
360-näkymä asiakkaaseen varmistaa vahvan asiakaskokemuksen
14.3.2019
Asiakkaasi soittaa sinulle ja kysyy projektiin tai asiakassuhteeseen liittyvää tilannetta. Tiedät sen tunteen, kun koitat puhelun aikana kuumeisesti löytää tietojärjestelmistä tiedon murusia asiakkuuden tilasta ja käydyistä keskusteluista. Hajanainen ja usein puutteellinen tieto johtaa siihen, että asioita joudutaan selvittämään ja koostamaan useista eri lähteistä. Tämä on työlästä, kallista sekä kaiken lisäksi aivan turhaa.
”Kuvittele mielessäsi tilanne, jossa asiakkaan yhteydenoton aikana pystyt yhdellä katsauksella näkemään kaikki asiakkaaseen liittyvän tiedon.”
Kuvittele mielessäsi tilanne, jossa asiakkaan yhteydenoton aikana pystyt yhdellä katsauksella näkemään kaikki asiakkaaseen liittyvän tiedon. Pystyt näkemään muun muassa:
- Markkinoinnin toimenpiteet
- Asiakkaalle kohdennetut myynti- ja markkinointitoimenpiteet
- Asiakkaan kiinnostuksen kohteet ja vierailut verkkosivuillasi
- Myynnin tilanteen
- Dashboard-näkymänä asiakkaalle tehdyt kaupat, käynnissä olevien myyntiprosessien tilanne sekä käydyt keskustelut
- Kalenteroidut tulevat tapahtumat asiakkaan kanssa
- Asiakaspalvelun yhteydenotot
- Yhteydenotot asiakaspalveluun ja käydyt keskustelut
- Käsittelyssä olevat palvelupyynnöt
- Palvelupyyntöjen historiadatan
- Projektitilanteen
- Projektien tilanne ja eteneminen
- Asiakkaan IoT-antureiden tuottaman datan analysoituna koosteena
Hyvin koostettu ja hallittu asiakastieto parantaa merkittävästi asiakaskokemusta. Asiakkaan palveleminen helpottuu ja nopeutuu. Salesforcen avulla pystyt luomaan asiakkaisiisi kattavan 360-asteen näkymän. Merkittävää tässä on se, että kyseinen näkymä voidaan tarjota kaikille työntekijöillesi. Tämän päivän organisaatioissa kaikki työntekijät ovat asiakaspalvelijoita ja siksi kaikki asiakastieto on oltava jokaisen työntekijän käytettävissä.
”Tämän päivän organisaatioissa kaikki työntekijät ovat asiakaspalvelijoita ja siksi kaikki asiakastieto on oltava jokaisen työntekijän käytettävissä.”
Nykypäivän yritykset ovat siirtymässä entistä enemmän tuotteista palveluiden myyntiin. Palvelumyynnissä asiakkuus siirtyy myyjiltä asiakaspalvelijoille, jotka hoitavat asiakkuutta eteenpäin ja huolehtivat lisämyynnin tekemisestä. Hyvin rakennetulla tietojärjestelmällä asiakkuuksien siirtäminen ja tehokas jatkohoito onnistuvat sujuvammin ja ilman tietokatkoja.
Ota yhteyttä niin kerromme lisää, miten teidän organisaatiollenne voidaan rakentaa 360-näkymä kaikkeen asiakastietoon. Olemme Salesforcen partneri ja pystymme toteuttamaan vaativia Salesforce-projekteja nopeasti ja ketterällä toimintatavalla.

Kirjoittaja:
Kivikari Freyberg
Partner
kivikari.freyberg@ceili.fi
040 571 3984
Lue lisää ajankohtaisia sisältöjä

Jokainen ansaitsee yhdenvertaisen elämän omalla kielellään – Ceili tukee tänä jouluna Kuurojen Liiton tärkeää työtä
Ceili lahjoittaa joka joulu johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen haluten näin auttaa tärkeää työtä tekeviä tahoja. Tänä vuonna lahjoituksen kohteeksi valikoitui Kuurojen Liitto, joka tekee merkityksellistä työtä kuurojen

Kuurojen Liiton Nonprofit toimintaan selkeyttä Salesforcen NPSP:llä
Kuurojen Liitto on 36:n jäsenyhdistyksen valtakunnallinen keskusliitto, joka työllistää noin 50 henkilöä. Kuurojen Liiton tehtävänä on taata kuurojen ihmisoikeuksien ja yhdenvertaisten mahdollisuuksien toteutuminen. Liiton toiminta

Salesforcen muutoksien tekemiseen tehokkuutta DevOps Centerillä
Salesforce on laaja kokonaisuus, joka mahdollistaa paljon, mutta kaikkia sen teknisempiä työkaluja ei välttämättä tule käytettyä jokapäiväisessä arjessa. Niiden olemassaolo on silti hyvä tiedostaa, jotta

Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.