
360-näkymä asiakkaaseen varmistaa vahvan asiakaskokemuksen
14.3.2019
Asiakkaasi soittaa sinulle ja kysyy projektiin tai asiakassuhteeseen liittyvää tilannetta. Tiedät sen tunteen, kun koitat puhelun aikana kuumeisesti löytää tietojärjestelmistä tiedon murusia asiakkuuden tilasta ja käydyistä keskusteluista. Hajanainen ja usein puutteellinen tieto johtaa siihen, että asioita joudutaan selvittämään ja koostamaan useista eri lähteistä. Tämä on työlästä, kallista sekä kaiken lisäksi aivan turhaa.
”Kuvittele mielessäsi tilanne, jossa asiakkaan yhteydenoton aikana pystyt yhdellä katsauksella näkemään kaikki asiakkaaseen liittyvän tiedon.”
Kuvittele mielessäsi tilanne, jossa asiakkaan yhteydenoton aikana pystyt yhdellä katsauksella näkemään kaikki asiakkaaseen liittyvän tiedon. Pystyt näkemään muun muassa:
- Markkinoinnin toimenpiteet
- Asiakkaalle kohdennetut myynti- ja markkinointitoimenpiteet
- Asiakkaan kiinnostuksen kohteet ja vierailut verkkosivuillasi
- Myynnin tilanteen
- Dashboard-näkymänä asiakkaalle tehdyt kaupat, käynnissä olevien myyntiprosessien tilanne sekä käydyt keskustelut
- Kalenteroidut tulevat tapahtumat asiakkaan kanssa
- Asiakaspalvelun yhteydenotot
- Yhteydenotot asiakaspalveluun ja käydyt keskustelut
- Käsittelyssä olevat palvelupyynnöt
- Palvelupyyntöjen historiadatan
- Projektitilanteen
- Projektien tilanne ja eteneminen
- Asiakkaan IoT-antureiden tuottaman datan analysoituna koosteena
Hyvin koostettu ja hallittu asiakastieto parantaa merkittävästi asiakaskokemusta. Asiakkaan palveleminen helpottuu ja nopeutuu. Salesforcen avulla pystyt luomaan asiakkaisiisi kattavan 360-asteen näkymän. Merkittävää tässä on se, että kyseinen näkymä voidaan tarjota kaikille työntekijöillesi. Tämän päivän organisaatioissa kaikki työntekijät ovat asiakaspalvelijoita ja siksi kaikki asiakastieto on oltava jokaisen työntekijän käytettävissä.
”Tämän päivän organisaatioissa kaikki työntekijät ovat asiakaspalvelijoita ja siksi kaikki asiakastieto on oltava jokaisen työntekijän käytettävissä.”
Nykypäivän yritykset ovat siirtymässä entistä enemmän tuotteista palveluiden myyntiin. Palvelumyynnissä asiakkuus siirtyy myyjiltä asiakaspalvelijoille, jotka hoitavat asiakkuutta eteenpäin ja huolehtivat lisämyynnin tekemisestä. Hyvin rakennetulla tietojärjestelmällä asiakkuuksien siirtäminen ja tehokas jatkohoito onnistuvat sujuvammin ja ilman tietokatkoja.
Ota yhteyttä niin kerromme lisää, miten teidän organisaatiollenne voidaan rakentaa 360-näkymä kaikkeen asiakastietoon. Olemme Salesforcen partneri ja pystymme toteuttamaan vaativia Salesforce-projekteja nopeasti ja ketterällä toimintatavalla.

Kirjoittaja:
Kivikari Freyberg
Partner
kivikari.freyberg@ceili.fi
040 571 3984
Lue lisää ajankohtaisia sisältöjä

Agentforce World Tour Helsinki – 6.5.2025
Ceili on vuoden mahtavimmassa tapahtumassa Salesforcen pääyhteistyökumppanina! Tällä kertaa uudella nimellä kulkeva Agentforce World Tour Helsinki 2025 tapahtuma järjestetään Helsingin Finlandia-talolla 6.5.2025. Luvassa on mielenkiintoisia

Digital Marketing User Group – AI spesiaali
Salesforcen tekoälyn mahdollisuuksista erityisesti markkinoinnin saralla kiinnostunut – tämä tilaisuus on sinulle! Järjestämme tällä kertaa suositusta Digital Marketing User Groupistamme erikoissession: AI spesiaalin! User Group

Menestystekijät järjestelmän käyttöönotossa – muistilista onnistumiseen
Päässä pyörii polttava kysymys: ”CRM olisi meille hyödyllinen työkalu – mistä edes lähden liikkeelle, ja mitä kaikkea pitää huomioida ihan ensimmäisenä?”. Muun muassa näiden kysymysten

Haluatko tietää lisää Salesforcen mahdollisuuksista?
Ota yhteyttä, niin räätälöidään teille sopiva tarjous tarpeidenne pohjalta.