
Salesforce Foundations
29.4.2025
Salesforce julkaisi Foundations paketin, joka mahdollistaa uusia ominaisuuksia tiettyjen Salesforce-edition käyttäjien saataville. Mutta mitä se käytännössä mahdollistaa, mitä käyttöönotto vaatii ja kannattaako sitä kokeilla?
Salesforce Foundations
Salesforce Foundations on paketti, jonka suurimpina hyötyinä ovat ainakin seuraavat:
1. Päivitetty käyttöliittymä
- Visuaalisempi, käyttäjäystävällisempi ja helpomman navigoinnin sisältävä käyttöliittymä tehostaa entisestään Salesforcen käyttöä osana arkea.
2. Rakennettu saman Salesforce alustan päälle kuin esim. Sales Cloud ja Service Cloud eli ns. coren päälle
- Kaikki toiminnallisuudet löytyvät coren päältä: myynti, markkinointi, asiakaspalvelu, verkkokauppa sekä muut tukitoiminnot ovat nyt saman käyttöliittymän sisällä ei datan synkronoinnille ole yhtä paljon tarvetta.

Kuva 1: lähde
3. Tekoäly vahvasti mukana arjessa
- Foundations paketti tuo mukanaan Agentforcen tekoälymahdollisuudet, joiden ansiosta esimerkiksi markkinointi voi tehdä tehokkaampaa segmentointia, myynti voi luoda nopeammin viestejä ja asiakaspalvelu voi reagoida oikeassa järjestyksessä tukipyyntöihin.
4. Data Cloud yhdistää kaiken datan taustalla
- Data Cloud mahdollistaa ennen näkemättömän datamäärän ja datalähteiden hallinnan sekä niiden yhtenäistämisen, jotta dataa voidaan aidosti hyödyntää arjessa. Foundations -paketin toiminnallisuudet voivat hyödyntää Data Cloudia taustalla ja näin tehostaa toimintoja entisestään.
Salesforce Foundations esimerkkinäkymä myynnille:

Kuvan lähde
Salesforce Foundations esimerkkinäkymä markkinoinnille:

Kuvan lähde
Salesforce Foundations esimerkkinäkymä asiakaspalvelulle:

Kuvan lähde
Salesfoce Foundations päähyödyt tiivistettyinä
Helpota liiketoiminnan johtamista yhdistämällä myynti-, asiakaspalvelu- ja markkinointi yhteen paikkaan:
Myyjät voivat edistää myyntimahdollisuuksia nähden samalla kyseisen asiakkuuden asiakaspalvelu tiketit tai lisätä asiakkaita markkinoinnin luomiin nurturointikampanjoihin. Aiemmin nämä toiminnot saattoivat edellyttää erillistä pääsyä palvelu- ja markkinointialustoille.
Siirry tarjouksesta maksutapahtumiin nopeammin:
Kun asiakas on valmis ostamaan, myyjät voivat muuntaa suljetut kaupat maksuksi käyttämällä turvallisia maksulinkkejä, jotka voidaan luoda tarjoukselta tai myyntimahdollisuudelta. Myyjät voivat lisätä nämä maksulinkit esimerkiksi laskun PDF-tiedostoon tai sähköpostiin.
Lisää asiakasuskollisuutta syvällisemmän asiakaspalvelun avulla:
Asiakaspalvelu voi lisätä asiakkaita markkinoinnin onboarding-poluille tarjotakseen henkilökohtaisempia aloituskokemuksia tai tehdäkseen KAM-viestintää. Tarvittaessa he voivat myös tehdä lisämyyntiä, sillä heillä on pääsy myyntimahdollisuuksiin ja turvallisiin verkkokaupan maksulinkkeihin ilman, että tarvitaan erillistä pääsyä markkinointi- tai myyntialustoille.
Personoi asiakaskokemuksia yhdistetyllä datalla:
Data Cloud pystyy yhdistämään kaikki asiakastiedot, jotka syntyvät Salesforcessa tai ulkopuolisissa järjestelmissä. Se tarjoaa näkymän koko asiakaspolkuun ja muodostaa luotettavan datapohjan tekoälytyökaluille ja -ratkaisuille. Tämän ansiosta esimerkiksi markkinointi voi luoda erittäin kohdennettuja segmentointilistoja asiakaspalvelun tikettien tai myyntiputken vaiheiden perusteella. Ennen osa näistä tiedoista saattoi olla saavuttamattomissa, monivaiheisen räätälöidyn toteutuksen takana tai hajallaan useissa järjestelmissä.
Työskentele nopeammin uudistetulla käyttöliittymällä:
Käyttäjät voivat käyttää vähemmän aikaa tarvittavien sovellusten etsimiseen uuden vasemmanpuoleisen navigaation ansiosta ja suunnitella päivänsä helposti uudistetun kotisivun avulla. Uudella kotisivulla on valmiiksi määritettyjä, muokattavia kortteja, jotka tarjoavat nopean yleiskatsauksen käyttäjän tärkeimmistä tehtävistä ja tiedoista, kuten avoimista asiakaspalvelun tapauksista, avoimista myyntimahdollisuuksista ja suositelluista tehtävistä.
Koe AppExchangen voima:
Foundations-käyttäjät saavat käyttöönsä laajennettuja ilmaisia kokeiluversioita yli 25:sta kumppanisovelluksesta – ilman lisäkustannuksia. AppExchangessa on tuhansia valmiita lisäosia ja integraatioita, joiden avulla käyttäjät voivat lisätä tuottavuutta, tehokkuutta ja säästöjä. Esimerkiksi asiakirjojen luonti, sopimusten hallinta, laajempi yhteistyö, erilaiset kyselyt, myyntityökalut, puhelinpalvelut ja videoneuvottelut ovat saatavilla AppExchangen sovellusten avulla.
Kenelle Salesforce Foundations on saatavilla?
- Salesforce Foundations on saatavilla Sales Cloud- ja/tai Service Cloud Enterprise Edition -asiakkaille tai sitä korkeamman tason asiakkaille 17. syyskuuta 2024 alkaen.
- Agentforce-agentteja voi kokeilla osana Salesforce Foundations -pakettia.
- Alueellinen saatavuus saattaa vaihdella. Tällä hetkellä Government Cloudin tai Industry Cloudien käyttäjät eivät ole oikeutettuja lisäämään Foundations -pakettia.
- Sähköpostikampanjat on rajoitettu 2 000 lähetykseen kuukaudessa.
- Mukana 10 000 Data Cloudin segmentointi- ja aktivointikrediittiä.
- Ilmaisiin Data Cloud -krediitteihin sovelletaan käyttörajoituksia.
- Commerce Pay Now -maksutapahtumiin sovelletaan maksutapahtumamaksuja.

Kuvan lähde
Trailhead auttaa hahmottamaan Foundations -paketin hyötyjä konkreettisesti
Kokeile Salesforcen ilmaisen oppimisympäristön, Trailheadin, Salesforce Foundation Traileja ja opis Foundations -paketin sisällöstä syvällisemmin: https://trailhead.salesforce.com/content/learn/modules/salesforce-foundations-quick-look/get-to-know-salesforce-foundations
Täältä pääset lukemaan aiheesta lisää:
Salesforce Foundations – Get ready for Agentforce with a 360-degree view of your customers
Voit myös aina olla Ceiliin yhteydessä, niin jutellaan Foundations -paketin mahdollisuuksista tarkemmin teidän liiketoimintanne näkökulmasta.

Kirjoittaja:
Julia Ryhmänen
Marketing Manager & Salesforce Consultant
Lue lisää sisältöjä

Ceili Academy – Oppipolku ja selkeä suunnitelma uudelle ceililäiselle
Ceili Academy on Ceilin oma perehdytysohjelma, joka tarjoaa uusille asiantuntijoille vahvaa tukea ja valmiuksia menestyä uudessa työssä. Academy on oppipolku, joka on suunniteltu niin työelämäänsä

Agentforce World Tour Helsinki – 6.5.2025
Ceili on vuoden mahtavimmassa tapahtumassa Salesforcen pääyhteistyökumppanina! Tällä kertaa uudella nimellä kulkeva Agentforce World Tour Helsinki 2025 tapahtuma järjestetään Helsingin Finlandia-talolla 6.5.2025. Luvassa on mielenkiintoisia

Digital Marketing User Group – AI spesiaali
Salesforcen tekoälyn mahdollisuuksista erityisesti markkinoinnin saralla kiinnostunut – tämä tilaisuus on sinulle! Järjestämme tällä kertaa suositusta Digital Marketing User Groupistamme erikoissession: AI spesiaalin! User Group
Salesforce®, Sales Cloud® ja muut ovat salesforce.com, inc:n tavaramerkkejä, joita käytetään täällä luvan kanssa.

Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.
Jos tarjouspyynnössäsi on liitteitä, voit ottaa lomakkeen sijaan yhteyttä osoitteeseen info@ceili.fi