetyksiin käyttämällä toimitusryhmiä. Asiakkaat voivat määrittää enintään 10 toimitusryhmää tilausta kohden ja valita toimitustavan sekä kohteen. Jos haluat lisätä toimitusryhmien rajoitusta Salesforce-orgissasi, ota yhteyttä Salesforce-adminiisi. Jakelu Lähetys ei tue tilauksia, joilla on tilauksellisia toistuvia maksuja.

Missä: Tämä muutos koskee B2B- ja D2C-Commercea Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Ota verkkokauppasi Developer Consolen asetuksista käyttöön ”Jakelu Lähetys”. Valitse sivuasettelu, jotta asiakkaasi voivat nähdä painikkeen kassasivulla. Lisää Jakelu Lähetys -otsikkokomponentti ja Jakelu Lähetys -ostoskorin tuote -komponentti Jakelu Lähetys -sivulle.

Määrittele tarjouskoodien ja alennuskuponkien käyttörajoitukset (Set Coupon Redemption Limits)

Hallitse kuinka monta kertaa asiakkaat voivat lunastaa alennuskuponkeja ja tarjouskoodeja. Aseta enimmäismäärä kullekin asiakkaalle ja enimmäiskäytöt kaikkien asiakkaiden kesken. Kun kuponki saavuttaa määrittelemäsi rajan, se ei ole enää voimassa.

Missä: Tämä muutos koskee B2B-Commercea ja D2C-Commercea Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Luo kuponki Promootiotyötilassa Kupongit-välilehdellä. Käytön rajoitukset kaikille ostajille ja ostajakohtaiset käytön rajoitukset -kohdissa syötä tämän kupongin enimmäiskäyttökerrat.

Kuvan lähde

Räätälöi tarjouksia ehdollisten sääntöjen avulla (Customize Promotions with Conditional Rules)

Käytä kampanjoiden ehdollisia sääntöjä luodaksesi monimutkaisia kriteerejä tuotteidesi tarjouksille. Määrittele ehdot tarjouksellesi lisätäksesi myyntiä ilman voittomarginaalisi aliarvioimista. Sisällytä tai poissulje tiettyjä tuotteita, tuoteryhmiä ja tuotehintatasoja.

Missä: Tämä muutos koskee B2B-Commercea ja D2C-Commercea Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Avaa tai luo kampanja verkkokaupassasi. Kampanjasääntöjen osiossa napsauta Muokkaa. Muokkaa ehtojen yksityiskohtia ja napsauta Tallenna.

Experience Cloud

Seuraa sivujen päivityksiä uudessa Muutoshistoria-paneelissa Experience Builderissa (Track Site Updates in the New Change History Panel in Experience Builder)

Kerää ajan myötä näkemystä sivusi muutoksista sekä siitä, kuka vastaa mistäkin alueesta. Muutoshistoria-paneeli näyttää kronologisen listan Aura- tai LWR-sivujen julkaisupäivistä. Päivityksen myötä sivuun liittyvät domainien konfiguraatioiden muutokset tallentuvat. Tämä ominaisuus on tuotu IdeaExchangessa ehdotettujen ideoiden pohjalta.

Missä: Muutos koskee Aura ja LWR-sivustoja, joita käytetään Lightning Experience – ja Salesforce Classic -käyttöliittymien kautta Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Nähdäksesi paneelin Experience Builderissa, siirry kohtaan Asetukset, Muutoshistoria.

 

Luo komponenttivariaatioita Enhanced LWR-sivuilla (Create Component Variations in Enhanced LWR Sites (Generally Available))

Expression-based komponentit ovat nyt yleisesti saavilla Enhanced LWR-sivulla. Luo useita versioita samasta komponentista ja käytä näkyvyysmääräyksiä määrittämään, kenelle variaatiot ovat näkyvissä. Komponentin variaatiot perivät oletuskomponenttien ominaisuudet ja pysyvät luonnostilassa, kunnes lisäät näkyvyysmääräyksiä. Kun näkyvyysmääräykset ovat lisätty, variaatio poistuu luonnostilasta ja voit asettaa niille prioriteetteja määrittääksesi ensisijaisuuden, kun useat ehdot ovat voimassa samaan aikaan.

Missä: Muutos koskee Enhanced LWR -sivuja, jotka on avattu Lightning Experience – ja Salesforce Classic -käyttöliittymien kautta Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Luodaksesi variaatioita siirry komponenttiisi. Ominaisuuspaneelin yläosassa valitse Komponenttimuunnelmat-alasvetovalikko. Valitse Uusi komponenttimuunnelma. Julkaistaksesi luonnoksesi lisää näkyvyysmääräys. Kun komponentilla on useita variaatioita, voit priorisoida ne siten, että ylimmällä on korkein prioriteetti. Kun mikään muunnelman näkyvyysmääräyksistä ei päde, sivustosi kävijät näkevät oletuskomponentin. Tee kustakin muunnelmasta uniikki muokkaamalla sen asetuksia ja tyyliä.

Sales Cloud

Luo menestystä Seller Home -näkymän avulla (Drive Success With Seller Home)

Nyt myyntitiimin jäsenet voivat aloittaa päivänsä katsomalla selkeää liiketoiminnan yleiskuvaa. Seller Home näyttää käyttäjille yhteenvedon heidän mahdollisuuksistaan, tileistään, liideistään ja kontakteistaan, yhdessä päivän asialistan kanssa. Seller Home antaa käyttäjille myös mahdollisuuden asettaa tavoitteita, seurata edistymistä ja tarkastella tehtäväluetteloitaan, viimeisimpiä tietueitaan ja Einsteinin ehdottamia yhteyksiä.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencessa Sales Cloudin Professional-, Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioita.

Miksi: Kun hyödyllistä tietoa on saatavilla yhdellä silmäyksellä enemmän, käyttäjät voivat suunnata toimintaansa tehokkaammin ja valita prioriteettilistalta seuraavat toimensa. Seller Home sisältää:

  1. Opportunity yhteenveto
  2. Tilin yhteenveto
  3. Liidin yhteenveto
  4. Contact yhteenveto
  5. Viikoittaiset tai kuukausittaiset tavoitteet
  6. Tämän päivän tapahtumat
  7. Tehtäväluettelot
  8. Viimeisimmät Recordit
  9. Yhteysehdotukset—tunnistettu Einsteinin avulla käyttäjän sähköposteista ja tapahtumista

Miten: Seller Home on oletusarvoinen Aloitusnäkymä Sales-, Sales Console- ja Sales Engagement -sovelluksille. Se näkyy automaattisesti, jos et ole määrittänyt näille sovelluksille mukautettua aloitussivua tai organisaation oletusarvoa. Jos olet mukauttanut näitä sivuja, voit ottaa Seller Homen käyttöön manuaalisesti Setupin Home-kohteessa. Kun se on otettu käyttöön, valitse App System Default Aloitussivuksi Sales-, Sales Console- ja Sales Engagement -sovelluksille.

Kuvan lähde

Priorisoi asiakkaat ja prospektit karttanäkymässä (Visualize Customers and Prospects on a Map)

Myyjät voivat nyt suunnitella asiakastapaamisiaan tehokkaammin Salesforce Maps Litellä (kuva alla). Asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden tunnistaminen kartalla auttaa myyjiä suunnittelemaan reittinsä paremmin ja vähentämään matkustamiseen käytettyä aikaa.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencessa Sales Cloudin, Service Cloudin, Industry Clouds- ja Government Cloud Plus -versioita Performance- ja Unlimited-versioissa. Ei saatavilla asiakkaille, jotka noudattavat Hyperforce European Union Operating Zone -tietoresidenssivaatimuksia.

Miten: Hae Kartat ja paikkatietojen asetukset Setupissa ja valitse Maps Lite -toiminto. Sen jälkeen myyjät voivat piirtää jopa 50 tiliä, kontaktia tai liidiä samanaikaisesti kartalle Maps Lite -välilehdestä.

Myyjät voivat valita käytettävissä olevista objekteista ja niiden luetteloista tarvitsemansa, selata luetteloa tietueista sekä ladata eri tietueita kartalle. Jos myyjät haluavat laajentaa karttatyökalun käytön mahdollisuuksia esimerkiksi Reitin ja aikataulun optimoinnin avulla, he voivat pyytää adminiltaan täyttä Salesforce Maps -lisenssiä.

Kuvan lähde

Näe mitkä liidit sitoutuvat ja miksi (See Which Leads are Engaging and View Insights)

Lead Intelligence View -toiminnon avulla myyjät voivat nopeasti nähdä yleiskatsauksen siitä, mitkä potentiaaliset asiakkaat ovat aktiivisia ja mitkä tarvitsevat enemmän huomiota. Lead Intelligence Viw -toiminto sisältää tapahtuma-, sähköposti- ja Einstein Conversation -tiedot sekä aktiviteettimittarit, jotka sisältävät nyt tehtävien lisäksi myös tapahtumat.

Lead Intelligence Viewin mittarit sisältävät seuraavat tiedot:

  1. Ei ole otettu yhteyttä – Ei puheluita tai sähköposteja viimeisen vuoden aikana
  2. Yhteydenottoa yritetty – Lähteneet puhelut tai sähköpostit viimeisen 30 päivän aikana ilman merkittäviä yhteydenottoja
  3. Osallistunut – Vähintään yksi saapuva yhteydenotto on tapahtunut
  4. Tapaaminen ajoitettu – Vähintään yksi tapahtuma on ajoitettu seuraavan 30 päivän aikana
  5. Tapaaminen hylätty – Ajoitettu tapahtuma hylätty
  6. Diskualifioitu – Yhteyshenkilö on kelpaamaton tai ei ole kiinnostunut, tai hän on kieltäytynyt puheluista tai sähköposteista

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencessa Sales Cloudin Professional-, Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioita.

Miten:

  1. Ota Lead Intelligence View käyttöön Lead Intelligence View -asetuksissa ja lisää Intelligence View -painike Leadin luettelonäkymän painike layoutiin Setupissa.
  2. Engagement-mittareiden näkemiseksi ota käyttöön sähköpostien seuranta Sales Engagement -asetuksissa.
  3. Intelligence View -näkemiseksi käyttäjien on siirryttävä Leadin aloitussivulle ja napsautettava Intelligence View -painiketta.
  4. Mittareiden näkemiseksi valitse Metrics-valikosta Engagement Metrics.
  5. Insightsien näkemiseksi avaa sivupaneeli käyttämällä kuvaketta Leadin nimen vieressä. Insightsit näkyvät Insights-välilehdellä, kun ne ovat käytettävissä.

Palataksesi alkuperäiseen luettelonäkymään napsauta List View -painiketta. Uusissa Salesforce-organisaatioissa Lead Intelligence View on sisällytetty aloitussivulle oletusarvoisesti.

Kuvan lähde

Näe yleiskuva tilisi terveydentilasta Account Intelligence-näkymästä (Get a Full View of Account Health with the Account Intelligence View)

Tarkastele asiakastoimintaa, skannaa opportunity-mittareita, tarkastele caseja ja kirjaa toimintoja yhdessä paikassa Account Intelligence -näkymässä. Aiemmin asiakasaloitussivu tarjosi vain yksinkertaisen luettelonäkymän ja vaati käyttäjiä siirtymään yksittäisten tietueiden tarkastelemiseksi mahdollisuus-, toiminta- tai tapaustietoihin.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencessa Sales Cloudin Professional-, Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioita.

Miksi: Account Intelligence -näkymä on omistettu työtilasi asiakashallintaan. Account Intelligence -näkymässä voit nopeasti suodattaa tilejä (1) ja nähdä tilastot, kuten avoimien mahdollisuuksien kokonaisarvo ja seuraava sulkeutumispäivä, tuloksena oleville tietueille (2). Nähdäksesi yksityiskohtaiset toiminta-, mahdollisuus- ja tapaustiedot yksittäisille tietueille, napsauta sivupaneelin kuvaketta (3) tietueen nimen vieressä. Sivupaneelissa voit vaihtaa paneeleiden välillä, jotka näyttävät toimintatietoja tai liittyviä tietueita (4) tai kirjaa toimintoja (5) ilman, että poistut Intelligence-näkymästä.

Kuvan lähde

Milloin: Tämä ominaisuus on käytettävissä tuotannossa, kun kaikki instanssit on päivitetty Spring ’24:een. Ominaisuuden näkemiseksi Sandboxeissa aja Match Production License tai pyydä päivitystä, kun ominaisuus on käytettävissä tuotannossa.

Miten: Nähdäksesi Account Intelligence -näkymän siirry tilin aloitussivulle ja napsauta Intelligence View -painiketta. Palataksesi alkuperäiseen luettelonäkymään, napsauta List View -painiketta. Uusilla Salesforce-asiakkailla Account Intelligence View on sisällytetty tilin aloitussivulle oletusarvoisesti.

Rajaa myyntiputken diilejä tarkemmin filtterilogiikalla (Narrow In on Deals with Filter Logic in Pipeline Inspection)

Myyjät voivat nyt luoda kohdennetumman myyntiputken käyttämällä filtterilogiikkaa myyntiputkessa. Aiemmin myyntiputkessa näytettiin vain ne dilit, joiden tiedot vastasivat kaikkia määriteltyjä filtterikriteereitä (AND-ehto). Nyt voit käyttää AND-ehdon lisäksi myös NOT ja OR-ehtoja.

Miten: Filtteripaneelissa (1) lisää haluttu filtterilogiikka Filtterilogiikka-kenttään (2) ja tallenna. Käyttäjät voivat määrittää filtterilogiikan käyttäen sulkeita sekä AND-, NOT- ja OR-operaattoreita.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Sales Cloudin Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa.

Kuvan lähde

Joustavampi myyntiputken tarkastelu (Get More Flexible Pipeline Inspection UI)

Käyttäjät saavat nyt parannetun käyttökokemuksen responsiivisemmalla myyntiputken tarkastelun käyttöliittymällä. Kun muutat näytön leveyttä, mittarit ja pikasuodattimet skaalautuvat nyt tarvittaessa ja siirtyvät alasvetovalikoihin (kuva alla). Näet siis mittarisi ja myyntiputkesi luettelon ilman, että mittarialue valtaa koko näyttöä. Käyttäjät voivat myös muuttaa kaavioiden näyttöalueiden kokoa. Tämä ominaisuus on toteutettu IdeaExchange-palvelun toiveiden pohjalta.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Sales Cloudin Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa.

Kuvan lähde

Tarkastele ja aseta arvioita Forecast -ryhmissä (View and Set Forecasts with Forecast Groups)

Arvioi tulevaa myyntiä liiketoimintaanne tukevien segmenttien mukaisesti ryhmittämällä arviot segmentteihin. Voit esimerkiksi jakaa ennusteet toimialojen tai myyntityyppien mukaan omiin segementteihinsä. Forecast -ryhmien luominen antaa myyntivastaavalle lisää joustavuutta tulevien myyntien tarkasteluun ja arvioimiseen. Forecast -ryhmät ovat käytettävissä Forecast -tyypeille, jotka on luotu Spring ’24 aikana tai myöhemmin ja jotka perustuvat Opportunity- ja Opportunity Product -objekteihin. Voit jatkaa ennusteiden ryhmittelyä tuoteryhmittäin.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Professional-, Performance- ja Developer-versioissa sekä Sales Cloudin Enterprise- ja Unlimited-versioissa.  

Miten: Riippuen siitä, mitä objektia käytät ennusteiden tekemiseen, lisää mukautettu yksittäisvalintalistan kenttä, joka edustaa ryhmiä Opportunity-, Opportunity Product- tai Product-objekteihin. Varmista että valintalista on käytettävissä sen objektisivun asettelussa, jota myyjäsi ja myyntivastaavasi käyttävät.

Asetusten kohdassa avaa Ennusteasetukset ja luo sitten Forecast -tyyppi perustuen Opportunity- tai Opportunity Product -objektiin. Valitse ryhmittely sen mukautetun valintalistan mukaan, jonka määrittelit. Valitse sitten Forecast -tyypissä mukautetun valintalistan sisällä olevat arvot.

Muuttaaksesi valittuja ryhmäarvoja Forecast-tyypin tallennuksen jälkeen, käytä nopeatoimintovalikkoa ennusteasetuksissa ja käytä Muokkaa ryhmäarvoja -vaihtoehtoa.

Kuvan lähde

Selkeyttä myyntiennusteisiin filtterisarakkeiden avulla (Gain Forecast Clarity with Side-by-Side Adjustment Details)

Nähdäksesi selkeämmän kuvan määritellyistä ennusteista, näytä filtterit erillisinä sarakkeina ennusteiden vierellä. Päivityksen myötä näet alkuperäiset yhteenlasketut arvot ennen filttereitä sekä tiimin ja esimiehen tekemät säädöt erillisissä sarakkeissa. Tämä tarjoaa selkeän näkyvyyden tarkan ennusteen tekemiseksi. Aiemmin käyttäjät pystyivät näkemään filtterit vain pitämällä hiirtä ennusteen kokonaissumman päällä.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Professional- ja Developer-versioissa sekä Sales Cloudin Enterprise- ja Unlimited-versioissa.

Miten: Mene Ennusteasetusten sivulle Asetuksista ja varmista, että vähintään yksi filtteri on valittu Enable Manager Adjustments and Judgments -osiossa. Valitse näytettävät filtterit sarakkeina (1). Jos tarpeen, muuta lisättyjen sarakkeiden nimiä sopimaan liiketoimintaprosessiisi (2). Esimerkiksi voit muuttaa My Commit -sarakkeen nimen My Call Numberiksi. Asetus ja sarakkeiden nimet koskevat kaikkia Forecast -tyyppejä. Säätöjen näyttämistapaa muuttamalla ei menetetä säätötietoja.

Kuvan lähde

Näe eri ennustenäkymät välilehtinä (Access Different Forecast Views in Tabs)

Jos sinulla on useita aktiivisia Forecast -tyyppejä, käyttäjät voivat nyt käyttää niitä helpommin välilehtien avulla. Käyttäjät voivat myös valita vain heidän työtään koskevat ennusteet näkyviin. Aiemmin käyttäjät valitsivat eri Forecast -tyypin vaihtamalla ennusteen ratasikonin pudotusvalikosta.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Professional- ja Developer-versioissa sekä Sales Cloudin Enterprise- ja Unlimited-versioissa.

Miten: Ennustesivulla valitse Asetukset nähdäksesi aktiiviset Forecast -tyypit ja valitaksesi, mitkä niistä näytetään välilehtinä. Kaikki ennustetyypit, jotka aktivoidaan sen jälkeen, kun käyttäjä tekee omat ennustevalintansa, lisätään ennusteen otsikkoon ja ne ilmoitetaan uusina. Käyttäjät voivat muokata valintojaan sen jälkeen uudelleen. Salesforce-mobiilisovellus näyttää vain ne ennusteet, jotka on valittu näytettäviksi välilehtinä.

Kuvan lähde

Pyöristä ennusteluvut saadaksesi selkeämmän Forecast-näkymän (Round Forecast Amounts for More Streamlined Forecasts)

Lokakuun 2023 alusta lähtien voit valita näytettäväksi ennustemäärät ilman desimaaleja eli pyöristettyinä lähimpään kokonaislukuun. Pyöristäminen voi vapauttaa arvokasta tilaa ja tarjota selkeämmän kokonaiskuvan ennusteista.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Professional-, Performance- ja Developer-versioissa sekä Enterprise- ja Unlimited-versioissa Sales Cloudissa.

Miten: Valitse Ennustesivulla Näyttöasetukset-valikosta ’Näytä pyöristetyt määrät’. Kaikki ennusteen yhteenvedon ruudussa näkyvät määrät, mukaan lukien mukautettujen laskettujen sarakkeiden määrät, pyöristetään lähimpään kokonaislukuun. Kokonaismäärät, jotka sisältävät desimaaleja, näytetään edelleen säätö- ja muutosyksityiskohtia tarkasteltaessa. Desimaalipaikkoja sisältävät kokonaismäärät näytetään myös edelleen mahdollisuusluettelon otsikossa ja kullekin mahdollisuudelle näytettävissä määrissä mahdollisuusluettelossa.

 

Kokeile myyntiohjelmia ilmaiseksi Enablement Litellä (Try Sales Programs for Free with Enablement Lite)

Tutki miten myyntiohjelmat voivat auttaa sinua saavuttamaan tavoitteita sekä kasvattamaan myyjien luottamusta ja suorituskykyä. Jos et vielä käytä Enablementia, yrityksesi voi kokeilla sitä ilmaiseksi. Enablement Litellä voit luoda ohjelmia, määrittää välitavoitteita ja tavoitteita, hallita sisältöä, määrittää käyttäjiä ja seurata suoritusta joillakin rajoituksilla ohjelmien ja käyttäjien määrässä. Kokeilun jälkeen voit miettiä, haluatko ottaa käyttöön täydet Enablementin ominaisuudet myyntiedustajillesi.

Saatavilla: Tämä muutos koskee Lightning Experienceä Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa Sales Cloudissa. Käyttäjät, joilla on Suunnittele ja Toimita (Design and Deliver) Enablement Lite ohjelmat -oikeudet, voivat luoda, määrittää ja seurata ohjelmia ilmaiseksi. Käyttäjät, joilla on Ota Enablement Lite ohjelmat -oikeus, voivat ottaa ohjelmia ilmaiseksi.

Miten: Asetuksista Enablement-asetussivulta, laita “Kokeile Enablementia ilmaiseksi” päälle

 

Sales Cloud kaikkialla (Sales Cloud Everywhere)

Kun myyjät etsivät mahdollisia asiakkaita verkosta, Sales Cloud Everywhere Chrome -laajennus seuraa heidän tutkimaansa nettisivua. Myyjät voivat päivittää mahdollisten asiakkaiden ja asiakkaiden tietoja sekä luoda uusia tietueita. Työtilassa olevaa ruudukkomaista näkymää voi käyttää sopimuksien hallitsemiseen. Työtilaan voi luoda omia välilehtiä oleellisen tiedon näkemiseksi. Tehtäväluettelossa lajitteluvaihtoehdot, lisäsuodattimet ja parannettu hakutoiminnallisuus varmistavat, että myyjä keskittyy tärkeimpiin tehtäviinsä. Sales Cloud Everywhere Chrome- laajennuksella sivupaneeli on aina käytettävissä ja sen leveyttä voi säätää näytölle sopivaksi.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experienceä Performance-, Unlimited- ja Enterprise-versioissa

Miten: Avaa Sales Cloud kaikkialla sivupaneelista, pinnatusta Salesforce-ikonista selaimen työkalupalkista tai käyttämällä näppäinoikotietä Ctrl+e (Windowsilla) tai Cmd+e (Macilla). Huomioi että Sales Cloud kaikkialla tulee olla päällä Salesforcen asetuksista, joka löytyy seuraavasti: Syötä asetuksien pikahakulaatikkoon ‘Gmail Integraatio’ ja valitse Gmail Integraatio ja Synkronointi (Gmail Integration and Sync). Aseta ‘Käytä Salesforcea verkossa’ (Use Salesforce Across the Web) päälle.

Kuvan lähde

Ota käyttöön uusi tilauksen tallennuskäyttäytyminen (Enable New Order Save Behavior (Release Update)) 

Kun uusi tilauksen tallennuskäyttäytyminen on otettu käyttöön, tilaustuotteen päivitys aiheuttaa muutoksen päätilaukseen. Aikaisemmin tässä tilanteessa Salesforce ei arvioinut oikein mukautettua sovelluslogiikkaa päätilauksen tietueella.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experienceä Essentials-, Professional-, Enterprise-, Unlimited-, ja Developer-versioissa.

Milloin: Tämä päivitys oli ensin saatavilla talvi ’20 päivityksessä ja se on pakollinen talvi ’25 päivityksessä. Saadaksesi tärkeän julkaisupäivityspäivämäärän omalle instanssille, mene Trust Status -sivulle, etsi instanssisi ja napsauta huoltovälilehteä.

Miten: Tämän päivityksen tarkastelemiseksi mene Asetuksiin, kirjoita pikahakuun ‘Julkaisupäivitykset’ (Release Updates) ja valitse sitten ‘Julkaisupäivitykset’

Kun uusi tilauksen tallennuskäyttäytyminen on otettu käyttöön, aina kun tilaustuotteen päivitys aiheuttaa muutoksen päätilaukseen, Salesforce suorittaa mukautetun sovelluslogiikan. Mukautettu sovelluslogiikka koostuu tarkistussäännöistä (validation rules), Apex-laukaisijoista ja luokista (Apex trigger & classes), työnkulunsäännöistä ja virtauksista (workflow rules & flows). Aikaisemmin tässä tilanteessa Salesforce ei arvioinut oikein mukautettua sovelluslogiikkaa päätilauksen tietueella.

Paketit, joissa on luotu tilauksia ennen talvea ’21, eivät tue oletusarvoisesti Uuden tilauksen tallennuskäyttäytymisen julkaisupäivitystä. Jos käytät pakettia, joka liittyy tilauksiin, odota vahvistusta paketin tarjoajalta ennen julkaisupäivityksen ottamista käyttöön.

 

Inbox mobiili poistuu käytöstä (Inbox Mobile Is Being Retired)

Inbox mobiili poistuu käytöstä 1. helmikuuta 2024.

Missä: Tämä muutos koskee kaikkia Lightning Experience versioita.

Milloin: Tuotteen alustava aikataulu poistumiselle on ajastettu 1. helmikuuta 2024.

Miksi: Korvaa Inbox Mobile Outlook ja Gmail integraatioilla, jotta voit käyttää suurinta osaa Salesforce Inboxin ominaisuuksista. Mobiilissa käytä Salesforcen mobiilisovellusta päästäksesi käsiksi Salesforce-tietoihin. Tulevaisuudessa saataville tulee lisää jännittäviä toimintoja. Automaattista sähköpostien seurantaa varten voit myös käyttää Einstein Activity Capture -palvelua.

 

Salesforce for Outlook poistuu käytöstä kesäkuussa 2024 (Salesforce for Outlook Is Being Retired in June 2024)

Saleforce for Outlook -tuotteen lopullinen poistuminen on aikataulutettu kesäkuulle 2024. Microsoft Outlookin uusimman integraation kanssa suosittelemme siirtymistä seuraavan sukupolven tuotteisiimme: Outlook-integraatioon ja Einstein Activity Captureen. Nämä tuotteet korvaavat Salesforce for Outlookin ominaisuudet ja tarjoavat käyttäjille uusia toiminnallisuuksia. Jatkamme näiden tuotteiden parantamista jokaisessa päivityksessä.

Kun Salesforce for Outlook poistuu, se ei enää päivitä kontakteja, tapahtumia tai tehtäviä. Adminit ja käyttäjät menettävät myös oikeudet Salesforce for Outlookin ominaisuuksiin, kuten sivupaneeliin.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experienceä ja Salesforce Classicia Contact Managerissa, Ryhmissä, Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioita.

Service Cloud

Ota Ref ID pois käytöstä ja siirry uuteen sähköpostien ketjutukseen (Disable Ref ID and Transition to New Email Threading Behavior)

Tämä päivitys poistaa käytöstä Ref ID -ketjutuksen ja siirtyy Lightning-ketjutukseen Email-to-Case-toiminnossa. Uuden Email-to-Case -ketjutuksen myötä saapuvia sähköposteja ei tunnisteta Ref ID:llä. Sen sijaan ne tunnistetaan käyttäen tunnusta (security token) sähköpostin aiheessa tai viestissä. Jos vastinetta ei löydy, Email-to-Case tarkistaa metatiedot sähköpostin otsikoista. Tämä päivitys on aikataulutettu otettavaksi käyttöön keväällä 2025.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Essentials-, Professional-, Enterprise-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miksi: Uusi toimintatapa täyttää Salesforce-turvallisuusstandardit. Kun Lightning-ketjutus on käytössä, uudet lähtevät sähköpostit eivät sisällä Ref ID:tä.

Miten: Tarkastaaksesi tämän päivityksen, siirry Asetuksiin, Kirjoita Pikahaku-laatikkoon ”Julkaisu päivitykset” (Release Updates) ja valitse sitten Julkaisu päivitykset. Poista Ref ID käytöstä ja siirry uuteen sähköpostien ketjuttamiskäyttäytymiseen noudattamalla testaus- ja aktivointivaiheita.

Kun otat käyttöön Lightning-ketjutuksen, sähköpostit jatkavat ketjuttumista tapauksiin (Caseihin) käyttäen sähköpostin otsikoita. Jos poistat päivityksen käytöstä ja palaat Ref ID:hen, sähköpostit eivät aina ketjuttaudu aiemmin luotuihin tapauksiin, mikä voi johtaa uusien tapausten luomiseen.

Jos ”Älä ota uusia ominaisuuksia käyttöön automaattisesti” on pois päältä, asetamme sähköpostiasetukset ketjutustunnuksille vastaamaan Ref ID:n asetuksia sähköpostin aiheille ja viesteille.

Jos käytät yhdistemerkintöjä sähköpostipohjissa, korvaa Case.Thread_Id seuraavalla: Case.Thread_Token.

Omassa koodissasi korvaa Cases.getCaseIdFromEmailThreadId kaikkialla, missä se esiintyy seuraavalla: Cases.getCaseIdFromEmailHeaders.

 

Parannuksia Email-to-Case toimintoon (Improvements to Email-to-Case)

Laajennettu default merkkirajoitus viestikentissä mahdollistaa pidempien sisältöjen kirjoittamisen. Voit myös mukauttaa kokemustasi ketjutusasetuksilla ja ohjata viestit helposti oikeille tiimeille.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miksi:

  1. Sähköpostiviestien oletusarvoinen merkkirajoitus nousi 32 000:sta 131 072:een, joten sinun ei tarvitse kasvattaa organisaatiosi rajoitusta tukitapauksien kautta.
  2. Jos organisaatiosi käyttää Lightning-ketjutusta ja tunnusten avulla ei löydy vastinetta, voit nyt valita, miten sähköpostit ketjutetaan.
  3. Tämä muutos antaa sinulle enemmän joustavuutta valita tunnusten, otsikoista peräisin olevien metatietojen tai molempien välillä.
  4. Aktivoimme EmailMessage:n User Interface API:ssa.
  5. Lisäsimme Email Message -objektiin EmailRoutingAddress-kentän. Tämä muutos helpottaa jokaisen saapuvan sähköpostin yhdistämistä sille tarkoitettuun tiimiin, jopa silloin kun tiimin sähköpostiosoite on piilotettu jakeluluetteloon tai sijoitettu BCC:hen. EmailRoutingAddress-objekti on näkyvillä sObject API:ssa.

Miten: Asettaaksesi ketjutusasetuksesi, siirry Email-to-Case-sivulle Asetuksissa (Setup).

 

Nauti monipuolisemmasta sähköpostien luomisesta (Enjoy a Richer Email Composer Experience)

Uusi Lightning-sähköpostien muokkaaja on nyt yleisesti saatavilla. Tämä HTML 5 -muokkaaja tarjoaa monipuolisia moderneja ominaisuuksia, kuten responsiivisen työkalupalkin ja saavutettavuustarkistimen. Suurten vastaanottajaluetteloiden käsittely ei ole enää ongelma, kun voit vetää tai kopioida ja liittää vastaanottajien sähköpostiosoitteita.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Miten: Tämä päivitys on saatavilla Salesforce-organisaatioille, joissa on käytössä Email-to-Case-toiminto. Organisaatiot, jotka on luotu talven ’24 jälkeen, näkevät uuden muokkaajan oletuksena. Vanhemmat organisaatiot voivat ottaa päivityksen käyttöön Asetuksissa.

 

Siirry Lightning Editoriin Email-to-Case työkalussa (Transition to the Lightning Editor for Email Composers in Email-to-Case)

Tämä päivitys korvaa Email editorin, jota käytetään Casen sivuilla sähköpostien lähettämiseen. Uusi Email editor on yleisesti saatavilla Lightning Experience -käyttöliittymässä.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa.

Milloin: Salesforce ottaa tämän päivityksen käyttöön kesällä 2024. Saadaksesi tietää tärkeimmän päivityksen päivämäärän omalle instanssillesi, mene Trust Status -sivulle, etsi oma instanssisi ja klikkaa Huolto -välilehteä (Maintenance).

Miksi: Uusi muokkaaja tarjoaa aiempia vastaavia toimintoja Lightning Experience -käyttöliittymässä. Uusia ominaisuuksia ovat muun muassa:

  1. Koko näytön tila
  2. Tulostus
  3. Peruuta ja Tee uudelleen -painikkeet
  4. Muotoilu maalaaminen
  5. Emoji-valitsin
  6. Koon muuttaminen
  7. Responsiivisempi työkalupalkki
  8. Älykäs kopioi ja liitä -toiminnallisuus
  9. Voit vetää sekä kopioida ja liittää tiedostoliitteitä ja sisäkkäisiä kuvia muokkaajaan

Upotusmediatoiminto puolestaan poistettiin, koska useimmat sähköpostiohjelmat eivät salli upotettua sisältöä.

Miten: Salesforce-ylläpitäjät ottavat tämän päivityksen käyttöön. Kun päivitys on otettu käyttöön, käyttäjät näkevät vastaavan toiminnallisuuden, kun he laativat ja muokkaavat sähköposteja. Joillekin lisäosille ja monimutkaisemmille ominaisuuksille, kuten taulukoille, voi olla rajoituksia. Voit palata edelliseen muokkaajaan poistamalla päivityksen käytöstä.

Salesforce AI

Einstein Search on oletusarvoisesti käytössä (Einstein Search Is Enabled by Default)

Einstein Search on nyt käytössä kaikissa Salesforce-organisaatioissa, ellei organisaatiollasi ole DoNotAutoEnable-lippua/painiketta päällä. Voit poistua Einstein-hakuominaisuuksista poistamalla ne käytöstä Hakuasetukset-sivulla. Aiemmin Einstein-hakua ei ollut käytössä organisaatioissa, joissa ei ollut MySearchPilot- ja SearchAssistant-oikeuksia.

  

Ratkaise ja torju ongelmia Einstein-haun vastauksilla (Resolve and Deflect Issues with Einstein Search Answers (Generally Available))

Syötä kysymys tai fraasi globaaliin hakuun, Knowledge-sivupalkkiin tai Experience-sivulle. ’Hakutulokset’ (Search Answers) hakee relevantin otteen tietoartikkeleistasi vastatakseen kysymykseen. AI-generoidut ’Hakutulokset’ luo tiivistetyn vastauksen kysymykseesi perustuen tietoartikkeleihin ja muihin lähteisiin. Yleisesti saatavan julkaisun myötä pilottiluonteiset asiakkaat, joilla on ’Hakutulokset’ käytössä, tulee olla tarvittavat SKU:t (Stock Keeping Units) ja aktivoida ’Hakutulokset’ uudelleen, jotta sen saa taas käyttöön.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea, Lightning Knowledgea ja Salesforce Experience -sivustoja (LWR tai Aura) Service Cloudin Unlimited Editionissa, kun Lightning Knowledge on otettu käyttöön. Einstein Search Answers edellyttää Service Cloud Einstein SKU:ta. Einstein AI-Generated Search Answers vaatii Service Cloud Einstein SKU:n ja Einstein GPT Service SKU:n.

Miten: Asetuksissa valitse haluamasi hakuvaihtoehdot. AI-generoidun Search Answersin käyttöönotto valitsee myös Search Answersin. AI-generoitu Search Answers edellyttää standardi Search Answersia. Aktivointi voi kestää jopa 24 tuntia.

Säästä asiakaspalvelijoiden aikaa ja tarjoa parempaa palvelukokemusta parannettujen bottien avulla (Save Agents’ Time with New Messaging Components for Enhanced Bots (Beta))

Vahvista asiakkaiden luottamusta ja säästä asiakaspalvelijoiden aikaa autentikointi-, lomake- ja maksuviestintäkomponenttien sekä mukautettujen komponenttien avulla. Parannetut botit voivat nyt käsitellä monimutkaisempia käyttötapauksia parannetuissa Apple Messages for Business -kanavissa. Lomakekomponentti on myös saatavilla In-App- ja Web-viestinnässä.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioita. Einstein Botien määritys on saatavilla vain Lightning Experiencessa.

Miksi: Uudet viestintäkomponentit tukevat tehokkaita bottivuorovaikutuksia asiakkaiden kanssa.

  1. Tunnistus: Vahvista asiakkaan henkilöllisyys
  2. Mukautettu: Upota ulkoinen sovellus bottikeskusteluun
  3. Lomake: Lähetä lomake asiakkaan tiedon keräämiseksi helposti ja turvallisesti
  4. Maksu: Käsittele maksu Apple Payn avulla

Tunnistus-, lomake- ja maksukomponentit ovat uusi luokka asynkronisille viestintäkomponenteille. Toisin kuin muilla viestintäkomponenteilla, kun botti lähettää asynkronisen komponentin, asiakas voi vastata komponenttiin myöhemmin.

Varmistaaksesi luonnollisen keskustelukokemuksen voit käskeä bottia odottamaan asiakkaan syötettä tai siirtymään seuraavaan vuoropuheluaskeleeseen. Voit myös hallita botin reagointia virheisiin mukauttamalla virheiden käsittelyä asynkronisille komponenteille.

Miten: Luo ja hallinnoi komponentteja Viestintäkomponentit -sivulla Asetukset-osiossa. Lisätäksesi viestintäkomponentin parannettuun bottiin, siirry Botti-rakentajan Vuoropuhelut-sivulle ja lisää liittyvä vuoropuheluaskel vuoropuheluun.

Kuvan lähde

Lähetä dynaamisia tiedostoja Enhanced-Boteilla (Send a Dynamic File with an Enhanced Bot)

Täytä ja lähetä asiakkaillesi tiedostoja, kuten laskuja, käyttämällä parannettua bottia. Aiemmin oli mahdollista lähettää vain staattisia tiedostoja, jotka oli tallennettu Asset Libraryyn.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencen ja Salesforce Classicin Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioita. Einstein Botien määritys on saatavilla vain Lightning Experiencessa.

Miten: Luodaksesi tiedoston dynaamisella sisällöllä, luo Apex-luokka tai flow, joka täyttää tiedoston. Lisää sitten Botti-rakentajaan Apex-toiminto dialogiin ja valitse luomasi luokan nimi. Luo ID-muuttuja, joka tallentaa toiminnon tulosteen.

Lähettääksesi dynaamisen tiedoston, lisää File-dialogiaskel heti Apex-toiminnan jälkeen. Valitse sitten Step Properties -paneelissa Lähetä tiedosto ja valitse Dynaaminen (Content Version Variable) sisältötyypiksi. Kirjoita ja valitse sitten toiminnon tulosteen muuttujan nimi.

Kuvan lähde

Paranna asiakkaiden ostokokemusta verkkokauppasi kanssa käyttämällä Commerce Concierge Bot Templatea (Improve Customers’ Shopping Experience with the Commerce Concierge Bot Template)

Voit yhdistää Commerce Cloud verkkokauppasi uusiin tai olemassa oleviin Einstein-botteihin. Asiakkaasi voivat tunnistautua kaupassa, käyttää useita tilejä, tehdä uusia tilauksia ja hyödyntää Einsteinin generatiivisen tekoälyn ominaisuuksia, kuten tuote-esittelyä ja tuote-esittelyn palautetta.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencen Unlimited-versioita, joissa on Commerce Cloud Einstein ja Einstein Bots and Digital Engagement -lisäosa. Einsteinin generatiivinen tekoäly on saatavilla Lightning Experiencessa.

Milloin: Commerce Concierge -bottipohja on saatavilla 4. helmikuuta 2024 jälkeen.

 

Einstein Studio Data Cloudissa (Einstein Studio in Data Cloud)

Einstein Studiolla Data Cloudissa voit luoda omia ennustavia tekoälyn malleja, tuoda Databriksin avulla muiden mallien ennusteita käyttöön, sekä yhdistää generatiivisen tekoälyn kielimalleihin (LLM) OpenAI:sta sekä Azure Open AI:sta. Voi käyttää omia tekoälymallejasi batch-transformeissa, flow actioneissa sekä Prompt Builderissa.

Missä: Tämä muutos koskee Data Cloudia Enterprise-, Performance-, Unlimited- ja Developer-versioissa. Einsteinin generatiivinen tekoäly on saatavilla Lightning Experiencessä.

 

Luo sisältöä Einsteinin tekoälyllä Account Engagementissa (Generate Content with Einstein in Account Engagement)

Tiesitkö että voit käyttää Salesforcen Einsteiniä luodaksesi lomakkeita ja laskeutumissivuja sekä sähköpostin otsikoita ja tekstisisältöjä suoraan Account Engagementissa? Einstein Assistant auttaa sinua kuvailemaan, millaista sisältöä haluat luoda. Mitä tarkemmin kuvailet, sitä hyödyllisempiä ja tarkempia tuloksia saat. Einstein Assistantin ikkuna ilmestyy, kun luot uutta laskeutumissivua, lomaketta tai sähköpostia, tai kun muokkaat olemassa olevia sisältöjä. Kun olet hyväksynyt generatiivista tekoälyn käytön, Einstein on valmis auttamaan. Jos et näe avustajan ikkunaa, pyydä ylläpitäjääsi ottamaan se käyttöön Einstein Generative AI Setupissa.

Saatavilla: Account Engagement Advanced tai Premium tasolla ja Lightning Experiencessä Enterprise, Unlimited ja Performance versioissa

Lue lisää: https://help.salesforce.com/s/articleView?id=sf.mcae_einstein_assistant.htm&type=5

 

Yhdistä Google Salesforceen uuden Einstein Activity Capture -sovelluksen avulla Google Workspace Marketplacessa (Connect Google to Salesforce with a Google Workspace Marketplace App)

Kun asetat Einstein Activity Capturea ensimmäistä kertaa, voit nyt valita uuden Einstein Activity Capture -sovelluksen Google Workspace -markkinapaikalta. Tämä tunnistusmenetelmä tarjoaa hallitun pääsyn Google-palvelimiisi ja antaa sinun hallita käyttäjiä suoraan Google Workspace -markkinapaikka-sovelluksessa.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa.

Miten: Tämän tunnistusmenetelmän käyttämiseksi sinun on oltava yrityksesi Google-tilin yleinen järjestelmänvalvoja. Jos olet asettamassa Einstein Activity Capturea ensimmäistä kertaa, valitse tunnistusmenetelmäksi Google Workspace Marketplace App.

Kuvan lähde

Ratkaise User connection ja synkronointitietojen ongelmat nopeasti suorituksen parantamiseksi (Resolve User Connection and Synchronization Issues Quickly to Improve Performance)

Kun tarkistat käyttäjiesi yleiskuvaa ja toimintaa Einstein Activity Capture Status & Metrics -osiossa, voit nyt yhdistää käyttäjät ja synkronoida heidän tietonsa uudelleen. Lisäksi ongelmanratkaisun helpottamiseksi saat monipuolisen kuvan käyttäjän asetuksista. Uudet tapahtumien synkronointiraportit, yhteyskaaviot ja alkusynkronointitiedot kuvaavat käyttäjien yhteyttä ja synkronointiaikoja auttaakseen sinua parantamaan suorituskykyä.

Missä: Tämä muutos koskee Lightning Experiencea Essentials-, Professional-, Enterprise-, Performance- ja Unlimited-versioissa.

Miten: Siirry Asetuksesta nopealla haulla kohtaan Einstein Activity Capture ja valitse sitten Status & Metrics. Käyttäjän tila -välilehdellä valitse Tarkista käyttäjän terveystila pudotusvalikosta.

Kuvan lähde

Tarkastele tietoja lisenssien käytöstä sekä käyttäjästatuksesta Einstein Conversation Insightin avulla (See the Licence Usage and User Status for Einstein Conversation Insights)

Näe tietoja Einstein Conversation Insightsin (ECI) lisensseistä ja liitetyistä videotileistä (puhelutallenne). Voit ladata CSV-tiedostoja käyttäjistä videoaccount-statuksen perusteella tai nähdä ECI-käyttäjien tilan, joilla on liitettyjä video tilejä.

Missä: Tämä muutos koskee Einstein Conversation Insightsia Lightning Experiencessa. Einstein Conversation Insights on saatavilla Performance- ja Unlimited-versioissa sekä lisäosana Enterprise-versioon.

Miksi: Connection Status -välilehti näyttää ECI-lisenssien käytön ja videoliittimen tilan. ECI License Usage -osio näyttää määrän myönnettyjä ECI-lisenssejä verrattuna saatavilla oleviin lisensseihin.

Video Connector Status -osio näyttää aktiivisten käyttäjien, epäaktiivisten käyttäjien ja huomiota tarvitsevien käyttäjien määrän. Aktiivisilla käyttäjillä on vähintään yksi liitetty videotili, eikä yhtään virhetilassa olevaa tiliä. Epäaktiivisilla käyttäjillä on kaikki videotilit joko irrotettu tai pois päältä. Käyttäjät, joilla on videotilejä virhetilassa, luokitellaan huomiota tarvitseviksi.

User Status -välilehti näyttää ECI-käyttäjien tilan, joilla on liitettyjä videotilejä, mukaan lukien tieto siitä, onko videotili liitetty (aktiivinen), ei vielä liitetty tai pois päältä (epäaktiivinen) tai liitäntä on virhetilassa (huomiota tarvitaan). Hae käyttäjänimeä tai suodata käyttäjiä tilin tyypin tai yhteystilan perusteella. Varmistaaksesi, että puhelut käsitellään, tarkista, että käyttäjän ja videotilin sähköpostiosoitteet ovat samat.

Miten: Pääset tarkastelemaan näitä mittareita Einstein Conversation Insightsin Status and Usage -sivulta Asetuksessa.

Kuvan lähde

Käytä Einstein Conversation Insightia useammilla kielillä (Use Einstein Conversation Insights in More Languages)

Einstein Conversation Insights tukee nyt 20 lisäkieltä, mukaan lukien suomi, puola ja monet muut. Yli kolmenkymmenen kielen tukemana myynti- ja palvelutiimisi ympäri maailmaa voi nyt käyttää Einstein Conversation Insightsia saadakseen litterointeja, nähdäkseen puhelun sisällöt ja saadakseen valmennussuosituksia.

Missä: Tämä muutos koskee Einstein Conversation Insightsia Lightning Experiencessa. Einstein Conversation Insights on saatavilla Performance- ja Unlimited-versioissa sekä lisäosana Enterprise-versioon.

Miten: Einstein Conversation Insights määrittää automaattisesti puhelunauhoituksessa käytetyn kielen. Tiedot pätevät niille kielille, jotka ovat käytettävissä tuetuissa kielissä ja puhelun tietojen asetuksissasi. Jotkin raportteihin ja koontinäyttöihin liittyvät ominaisuudet eivät aina ole täysin käännettyjä kaikilla kielillä. Einsteinin voimalla toimivat ominaisuudet, kuten puhelun yhteenvedot, eivät tue kaikkia kieliä.

Nähdäksesi täydellisen luettelon tuetuista automaattisista sisällöistä eri kielillä, mene kohtaan Call Insights Einstein Conversation Insightsissä Asetuksessa ja valitse Automatic-välilehti.

Lue uusimpia uutisia ja sisältöjä

Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.