
Adminin muistilista kesälomakaudelle
31.5.2021
Kesälomakauden lähestyessä on hyvä varmistaa, että Salesforce-organisaation pääkäyttäjälle on nimetty varahenkilö, joka pystyy tuuraamaan varsinaista pääkäyttäjää hänen poissa ollessaan. Toki suositeltavaa olisi, että tällainen varahenkilö olisi aina nimettynä, eikä pelkästään lomakausien aikana. Pääkäyttäjälle osoitettavat pyynnöt koskevat pääsääntöisesti tiettyjä asioita, jotka toistuvat säännöllisesti. Mitään isoja muutoksia varahenkilön ei siis tarvitse tehdä, mutta on tärkeää, että nimetty henkilö osaa auttaa päivittäisissä ongelmatilanteissa, joita käyttäjillä saattaa tulla vastaan. Oheiseen listaan olemme keränneet 10 keskeistä toimenpidettä, jotka pääkäyttäjän tuuraajan olisi hyvä hallita:
- Luoda uusi Salesforce-käyttäjätunnus.
- Deaktivoida ja jäädyttää käyttäjätunnus.
- Resetoida käyttäjän salasana ja avata lukittunut käyttäjätunnus.
- Auttaa käyttäjiä raportteihin liittyvissä ongelmissa; raporttien filtterit, kenttien lisääminen raportille, raportoitavan datan vienti esim. exceliin.
- Auttaa käyttäjiä tietueiden näkyvyys- ja/tai muokkausongelmissa (esim. tietty käyttäjä ei pysty muokkaamaan Account-tietuetta vaikka hänen pitäisi).
- Ajastaa viikoittainen vientipalvelu (Data export-service) ja tallentaa tiedostot ennalta sovittuun paikkaan.
- Pääkäyttäjän varahenkilön olisi hyvä saada Salesforcen lähettämät virheviestit ja pystyä tulkitsemaan niitä sillä tasolla, että tiedetään mihin virhe liittyy.
- Eskalaatio- ja/tai hyväksyntäprosessien varahenkilöiden päivittäminen (delegated approver).
- Selvittää, miksi käyttäjä ei voi tallentaa tai päivittää tietoja, mikäli validointisäännöissä, eli järjestelmään määritellyissä datatarkistuksissa, ilmenee virheitä.
- Luoda tukipyyntö Ceilille.
Lue uusimpia sisältöjämme

Uratarina
IT-alan töitä ja huippu-urheilua? Ceilillä sekin onnistuu!
Rennon positiivinen, mutta tavoitteellinen Veli-Matti on toiminut Ceilillä vuodesta 2020 lähtien Salesforce-konsulttina ja projektipäällikkönä. IT-ala oli tuttu jo ennen Ceilille tuloa, ja hiihto puolestaan on
25.5.2023

Release Notes
Ceilin Summer ’23 Release -tiedote
Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto Salesforcen huhti-toukokuussa julkaistavan Summer ’23 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, jotka pitävät
17.5.2023

Blogi
Kuinka luoda asiakkuudenhoitomalli Salesforceen?
Asiakkuudenhoito on muodostunut elintärkeäksi jokaisella toimialalla, kun uusien asiakkaiden sisään saaminen voi maksaa triplasti enemmän kuin nykyisten säilyttäminen. Jotta asiakassuhteita voi hoitaa tehokkaasti, tulee asiakkaat
10.5.2023

Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!