
Adminin muistilista kesälomakaudelle
31.5.2021
Kesälomakauden lähestyessä on hyvä varmistaa, että Salesforce-organisaation pääkäyttäjälle on nimetty varahenkilö, joka pystyy tuuraamaan varsinaista pääkäyttäjää hänen poissa ollessaan. Toki suositeltavaa olisi, että tällainen varahenkilö olisi aina nimettynä, eikä pelkästään lomakausien aikana. Pääkäyttäjälle osoitettavat pyynnöt koskevat pääsääntöisesti tiettyjä asioita, jotka toistuvat säännöllisesti. Mitään isoja muutoksia varahenkilön ei siis tarvitse tehdä, mutta on tärkeää, että nimetty henkilö osaa auttaa päivittäisissä ongelmatilanteissa, joita käyttäjillä saattaa tulla vastaan.
Salesforce Admin muistilista
Oheiseen listaan olemme keränneet 10 keskeistä toimenpidettä, jotka pääkäyttäjän tuuraajan olisi hyvä hallita:
- Luoda uusi Salesforce-käyttäjätunnus.
- Deaktivoida ja jäädyttää käyttäjätunnus.
- Resetoida käyttäjän salasana ja avata lukittunut käyttäjätunnus.
- Auttaa käyttäjiä raportteihin liittyvissä ongelmissa; raporttien filtterit, kenttien lisääminen raportille, raportoitavan datan vienti esim. exceliin.
- Auttaa käyttäjiä tietueiden näkyvyys- ja/tai muokkausongelmissa (esim. tietty käyttäjä ei pysty muokkaamaan Account-tietuetta vaikka hänen pitäisi).
- Ajastaa viikoittainen vientipalvelu (Data export-service) ja tallentaa tiedostot ennalta sovittuun paikkaan.
- Pääkäyttäjän varahenkilön olisi hyvä saada Salesforcen lähettämät virheviestit ja pystyä tulkitsemaan niitä sillä tasolla, että tiedetään mihin virhe liittyy.
- Eskalaatio- ja/tai hyväksyntäprosessien varahenkilöiden päivittäminen (delegated approver).
- Selvittää, miksi käyttäjä ei voi tallentaa tai päivittää tietoja, mikäli validointisäännöissä, eli järjestelmään määritellyissä datatarkistuksissa, ilmenee virheitä.
- Luoda tukipyyntö Ceilille.

Lue uusimpia sisältöjämme

Menestystekijät järjestelmän käyttöönotossa – muistilista onnistumiseen
Päässä pyörii polttava kysymys: ”CRM olisi meille hyödyllinen työkalu – mistä edes lähden liikkeelle, ja mitä kaikkea pitää huomioida ihan ensimmäisenä?”. Muun muassa näiden kysymysten

Mikä on testaamisen ja koulutuksen merkitys CRM-projekteissa?
Toimin Ceilillä Senior Salesforce Consultantin roolissa ja olen kirjoittanut CRM-käyttöönottoprojektien menestystekijöistä, haasteista ja haasteiden ratkaisuehdotuksista gradutyöni. Näiden pohjalta heräsi ajatus jakaa myös muille CRM-käyttöönottoprojektien onnistumistekijöitä

Ceilin Spring ’25 Release -tiedote
Saatesanat Tässä on perinteinen Ceilin koostama yhteenveto Salesforcen Spring ’25 Releasen tulevista uusista ominaisuuksista ja muutoksista. Salesforce julkaisee kolme kertaa vuodessa päivityspaketin, joka pitää sisällään

Haluatko tietää lisää mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!