Adminin muistilista kesälomakaudelle
31.5.2021
Kesälomakauden lähestyessä on hyvä varmistaa, että Salesforce-organisaation pääkäyttäjälle on nimetty varahenkilö, joka pystyy tuuraamaan varsinaista pääkäyttäjää hänen poissa ollessaan. Toki suositeltavaa olisi, että tällainen varahenkilö olisi aina nimettynä, eikä pelkästään lomakausien aikana. Pääkäyttäjälle osoitettavat pyynnöt koskevat pääsääntöisesti tiettyjä asioita, jotka toistuvat säännöllisesti. Mitään isoja muutoksia varahenkilön ei siis tarvitse tehdä, mutta on tärkeää, että nimetty henkilö osaa auttaa päivittäisissä ongelmatilanteissa, joita käyttäjillä saattaa tulla vastaan.
Salesforce Admin muistilista
Oheiseen listaan olemme keränneet 10 keskeistä toimenpidettä, jotka pääkäyttäjän tuuraajan olisi hyvä hallita:
- Luoda uusi Salesforce-käyttäjätunnus.
- Deaktivoida ja jäädyttää käyttäjätunnus.
- Resetoida käyttäjän salasana ja avata lukittunut käyttäjätunnus.
- Auttaa käyttäjiä raportteihin liittyvissä ongelmissa; raporttien filtterit, kenttien lisääminen raportille, raportoitavan datan vienti esim. exceliin.
- Auttaa käyttäjiä tietueiden näkyvyys- ja/tai muokkausongelmissa (esim. tietty käyttäjä ei pysty muokkaamaan Account-tietuetta vaikka hänen pitäisi).
- Ajastaa viikoittainen vientipalvelu (Data export-service) ja tallentaa tiedostot ennalta sovittuun paikkaan.
- Pääkäyttäjän varahenkilön olisi hyvä saada Salesforcen lähettämät virheviestit ja pystyä tulkitsemaan niitä sillä tasolla, että tiedetään mihin virhe liittyy.
- Eskalaatio- ja/tai hyväksyntäprosessien varahenkilöiden päivittäminen (delegated approver).
- Selvittää, miksi käyttäjä ei voi tallentaa tai päivittää tietoja, mikäli validointisäännöissä, eli järjestelmään määritellyissä datatarkistuksissa, ilmenee virheitä.
- Luoda tukipyyntö Ceilille.
Lue uusimpia sisältöjämme
Miten Salesforce auttaa myyntijohtajaa?
CRM-järjestelmistä puhutaan usein myynnin työkaluina tai asiakkuudenhoidon työkaluina, mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Miten sinä myyntijohtajana hyödyt Salesforcesta osana arkeasi? Salesforce on usein ensimmäinen myynnin työkalu
Miten Salesforce auttaa markkinointijohtajaa?
Salesforce sisältää monia markkinoinnin työkaluja, jotka mahdollistavat monikanavaisen ja kohdennetun markkinoinnin. Näitä työkaluja tarjoavat muun muassa Marketing Cloud Account Engagement, Marketing Cloud Engagement sekä uusimpana
Tekoälyblogisarja: Data Cloud ja Agentforce tuo reaaliaikaisen datan tekoälyn käyttöön
Tekoäly on puhututtanut jo jonkin aikaa ja nyt se alkaa olla osa yhä useamman arkipäivää. Mutta miten tekoälyä voi hyödyntää Salesforcessa? Olemme koostaneet Tekoälyblogisarjan, joka
Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!